BP - R wersja 1.03 opublikowana

Rozwój i dyskusje na temat rozwiązań przywracających grze balans.

Moderator: Barbarossa

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Re: BP - R wersja 1.03 opublikowana

Post autor: Shino »

4 karabiny pisze: Skądinąd ludzie z tego co wiem głosowali odnośnie DMP na trochę inny system.
z tego co wiem nie ukrywalismy sie z tym, ze bpr bedzie zmieniony... jak ci bardzo zalezy to cisnij, zeby powtorzyc glosowanie na dmp ;)
Może szanowna lista sędziowska zarejestruje sobie firmę i wprowadzi nowy system. Ja rozumiem lajtowe zmiany, ale nie tak ingerujące w podręcznik.
przeciez poprzedni bpr tez ingerowal w podreczniki Oo

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14649
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Mozna dublowac hydre w DE?

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

swieta_barbara pisze:Mozna dublowac hydre w DE?
War hydra is 0-1.
Obrazek

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Nie, jest jasno napisane, że nie można.

@Karabin - ależ my się nie kryjemy z tym, że zmieniamy zasady. Jak chcesz grać na zasady by GW, to odkurz z kolegami Thoreka i Kairosa. Jak nie chcesz grać na zasady by GW, to używaj naszych albo wymyślaj sobie jakieś własne limity kompozycyjne, mi to nie przeszkadza ani tyci.

Awatar użytkownika
4 karabiny
Beast from the East
Posty: 1188
Lokalizacja: Moria Green Team

Post autor: 4 karabiny »

Shino nie próbuj spłycać dyskusji. Ok.
Po prostu w mojej opinii poszło to za daleko i po prostu zmiany są już na tyle częste, że przestaję to powoli ogarniać co mogę czego nie.
Zresztą szczegóły szczegóły w skrócie napisałem tu: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=26&t=16696

Awatar użytkownika
4 karabiny
Beast from the East
Posty: 1188
Lokalizacja: Moria Green Team

Post autor: 4 karabiny »

Barbarossa pisze: @Karabin - ależ my się nie kryjemy z tym, że zmieniamy zasady. Jak chcesz grać na zasady by GW, to odkurz z kolegami Thoreka i Kairosa. Jak nie chcesz grać na zasady by GW, to używaj naszych albo wymyślaj sobie jakieś własne limity kompozycyjne, mi to nie przeszkadza ani tyci.
Barb jak napisałem w topicu, którego link podałem wyżej.
Nie mam nic przeciwko zmianie zasad itd. Po prostu dzieje się to zbyt szybko i bez konsultacji z szerszym gronem. Bez nawet próby już w tej chwili, dyskusji na ten temat.
Jak już pisałem argument"zrób sobie turniej bez bpr" do mnie z różnych przyczyn nie przemawia. Najważniejsza taka, że jest to standart przyjęty na większości turnieji i nie da się go uniknąć.
Takie zmiany bez próby dyskusji na ten temat to imho troche nie fer.
Stąd mój postulat w innym dziale.

Awatar użytkownika
Manfred
Postownik Niepospolity
Posty: 5906
Lokalizacja: Cobra Kai

Post autor: Manfred »

ogólnie ok prócz 3 rzeczy
wraithów
ghuli
horrorów
2 oddziały ghuli no bez przesady przecież dawało się jakoś powycinac te gule, tak samo horrory 0-1 poniżej 2 K to chyba jakieś jaja są 0-2 jeszcze ok ale 0-1 ???? tak samo 0-2 na powyżej 2 K jest średnie ale jeszcze do przeżycia.

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1881
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

Dzieki za krytyke, jest ona jak najbardziej wskazana.

Karabin, napewno masz sporo racji. Nie jest tak, ze nie kierowalismy sie tym, ze nie myslimy o poczatkujacych graczach. Byly rozne propozycje, jak true cory dla Demonow, czy w ogole, ze wraithy (takze ponizej 2k - bylyby wtedy niewystawialne) zajmuja 2 rary - odrzucilismy je.
Generalnie poszlismy bardziej w storne ograniczen kompozycyjnych. Wedlug mnie gorsze byloby zmienianie np. zasad wraithow, bardziej to uderza w poczatkujacych, ktorzy jeszcze do konca nie rozumieja co to znaczy 'eterycznosc' a tu sie okazuje, ze nagle wraithy maja inne zasady.
Akurat to, ze nie mozna wziac varghulfa do wraithow chyba nie powinno byc problemem dla poczatkujacych graczy... W koncu to tylko jeden model...
Na tej zasadzie wywalilismy ograniczenie inwokacji (jako niezgodne z zasadami). Ale poniewaz trzeba bylo jakos mozliwe nie drastycznie te zmiany wprowadzac, to dalismy bardzo lekkie przyciecie magii vc w postaci 0-2 ghule i mocniejsze - kostke straty na master of the black arts.

Tak jak pisalem, trudno jest wszystkim dogodzic. Ktos mowi, ze wraithy za bardzo obcielismy, ktos inny mowi, ze powinnismy sie bardziej skupic na ich obcieciu... Cos trzeba bylo w miare posrodku zrobic. No i najlepiej tak, by nie ingerowac w same zasady gry a raczej w kompozycje.

Co do horrorow, dostaly one dispell z powrotem, trzeba bylo jakos je oslabic, wiec sa 0-2. Ktos mowi, ze to zadne ograniczenie, bo i tak sie 3 oddzialow nie wystawialo.

Generalnie, jak najbardziej krytyka jest wskazana, nie jest tak, ze nikt tego nie czyta, wszyscy czytaja. Ale tez zrozumcie, ze nie tak latwo jest wszystkim dogodzic. No i dalej, pewnie zostanie to uwzglednione dopiero w nastepnej wersji BP... ktora nie wiadomo kiedy powstanie wlasnie po to, zeby nie bylo tych zmian tak czesto...
Poprzednie zmiany dotyczyly tylko nowych wychodzacych armii o ile sie nie myle. Jest to chyba dopiero pierwsza zmiana BP jak dotychczas, na 3 miesiace przed DMP, przed koncem glosowania na jego format, to chyba odpowiedni czas na zmiany? Zwlaszcza, ze organizatorzy Masterow nie byli skorzy do jego stosowania (WI, MB, Wejherowo).


No i tez nie wiem, czemu jest taki silny front popracia dla zmian zasad magii vc, naprawde chcecie grac na jednym turnieju na recast wejherowski, na jednym na zakaz potrojnego rzucenia inwokacji na dany oddzial (stary BP) a na innym na pure wskrzeszanie? Do tego dochodzi na jednym turnieju wskrzeszanie fell batow d1, na innym d3 a na limited d6... Podobnie z Grave Guardem... IMO nie w tym kierunku powinien isc BP.


Aha, i tak jak pisalem, pewnie niedlugo (2 tygodnie?) bedzie zmienione ograniczenie magii na cos w stylu wejherowskim (by mozna bylo obliczyc PD przed bitwa i juz sie nie martwic tym w jej trakcie). -> to tak w ramach przygotowania.
Zmian W samym BP oraz R niedotyczacym magii raczej na razie nie bedzie.

Awatar użytkownika
4 karabiny
Beast from the East
Posty: 1188
Lokalizacja: Moria Green Team

Post autor: 4 karabiny »

Marek.
Nie chce żebyście zrozumieli mnie źle. Nie neguję sensu zmian ani waszej pracy włożonej w powstanie i funkcjonowanie BPR. Uważam, że jest potrzebny - wręcz konieczny. Mam również świadomość, iż nie da się dogodzić wszystkim i zawsze będzie grupa zawiedzionych. Mi osobiście, żadne BPR nie przeszkadzają. Mam na tyle dużą armię, że jestem elastyczny. Mało tego uważam, że wampiry zyskały w obecnej wersji, bo imho poprzednio - najbardziej bolało je ograniczenie wskrzeszeń. Nawet mój ulubiony piąty karabinek - mówię o vargulfie - jakoś to przeżyje :cry: , a ja w końcu wystawię sobie kawalerię, nad którą długo myślałem i też będzie to mocna kombinacja.
Natomiast kurwica mnie po prostu wzięła na waszą, że się tak wyrażę legislacyjną samowolkę. Nie dość, że nie funkcjonujecie w pełnym składzie, z racji absencji Gajowego, to przyznasz sam, że niefortunnie złożył się termin zmian z głosowaniem na DMP.
Inna sprawą imho jest to, że zmiany postępują na tyle szybko, iż początkujący gracze będą mieli problem ze skompletowaniem armii. A to raczej dobrze nie wróży tym bardziej, że tych dodatkowych zasad jest już na tyle dużo, że powoli nawet doświadczeni gracze jak ja :mrgreen: - przestają to ogarniać.
Skądinąd po nocnych przemyśleniach, cofam mój postulat odnośnie zatwierdzania przez LL waszych zmian, bo po zastanowieniu obawiam się, że doprowadzi to do bezwładu waszej instytucji.
Pozdrawiam 4K.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Nie dość, że nie funkcjonujecie w pełnym składzie, z racji absencji Gajowego,
Nic nie poradzimy na to, że od razu po wyborze się wycofał.
To już sprawa LL. Jak się wybiera fajnych kumpli, zamiast osób, które mają chęć i predyspozycje, to potem działamy w nieregulaminowym składzie.
powoli nawet doświadczeni gracze jak ja - przestają to ogarniać.
To przez to, że na każdym masterze są inne, "lepsze", zasady. Lokale się robi na BP czy BP+R i ludzie, którzy grają tylko lokalnie znają BP+R na pamięć.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Embir
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Embir »

Ja chcę się odnieść do ograniczeń w formacie Restricted dotyczących HE. Otóż ograniczenie brania 3x lub 4x tego samego rare'a wydaje się kompletnie wyjęte z kontekstu i widać wyraźnie, że odnosiło się to do ograniczeń objętych wersją 1.02 kiedy w ogólności slot rare'a nie mógł być dublowany. W momencie gdy usunięto to ograniczenie wychodzi na to, że choć elfickie jednostki rare nie przewyższają rare'ów z innych armii to pozostały ograniczone spuścizną po patchu 1.02.
Taki prosty przykład niesprawiedliwości tego ograniczenia i absolutnie hipotetyczny:

Gracz DE rezygnuje z Hydry i wystawia 4x bolce (pomijamy to, że jedna hydra jest oczywistym wyborem). Może to zrobić bez żadnych ograniczeń kompozycyjnych. Tymczasem gracz HE żeby to zrobić musi przestrzegać zasady o zakazie dublowania speciali. Nie jest to sprawiedliwe zważywszy na porównanie siły armylist HE i DE.
http://manticblog.com/
KINGS OF WAR FULL BETA ARMY LISTS AND MAGIC ITEMS LIST: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... /htmlview#
KINGS OF WAR ARMY BUILDER BETA: http://kow2.easyarmy.com/

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Ta zasada to wynik przeoczenia i zostanie usunięta.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

tak se teraz pomyslalem...
jaki cel przy zniesieniu dublowania rarow i tryplowania speciali ma zasada zakazu brania wiecej nzi 3 takich samych corow?
nie uwazacie ze powinien sie pojawic jakis limit na maszyny? np 5 (wliczajac w to kowadlo i ratlingi)

Awatar użytkownika
Embir
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Embir »

Jankiel pisze:Ta zasada to wynik przeoczenia i zostanie usunięta.
To w takim wypadku mogę tylko dodać, że nowe zmiany w BP+R bardzo mi się podobają. :wink:
http://manticblog.com/
KINGS OF WAR FULL BETA ARMY LISTS AND MAGIC ITEMS LIST: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... /htmlview#
KINGS OF WAR ARMY BUILDER BETA: http://kow2.easyarmy.com/

Awatar użytkownika
4 karabiny
Beast from the East
Posty: 1188
Lokalizacja: Moria Green Team

Post autor: 4 karabiny »

Jankiel właśnie o to chodzi. Osobiście nie mam nic do Gajowego, ale jego postawa była trochę żenująca. Nie czynie wam z tego zarzutu - może niefortunnie się wyraziłem - bo domyślam się, że na jego nieobecność nie mieliście wpływu. Natomiast jak pewnie wielu innych obserwuję w miarę regularnie dział LS`a i po jakimś czasie po prostu brak czasu spowodował, że nie zapytałem co się z Gajowym dzieje i dlaczego nie zabiera głosu. Bardzo dobrze, że Barb poruszył tę sprawę - szkoda tylko straconego czasu. Anyway odnośnie składu EOT z mojej strony.
Inną sprawą jest to, że chyba się zaczynam starzeć :mrgreen: , bo powoli nie nadążam za zmianami. Po prostu coraz więcej czasu zajmuje mi sprawdzanie czy rozpiska jest zgodna z zasadami jakiegoś turnieju. Tu masz rację odnośnie udziwnień przy wymyślaniu ograniczeń na turniejach. Nie wiem czy tylko ja jestem tak odmóżdżony, ale dochodzi do sytuacji, że jadę do Łodzi na mastera, nie doczytałem do końca zasad i wziąłem chyba 8 scroli co skutkowało tym, że przez turniej używałem 2 dedeków. No masakra normalnie. Zdaję sobie sprawę, że to mój błąd i nie staram się robić komukolwiek z tego zarzutu, ale wcześniej tego nie było.
Moja propozycja jest na szybko taka, abyście zmiany wprowadzali niezbyt często, wtedy kiedy faktycznie jest mus. No i przynajmniej po jakiejkolwiek dyskusji. Oraz przydało by się jakieś vacatio legis może. Sam nie wiem. Teraz np.: robimy tura w sobote na BPR, temat wywiesiłem wczoraj, ludzie powysyłali rozpiski i trzeba je zmieniać.
Kolejna rzecz odnośnie dyskusji. Jest przecież temat o BPR informujcie możliwie jak najczęściej o sugerowanych zmianach, modowie bezlitośnie niech pilnują coby nie było bezsensownego trolowania i wydaje mi się, że taka forma jak najszerszego kontaktu i przepływu informacji będzie najlepsza. Funkcjonuje to oczywiście do tej pory, trzeba to chyba tylko troszkę usprawnić.
Ot takie moje luźne przemyślenia. Pozdro. 4K

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

jaki cel przy zniesieniu dublowania rarow i tryplowania speciali ma zasada zakazu brania wiecej nzi 3 takich samych corow?
nie uwazacie ze powinien sie pojawic jakis limit na maszyny? np 5 (wliczajac w to kowadlo i ratlingi)
Żeby dwarfy przypadkiem nie dały rady rozstrzelac demonów?

Szczerze mówiąc, to obecny pdf wymaga jeszcze kilku poprawek, bo był zmodyfikowany w ekspresowym tempie, i usunięcia rzeczy, których nie miało tam być (potrajanie core na przykład).
Teraz np.: robimy tura w sobote na BPR, temat wywiesiłem wczoraj, ludzie powysyłali rozpiski i trzeba je zmieniać.
Ja bym nie zmieniał. Tylko nowe turniej robił na nowym BP. Brak Vacatio Legis istotnie jest problem, a ze swojej strony nie dostrzegłem potrzeby tak szybkiego opublikowania nowej wersji - mogliśmy sobie dać trochę więcej czasu na dopracowanie go i bezbolesne wprowadzenie.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

Jankiel pisze: Szczerze mówiąc, to obecny pdf wymaga jeszcze kilku poprawek, bo był zmodyfikowany w ekspresowym tempie, i usunięcia rzeczy, których nie miało tam być (potrajanie core na przykład).
jezeli nie ograniczacie maszyn, to dajcie mozliwosc wystawiania wiekszych ilosci jednostek takich jak furie, harpie czy dryady ktore sa super kontra na maszyny... przy braku ograniczen innych slotow cory moim zdaniem przesaja miec znaczenie bo punkty i tak w pierwszej kolejnosci pojda w speciale rary i herosow, ot co :)
Jankiel pisze:Żeby dwarfy przypadkiem nie dały rady rozstrzelac demonów?
jakbys co lokala mial na turnieju okolo 7 graczy Krasnoludzkich to tez bys mial dosc gry na zasadzie dojade/nie dojade.. zaczne/nie zaczne ;) ale faktycznie, to moje osobiste odczucie ktore nie powinno miec wplywu na ogolny ksztalt ograniczen


pzdr !!

Awatar użytkownika
Kołek
Falubaz
Posty: 1147
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: Kołek »

Dobra panowie zal dupe sciska bo z Doch zrobiliście Woch :( czyli jedyną słuszną rozpiske, Guo jak to Guo, wrona przez ograniczenie magi jest słaba, bloodzia albo brak rarów, albo brak syreny albo brak immortal fury, lub keeper który wcale nie jest pociety czyli troche magi i syrenka +reszta wiadomo jak wyglądająca. Ogólnie wychodzi ze najlepsza opcja jest grac na Keeperze bo masz syrenke + BSB na jugerze+ tzeentchowego kolesia+ spory dispell+to co zawsze czyli flamery i psy, a osoby grające na bloodziu mają straszny dylemat czy wogóle bez syreny albo bez immortal fury opłaca się grać. Cóż wszyscy narzekają na jedyne słuszne rozpiski a niestety panowie sami doprowadzacie do czegoś takiego. ropiska podana przez Xeta na poprzedniej stronie to będzie IMO jedyna słuszna w tej armii i rzygac sie bedzie chciało jak wszyscy bedą grali mirorami jak np Wariorzy na wiadomo czym czy TK na kosiarce .

pozdro
Kołek

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

Kołek pisze:Dobra panowie zal dupe sciska bo z Doch zrobiliście Woch :( czyli jedyną słuszną rozpiske, Guo jak to Guo, wrona przez ograniczenie magi jest słaba, bloodzia albo brak rarów, albo brak syreny albo brak immortal fury, lub keeper który wcale nie jest pociety czyli troche magi i syrenka +reszta wiadomo jak wyglądająca. Ogólnie wychodzi ze najlepsza opcja jest grac na Keeperze bo masz syrenke + BSB na jugerze+ tzeentchowego kolesia+ spory dispell+to co zawsze czyli flamery i psy, a osoby grające na bloodziu mają straszny dylemat czy wogóle bez syreny albo bez immortal fury opłaca się grać. Cóż wszyscy narzekają na jedyne słuszne rozpiski a niestety panowie sami doprowadzacie do czegoś takiego. ropiska podana przez Xeta na poprzedniej stronie to będzie IMO jedyna słuszna w tej armii i rzygac sie bedzie chciało jak wszyscy bedą grali mirorami jak np Wariorzy na wiadomo czym czy TK na kosiarce .

pozdro
Kołek
wrona z master of sorcery i przerzutem nawalajaca co ture popychaczke z 5 kosci z rerollem slaba nie jest... hotek tez w tym przypadku gowno robi ;), dodatkowo nie masz zadnego ograniczenia rarow wiec majac wrone masz i fiendy i flamery... (bo syrenka w tym przypadku nie jest konieczna)
zgadzam sie ze Blodek chyba za mocno sciety... IMO Immortal Fury powinien dzialac tylko w 1 rundzie, jak na MB, ale nie powinien zabierac slota
GUO wiadomo
mam nadzieje ze nie bedzie tak jak piszesz bo sytuacja w ktorej nagle wszyscy zaczynaja grac czyms czym ja gram od roku bedzie malo interesujaca :?

Boberr
Chuck Norris
Posty: 361
Lokalizacja: Moria ADF

Post autor: Boberr »

zrzedzenie starych bab normalnie.

Zrobilem rozpiske i na LoC i na bloodziu i obie sa calkiem sympatyczne, a ze Kołek w koncu bedzie musiał pomylec troszke zeby wygrac demonami, to naprawde straszne.

ODPOWIEDZ