Pozdro
Czy KB działa na Runelorda na kowadle?
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
- Rakso_The_Slayer
- Postownik Niepospolity
- Posty: 5208
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Czy KB działa na Runelorda na kowadle?
nie, takiego wała sobie nie dałem wcisnąc i nie dam sobie wcisnąc też takiego, że 5 modeli może bic po moim kowalu. Tym bardziej, że ja np. mam stary model, gdzie normalnie sobie ustawiam typków i nie mają wspólnej podstawki
Więc proszę, niech nikt już nie wymyśla kolejnych głupich interpretacji zasad bo tak na prawdę przy kowadle wszystko jest jasne i proste.
Pozdro
Pozdro
Traktujesz kowadlo jako kowadlo + zaloga, wiec oczywistym jest, ze 5 chlopa nie moze bic lorda. Jasne. Inni widza kowadlo jako 1 model. Stad klotnia. Nie wiem jak jest naprawde, ale jesli to 1 model to sory, ale IMO bic go moze 5. Jesli wciaz uwazasz, ze nie, to walcz z rydwanem od boku. Twoja 10 krasnali nie bedzie mogla bic herosa - co najwyzej 3.
AB str 30 "Jednostka wroga, która szarżuje na Kowadło dostawia się podstawkami do jego platformy. Mistrza Run i Strażników umieszcza się między przeciwnikiem, a Kowadłem, nie zestawiając modeli z platformy. Kowadło wraz z obsługą uznaje się na potrzeby walki wręcz za jednostkę o podstawce szerokości 60mm."
"Kowadło i jego obsada mają Siłę Jednostki równą 5"
Ponieważ Strażnicy i Mistrz Run nie mają własnych podstawek, dlatego korzystają wszyscy z jednej (trzy modele, które powinny stać na podstawkach 20mm, daje jedną o szerokości 60mm). Pytanie teraz takie. Czy jak zginą Strażnicy sam Mistrz Run nadal ma podstawkę 60 mm, czy redukuje się mu ją o brakujące modele (po 20 mm), a w walce należy traktować ich jak trzy niezależne modele .
Uważam że należy redukować wielkość podstawki jakby byli trzema niezależnymi modelami
Siła jednostki wynosi pięć i nie ulega ona modyfikacji na skutek utraty modeli, nie ma tez wyszczególnionych Sił Jednostek dla żadnego z poszczególnych modeli, a więc należy je traktować jak każdy inny pieszy model na podstawce 20 mm, a więc mają po Sile jednostki 1, i nie są z zasady odporni na KB. Siła Jednostki 5 liczy się w tym przypadku przy wywoływaniu panik w sojuszniczych jednostkach (po wysadzeniu się kowadła, lub zniszczeniu oddziału), jak i też trzymania ćwiartki.
Są to zasady o ile wiem stosowane do tej pory i na które nikt się nie naprzykrzał , a co najważniejsze są sprawiedliwe. Wiem, że znajdą się zawsze tacy, którzy szukają dziury w całym, bo lubią komplikować zżycie innym i z rzeczy prostych robić złożone. Można Kowadło uważać za jakąś hybrydę i uściślać ją na siłę, aby była najbardziej przegięta lub do bani. Ale po co to robić??
Shino, tak przy okazji, czy z Casketem sytuacja nie jest czasem podobna?
"Kowadło i jego obsada mają Siłę Jednostki równą 5"
Ponieważ Strażnicy i Mistrz Run nie mają własnych podstawek, dlatego korzystają wszyscy z jednej (trzy modele, które powinny stać na podstawkach 20mm, daje jedną o szerokości 60mm). Pytanie teraz takie. Czy jak zginą Strażnicy sam Mistrz Run nadal ma podstawkę 60 mm, czy redukuje się mu ją o brakujące modele (po 20 mm), a w walce należy traktować ich jak trzy niezależne modele .
Uważam że należy redukować wielkość podstawki jakby byli trzema niezależnymi modelami
Siła jednostki wynosi pięć i nie ulega ona modyfikacji na skutek utraty modeli, nie ma tez wyszczególnionych Sił Jednostek dla żadnego z poszczególnych modeli, a więc należy je traktować jak każdy inny pieszy model na podstawce 20 mm, a więc mają po Sile jednostki 1, i nie są z zasady odporni na KB. Siła Jednostki 5 liczy się w tym przypadku przy wywoływaniu panik w sojuszniczych jednostkach (po wysadzeniu się kowadła, lub zniszczeniu oddziału), jak i też trzymania ćwiartki.
Są to zasady o ile wiem stosowane do tej pory i na które nikt się nie naprzykrzał , a co najważniejsze są sprawiedliwe. Wiem, że znajdą się zawsze tacy, którzy szukają dziury w całym, bo lubią komplikować zżycie innym i z rzeczy prostych robić złożone. Można Kowadło uważać za jakąś hybrydę i uściślać ją na siłę, aby była najbardziej przegięta lub do bani. Ale po co to robić??
Shino, tak przy okazji, czy z Casketem sytuacja nie jest czasem podobna?
nie. kowadlo ma zapisek, ze krasie stoja na platformie caly czas. Kaszkiet z kolei to normalny warmachine z zaloga chodzaca dookola niego i mogaca opuscic cascet (przynajminej liczki moga opuscic)Shino, tak przy okazji, czy z Casketem sytuacja nie jest czasem podobna?
- Rakso_The_Slayer
- Postownik Niepospolity
- Posty: 5208
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
kowadło ma jasno napisane, że jest machiną więc typki są traktowane jako załoga. Tak więc jakakolwiek analogia do rydwanu czy monster mounta jest imo chybiona a zapis "z punktu widzenia gry kowadło jest traktowane jak machina" jest tego najlepszym dowodem i chyba rozwiązuje sprawę.
ale imo spór bez sensu. Wszyscy przez tyle lat wiedzieli jak grac z kowadłem a teraz się zaczyna wymyślanie udziwnień
ktoś ma chyba za dużo czasu...
ale imo spór bez sensu. Wszyscy przez tyle lat wiedzieli jak grac z kowadłem a teraz się zaczyna wymyślanie udziwnień
Czyli to znaczy, że mogę wyjść liczką z casketa - gokąd będę chciał i kiedy będę chciał rezygnując przy tym tylko z czaru z casketu?Shino pisze:nie. kowadlo ma zapisek, ze krasie stoja na platformie caly czas. Kaszkiet z kolei to normalny warmachine z zaloga chodzaca dookola niego i mogaca opuscic cascet (przynajminej liczki moga opuscic)Shino, tak przy okazji, czy z Casketem sytuacja nie jest czasem podobna?
pan na kowadle i obsługanci co prawda maja wieksza podstawke ale traktuje sie to tak jak modele na 20tkach dostawiane do combata. opisywane było w jakis chronikach wihitedwarfowych. musiałbym sprawdzic to z zapisem z nowego booka.
King of the Slayers, and the Slayer of Kings
7 ed. book mówi tylko o froncie 60mm i dostawieniu sie załogi
moim skromnym działa to identico jak w 6 ed
czyli dostawia się 3 "free suitable models" reprezentujace szefa i dwoch przydupasów, co oczywiscie pozwala na dogodne mniej lub bardziej ustawienie szefa.
pzdr
moim skromnym działa to identico jak w 6 ed
czyli dostawia się 3 "free suitable models" reprezentujace szefa i dwoch przydupasów, co oczywiscie pozwala na dogodne mniej lub bardziej ustawienie szefa.
pzdr
King of the Slayers, and the Slayer of Kings
a nie prościej zrobić uniwersalną zasadę że jeśli są modele w które da się targetować ataki w jednostce (obsługa kowadła, stegadona, hero na smoku itp) to można zasadzać im KB a jak sie nie da (obsługa chariotu, nosiciele króla na tarczy z królem) to nie można KB? i logiczne to i utrzymuje stan rzeczy a prosta kwalifikacja..
http://picasaweb.google.pl/vocart - moja galeria

