BP - R wersja 1.03 opublikowana

Rozwój i dyskusje na temat rozwiązań przywracających grze balans.

Moderator: Barbarossa

ODPOWIEDZ
Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Re: BP - R wersja 1.03 opublikowana

Post autor: Kal_Torak »

No Barbarossa nareszcie ratujesz sytuacje ;)

Wprowadzenie zbalansowanych spec herosów co do poniektórych armii jest dobrym rozwiązaniem. Można to oczywiście zrobić nie tylko do imperium ale i do kilku innych armii. Oczywiście jakieś potwory zostaną nadal na półce z dopiskiem "zły pies - nie brać na turnieje". To jest ogólnie ciekawy pomysł.

Drugi kierunek to wprowadzenie kilku boostów dla imperialnej piechoty, mniej więcej podobnie jak w poprzednich boostach dla innych armiach. Np. Great Swordom można pozwolić nosić banner do 55 punktów. Jeden oddział piechoty walczącej może wziąść sztandar do 25 punktów. Można skorzystać z kilku ciekawych pomysłów z AB by Border Princes dla piechoty rankowej imperium. Razem ze spec herosami można stworzyć imperium nową alterantywę budowania rozpisek.

I właśnie oto chodzi.
Ostatnio zmieniony 16 cze 2009, o 13:26 przez Kal_Torak, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

możliwość wystawienia Kurta Helborga sprawi że na stole pojawią się wielkie wagony rycerzy ze stubbornem i odpornością na psychologię.


oh nie ! odpornosc na psychologie i stubborn dzięki specowi hm... brzmi jak black guardzi bez speca

:mrgreen:

ja jestem za specami dla orków i imp

Awatar użytkownika
Embir
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Embir »

Jasiuuu pisze:
możliwość wystawienia Kurta Helborga sprawi że na stole pojawią się wielkie wagony rycerzy ze stubbornem i odpornością na psychologię.


oh nie ! odpornosc na psychologie i stubborn dzięki specowi hm... brzmi jak black guardzi bez speca

:mrgreen:

ja jestem za specami dla orków i imp
Nie zapominajmy o 14" ruchu i save na 1+ :wink:
http://manticblog.com/
KINGS OF WAR FULL BETA ARMY LISTS AND MAGIC ITEMS LIST: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... /htmlview#
KINGS OF WAR ARMY BUILDER BETA: http://kow2.easyarmy.com/

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Embir pisze: No nie wiem czy to taki dobry pomysł. Karl Franz mimo wszystko jest jednak bardzo mocnym specjalnym herosem, zaś możliwość wystawienia Kurta Helborga sprawi że na stole pojawią się wielkie wagony rycerzy ze stubbornem i odpornością na psychologię.
I bardzo dobrze. Wolę Karla Franza i wielkie wagony rycerzy ze stubbornem i odpornością na psychologię (BTW, można mieć unbreakable C.O. Knightów w DE i... co z tego?) niż 2+4+1.

Awatar użytkownika
4 karabiny
Beast from the East
Posty: 1188
Lokalizacja: Moria Green Team

Post autor: 4 karabiny »

Jasiuuu pisze: oh nie ! odpornosc na psychologie i stubborn dzięki specowi hm... brzmi jak black guardzi bez speca
:mrgreen:
ja jestem za specami dla orków i imp
Nie tak samo plewo :wink: , BG mają jeszcze hejt, 2 ataki i ASF.
Wolnoooooooooooośććć dla speeeeeeeecjali yeaaaaahhhhhhhh :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

SSekutnik
Warzywo
Posty: 18

Post autor: SSekutnik »

Ja lobbuje za Bohaterami specjalnymi dla Wojowników Chaosu (może poza Archaonem)! Wreszcie nie było by armii na jedną modłę!

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

a jakaś możliwość brania speciali w innych armiach? Np. u HE wszystko oprócz Teclisa? Taki tyrion to już jakaś alternatywa na konnego lorda (gdzie z lordów jest tylko star dragon i ewentualnie arcymag), którym można pomykać ale wygiety nie jest, zaś special herosi u HE są dobrze zbalansowani. To tylko pytanie, zapewne w większosći armi można znaleść ciekawych speciali, ktorzy mogą dać powiew świeżści w rozpiskach, a nie wyginajac ich. Przecież samo GW zezwala na speciali, tylko trzebaby bylo jednak kilka zbanować, ale dlaczego przez tych kilka mega wygiętych gości nie mozna brać tych normalnych, zawsze to nowe opcje są.
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Dzień dziecka już był
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
Żaba
Masakrator
Posty: 2957

Post autor: Żaba »

nie łudźcie się proszę, że dopuszczenie specherosów COKOLWIEK ZMIENI... :(

niestety dzielą się oni na wygiętych i niedopuszczonych albo na tak fatalnych że na limited zrobimy sobie lepszego w normalny sposób... proszę nie dyskutujmy o listkach figowych, które nic nie zmienią...

pzdr,
Ż.

Awatar użytkownika
Rzymek
Kretozord
Posty: 1569
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: Rzymek »

pomijając fakt ze taka rozpa na wagonach kawalerii ciezkiej to dopiero bedzie bezmózgi fest :roll:sadze ze imperium Altar 2 czołgi i 3 działa nie jest wygiete. Atlat 2 czołgi 2 dziala 2x ouci tym bardziej. Ta druga opcja to jest min. grywalnego sensu :roll:
-dopakujcie piechote.." juz widze uśmiech gracza DE lub WE jak zobaczy takie klocki piechoty...Albo jak demony wsiorbują po 2-3 klocki na ture...Już predzej bym sie cieszył gdybym mogł zwyczajnie używac book'a z 6edycji ze starym czołgiem i helblasterem

Awatar użytkownika
Aro
Kretozord
Posty: 1822
Lokalizacja: GW - Rogaty Szczur

Post autor: Aro »

Taa wprowadzić specherosów - a zacznie się bitwa, że czemu IMP ma a moja armia nie :D
Normalnie studnia bez dna...
Obrazek

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Mi też pomysł ze specami się podoba. Nawet z wersją ultra kawaleryjską - przynajmniej będzie ciekawa.

Co do bardziej szczegółowych porpozycji to:

1. Jeden regiment piechoty rankowej (free company, halberdies, swordsmen) może posiadać magiczny sztandar do 25 punktów - nie jest do tego wymagany generał imperium.

2. Oddział Greatswordów może posiadać z bazy magiczny sztandar do 55 punktów

3. Jeśli w armii imperium zostanie wystawiony captain to jeden regiment Greatswordów może być wystawiony jako core. Sytuacja analogiczna jak do kaplana i flegelantów.

4. BSB może posiadać tarcze, broń dwuręczną, lance i każdy inny rodzaj zwykłego ekwpunku. Innymi słowy sztandar armii nie blokuje mu zwykłego ekwipunktu jak to ma miejsce w reszcie 7 edycyjnych AB (poza oczywiście orkami).

Pozostałe boosty mocno opcjonalne bo zasadniczo zmieniają zasady:

5. Włócznicy zyskują zasady pik ale tylko i wyłącznie przeciw modelom kawaleryjskim lub jednostką o podstawkach modeli kawaleryjskich.

6. Halabarda posiada AP i przeciw kawalerii działa jak pika tylko, że uderza z ASF z jednego rzędu.

To napewno ugrywalnia piechotę imperialną. Ale wystarczą pierwsze cztery punkty by chociażby uświadzyć na stole Greatswordów.

Awatar użytkownika
Rzymek
Kretozord
Posty: 1569
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: Rzymek »

ale wiesz...chodzi o to zeby ta armia była grywalna a nie zeby ktos mógł sobie pograc "jak na rysunkach w ksiazce" :roll:
Predzej już "niech w imperium będą winged lancersi i kossacy w core'ach" - to by juz duzo pomogło
Ostatnio zmieniony 16 cze 2009, o 14:14 przez Rzymek, łącznie zmieniany 1 raz.

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Z zasadami boostującymi piechotę i spec herosami będzie bardzo grywalna.

Rzymek z tymi Lancierami i kozakami w corach to bardzo ciekawy pomysł. Jak najbardziej można im to dorzucić :)

Swoją drogą armie dogs of war i kontyngent kislevski można świetnie wykorzystać dla słabszych armii. Np. niektóre jednostki dogsów jak manflyersi są dopuszczani jako speciale dla darków. Możnaby na tej samej zasadzie niektóre jednostki z tej samej rasy/armii dopuszczać do special/core słabszych armii, aby uzupełnić ich braki kompozycyjne armii. Co wy na to?
Ostatnio zmieniony 16 cze 2009, o 14:18 przez Kal_Torak, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Rzymek
Kretozord
Posty: 1569
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: Rzymek »

Bardzo...zwłaszcza z bretonią która zwyczajnie po nich przejedzie...zatrzyma sie na chwilke na greatswordach i zostanie wysepka jak kawałek tonacego statku :roll:

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Rzymek terazz to już zacznie się uprawianie teoryhammera. Boosty na bestiach czy ograch też nie mają za zadanie od razu dać możliwość zatrzymywania lanc bretońskich. Ale mimo wszystko daje nieco większe szanse. Greatswordzi to nadal nie gwardia DE, ale już można o niej pomyśleć. Włócznicy już mają szanse utrzymać się w walce z fleshhoundami (zasady pik + warbanner) - jakieś rany od nich wejdą. Do tego nadal możeby być czołg. Do tego może być jazda ze stubbornem i odpornością na psyche. Poprostu wtedy piechota miedzy tymi jednostkami nie musi przyjmować na siebie najcięższe uderzenie. Ale już jest warta wystawienia jako mocniejsze wsparcie.

7. Jako siódmy punkt dodałbym wystawianie huntsmenów 5+ a nie 10+. Zmiana nie gniecie, ale należy się imperium jak psu kość.

Awatar użytkownika
Embir
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Embir »

Na forum wielkie larum a i tak na razie moje Imperium stoi sobie spokojnie i kurzy się na półeczce. Coś mi podpowiada, że tak pewnie zostanie do czasu 8 edycji...

Jeśli już boostować Imperium w ramach BP+R to poprzez zmianę zasad kompozycyjnych. Po wyjściu większości armii w 7ed. zabawki Imperium naprawdę nie są już tak straszne. Zamiast wprowadzać nowe zasady można po prostu dopuścić 2x czołg i nałożyć jakieś dodatkowe ograniczenia żeby nie było możliwości wystawienia obleśnego komba 1+2+4.

Z drugiej strony ta armia ma po prostu totalnie skopany podręcznik, z czym już się pogodziłem i może faktycznie w ramach obecnej koncepcji BP+R nie da się jej odratować. Tym bardziej, że niektóre pomysły ( jak chociażby z dopuszczalnością Special Characters) mogą grozić otwarciem Puszki Pandory.
http://manticblog.com/
KINGS OF WAR FULL BETA ARMY LISTS AND MAGIC ITEMS LIST: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... /htmlview#
KINGS OF WAR ARMY BUILDER BETA: http://kow2.easyarmy.com/

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Torak, przy obecnym składzie LS i naszych bieżących ustaleniach Twoje pomysły są w 100% nierealne.

Dlatego proszę - zgłaszaj je gdzie indziej. Tu chciałem pociągnąć wątek realnie możliwych zmian, a nie mieć wysyp fantazji z gatunku "włócznie z zasadami pik".

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Barbarossa okey.

To z pikami pisałem że mocno opcjonalnie.

Ale czy sztandar na corowej piechocie to też nierealna fantazja?

Trzeba było od razu napisać, że jakiekolwiek zmiany zasad poza ustalonymi dla VC/DL/Beastów/Ogrów/Orków/DoW nie mają racji bytu.

Awatar użytkownika
Sa!nt
Falubaz
Posty: 1472
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Sa!nt »

Jako, że cały czas rozchodzi się o combo 2+4 wg mnie na prawdę dobry i wartym uwagi pomysłem jest ograniczenie maszyn do 6 w tym że czołg zajmuje 2.
Chcesz grać na dwóch czołgach masz tylko dwie armaty.
A równocześnie możesz wystawić 2 cannony 2 mortary 1 hellblaster i 1 hellstorm.

Wszyscy narzekają, że Steam Tanka (z T6 W10 i Sv1+) trudno zniszczyć ale lorda Peadant of Khaeleth (z T3 W3 Sv1+) jest trudniej zniszczyć z atakami od siły bodajże 5 w górę.

Kal_Torak Twoje pomysły już wcześniej się pojawiły na forum ale myślisz że jest szansa aby to zaistniało jeżeli nie można wywalczyć takich samych zasad BSB? W każdej edycji są armie lepsze i gorsze.
squiq pisze:Mój Sigmar myśli inaczej.

ODPOWIEDZ