2250 punktów wiary, stali i prochu na BPR

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
ksuM
Falubaz
Posty: 1161

2250 punktów wiary, stali i prochu na BPR

Post autor: ksuM »

Hej, pewnie to mocno odgrzany kotlet, ale ja sam tym nigdy nie grałem i jestem bardzo podjarany.

Wygląda tak:

--------------------------------------------------------------------------------
MAGIA I BOHATEROWIE

Dzierżący miecz potęgi najwyższy kapłan Sigmara na wojennym ołtarzu, chroniony przez meteorytową zbroję oraz magiczne zwierciadło.

Kapłan Sigmara na koniu z buzdyganem siły oraz kulą grzmotów.

Mag bitewny z różdżką mocy oraz pierścieniem Volanda.

Mag bitewny z dwoma zwojami rozproszenia.

3 kapłańskie poziom 4 + antylatanie poziom 4 + z ołtarza poziom 5 + voland + 6/9 kości magów; najchętniej na zwykłym kapłanie widziałbym ostrze przeznaczenia (ranię na 2+ bez pancerza i d3 ran) przeciwko jakimś heraldom khorna albo nawet smokom, ale z kolei kula grzmotów wydaje mi się naprawdę mega na wszystkie elfy, demony, lizaki, tomb kingi. Nie wiem co wybrać - pomóżcie).

--------------------------------------------------------------------------------
STRZELANIE

Dziesięciu kuszników.

Dziesięciu kuszników.

Pięciu rewolwerowców z muzykiem i czempionem z super pistoletem.

Wielka armata.

Wielka armata.

Helka.

--------------------------------------------------------------------------------
WALKA

25 mieczników z grupą dowodzenia i oddziałem pomocniczym 8 mieczników.

6 rycerzy ze sztandarem i muzykiem.

6 rycerzy wewnętrznego kręgu ze sztandarem wojny i muzykiem.

Czołg parowy.

--------------------------------------------------------------------------------

Dawajcie proszę porady bo jako gracz imperium jestem nowy, ale klimat armii okrutnie mi przypasował.
Ostatnio zmieniony 24 maja 2009, o 18:25 przez ksuM, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Shyym
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 175
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Shyym »

Ok, jeśli mogę.

Po pierwsze, pisz po ludzku (w formacie a'la armybuilder), bo tutaj nie sposób czegoś dostrzec.

A poza tym tak na moje oko jest ok (tzn. standardowe imperium), ale zmieniłbym parę rzeczy:
- na zwykłych KO bym nie dawał sztandarów, bo można się nachapać
- jeszcze nie spotkałem się z detachmentami w postaci 5 HG, ale raczej te detachmenty wywal, ew. zrób po prostu z nich 3 oddział

Coś jeszcze?

Awatar użytkownika
ismael
Wodzirej
Posty: 670
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ismael »

Może jeszcze to, że kusznicy są teraz lepsi niż handgunnerzy. W momencie kiedy zaczynasz strzelają już w pierwszej turze, a handgunnerzy zaczną dopiero od drugiej. Helka jest IMO słaba - pograsz to zobaczysz jak Tobie się sprawuje. Brakuje mi tu klocków, które będą w stanie coś silniejszego zatrzymać - np. biczowników. Nie masz też niczego z szeregami, a możesz go potrzebować. Wymieniłbym jednych rycerzy na 25 swordsmanów.

ksuM
Falubaz
Posty: 1161

Post autor: ksuM »

Ok, dzięki za odpowiedzi.

Wyedytowałem rozpiskę.

ksuM
Falubaz
Posty: 1161

Post autor: ksuM »

No dobra, rozegrałem dwie bitwy, jedną przeciwko lizardmenom na slannie, drugą przeciwko wampirom na smoku. Oba mecze wygrałem gładko ale z lizakami przyfarciłem ostro, bo armata zestrzeliła slanna w 2 turze (pomimo look outa i warda). Smok natomiast padł w 4 turze od pocisków z lighta. Mag przerzucał zranienia, kulnąłem 5 hitów (s6 jak wiadomo) i smok pada a w następnej turze lord z obciętym marszem nie mógł uciec od wszystkich szarż i mając do wyboru dostać na ryj czołg albo ołtarz wybrał czołg (byłem 14 cali od niego i miał nadzieję, że się przegrzeję). No ale się nie przegrzała maszyna, lord został rozsmarowany 13 impaktami (był na dwóch ranach) i GG.

Gra się ekstra ale jednak chcę greatswordów jakoś wsadzić:

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Arch Lector of Sigmar - war altar, sword of power, enchanted shield, speculum.

Warrior Priest of Sigmar - barded steed, dawn armor, sword of might.

Battle Wizard - 2nd level, 2 scrolls.

Battle Wizard - 2nd level, Rod of Power.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

10 crossbowmen.

10 crossbowmen.

6 knights - standard, musician.

6 knights - warbanner, musician.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

5 pistoliers - musician.

Great cannon - 100.

Great cannon - 100.

20 greatswords + 8 swordsmen - F/C.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Hellblaster volley gun - 110.

Steam Tank - 300.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Szczególnie dumny jestem z mniejszego priesta - 1+ save z przerzutami i S5, daje radę. Idzie albo do kawalerii albo do greatswordów i się pojedynkuje.

Co myślicie?

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Ta rozpa imperialna jest całkiem ciekawa. Ot standard ale ładnie przyprawiony Great Swordami. Boję się tylko, że z nich szybko zrezygnujesz ale sam GSy bardzo lubie.

Skoro masz już porządny kloc GSów to możnaby spróbować pokusić się o BSB na koniku dla nich np. zamast małego kapłana capitan BSB z tym samym wyposażeniem albo z iconą magnusa (odproność na strach i terror). GSy z BSB i odpornością na strach to już twarda rzecz i nie trzeba się o nich bać. Wtedy tylko pozostaje kminić tak aby się spłacili i przydali w bitwie.

Zastanow się na outriderami - stanowią samobieżne wieżyczki strzeleckie, dzięki strzelaniu na 360 stopni i BS 4. Potężna broń za marne 100 punktów.

Hellblaster to ciekawa sprawa. Wiadomo, że może wybuchnać i ostatecznie średnio nim się trafia, ale wciaż jest solidną bronią psychologiczną, pod którą mimo wszystko ciężka jazda i inne wartościowe regimenty nie chcą podchodzić. Zmusza zawsze do pewnych rewizji celów i wystawienia u przeciwnika. Stąd jego obecność zwłaszcza w asyście dwóch dział jest dobrym pomysłem.

Nie wiem jak u Ciebie stoi wysoko wskaźnik PG ;), ale możesz się też zastanowić nad małymi wężykami flegelantów z chempionem :). Osobiście ich nie lubię, ale potrafią być bardzo przydatne.

Awatar użytkownika
Embir
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Embir »

ksuM pisze:
Co myślicie?
Masz tylko dwa oddziały kawalerii, dodatkowo każdy jest ze sztandarem. To oznacza, że nie masz komfortu zadeklarowania ucieczki albo ryzykownej szarży bo zawsze możesz na tym stracić 100 VP. Najlepiej jeśli skombinujesz miejsce na jakieś gołe piątki rycerzy z muzykami. Będziesz wtedy mieć odginaczki szarż i doskonałe oddziały wspomagające. Ja poszukałbym miejsca na Outridersów, to bardzo przydatny oddział. Wywaliłbym za to Greatswordów. Ładnie wyglądają ale są bardzo drodzy i wolni, zjada ich każda elitarna piechota, ostrzał i magia, nie mogą brać magicznego sztandaru a ich stubborn ma sens tylko wtedy gdy bierzesz bsb (a ten imperialny jest obecnie najgorszym ze wszystkich sztandarowych z 7-mej edycji).
http://manticblog.com/
KINGS OF WAR FULL BETA ARMY LISTS AND MAGIC ITEMS LIST: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... /htmlview#
KINGS OF WAR ARMY BUILDER BETA: http://kow2.easyarmy.com/

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Zgadzam sie z Embirem. Bazując na Twojej rozpie wziąłbym coś takiego:



--------------------------------------------------------------------------------------------------

Arch Lector of Sigmar - war altar, sword of power, enchanted shield, speculum.

Warrior Priest of Sigmar - barded steed, dawn armor, sword of might.

Battle Wizard - 2nd level, 2 scrolls.

Battle Wizard - 2nd level, Rod of Power.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

10 crossbowmen.

10 crossbowmen.

5 knights - musician.

5 knights - musician.

6 knights - warbanner, musician.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

6 pistoliers - musician, chempion (repeater pistol)

6 Outriders - musician, chempion

Great cannon - 100.

Great cannon - 100.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Hellblaster volley gun - 110.

Steam Tank - 300.

--------------------------------------------------------------------------------------------------



Z alternatywnych opcji mógłbyś obciąć pistoliersów i outów (do gołych piątek z muzykami) zakupując w zamian:

- 2 detachemnty po 5 kuszników/strzelców do regimentów kuszników
- Trzeci oddział kuszników albo pierwszy strzelców
- Oddział 6-7 flegelantów z chempionem w roli wężyka ;)

ksuM
Falubaz
Posty: 1161

Post autor: ksuM »

Dobra, dzięki wielkie za porady, już chyba mam ostateczną wersję.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Arch Lector of Sigmar - war altar, mace of helstrum, armor of meteoric iron.

Captain - full plate armor, lance, enchanted shield, aldred's casket of sorcery.

Battle Wizard - 2nd level, 2 scrolls.

Battle Wizard - 2nd level, orb of thunder, wizard's staff.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

5 knights - musician.

5 knights - musician.

10 handgunners + 5 skirmishing archers - hochland long rifle.

20 flagellants - prophet of doom.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Great cannon.

Great cannon.

6 pistoliers - musician, outrider.

6 outriders - musician, hochland long rifle.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Hellblaster volley gun.

Steam Tank.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Łucznicy screenują biczowników i pomagają im szarżować - 15 ataków z siłą 5 (formacja 7 X 7 X 6), które przerzucają i na trafienie i na zranienie robi wrażenie.

2 hochlandy wspomagane przez hammer of sigmar archlectora straszą naprawdę wiele rzeczy, szczególnie hoteki, licze i elfickich magów.

Koleś na pegazie kradnie wind of undeath i gateway i generalnie jest zabawa z nim. Wymaga dużego skilla i to mi się w nim podoba, w przeciwieństwie do kapłana z 1+ przerzucalnym sejvem. A poza tym ma jednak te 3 ataki z S6, sejva na 2+ i ruch 20 cali.

Orb of thunder bo uznałem, że wysysa 2 kości zawsze naprawdę wielu armiom, co jest więcej warte od roda. Poza tym rzucanie lurkera, pity czy kuźni na 4 kościach to już zupełnie co innego niż na 3.

Strzelania mnóstwo, magia naprawdę boli (przerzuty trafiień i zranień na hochlandzie, zakaz latania, nuke altara i różne czary magów + skrzynka), a do walki 3 niezłamywalne oddziały i dwie piątki rycerzy.

Co myślita.

Relosu
Kretozord
Posty: 1869

Post autor: Relosu »

ja myslita ze mocna xD ciezko by mi bylo z tym grac moimi HE

Awatar użytkownika
Lucki Man
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 121
Lokalizacja: Szybki Szpil Tychy

Post autor: Lucki Man »

spoko rozpa wymienil bym tylko tych pistolierow na 2 odzial outriderow: :)

Awatar użytkownika
GarG
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3946
Lokalizacja: Przy 7 szkielecie skręć w prawo

Post autor: GarG »

Czy mi sie wydaje ze ludzie grający Empire nareszcie zaczynają myśleć ? ;) Ahhh.. to Tyko KsuM :< Fajna rozpa ;)
kangur022 pisze: Ze niby czarodziejki są szpetne ? :)
dzikki pisze:Wypadki z kotłem się zdarzają ;] , nożem rytualnym można się skaleczyć jak się ofiara poruszy. Tudzież jakieś obmierzłe praktyki seksualne.
Kacpi 1998 pisze:te praktyki to chyba z użyciem cegły...

ODPOWIEDZ