2250 slann, moje pierwsze lizaki
Moderator: Ziemko
2250 slann, moje pierwsze lizaki
1 Slann Mage-Priest @ 500 Pts
General; Magic Level 4
Cupped Hands of the Old Ones
Divine Plaque of Protection
#The Focused Rumination
#Higher State of Consciousness
#Unfanthomable Presence
#The Becalming Cogitation
1 Skink Priest @ 440 Pts
Magic Level 2; Lore of Heaven
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
1 Engine of the Gods @ [290] Pts
4 Skink Crew
Javelin
1 Saurus Scar-Veteran @ 163 Pts
Light Armour; Shield
Sword of Might
War Drum of Xahutec
1 Cold One
20 * Temple Guard @ 381 Pts
Halberd; Light Armour; Shield; Standard; Musician
Sun Standard of Chotec
7 Cold One Cavalry @ 255 Pts
Spear; Shield; Musician
7 Cold One
4 Terradon Riders @ 120 Pts
Javelin
4 Terradon
10 Skink Skirmishers @ 70 Pts
Blowpipe
10 Skink Skirmishers @ 70 Pts
Blowpipe
10 Skink Skirmishers @ 70 Pts
Blowpipe
1 Salamander Hunting Packs @ 80 Pts
Additional Skink Handlers
1 Skink Handlers
3 Skink Handlers
10 Skink Cohort @ 50 Pts
Javelin; Shield
10 Skink Cohort @ 50 Pts
Javelin; Shield
Casting Pool: 9
Dispel Pool: 6
Models in Army: 89
Total Army Cost: 2249
co o tym myślicie, jest to moja pierwsza rozpa, więc pewnie ją skopałem
oczekuję porad
General; Magic Level 4
Cupped Hands of the Old Ones
Divine Plaque of Protection
#The Focused Rumination
#Higher State of Consciousness
#Unfanthomable Presence
#The Becalming Cogitation
1 Skink Priest @ 440 Pts
Magic Level 2; Lore of Heaven
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
1 Engine of the Gods @ [290] Pts
4 Skink Crew
Javelin
1 Saurus Scar-Veteran @ 163 Pts
Light Armour; Shield
Sword of Might
War Drum of Xahutec
1 Cold One
20 * Temple Guard @ 381 Pts
Halberd; Light Armour; Shield; Standard; Musician
Sun Standard of Chotec
7 Cold One Cavalry @ 255 Pts
Spear; Shield; Musician
7 Cold One
4 Terradon Riders @ 120 Pts
Javelin
4 Terradon
10 Skink Skirmishers @ 70 Pts
Blowpipe
10 Skink Skirmishers @ 70 Pts
Blowpipe
10 Skink Skirmishers @ 70 Pts
Blowpipe
1 Salamander Hunting Packs @ 80 Pts
Additional Skink Handlers
1 Skink Handlers
3 Skink Handlers
10 Skink Cohort @ 50 Pts
Javelin; Shield
10 Skink Cohort @ 50 Pts
Javelin; Shield
Casting Pool: 9
Dispel Pool: 6
Models in Army: 89
Total Army Cost: 2249
co o tym myślicie, jest to moja pierwsza rozpa, więc pewnie ją skopałem
oczekuję porad
1. Slann:
2+ ward na strzeanie zupelnie nie potrzebny jak masz niewrazliwosc na magie i niemagiczne strzelanie
Jak juz bierzesz Focused Rumination wez i Focus of Mystery, zeby przypadkiem nie zostac w kacza gugu z 1 uzytecznym czarem na slannie za 500p.
Niektorzy powiedza, ze taki poziom obrony jaki chciales uzyskac na slannie to przesada, ale ja ostatnio oberwalem z cannona i Slann w TG zszedl od reki. Przegralem polfinal mistrza Tychow...
Prawie zapomnialem BSB + War Banner kazdy sie boi 7 static CR na piechocie z T4Sv2+ nawet lord chaosu na smoku czy inszy badziew. 5 statica to juz nie tak heroicznie.
Reasumujac Slanna w stylu jaki proponujesz zlozylbym tak:
Slann
Old Ones (poki masz mozna zaryzykowac czar z 8 kostek! wypstrykaj wroga z DS i jeden czar musi (na 2+) wpuscic )
Power stone (3PD na czar tylko z powerstona! rzucaj 8+ bez strachu!)
Dispell (na 5,5,5 rzucone na ten jeden cholerny czar, ktory nie moze wejsc)
Rumination (6PD to za malo dla zaby)
Mystery (4 czary tez za malo)
Consiousness (hate cannon balls!)
Presence (oddzial nie do K**wa ruszenia!) no moze Cogitation, zamiast tego, ale akurat on sie sprawdza przy lordach magujacych najlepiej, czyli jest nieuniwersalny. Z drugiej strony jak potrzebujesz antymagii to ona ma lorda ... sam nie wiem.
2. Priest na Enginie
Zrobienie z niego Caddy'ego jakos mi sie nie podoba (chociaz jest czesto spotykane).
Moj ulubiony zestaw to War Drum + Tepok (wjazd pomiedzy oddzialy przeciwnika i smazymy) lub Iztl + Tepok (akurat skinka trzeba chronic ... i tak rzucam 1 w 9 przypadkach na 10 )
3. Scarvetek
O jeszcze Vetki z Drumem nie widzialem. Fajna jak oczekujesz jakichs wrednych march blockerow.
Osobiscie wole Choteka zamiast Slomki, ale to kwestia osobistych preferencji (uh jak ja nie cierpie hydry)
4. TG
20 ... duzo ... ale moze ma sens
Chotec ... kolejny level defensa ... czemu nie, pamietaj tylko wziasc jakis ultra ofensywny lore (Metal/Death/Beast)
5. Kawa
za duzo IMHO 5, max 6, potem sie ciezko taka linia manewruje
6. Terki
uwielbiam, tez uzywam 4 ... 2x4
7. Skirmishery
pamietaj tylko dawac flee a nie wystawaic sie na taktyczna klockiem. No chyba ze szarzuje skirmish ... ale wtedy 7+ to hit ...
8. Salka
Fajny flanker, niestety nie dojdize do 10 lucznikow WE. Sprawdzone.
9. Cohorty
Male wnerwia, potrafi utrzymac 5 Kurunos riders z lordem WE przez 3 tury combatu
Ogolnie jak sie da ustawiaj pod dziwnymi kontami i dawaj hold ... jak ustoja to masz ture wiecej na co innego, jak wyrznie (a tak jest zazwyczaj) to przynajmniej overrun/pursuit w glupia strone zrobi.
A z sensem sie nie ruszy
No i pamietaj o stand and shoot na nich - te kurunosy to 2 zeszly zanim dobiegly
Armia wg. mnie zbyt defensywna na slannie, ale moze i nawet skuteczna. (po drobnych modyfikacjach itemow).
Wszystko zalezy od dobrgo wykorzystania magii na slannie.
2+ ward na strzeanie zupelnie nie potrzebny jak masz niewrazliwosc na magie i niemagiczne strzelanie
Jak juz bierzesz Focused Rumination wez i Focus of Mystery, zeby przypadkiem nie zostac w kacza gugu z 1 uzytecznym czarem na slannie za 500p.
Niektorzy powiedza, ze taki poziom obrony jaki chciales uzyskac na slannie to przesada, ale ja ostatnio oberwalem z cannona i Slann w TG zszedl od reki. Przegralem polfinal mistrza Tychow...
Prawie zapomnialem BSB + War Banner kazdy sie boi 7 static CR na piechocie z T4Sv2+ nawet lord chaosu na smoku czy inszy badziew. 5 statica to juz nie tak heroicznie.
Reasumujac Slanna w stylu jaki proponujesz zlozylbym tak:
Slann
Old Ones (poki masz mozna zaryzykowac czar z 8 kostek! wypstrykaj wroga z DS i jeden czar musi (na 2+) wpuscic )
Power stone (3PD na czar tylko z powerstona! rzucaj 8+ bez strachu!)
Dispell (na 5,5,5 rzucone na ten jeden cholerny czar, ktory nie moze wejsc)
Rumination (6PD to za malo dla zaby)
Mystery (4 czary tez za malo)
Consiousness (hate cannon balls!)
Presence (oddzial nie do K**wa ruszenia!) no moze Cogitation, zamiast tego, ale akurat on sie sprawdza przy lordach magujacych najlepiej, czyli jest nieuniwersalny. Z drugiej strony jak potrzebujesz antymagii to ona ma lorda ... sam nie wiem.
2. Priest na Enginie
Zrobienie z niego Caddy'ego jakos mi sie nie podoba (chociaz jest czesto spotykane).
Moj ulubiony zestaw to War Drum + Tepok (wjazd pomiedzy oddzialy przeciwnika i smazymy) lub Iztl + Tepok (akurat skinka trzeba chronic ... i tak rzucam 1 w 9 przypadkach na 10 )
3. Scarvetek
O jeszcze Vetki z Drumem nie widzialem. Fajna jak oczekujesz jakichs wrednych march blockerow.
Osobiscie wole Choteka zamiast Slomki, ale to kwestia osobistych preferencji (uh jak ja nie cierpie hydry)
4. TG
20 ... duzo ... ale moze ma sens
Chotec ... kolejny level defensa ... czemu nie, pamietaj tylko wziasc jakis ultra ofensywny lore (Metal/Death/Beast)
5. Kawa
za duzo IMHO 5, max 6, potem sie ciezko taka linia manewruje
6. Terki
uwielbiam, tez uzywam 4 ... 2x4
7. Skirmishery
pamietaj tylko dawac flee a nie wystawaic sie na taktyczna klockiem. No chyba ze szarzuje skirmish ... ale wtedy 7+ to hit ...
8. Salka
Fajny flanker, niestety nie dojdize do 10 lucznikow WE. Sprawdzone.
9. Cohorty
Male wnerwia, potrafi utrzymac 5 Kurunos riders z lordem WE przez 3 tury combatu
Ogolnie jak sie da ustawiaj pod dziwnymi kontami i dawaj hold ... jak ustoja to masz ture wiecej na co innego, jak wyrznie (a tak jest zazwyczaj) to przynajmniej overrun/pursuit w glupia strone zrobi.
A z sensem sie nie ruszy
No i pamietaj o stand and shoot na nich - te kurunosy to 2 zeszly zanim dobiegly
Armia wg. mnie zbyt defensywna na slannie, ale moze i nawet skuteczna. (po drobnych modyfikacjach itemow).
Wszystko zalezy od dobrgo wykorzystania magii na slannie.
IMO zbyt napakowałeś obronnymi rzeczami tego slanna... W 7 edycji gram tylko na nim i zginął mi tylko raz dlatego że dostałem przemiłą kanapke na TG i zostali zniszczeni...
Slanna z oddziału może Ci wyjąć cannon albo katapka... od obu masz look outa, ward 4+ i 5W....
Ja ostatnio składanie slanna zaczynam od dania mu bane head, bierzemy lore metalu i nagle każda mała kużnia musi być przez przeciwnika rozproszona
Slanna z oddziału może Ci wyjąć cannon albo katapka... od obu masz look outa, ward 4+ i 5W....
Ja ostatnio składanie slanna zaczynam od dania mu bane head, bierzemy lore metalu i nagle każda mała kużnia musi być przez przeciwnika rozproszona
tez lubie bane head, 2xPS i Cupped hands;)
A co do cannona w Slanna. Niby:
- Musi strzelic 5/6
- Musi sie poturlac 5/6 (zakladam najlepsza sytuacje, ze nie ma hita bezposrednio w slanna)
- Musimy nie zdac look outa 1/6
- Musi zranic 5/6
- Musimy nie zdac warda 3/6
- Musi zadac 5 ran 2/6
Czyli (5*5*1*5*3*2)/(6^6) = 2%
niby malo, ale slann GINIE i jestesmy w kacza gu gu 600 punktow nie nasze + wszystko co potencjalnie slann mogl zabic
TG traca 3CR (rzad, BSB, warbanner), stuborna i ITP czyli warzywo ...
Ze wszystkiego co slannowi mozna zrobic najskuteczniejsza jest 6 shadow. (rzucenie, lookout i 2/3 ze slann zginie = 9%(nie wliczam dispela!)
6 z Teczy ma 7% na zjedzenie TG ze slannem (tez dispella nie licze)
MR(3) rozwiazuje sprawe (za wyjatkiem IF) zabieranie 6 rozwiazuje sprawe IF (tylko trzeba pilnowac kostek)
Narazie jedyne przed czym slanna nie umiem obronic to Pitka z HE arcymaga z Bookiem.
ALe to trzeba trafic na HE, na Arcymagu z Bookiem, a i tak mamy 1/3 szanse, ze nie wylosuje.
A co do cannona w Slanna. Niby:
- Musi strzelic 5/6
- Musi sie poturlac 5/6 (zakladam najlepsza sytuacje, ze nie ma hita bezposrednio w slanna)
- Musimy nie zdac look outa 1/6
- Musi zranic 5/6
- Musimy nie zdac warda 3/6
- Musi zadac 5 ran 2/6
Czyli (5*5*1*5*3*2)/(6^6) = 2%
niby malo, ale slann GINIE i jestesmy w kacza gu gu 600 punktow nie nasze + wszystko co potencjalnie slann mogl zabic
TG traca 3CR (rzad, BSB, warbanner), stuborna i ITP czyli warzywo ...
Ze wszystkiego co slannowi mozna zrobic najskuteczniejsza jest 6 shadow. (rzucenie, lookout i 2/3 ze slann zginie = 9%(nie wliczam dispela!)
6 z Teczy ma 7% na zjedzenie TG ze slannem (tez dispella nie licze)
MR(3) rozwiazuje sprawe (za wyjatkiem IF) zabieranie 6 rozwiazuje sprawe IF (tylko trzeba pilnowac kostek)
Narazie jedyne przed czym slanna nie umiem obronic to Pitka z HE arcymaga z Bookiem.
ALe to trzeba trafic na HE, na Arcymagu z Bookiem, a i tak mamy 1/3 szanse, ze nie wylosuje.
dziękuje za rady, na pewno skorzystam
jako, że wcześniej grałem ogrami i luie miec co jak tyrant wiec pomyslalem o karnim
1 Saurus Oldblood @ 450 Pts
General
The Maiming Shield
Piranha Blade
Amulet of Itzl
1 Carnosaur
1 Skink Priest @ 425 Pts
Magic Level 2; Lore of Heaven
#The Arcane Configuration
#The Burning Alignment
#The Portent of Warding
Plaque of Tepok
Power Stone
1 Engine of the Gods
4 Skink Crew
Javelin
1 Skink Priest @ 440 Pts
Magic Level 2; Lore of Heaven
#The Arcane Configuration
#The Burning Alignment
#The Portent of Warding
Dispel Scroll
Dispel Scroll
1 Engine of the Gods
4 Skink Crew
Javelin
15 Saurus Warriors @ 180 Pts
Spear; Shield
15 Saurus Warriors @ 180 Pts
Spear; Shield
5 Cold One Cavalry @ 175 Pts
Spear; Shield
5 Cold One
10 Skink Skirmishers @ 70 Pts
Blowpipe
10 Skink Skirmishers @ 70 Pts
Blowpipe
10 Skink Skirmishers @ 70 Pts
Blowpipe
10 Skink Skirmishers @ 70 Pts
Blowpipe
4 Terradon Riders @ 120 Pts
Javelin
4 Terradon @
Casting Pool: 8
Dispel Pool: 6
Models in Army: 82
Total Army Cost: 2250
ktora z tym rozp, tamta z poprawkami czy ta z ew. poprawkami jest bardziej uniwersalna
w sensie carni czy slann
jako, że wcześniej grałem ogrami i luie miec co jak tyrant wiec pomyslalem o karnim
1 Saurus Oldblood @ 450 Pts
General
The Maiming Shield
Piranha Blade
Amulet of Itzl
1 Carnosaur
1 Skink Priest @ 425 Pts
Magic Level 2; Lore of Heaven
#The Arcane Configuration
#The Burning Alignment
#The Portent of Warding
Plaque of Tepok
Power Stone
1 Engine of the Gods
4 Skink Crew
Javelin
1 Skink Priest @ 440 Pts
Magic Level 2; Lore of Heaven
#The Arcane Configuration
#The Burning Alignment
#The Portent of Warding
Dispel Scroll
Dispel Scroll
1 Engine of the Gods
4 Skink Crew
Javelin
15 Saurus Warriors @ 180 Pts
Spear; Shield
15 Saurus Warriors @ 180 Pts
Spear; Shield
5 Cold One Cavalry @ 175 Pts
Spear; Shield
5 Cold One
10 Skink Skirmishers @ 70 Pts
Blowpipe
10 Skink Skirmishers @ 70 Pts
Blowpipe
10 Skink Skirmishers @ 70 Pts
Blowpipe
10 Skink Skirmishers @ 70 Pts
Blowpipe
4 Terradon Riders @ 120 Pts
Javelin
4 Terradon @
Casting Pool: 8
Dispel Pool: 6
Models in Army: 82
Total Army Cost: 2250
ktora z tym rozp, tamta z poprawkami czy ta z ew. poprawkami jest bardziej uniwersalna
w sensie carni czy slann
Nie ma co go tak bronic. Po pierwsze nie znam idiotow ktorzy majac przed soba armie lizakow strzelaja z cannona po templach tak zeby przelatywalo przez slanna itp. Szanse zbyt male, juz lepiej niszczyc kawalerie/enginy lub nawet strzelac po 4 templach (cannon). Za pkty wpakowane w ta pseudo eterycznosc wchodzi rowno jedna cohorta i w 99 bitwach na 100 to ona sie bardziej przyda.
@Slanesh:
Ten idiota regularnie celuje canonem w magow w oddzialach (4 canonami dokladnie)
i regularnie ich zdejmuje.
Szczegolnie jak zostaly juz mu tylko czolgi i knights, reszte slann zdazyl zdjac
Zreszta ... zalozmy ze mamy cannony 2 (Restricted)
trafialnosc okolo 2/3 strzaly (licze misfire i jakies przestrzelenia)
kazde trafienie w TG zdejmuje 3 templi (a dokladnie kazde 2 trafienia zdejmuje 5 srednio)
2 canony * 6 tur strzelania = 12 strzalow = 8 trafien = 20 TG
oraz szansa okolo 15% na sciagniecie zaby.
Tak czy siak po 2-3 turach ostrzalu mozna spokojnie w TG wjechac czolgiem+kawa i dobic do 0 lamiac slanna z fear outnumber.
W LImited z 4 canonami po 1-2 salwie nie ma z TG co zbierac.
Czy taki bezsens strzelac w TG ...
Kawe sciagnie max 1 o ile sie bokiem nie ustawie. Lepiej handgunersami zalatwic.
Ten idiota regularnie celuje canonem w magow w oddzialach (4 canonami dokladnie)
i regularnie ich zdejmuje.
Szczegolnie jak zostaly juz mu tylko czolgi i knights, reszte slann zdazyl zdjac
Zreszta ... zalozmy ze mamy cannony 2 (Restricted)
trafialnosc okolo 2/3 strzaly (licze misfire i jakies przestrzelenia)
kazde trafienie w TG zdejmuje 3 templi (a dokladnie kazde 2 trafienia zdejmuje 5 srednio)
2 canony * 6 tur strzelania = 12 strzalow = 8 trafien = 20 TG
oraz szansa okolo 15% na sciagniecie zaby.
Tak czy siak po 2-3 turach ostrzalu mozna spokojnie w TG wjechac czolgiem+kawa i dobic do 0 lamiac slanna z fear outnumber.
W LImited z 4 canonami po 1-2 salwie nie ma z TG co zbierac.
Czy taki bezsens strzelac w TG ...
Kawe sciagnie max 1 o ile sie bokiem nie ustawie. Lepiej handgunersami zalatwic.
Ostatnio zmieniony 5 cze 2009, o 14:13 przez Alister, łącznie zmieniany 1 raz.
Ja dzisiaj zagrałęm na wampiry z eterycznością+war drum i spisało się miodnie. Ogólnie grałem tak ,że nie miałem regimentu ochronnego: 3 kohorty, 4 stedzie, kawa, priest, chef, slannik i scar. vc na 20-0 co prawda przeciwnik popełnił sporo błędów -ok - dużo,... eteryczność z war bannerem też daje pewnośc że nawet sam slan może wyjść na środek imperium i powiedzieć walcie się... zatrzymać czołg czy coś (dalem mu też terror jakby co)
4 stedzie to zlo na VC
Czy mi sie wydaje czy obaj mowimy o veteranie ktorego ludzie z reguly sadzaja na cold one co daje nam herosa z tafem 5 i save 1+? A i siedzi w 5-6 kawaleri? Ile tych handgunow jest?Alister pisze:Heros z handgunow tez zchodzi jak maslo ...
Piszesz to jakbyś grał imperium, albo nie umiał grac lizakami tudzież miał jakieś tragiczne wspomnienia z imperium.Tak czy siak po 2-3 turach ostrzalu mozna spokojnie w TG wjechac czolgiem+kawa i dobic do 0 lamiac slanna z fear outnumber.
W LImited z 4 canonami po 1-2 salwie nie ma z TG co zbierac.
Czy taki bezsens strzelac w TG ...
Kawe sciagnie max 1 o ile sie bokiem nie ustawie. Lepiej handgunersami zalatwic.
pozdro, poćwicz!
ps wpadacie na impreze w srode do krakowa?