BP - R wersja 1.03 opublikowana
Moderator: Barbarossa
Re: BP - R wersja 1.03 opublikowana
Cześć! Zarejestrowałem się na forum specjalnie po to by pogratulować nowego BP. Czytam forum przelotnie od jakiegoś czasu i gram w Warhammera od wielu ładnych lat (choć ostatnimi czasy raczej w garażu z kolegami niż na turniejach). Adres strony dostałem od bardziej zorientowanego na turnieje kolegę, który chciał mnie uświadomić o istnieniu "Balancing Patcha". Wcześniejsze wersje BP ingerujące w zasady gry były moim zdaniem nietrafione i nieintuicyjne dla nowych graczy - co wynika z moich obserwacji. Ponadto z nieukrywaną szczerością muszę przyznać, że nie podobały mi się. Za to uważam, że ograniczenia kompozycyjne, takie jak w wersji 1.03 są (moim skromnym zdaniem) doskonałym pomysłem. Nowy BP bardzo mi się podoba i gratuluje solidnego podejścia do sprawy oraz profesjonalizmu.
Jedyne, malutkie zastrzeżenie jakie mogę mieć to lekka niekonsekwencja z Horrorami - o ile ghule i psy są 0-2, czy tak i horrory nie mogłyby być po prostu 0-2 dla uproszczenia? (Pamiętam zapis z BP gdzie i tak sugeruje się używanie BP w turniejach na 2000-2999 pkt).
Widziałem na forum, że część graczy bardzo chciałaby mieć możliwość gry mono-Tzeenchową rozpiską demonów - jako maniaku fluffu przyłączam się do ich prośby i zapytuję się czy jest możliwość ze strony kolegów, by umożliwić taką rozpiskę? Może coś w rodzaju "tylko oddziały Horrorów, które liczą 15+ modeli zapełniają Core" oraz możliwość wzięcia dwóch trójek Flamer'ów zamiast jednej szóstki (oczywiście to tylko luźne pomysły)?
Chciałbym również napisać kilka słów o Pendancie Kheletha (od razu zaznaczam, że nie gram Mrocznymi Elfami, ale często gram przeciw nim). Moim zdaniem przedmiot ten jest bardzo mocny, ale wymaga też od przeciwnika użycia taktyki by pokonać takiego bohatera. Nigdy nie udało mi się takiego bohatera zabić w walce/ z magii/ ostrzału - nie widziałem też żadnej bitwy, w której by zginął w ten sposób. Za to byłem świadkiem gdy ginął będąc w oddziale kawalerii, która dostawała szarżę na flankę (np. od Furii czy dzikich jeźdźców Kurnousa) - oddział zabijał 1-2 kawalerzystów i przeganiał tego bohatera razem z oddziałem. Przyznaję, że nie każda armia może sobie pozwolić na coś takiego, ale można takiego bohatera również ignorować. Sądzę, że gdyby ten przedmiot zabierał slot Rare nie byłoby to zbytnim utrapieniem dla Mrocznych Elfów (bo Hydra i tak jest 0-1), ale zadowoliłoby malkontentów.
P.s. Po przejrzeniu BP naszła mnie jeszcze jedna myśl. Może zmienić następujące ograniczenia by wyglądały tak:
Immortal Fury: Rare slot (tylko na Bloodthirsterze) - może wtedy ktoś spojrzałby przychylnym okiem na Daemon Prince'a?
Siren Song: Rare slot (usunąć to 0-1) - kosmetycznie ładniej wygląda, a raczej i tak nikt dwóch wtedy nie weźmie?
Pozdrawiam SSekutnik!
Jedyne, malutkie zastrzeżenie jakie mogę mieć to lekka niekonsekwencja z Horrorami - o ile ghule i psy są 0-2, czy tak i horrory nie mogłyby być po prostu 0-2 dla uproszczenia? (Pamiętam zapis z BP gdzie i tak sugeruje się używanie BP w turniejach na 2000-2999 pkt).
Widziałem na forum, że część graczy bardzo chciałaby mieć możliwość gry mono-Tzeenchową rozpiską demonów - jako maniaku fluffu przyłączam się do ich prośby i zapytuję się czy jest możliwość ze strony kolegów, by umożliwić taką rozpiskę? Może coś w rodzaju "tylko oddziały Horrorów, które liczą 15+ modeli zapełniają Core" oraz możliwość wzięcia dwóch trójek Flamer'ów zamiast jednej szóstki (oczywiście to tylko luźne pomysły)?
Chciałbym również napisać kilka słów o Pendancie Kheletha (od razu zaznaczam, że nie gram Mrocznymi Elfami, ale często gram przeciw nim). Moim zdaniem przedmiot ten jest bardzo mocny, ale wymaga też od przeciwnika użycia taktyki by pokonać takiego bohatera. Nigdy nie udało mi się takiego bohatera zabić w walce/ z magii/ ostrzału - nie widziałem też żadnej bitwy, w której by zginął w ten sposób. Za to byłem świadkiem gdy ginął będąc w oddziale kawalerii, która dostawała szarżę na flankę (np. od Furii czy dzikich jeźdźców Kurnousa) - oddział zabijał 1-2 kawalerzystów i przeganiał tego bohatera razem z oddziałem. Przyznaję, że nie każda armia może sobie pozwolić na coś takiego, ale można takiego bohatera również ignorować. Sądzę, że gdyby ten przedmiot zabierał slot Rare nie byłoby to zbytnim utrapieniem dla Mrocznych Elfów (bo Hydra i tak jest 0-1), ale zadowoliłoby malkontentów.
P.s. Po przejrzeniu BP naszła mnie jeszcze jedna myśl. Może zmienić następujące ograniczenia by wyglądały tak:
Immortal Fury: Rare slot (tylko na Bloodthirsterze) - może wtedy ktoś spojrzałby przychylnym okiem na Daemon Prince'a?
Siren Song: Rare slot (usunąć to 0-1) - kosmetycznie ładniej wygląda, a raczej i tak nikt dwóch wtedy nie weźmie?
Pozdrawiam SSekutnik!
SSekutnik witam na forum 
SSekutnik jeśli chodzi o PoK to esencją tego przedmiotu jest właśnie jeżdzenie solo. W regonach to on jezdzi w specyficznych sytuacjach. Stad raczej mozna go przechnac CR'em (co jest i tak bardzo problematyczne) a nie ranami na kolezkach z oddzialu w ktorym siedzi
Kalesoner a przypadkiem ma nie zejsc ograniczenie z drzewa w ostatecznej wersji BP?
Jankiel gościowi do PoK znacznie bliżej do smoka, bo jest wstanie spełniac jego role, a w niektórych przypadkach ja przewyzszyć nie bojąc sie żadnego strzelania (nie jest zmuszony się kitrać, dzięki temu wykorzystuje pełen potencjał 6 tur gry). Natomiast Gwardia to chybione porównanie, bo równie dobrze możesz podac za przyklad hammererów bo tez zawsze stoja i sa moniejsi na strzelanie...

SSekutnik jeśli chodzi o PoK to esencją tego przedmiotu jest właśnie jeżdzenie solo. W regonach to on jezdzi w specyficznych sytuacjach. Stad raczej mozna go przechnac CR'em (co jest i tak bardzo problematyczne) a nie ranami na kolezkach z oddzialu w ktorym siedzi

Kalesoner a przypadkiem ma nie zejsc ograniczenie z drzewa w ostatecznej wersji BP?
Jankiel gościowi do PoK znacznie bliżej do smoka, bo jest wstanie spełniac jego role, a w niektórych przypadkach ja przewyzszyć nie bojąc sie żadnego strzelania (nie jest zmuszony się kitrać, dzięki temu wykorzystuje pełen potencjał 6 tur gry). Natomiast Gwardia to chybione porównanie, bo równie dobrze możesz podac za przyklad hammererów bo tez zawsze stoja i sa moniejsi na strzelanie...
- 4 karabiny
- Beast from the East
- Posty: 1188
- Lokalizacja: Moria Green Team
Masz odpowiedź na to w postach powyżej.
Koleś ja pisałem jest do ogarniecia. Ale za 150 p taki bsb jest turbo mocny. Zastosowań ma olbrzymią ilość. Że wymienię, kosi wraciaki, zbiera ostrzał i kosi maszynki (a np krasnoludzka katapa to jego koszt p, a w 6 tur jest w stanie zjechać kilka), ma 14 mówa ogarnia praktycznie każdy śmieć wliczając w to piątki ciężkiej kawy, o trzymaniu smoków i innego ścierwa 5 czy sześciokrotnie droższego od niego nie wspomnę. On nie musi ich zabijać wystarczy, że zatrzyma na turę dwie. Itd. Żeby było jasne. Nie twierdze, że jest nieśmiertelny. Natomiast zdecydowanie twierdzę, że jest aktualnie najsilniejszym bsbekiem w grze za około 150p, dającym turbo koksa mocnej armii.
Koleś ja pisałem jest do ogarniecia. Ale za 150 p taki bsb jest turbo mocny. Zastosowań ma olbrzymią ilość. Że wymienię, kosi wraciaki, zbiera ostrzał i kosi maszynki (a np krasnoludzka katapa to jego koszt p, a w 6 tur jest w stanie zjechać kilka), ma 14 mówa ogarnia praktycznie każdy śmieć wliczając w to piątki ciężkiej kawy, o trzymaniu smoków i innego ścierwa 5 czy sześciokrotnie droższego od niego nie wspomnę. On nie musi ich zabijać wystarczy, że zatrzyma na turę dwie. Itd. Żeby było jasne. Nie twierdze, że jest nieśmiertelny. Natomiast zdecydowanie twierdzę, że jest aktualnie najsilniejszym bsbekiem w grze za około 150p, dającym turbo koksa mocnej armii.
Nie wiem. Dla mnie hełm nie jest turbo rzeźnicki.albo czemu hełm w porownaniu do pendanta jest az tak mega turbo rzeznicki ze ten zajmuje hero a ten nie..
Drzewo nie będzie 0-1.Najbardziej mnie jednak dziwi to, że drzewo jest 0-1, kiedy 0-1 nie są np. heleny czy klopy.
Też nie wiem. Podobno w kluczowych momentach nie działa. Jedyne, co mnie przekonuje, to to, że na Euro CS nie zabiera 6 DD. Ale moim zdaniem 6 DD za hoteka (może 5, jak przestał działać na obszarówki) to dobra cena.dziwię się też że hotek nagle zabiera o 3DD mniej niż poprzednio. Nie wiem z czego wynika ten ukłon w stronę graczy DE
To już kwestia kiepskiego przeciwnika, który wali do kolesia z pendantem z armat, zamist złapać go jakimś śmieciem. W moim mniemaniu głupotą było strzelanie do starego smoka tzeentchowego - strzelałem do innych celów.Jego wartość to nie tylko CC przecież, ale także potencjał ściągania całej masy ognia, która mogłaby rozłożyć się na inne, bardziej miękkie cele
Pozwolę sobie wytłumaczyć, że zwyczajnie robiłem sobie jaja z przyrównywania bsb z pendantem do smoka.Jankiel gościowi do PoK znacznie bliżej do smoka, bo jest wstanie spełniac jego role, a w niektórych przypadkach ja przewyzszyć nie bojąc sie żadnego strzelania
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.
Ograniczenie z Treemana zostanie zdjete, to pewne.
Ograniczenie z corow tez.
Oddzialy (nie charakterzy) lataczy 0-3 beda.
PoK zostanie tak jak jest.
Myslimy nad Shadami oraz troche Steam Tankiem w kontekscie shadow. Jak sie dogadamy to wyjdzie patch
.
Dla mnie argumentem za tym by zniesc 6dd hotekowi bylo to, ze nikt go nie wystawial. Oslabianie - tak, udupianie - nie.
Moze (jak bedzie w ogole zmieniania magia) to sie skonczy na 4?
Liczba dobra, jak kazda inna...
Ograniczenie z corow tez.
Oddzialy (nie charakterzy) lataczy 0-3 beda.
PoK zostanie tak jak jest.
Myslimy nad Shadami oraz troche Steam Tankiem w kontekscie shadow. Jak sie dogadamy to wyjdzie patch

Dla mnie argumentem za tym by zniesc 6dd hotekowi bylo to, ze nikt go nie wystawial. Oslabianie - tak, udupianie - nie.
Moze (jak bedzie w ogole zmieniania magia) to sie skonczy na 4?

Wraciaków to on właśnie nie kosi, one go ładnie zdejmują krzykiem4 karabiny pisze: Natomiast zdecydowanie twierdzę, że jest aktualnie najsilniejszym bsbekiem w grze za około 150p, dającym turbo koksa mocnej armii.

Wg mnei mocniejszym BSB jest BSB na jugerze z +d3 do CR - ten to takiego DE bsbka na śniadanie zjada

Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!
- 4 karabiny
- Beast from the East
- Posty: 1188
- Lokalizacja: Moria Green Team
No ok tu masz racje co do wraciaków. Pod warunkiem, że jako dobry generał dobrze rzucisz 
Co do bsb danonka się nie zgodzę. Jest porównywalny. Zajebiście mocny, ale droższy, przycięty itd. Po prostu trochę inny typ.

Co do bsb danonka się nie zgodzę. Jest porównywalny. Zajebiście mocny, ale droższy, przycięty itd. Po prostu trochę inny typ.
-
- Mudżahedin
- Posty: 292
Nigdy se niewypowiadałem na temat BP+R ale myśel ze zaczyna sie dziać jedna wielka kupa ktoś kto kupił powiedzmy armie VC i wydał wpizdziec kasy na jednostki z ktorych teraz niebedzie kożystał a co wiecej musi teraz dokupic jeszce wiecej jakiegos badziewia zeby moc jakas rozpe zlozyć tylko po to zeby poczekal do nastepnego uscislenia i co sie stanie? zas cos niebedzie tak i cos na półke leci bo juz mu niewejdzie do rozpy :/ i tak błedne koło sie zamyka bo raz bedziesz mogł grać na tym raz na tamtym i wchu...... kasy idzie na wszystko to samo dotyczy innych armi.
Najlepszy sposób to chyba zbanowanie wszystkiego i wszystkich
stworzenie 1 lorda 1 maga 1 herosa w każdej armi z tymi samymi umiejetnosciami i takimi samymi paramertami
niech wszystkie jednostki core specjal i rare maja tak samo jedynie niech sie różnia wygladem i wszyscy beda zadowoleni kto ma lepsze rzuty wygrywa i tyle
Najlepszy sposób to chyba zbanowanie wszystkiego i wszystkich


-
- Mudżahedin
- Posty: 292
aha jeszcze jedno juz teraz mam kupować 2 hellene ? i chciałbym sie spytać ile bede mógł na niej grać? bo niewiem czy warto tyle kasy wkładać w coś co bedzie stalo na półce?
kupuj, na półce też ładnie wygląda...
WFB to również gra kolekcjonerska, sam posiadam armie n 5-6k.. a już 90% jednostek pojawiła się na turniejach przez ostatnie kilka lat.
teraz będzie można grac na 2 helkach.. za rok zbanują, ale za 2-3 lata znów będzie można je wystawić.. i tak będzie w kółko - można przywyknąć. Kiedyś było o tyle gorzej ze zasady kompozycji zmieniały się co turniej :/
pozdrawiam
WFB to również gra kolekcjonerska, sam posiadam armie n 5-6k.. a już 90% jednostek pojawiła się na turniejach przez ostatnie kilka lat.
teraz będzie można grac na 2 helkach.. za rok zbanują, ale za 2-3 lata znów będzie można je wystawić.. i tak będzie w kółko - można przywyknąć. Kiedyś było o tyle gorzej ze zasady kompozycji zmieniały się co turniej :/
pozdrawiam

No jest tutaj fundamentalne pytanie, czy w ogole cos takeigo jak bpr ma sens.
Ale skoro kazdy turniej ma i tak ograniczenia to warto sie pokusic o jakies ujednolicenie.
Co do helki konkretnie. Nie przewiduje by sie cos zmienilo w tej kwestii.
Ale skoro kazdy turniej ma i tak ograniczenia to warto sie pokusic o jakies ujednolicenie.
Co do helki konkretnie. Nie przewiduje by sie cos zmienilo w tej kwestii.
Trochę się obawiam powrotu mocnych powtarzanych x2 rarów i niektórych speciali x4 i x6.
Rozumiem, że zdjęcie ograniczeń z całej reszty armii ma pomóc im w wyrównaniu szans z armiami z najwyższej pólki, czyli VC i demonom, które nadal podlegaja resrykcją kompozycyjnym?
Jestem pewien, że powrócą niektóre bardzo mocne pornole, które staną się nie do przejścia dla armii o niższej kategorii wagowej.
Stąd puszczanie helek, czołgów, parków maszynowych może być dość niebezpieczne.
Obecnie jak czytam ostateczny kształt BP może ograniczać niektóre jendostki jak shady np. do 0-2. Tutaj zaczynają sie nakładać wiele pytań i zastrzeżeń, bo są speciale i rary które powtrzane 2 lub więcej razy są równie mocnym jak nie mocniejszą kombinacją.
Stąd jestem ciekaw poprostu dlaczego zrezygnowano ogólnie z ograniczeń. Jakie obserwacje, testy i wnioski skłoniło LS do podjęcia takiej decyzji, czyli zdjęcia ograniczeń kompozycyjnych z większości armii?
Rozumiem, że zdjęcie ograniczeń z całej reszty armii ma pomóc im w wyrównaniu szans z armiami z najwyższej pólki, czyli VC i demonom, które nadal podlegaja resrykcją kompozycyjnym?
Jestem pewien, że powrócą niektóre bardzo mocne pornole, które staną się nie do przejścia dla armii o niższej kategorii wagowej.
Stąd puszczanie helek, czołgów, parków maszynowych może być dość niebezpieczne.
Obecnie jak czytam ostateczny kształt BP może ograniczać niektóre jendostki jak shady np. do 0-2. Tutaj zaczynają sie nakładać wiele pytań i zastrzeżeń, bo są speciale i rary które powtrzane 2 lub więcej razy są równie mocnym jak nie mocniejszą kombinacją.
Stąd jestem ciekaw poprostu dlaczego zrezygnowano ogólnie z ograniczeń. Jakie obserwacje, testy i wnioski skłoniło LS do podjęcia takiej decyzji, czyli zdjęcia ograniczeń kompozycyjnych z większości armii?
W skrócie? "Nothing Changed" ?
A to jest akurat głupie gadanie...sory ale BP+R to są sugerowane zmiany aby na TURNIEJACH grało sie na wmiare wyrównanym poziomie...a turnieje (mastery...) są raz w miesiacu...w garażu mozesz sobie grac bez ograniczeń...lokalny turniej możesz sobie tez zrobić bez uściśleń czy BP...Ghost_Master1 pisze:Nigdy se niewypowiadałem na temat BP+R ale myśel ze zaczyna sie dziać jedna wielka kupa ktoś kto kupił powiedzmy armie VC i wydał wpizdziec kasy na jednostki z ktorych teraz niebedzie kożystał a co wiecej musi teraz dokupic jeszce wiecej jakiegos badziewia zeby moc jakas rozpe zlozyć tylko po to zeby poczekal do nastepnego uscislenia i co sie stanie? zas cos niebedzie tak i cos na półke leci bo juz mu niewejdzie do rozpy :/ i tak błedne koło sie zamyka bo raz bedziesz mogł grać na tym raz na tamtym i wchu...... kasy idzie na wszystko to samo dotyczy innych armi.
Najlepszy sposób to chyba zbanowanie wszystkiego i wszystkichstworzenie 1 lorda 1 maga 1 herosa w każdej armi z tymi samymi umiejetnosciami i takimi samymi paramertami
niech wszystkie jednostki core specjal i rare maja tak samo jedynie niech sie różnia wygladem i wszyscy beda zadowoleni kto ma lepsze rzuty wygrywa i tyle
Wiec nie tłumaczcie sie tym ze ktoś kupił 2 odziały wrightów i LS zrobiła mu wielką krzywdę bo nie ma jak nimi grać...
Ale ktoś, kto kupił, wywalił kasę na skonwertowanie i wymalowanie armii właśnie po to, żeby się wybierać na Mastery z daną rozpiską, która wg niego miała rzezać to się może zdrowo wkur...zyć, że teraz nie może jej wystawić. I to boli. I teraz wyda kasę na coś innego co też za jakiś czas pójdzie w odstawkę. Owszem, Warhammer to nie tylko gra ale całe hobby. Problem jednak polega na tym, że prawdziwi hobbyści, dla których granie to czysta przyjemność rzadko wystawiają jakieś uber wymaksowane rozpiski. I rzadko pojawiają się na turniejach woląc sobie pograć w domowym zaciszu na wypieszczonej makiecie. Ci, którzy jeżdżą na turnieje o wiele częściej to po prostu ludzie chcący tylko i wyłącznie grać, olewający aspekt hobbystyczny, najczęściej nie umiejący samemu pomalować armii. I szlag ich trafia, kiedy wydają na coś niemałą kasę a później ktoś zakazuje im używania danych modeli...
I czasami naprawdę zastanawiam się czy nie lepiej byłoby zmieniać zasady modeli niż ingerować w kompozycję armii. Ale to by było o wiele trudniejsze i pewnie o wiele gorsze do wprowadzenia.
I czasami naprawdę zastanawiam się czy nie lepiej byłoby zmieniać zasady modeli niż ingerować w kompozycję armii. Ale to by było o wiele trudniejsze i pewnie o wiele gorsze do wprowadzenia.