
Bretoński Biskup
M WS BS S T W I A Ld
4 3 3 3 3 2 3 1 7
Biskup jest magiem 1 poziomu i może korzystać z następujących domen: Życie, Światło, Niebiosa i Liturgia Pani
Za 35 pkt może być awansowany na 2 poziom
Może wybierać przedmioty magiczne (commony i bretońskie) za max. 50 pkt
Może jeździć na koniu (10pkt)
Zasady specjalne: Niezachwiana Wiara, Sługa Pani, Duchowny
Niezachwiana Wiara: Biskup, przepełniony fanatycznym oddanie Pani Jeziora, nie ulęknie się żadnego wroga - biskupi są odporni na Strach i Terror.
Sługa Pani: Biskupi otrzymują Blessing of the Lady, tak jak rycerze czy damselki.
Duchowny: religijne zasady zabraniają biskupowi rozlewać krew w walce wręcz (co nie przeszkadza im smażyć wroga zaklęciami czy dowodzić armiami). Biskup w wyborze przedmiotów magicznych nie może wybierać broni ani pancerzy.
Koszt punktowy: 75 pkt
Bretoński Kardynał
M WS BS S T W I A Ld
4 3 3 3 3 3 4 1 8
Kardynał jest magiem 3 poziomu i ma dostęp do tych samych domen, co Biskupi.
Może zostać magiem 4 poziomu za 35 pkt.
Może wybierać przedmioty za max. 100 pkt.
Może jeździć na koniu (14 pkt)
Zasady specjalne: Niezachwiana Wiara, Sługa Pani, Duchowny, Wysoki Status
Wysoki Status: Jeżeli armia nie zawiera żadnego Diuka, Kardynał musi być generałem.
Koszt: 195 pkt
LITURGIA PANI - tyllko Biskupi i Kardynałowie
1. Błogosławieństwo Pani (5+)
Duchowny błogosławi wojska Bretonnii, utwierdzając je w przekonaniu, że walczą w najsłuszniejszej sprawie. Zaklęcie można rzucić na dowolny oddział w polu widzenia, w odległości 12 cali, także do walki wręcz. Cel zaklęcia może przerzucić wszystkie nieudane rzuty na trafienie w najbliższej rundzie walki wręcz.
2. Droga ku światłu (7+)
Biskup wlewa otuchę i nadzieję w serca walczących, motywując ich do aktów odwagi graniczącej z szaleństwem. Zaklęcie można rzucić na dowolny oddział w odległości 24 cali i w zasięgu wzroku. Cel zaklęcia staje się odporny na Strach i Terror do końca swojej następnej fazy ruchu.
3. Pogan czeka śmierć! (9+)
Z pastorału biskupa wystrzeliwuje strumień palącego światła, niosąc zagładę wrogom Pani Jeziora. Zaklęcie jest magicznym pociskiem o zasięgu 24 cali, zadającym celowi 2D6 ciosów z siłą 4. Siła wynosi 5, jeżeli celem zaklęcia są nieumarli lub demony.
4. Precz, diabelstwa! (10+)
Recytując święte formuły i wzywając imię Pani, biskup sprawia, że wrogowie cofają się w popłochu, niezdolni zaatakować wojsk, które chroni boska moc. Zaklęcie można rzucić na dowolną wrogą jednostkę, niezwiązaną walką wręcz, w promieniu 18 cali. Jednostka nie może w swojej nadchodzącej fazie ruchu szarżować ani wykonywać ruchów innych niż ucieczka.
5. Ekskomunika (11+), Remains in Play
Wyczuwając nieprawą magię w armii wroga, biskup nakłada na tego kto nią włada, potężną klątwę. Zaklęcie można rzucić na dowolnego wrogiego maga w odległości do 24 cali. Cel zaklęcia traci kontrolę nad magiczną energią, która obraca się przeciw niemu - dopóki trwa Ekskomunika, wszystkie dublety podczas rzucania zaklęć przez napiętnowanego będą traktowane jak Miscast.
6. Dame le vult! (11+)
Biskup wykrzykuje zagrzewające do walki odezwy, głosząc iż "Pani tak chce". Zaklęcie można rzucić na dowolny sprzymierzony oddział w odległości 24 cali. Oddział może wykonać pełen ruch, jak w normalnej fazie ruchu, włącznie z szarżowaniem. Zaszarżowane wrogie jednostki mogą deklarować wszystkie reakcje w odpowiedzi na takie szarże.
No i tyle. To absolutnie nieoficjalny, prywatny wymysł. Jeżeli ktoś będzie miał ochotę go wypróbować, to niech się podzieli wrażeniami
