Pare noobowskich pytań.
Moderator: Afro
- FIFI (_!_)
- Chuck Norris
- Posty: 516
- Lokalizacja: Wołów, Klub KARAK VAR!!!
Re: Pare noobowskich pytań.
Gdybyś poszukał w tym temacie to na 3/4 twoich pytań padła już odpowiedz ale że mam dobry dzień to odpowiem w skrócie
1) wydaje mi sie ze pytasz o czary pozostające w grze czyli RIPy, jeżeli o to ci chodzi to przeciwnik jeżeli nie zdispeluje twojego czaru po twoim rzucie kostek, to w następnych fazach magii (twojej lub przeciwnika) może te czary rozproszyć na 7+ na koniec fazy magii ale nie może skorzystać skrolla w tych turach, moze to zrobić po twoim rzuceniu kostek tylko
2) oczywiście że może, może nawet rzucić 4 czary korzystając z kostek z puli, a nawet skorzystać z power stona to może rzucić 6 czarów
3) z tych bardziej przydatnych to na pewno
-tenderiser (d3)
-siege breaker
-wardstone necklace (jedyny w sumie jako taki fajny ward w ograch)
-zbroje są rzadkością ale lubie czasem tą co uzdrawia za zabicie w pojedynkach
-wielkie imiona: to często używana jest głupota i +1wytrzymałość, czasem bieganie
-magiczne sztandary: panika na 3kościach na regimencie w których przypuszczalnie chcemy miec herosa, przekierowanie czaru jak mamy słaby dispelpool, noi znany wszystkim warbanner zazwyczaj na pojedynczym bullrhinoxie
-jeszcze bound spell d6 z siłą 4 jeżeli mamy przynajmniej 2 magów lub na małe pkt 1 maga
3) sam jeszcze nie znalazlem sposobu na skinki, choć teraz w nowej edycji nie wszystkie oddzialy są skirmishem co daje lekkie ułatwienie, ale proponuje na pewno rhinoxy z terrorem, bulle do rozganiania i gnoby do oslaniania, może jeszcze leady
4) zostawił bym sobie dwójeczke leadów czasem sie przydają w rozpiskach, ale bym bulle zamienil na ironów, zeby mieć tak o: 2x4irongutsi, 2leady, 4bulle. A jak wspomniałeś ze rhinox jest drogi, to moim zdaniem jego cena jest adekwatna do jego możliwości bo on przeważnie nabija pkt w ograch, nie licząc herosów
5) tu masz link do BP http://strony.aster.pl/barbaros/ i wszedł już on w życie choć zdarzają się turnieje na którym nie jest on wykorzystany
5)
1) wydaje mi sie ze pytasz o czary pozostające w grze czyli RIPy, jeżeli o to ci chodzi to przeciwnik jeżeli nie zdispeluje twojego czaru po twoim rzucie kostek, to w następnych fazach magii (twojej lub przeciwnika) może te czary rozproszyć na 7+ na koniec fazy magii ale nie może skorzystać skrolla w tych turach, moze to zrobić po twoim rzuceniu kostek tylko
2) oczywiście że może, może nawet rzucić 4 czary korzystając z kostek z puli, a nawet skorzystać z power stona to może rzucić 6 czarów
3) z tych bardziej przydatnych to na pewno
-tenderiser (d3)
-siege breaker
-wardstone necklace (jedyny w sumie jako taki fajny ward w ograch)
-zbroje są rzadkością ale lubie czasem tą co uzdrawia za zabicie w pojedynkach
-wielkie imiona: to często używana jest głupota i +1wytrzymałość, czasem bieganie
-magiczne sztandary: panika na 3kościach na regimencie w których przypuszczalnie chcemy miec herosa, przekierowanie czaru jak mamy słaby dispelpool, noi znany wszystkim warbanner zazwyczaj na pojedynczym bullrhinoxie
-jeszcze bound spell d6 z siłą 4 jeżeli mamy przynajmniej 2 magów lub na małe pkt 1 maga
3) sam jeszcze nie znalazlem sposobu na skinki, choć teraz w nowej edycji nie wszystkie oddzialy są skirmishem co daje lekkie ułatwienie, ale proponuje na pewno rhinoxy z terrorem, bulle do rozganiania i gnoby do oslaniania, może jeszcze leady
4) zostawił bym sobie dwójeczke leadów czasem sie przydają w rozpiskach, ale bym bulle zamienil na ironów, zeby mieć tak o: 2x4irongutsi, 2leady, 4bulle. A jak wspomniałeś ze rhinox jest drogi, to moim zdaniem jego cena jest adekwatna do jego możliwości bo on przeważnie nabija pkt w ograch, nie licząc herosów
5) tu masz link do BP http://strony.aster.pl/barbaros/ i wszedł już on w życie choć zdarzają się turnieje na którym nie jest on wykorzystany
5)
- Oni No Maćko
- Chuck Norris
- Posty: 522
- Lokalizacja: XIII Kohorta, Bydgoszcz
6" tak jak w podręczniku. U mnie w AB też widać 6" swoją drogą...
- Oni No Maćko
- Chuck Norris
- Posty: 522
- Lokalizacja: XIII Kohorta, Bydgoszcz
Mengile są świetne w każdej armii. W naszej mi się też świetnie sprawdzały.
Gigant ogrów ma taką podstawkę jak każdy inny. Z tego co pamiętam to są dwie do wyboru - rydwanowa albo ten duży kwadrat
Gigant ogrów ma taką podstawkę jak każdy inny. Z tego co pamiętam to są dwie do wyboru - rydwanowa albo ten duży kwadrat
Eee... giganty generalnie nie mają rydwanowych podstawek... Wszystkie giganty(oprócz tych niespokojnych co po smierci z grobu wyłażą) mają swoja wyjątkową podstawkę 50x75mmSuchar pisze:Czy Łograsowy Gigant ma jakąś inną podstawkę? Czy zwykłą rydwanówkę?
- Oni No Maćko
- Chuck Norris
- Posty: 522
- Lokalizacja: XIII Kohorta, Bydgoszcz
Według uściśleń sędziowskich:
"Giganta można wystawiać na podstawce 50x50mm lub 75x50 mm"
"Giganta można wystawiać na podstawce 50x50mm lub 75x50 mm"
- Oni No Maćko
- Chuck Norris
- Posty: 522
- Lokalizacja: XIII Kohorta, Bydgoszcz
Kubcio - demencja starcza chyba mnie dopadła - rozmiaru rydwanowej podstawki nie pamiętałem Masz 100 % racji oczywiście.
- FIFI (_!_)
- Chuck Norris
- Posty: 516
- Lokalizacja: Wołów, Klub KARAK VAR!!!
była dyskusja na ten temat i z tego co pamietam ustało na tym że nie mają KB ani żadnych innych bonusów jakie ma heros
- Oni No Maćko
- Chuck Norris
- Posty: 522
- Lokalizacja: XIII Kohorta, Bydgoszcz
Potwierdzam wersję głoszoną przez FIFI (_!_) niestety
- FIFI (_!_)
- Chuck Norris
- Posty: 516
- Lokalizacja: Wołów, Klub KARAK VAR!!!
tu masz wszystko, uściślenia i balancing patch http://strony.aster.pl/barbaros/
cześć
gnoblary mają zasadę dwukrotny strzał - ja tą zasadę interpretowałem że w czasie gry mogą wystrzelić dwukrotnie aczkolwiek przy ludożercach jest dokładnie taka sama zasada.
a więc gnoblary maja 2x wielokrotny strzał i wtedy kare -1 za wielokrotny strzał?
gnoblary mają zasadę dwukrotny strzał - ja tą zasadę interpretowałem że w czasie gry mogą wystrzelić dwukrotnie aczkolwiek przy ludożercach jest dokładnie taka sama zasada.
a więc gnoblary maja 2x wielokrotny strzał i wtedy kare -1 za wielokrotny strzał?
- FIFI (_!_)
- Chuck Norris
- Posty: 516
- Lokalizacja: Wołów, Klub KARAK VAR!!!
to chodzi o to że w czasie strzelania każdy ma po 2 strzały a nie po jednym ale za to jest kara -1 do trafienia, tyczy się to zarówno do gnoblarów i meneaterów
- FIFI (_!_)
- Chuck Norris
- Posty: 516
- Lokalizacja: Wołów, Klub KARAK VAR!!!
mógłby się ktoś wypowiedzieć? http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=3&t=17400
Witam,
Ostatnio zacząłem się interesować armią ogrów. Wczoraj grałem pierwszą bitwę z kolegą (WE) i w trakcie gry nasunęło mi się parę pytań, graliśmy bez BP więc jeśli odpowiedź jest inna przez jego zastosowanie to prosiłbym o danie znać, oto pytania:
1. Rank bonus – rozumiem, że skoro Ogry są armią 6-edycyjną, to bazową liczbą modeli by mieć rank bonus było 4, w 7 edycji jest już 5 modeli, więc ogry zasadniczo tego benefitu nie mają (chyba, że ktoś lubi unity 10+ ogrów o froncie 20 cm)?
2. Dystrybucja trafień – Lookout gnoblar powoduje, że jeśli bohater jest w oddziale 3 lub więcej ogrów (wliczając w to championa jeśli dobrze rozumiem) to przysługuje mu lookout sir, a co z dystrybucją strzelania? Czy też wystarcza bohater +3 jakiekolwiek ogry (np. 2x bull+champion i bruiser), czy też musi być 5 zwykłych ogrów żeby nie było dystrybucji trafień?
3. Sabertuski, jeśli wyszarżują od Huntera, bazują już na własnej Ld?
4. Hunter może strzelać po wyszarżowaniu Sabertusków?
5. Magia – czy można mieć ten sam czar, rzucony przez jednego butcher’a na dwóch różnych jednostkach (rzucone w różnych turach), innymi słowy, czy butcher potrafi podtrzymać dwukrotnie ten sam czar?
6. Czy luck gnoblar działa też na Spangleshard?
7. Czy bruiser BSB może nosić magiczną broń itp.? Z tego co stoi w Army Booku „If Bruiser is carrying the army battle standard, he can have any magic banner (no points limit), but he cannot carry any other magic item nor can he have any big names”. Czy chodzi tu o klasyczną sytuację, że nie może mieć banneru i jednocześnie innego sprzętu, czy też ogrowy BSB nie może w ogóle mieć magicznego sprzętu?
To na razie wszystko, z góry dzięki za odpowiedzi.
Ostatnio zacząłem się interesować armią ogrów. Wczoraj grałem pierwszą bitwę z kolegą (WE) i w trakcie gry nasunęło mi się parę pytań, graliśmy bez BP więc jeśli odpowiedź jest inna przez jego zastosowanie to prosiłbym o danie znać, oto pytania:
1. Rank bonus – rozumiem, że skoro Ogry są armią 6-edycyjną, to bazową liczbą modeli by mieć rank bonus było 4, w 7 edycji jest już 5 modeli, więc ogry zasadniczo tego benefitu nie mają (chyba, że ktoś lubi unity 10+ ogrów o froncie 20 cm)?
2. Dystrybucja trafień – Lookout gnoblar powoduje, że jeśli bohater jest w oddziale 3 lub więcej ogrów (wliczając w to championa jeśli dobrze rozumiem) to przysługuje mu lookout sir, a co z dystrybucją strzelania? Czy też wystarcza bohater +3 jakiekolwiek ogry (np. 2x bull+champion i bruiser), czy też musi być 5 zwykłych ogrów żeby nie było dystrybucji trafień?
3. Sabertuski, jeśli wyszarżują od Huntera, bazują już na własnej Ld?
4. Hunter może strzelać po wyszarżowaniu Sabertusków?
5. Magia – czy można mieć ten sam czar, rzucony przez jednego butcher’a na dwóch różnych jednostkach (rzucone w różnych turach), innymi słowy, czy butcher potrafi podtrzymać dwukrotnie ten sam czar?
6. Czy luck gnoblar działa też na Spangleshard?
7. Czy bruiser BSB może nosić magiczną broń itp.? Z tego co stoi w Army Booku „If Bruiser is carrying the army battle standard, he can have any magic banner (no points limit), but he cannot carry any other magic item nor can he have any big names”. Czy chodzi tu o klasyczną sytuację, że nie może mieć banneru i jednocześnie innego sprzętu, czy też ogrowy BSB nie może w ogóle mieć magicznego sprzętu?
To na razie wszystko, z góry dzięki za odpowiedzi.