Na dzień dzisiejszy pomalowałem tyle, do dopracowania jest jeszcze "lew" i głowica topora (plus kita na końcu) ale nie bardzo wiem jak zabrać się do tego ostrza w NMM bo to pierwsza figurka jaką maluje tą techniką, czy ktoś ma jakieś sugestie?
http://s567.photobucket.com/albums/ss11 ... t=Waaa.jpg
PZDR
Domomalunki by Q.
Moderatorzy: Ziemko, wind_sower
Domomalunki by Q.
Ostatnio zmieniony 1 cze 2009, o 13:30 przez Quvy, łącznie zmieniany 1 raz.
złowieszcze oko mogłoby być jeszcze bardziej złowieszcze bardziej podcięte od góry :> topór wygląda ajkbyś właśnie wyciągnął go ze słoiczka z farbką albo zabił aliena bo strasznie ocieka po nim farbka a nie wygląda to jakbyś chciał wycieniować tą broń (polecam prace rakso_the_slayer tam na slejerkach masz pokazane jak powinien wyglądać topór w nmm, ostatnia rzecz do jakiej mogę sie przyczepić to kolor włosów który imo za bardzo kontrastuje z resztą i ujmuje temu elfikowi kilka punktów złowieszczości cała reszta malowania bardzo ładna jak na pierwszy nmm to git...
-
- Chuck Norris
- Posty: 522
topór tragicznie wyszedł zamaluj go i od początku zacznij , włosy powinny być ciemniejsze (pociągnij włosy baaaaardzo rozwodnioną farbką brązową )
NMM na zbroi wygląda nie za ciekawie , malujesz szarą potem białą ... zmieszaj tą szarą 50%/50% z czarną pomaluj całość potem szarą farbka tą co malowałeś zbroje pomaluj 50% zbroi zaczynając od góry (każdą blaszkę ze zbroi pomaluj szarą od góry na dole zostaw ta ciemniejsza farbę) .. dopiero teraz weź białą i popraw krawędzie zbroi tam gdzie jest ciemniejsza , to samo zrób z toporem , wejdź na http://www.coolminiornot.com i tam znajdź ten model pomalowany przez kogoś innego (około 15 przykładów tego modelu z NMM znajdziesz ) i staraj się naśladować to jak już ktoś inny pomalował (wielu z tu obecnych właśnie tak robi bo sami nie maja pojęcia jak i po prostu kopiują prace innych - chodzi o rozłożenie światła , idąc ta droga nauczysz się NMM w chwilę )
rada taka , zacznij rozwadniać farbki bo widać jak malujac farba ci zastygała na pędzlu co odwzorowało się na jakosci malowania .
stosuj większe kontrasty , jeżeli nie wyprowadzasz kolorów z czerni tylko nakładasz np. czystą czerwień i potem ją rozjaśniasz ... to radziłbym najpierw do czerwieni/zieleni i kazdego koloru jaki chcesz dodawać 20% czarnej farbki co sprawi ze czerwień po nałożeniu na taką ciemną czerwień będzie kontrastowa i łatwiejsza do rozjaśnienia ... to tyle ,
NMM na zbroi wygląda nie za ciekawie , malujesz szarą potem białą ... zmieszaj tą szarą 50%/50% z czarną pomaluj całość potem szarą farbka tą co malowałeś zbroje pomaluj 50% zbroi zaczynając od góry (każdą blaszkę ze zbroi pomaluj szarą od góry na dole zostaw ta ciemniejsza farbę) .. dopiero teraz weź białą i popraw krawędzie zbroi tam gdzie jest ciemniejsza , to samo zrób z toporem , wejdź na http://www.coolminiornot.com i tam znajdź ten model pomalowany przez kogoś innego (około 15 przykładów tego modelu z NMM znajdziesz ) i staraj się naśladować to jak już ktoś inny pomalował (wielu z tu obecnych właśnie tak robi bo sami nie maja pojęcia jak i po prostu kopiują prace innych - chodzi o rozłożenie światła , idąc ta droga nauczysz się NMM w chwilę )
rada taka , zacznij rozwadniać farbki bo widać jak malujac farba ci zastygała na pędzlu co odwzorowało się na jakosci malowania .
stosuj większe kontrasty , jeżeli nie wyprowadzasz kolorów z czerni tylko nakładasz np. czystą czerwień i potem ją rozjaśniasz ... to radziłbym najpierw do czerwieni/zieleni i kazdego koloru jaki chcesz dodawać 20% czarnej farbki co sprawi ze czerwień po nałożeniu na taką ciemną czerwień będzie kontrastowa i łatwiejsza do rozjaśnienia ... to tyle ,
człowieku mógłbyś przestać bo z takiej wypowiedzi troche za dużo sugerujeszwielu z tu obecnych właśnie tak robi bo sami nie maja pojęcia jak i po prostu kopiują prace innych
a żeby nie spamować
tak jak mówi vega dodawaj wody do farbek i zaczynaj od ciemniejszych kolorów zauważ że niektóre podstawowe kolory mają swoje ciemniejsze i jaśniejsze odpowiedniki dzieki czemu nie tracisz czasu na mieszanie farb.
Erm... ostrze topora nie było malowane... poza podkładem dzięki za konstruktywne uwagi, pragnę tylko zauważyć, że gość będzie wystawiany na stole a nie za szybką XD
PS. Najpierw powinienem lepiej tą część forum przejrzeć, bo widzę, że faktycznie trochę się pospieszyłem z tą pracą. No nic, jak coś "wymaluję" lepiej to wtedy się zgłoszę
PPS. Co do włosów, okazało się, że malując wcześniej IG do 40k został mi tylko sunburst yellow więc z braku laku.
PZDR
PS. Najpierw powinienem lepiej tą część forum przejrzeć, bo widzę, że faktycznie trochę się pospieszyłem z tą pracą. No nic, jak coś "wymaluję" lepiej to wtedy się zgłoszę
PPS. Co do włosów, okazało się, że malując wcześniej IG do 40k został mi tylko sunburst yellow więc z braku laku.
PZDR
-
- Chuck Norris
- Posty: 522
do uzyskania palety 96 kolorów wystarczy ci 6 podstawowych ;p , warto poczytać o tworzeniu kolorów (choć większość malarzy dla oszczędności czasu kupują wiele odcieni jednego koloru , powinno być tak:
kolor ciemny (cień) + kolor właściwy (ok 50% powierzchni ) no i rozjaśnienie czyli pół na pół kolor właściwy+biel/żółć zależnie czy ma być barwa ciepła czy zimna który nakładasz miejscami tam gdzie najbardziej wystaje.... przy takim systemie 3-kowym model przeznaczony na stół będzie wyglądał bardzo fajnie
kolor ciemny (cień) + kolor właściwy (ok 50% powierzchni ) no i rozjaśnienie czyli pół na pół kolor właściwy+biel/żółć zależnie czy ma być barwa ciepła czy zimna który nakładasz miejscami tam gdzie najbardziej wystaje.... przy takim systemie 3-kowym model przeznaczony na stół będzie wyglądał bardzo fajnie
nie chodzi nawet o to żeby mieszać wszystkie kolory tylko że jak się maluje armie gdzie jest jakiś przewodni kolor który ma być mieszanką kilku to odechciewa się go robić dla każdego modelu po kilka razy i jeszcze go cieniować
a co do ostrza topora to śmieszna sytuacja ale w sumie niewiele wystarczy aby jakoś wyglądał
a co do ostrza topora to śmieszna sytuacja ale w sumie niewiele wystarczy aby jakoś wyglądał