Talisman of Leoc

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
ELMALIER
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 162
Lokalizacja: Warszawa

Talisman of Leoc

Post autor: ELMALIER »

Pamiętam, że ze względu na ten przedmiot było trochę kontrowersji. Jakie jego działanie zostało oficjalnie przyjęte?

Czy po zdecydowaniu się na jego użycie noszący może (ale nie musi) przerzucic wszystkie rzuty na trafienie poczym morze (ale nie musi przerzucic wszystkich rzutów na zranienie), przeciwnik jes zmuszony do powtórzenia udanych armour i ward savów? Takie działanie wydaje mi się najbardziej logiczne zaważywszy, że użycie przedmiotu skutkuje odniesieniem rany przez noszącego czyli jest dostyc "kosztowne".

Dodo Pieniążek
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 43
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Dodo Pieniążek »

A dlaczego kontrowersji?

Tekst opisu przedmiotu jest jasny jak niewiele innych
Najpierw przerzut nieudanych trafień; potem przerzut nieudanych przebić; przeciwnik powtarza udane save'y jakiekolwiek by one nie były.
Pod koniec tury walki noszący Talisman dostaje ranę.

Co ciekawe interpretować można by inny zapis, a mianowicie: "Any model wounded by his attacs this phase must re-roll any successful saves of any kind" - czyli jeżeli zranisz przy pomocy Talismanu zraniony musi przerzucać savy nawet od innych atakujących. Czy to nadinterpretacja? :lol2:
3rd Legion - Asuryan's Wrath
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Xet
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3084
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Xet »

Dodo Pieniążek pisze:A dlaczego kontrowersji?

Tekst opisu przedmiotu jest jasny jak niewiele innych
Najpierw przerzut nieudanych trafień; potem przerzut nieudanych przebić; przeciwnik powtarza udane save'y jakiekolwiek by one nie były.
re-roll all rolls to hit, re-roll all rolls to wound. Czyli przerzucamy dwa razy wszystko. Trafione nietrafione, zranione niezranione nie ma różnicy. A szkoda .

Dodo Pieniążek
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 43
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Dodo Pieniążek »

Aaa... w tym kontekście.
Tak. No jakoś ta gra słów mi umknęła.

Nie lubię Adama Troke....
3rd Legion - Asuryan's Wrath
Obrazek
Obrazek

ELMALIER
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 162
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ELMALIER »

Inaczej sformułuje pytanie. Załóżmy, że wszystkie rzuty na trafienie trafiły, po czym przeciwnik nie odniósł żadnej rany. Czy oznacza to, że mogę powtórzyc jedynie rzuty na zranienie, czy może jeśli chcę je powtórzyc to muszą również powtórzyc rzuty na trafienie? Osobiście opowiadam się za drugim rozwiązaniem, ponieważ tak jak pisałem wcześniej, urzycie przedmiotu skutkuje odniesieniem rany przez urzywającego, więc jest dosyc "kosztowne", zatem przedmiot powinien byc dosyc skuteczny w swoim działaniu.

Awatar użytkownika
Ukalez
Falubaz
Posty: 1211
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: Ukalez »

Q. Does the Talisman of Loec allow the bearer to re-roll all unsuccessful
rolls to hit / wound ? Or is he forced to re-roll all rolls to hit / wound,
even those that are successful?

A. The FAQ Council is in agreement that the intention of this item is to
allow the bearer to re-roll all unsuccessful rolls to hit / wound. He is
not forced to re-roll successful rolls to hit / wound.

S. High Elves Army Book page 103 / Direwolf FAQ Council Interpretation
Mieli do wyboru wojnę, lub hańbę, wybrali hańbę, a wojnę będą mieli także.

Shino: "Rb strona67 jakbys szukal zrodla"
Żaba: "raczej 65 jeśli już"

I love this game... :D

Awatar użytkownika
ataman
Chuck Norris
Posty: 474

Post autor: ataman »

Podwojony temat, wiec zamykam.
Zainteresowanych odsylam tutaj:
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=3&t=6741
.:prawdziwy mężczyzna nie je miodu tylko żuje pszczoły:.

Zablokowany