O&G vs HE
Moderator: Kołata
O&G vs HE
Witam,
niedługo czeka mnie bitwa na 2k (gramy 2 vs 2) - armie to: Orki, VC, TK, HE. Jako ze ostatnio grałem z elvami wiem ze teraz bedzie moim przeciwnikiem - do wylosowania zostaly tylko umarlaki, ale w tym przypadku to bez znaczenia.
No i teraz mam dylemat. Z jednej strony chciałbym wystawic jakiegos fajnego bohatera (mysle tutaj o Skarsniku, Grimgor i Grom - reszta odpada gdyz albo za duzo pkt kosztuja, albo syfne 6 cali po ranie :/)
Bardzo mocno zastanawiam sie nad Gromem - koles jest spoko jezeli chodzi o elfy, tylko czy za te pkt nie lepszy bylby skarsnik ze swoimi pułapkami ? a moze grimgor ultra rzeznik ?
Jak myslicie czy w specjalach postawic na rydwaniki z gromem czy park maszynowy. Kurcze jestem rozdarty i szczerze powiem ze mam maly problem
Naprawde bede wdzieczny za kazda podpowiedz. Z gory dziekuje za odpowiedzi
p.s. bitwa bedzie dopiero na poczatku lipca wiec czasu jeszcze mam na przemyslenia
niedługo czeka mnie bitwa na 2k (gramy 2 vs 2) - armie to: Orki, VC, TK, HE. Jako ze ostatnio grałem z elvami wiem ze teraz bedzie moim przeciwnikiem - do wylosowania zostaly tylko umarlaki, ale w tym przypadku to bez znaczenia.
No i teraz mam dylemat. Z jednej strony chciałbym wystawic jakiegos fajnego bohatera (mysle tutaj o Skarsniku, Grimgor i Grom - reszta odpada gdyz albo za duzo pkt kosztuja, albo syfne 6 cali po ranie :/)
Bardzo mocno zastanawiam sie nad Gromem - koles jest spoko jezeli chodzi o elfy, tylko czy za te pkt nie lepszy bylby skarsnik ze swoimi pułapkami ? a moze grimgor ultra rzeznik ?
Jak myslicie czy w specjalach postawic na rydwaniki z gromem czy park maszynowy. Kurcze jestem rozdarty i szczerze powiem ze mam maly problem
Naprawde bede wdzieczny za kazda podpowiedz. Z gory dziekuje za odpowiedzi
p.s. bitwa bedzie dopiero na poczatku lipca wiec czasu jeszcze mam na przemyslenia
jesli rydwany gobo sa 2 na slot to daje ci to cos kolo 8 rydwanow na te pkt. troche mientkie ale bez feara elfowego, no i cenne vs elfy impacty. z 8 cos musi dojechac:) jak wlecisz mu tym w jego elitarna piechote to sie rozplacze:) wez tez pod uwage liczbe terenów, bo jak bedzie jakies jedno wąskie gardlo miedzy lasem a imposiblem to bedziesz w czarnej dupie:)Ketman pisze:Jak myslicie czy w specjalach postawic na rydwaniki z gromem czy park maszynowy.
kupię bretke,orki, leśne elfy i wampiry. http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=55&t=52293
Weź trochę rydwanów i trochę czuk . Jeden rydwan może zejść z jednego strzału bolca, a samymi rydwanami bitwy nie wygrasz. Jeśli nie boisz się star dragona, to czuk możesz wcale nie brać .
Jak weźmiesz np. 4 czuki to możesz jeszcze wziąć albo 4 rydwany albo 2 i jakieś squigi. Moim zdaniem 4 rydwany wystarczą.
Jak weźmiesz np. 4 czuki to możesz jeszcze wziąć albo 4 rydwany albo 2 i jakieś squigi. Moim zdaniem 4 rydwany wystarczą.
weż dużo fanoli, to boli HE.
Rydwany orkowskie również, chociaż to zależy czy będzie SD.
Jeśli nie to wziąlbym 2\3 sztuki rydwanó orkowskich (1\2 jako wóżek dla herosa)
Rydwany orkowskie również, chociaż to zależy czy będzie SD.
Jeśli nie to wziąlbym 2\3 sztuki rydwanó orkowskich (1\2 jako wóżek dla herosa)
Rydwany są 2 na slot jeśli gracie na balancing patch.
Co do bohaterów to postawiłbym na groma. Koleś jest w porządku, a z tego co pamiętam grimgor musi być w oddziale BO, a oni są bardzo słabi jak na swój koszt. Dodatkowo nie masz fear'a, więc rydwaniki mogą się lepiej spisać .
Dowiedz się czy gracie na BP.
Co do bohaterów to postawiłbym na groma. Koleś jest w porządku, a z tego co pamiętam grimgor musi być w oddziale BO, a oni są bardzo słabi jak na swój koszt. Dodatkowo nie masz fear'a, więc rydwaniki mogą się lepiej spisać .
Dowiedz się czy gracie na BP.
Bolce obowiązkowo... Można spodziewać się Star Dragona.. Inaczej niż bolcami go nie ustrzelisz. Charioty to dobry wybór, ale moim zdaniem jeden orkowy starczy. Jako 4 special hopki.. Wpadasz nimi w las i nagle niespodziewanie szarżujesz. Żeby mieć nad nimi kontrole jako taką, możesz przed nimi spiderki wystawić, a żeby je trochę blokować. 2 ataki z S5 - to boli elfy.
Z rarów oczywiście Doom Diver. Przyda się na Dragon Princów, schodzą na 2+
Co do corów.. 2-3 fasty, kloce ng z fanolami i siatkami, 12 savage big uns ze spearami.
Z rarów oczywiście Doom Diver. Przyda się na Dragon Princów, schodzą na 2+
Co do corów.. 2-3 fasty, kloce ng z fanolami i siatkami, 12 savage big uns ze spearami.
może to zapytanie o zasady ale jest apropo tematu. W fazie ruchu compulsory movement jest przed zwykłym ruchem(czyli, że hopki muszą się ruszać przed spiderami). Więc niebardzo to blokowanie działa. Czy może się mylę(w takim razie proszę mnie poprawić).
Jeśli HE bedą piechotne to może ze dwie pompki (4k6 impaktów raniących na 3+)
Jeśli HE bedą piechotne to może ze dwie pompki (4k6 impaktów raniących na 3+)
Ale z was znawcy, az leb peka, graliscie wy wogole z HE??
Musowo snotling pump wagony najlepiej 4, maja impacty i wchodza przed asf, 4 goblinskie charioty jak grasz na BP jak nie to tylko 2, reszta specjali to chucki, na HE wystawiam goblinskich shamanow bo mozesz dac pod nich rydwan. I nie dawaj shamana lorda bo ma kiepska liderke, tylko daj black orka na rydwanie, masz 9 ld (niezbedne by szarzowac goblinskimi rydwanami ktore boja sie elfow) i dodatkowo impacty. Kitraj go przed stardragonem i bedzie gitarka. Pamietaj ze zawsze taki czarnuch leci waaagh z automatu.
goboss: powiedz mi w co wbiles sie hopperami i zrobiles rzeznie, bo powiem ci ze nawet jak wbijesz sie w lucznikow to mozesz dostac baty. HE maja asf a ty hopperami T=3 wiec przemysl sprawe jeszcze raz zanim palniesz bzdure.
Musowo snotling pump wagony najlepiej 4, maja impacty i wchodza przed asf, 4 goblinskie charioty jak grasz na BP jak nie to tylko 2, reszta specjali to chucki, na HE wystawiam goblinskich shamanow bo mozesz dac pod nich rydwan. I nie dawaj shamana lorda bo ma kiepska liderke, tylko daj black orka na rydwanie, masz 9 ld (niezbedne by szarzowac goblinskimi rydwanami ktore boja sie elfow) i dodatkowo impacty. Kitraj go przed stardragonem i bedzie gitarka. Pamietaj ze zawsze taki czarnuch leci waaagh z automatu.
goboss: powiedz mi w co wbiles sie hopperami i zrobiles rzeznie, bo powiem ci ze nawet jak wbijesz sie w lucznikow to mozesz dostac baty. HE maja asf a ty hopperami T=3 wiec przemysl sprawe jeszcze raz zanim palniesz bzdure.
ajpinus pisze:Ale z was znawcy, az leb peka, graliscie wy wogole z HE??
Rozumiem, gdyby to napisał Kołata, albo Świeta Barbara, albo Inferno, albo ktokolwiek inny, kto kiedykolwiek miał na turniejach jakies sensowe wyniki armią zielonoskórych. Ale Ty, kolego, do takich osób nie nalezych, wiec lepiej waz swoje słowa.
Musowo snotling pump wagony najlepiej 4, maja impacty i wchodza przed asf, 4 goblinskie charioty jak grasz na BP jak nie to tylko 2,
Bzdura. Na helfy z rarow sto razy lepsze beda 2 DD, ktore miazdza dowolne oddzialy jakie moga wystawic helfy. Pump wagony gina od jednej salwy balist, sa nieprzewidywalne i przy 2D6 ruchu mozemy byc prawie pewni, ze to przeciwnik na nie zaszarzuje i jeszcze zrobi sobie eleganckiego overruna.
Jesli juz wystawiac rydwany, to tylko orkowe. T5, Sv4+ i 4W to jest cos, co sprawia wszystkim elfom spory problem.
Black ork na rydwanie nie jest w stanie uciec przed stardragonem, wiec tracisz go szybciej niz zdazysz powiedziec Waaagh. Poza tym jest to wybor, ktory jest bardzo nieuniwersalny - na armie bez sily 7 czasem daje rade, przy wszystkich innych obsysa absolutnie - łatwo ginie, lord na rydwanie musi sie chowac za lasami, wiec nie moze skutecznie udzielac swojego Ld.black orka na rydwanie, masz 9 ld (niezbedne by szarzowac goblinskimi rydwanami ktore boja sie elfow) i dodatkowo impacty. Kitraj go przed stardragonem i bedzie gitarka.
To samo do ciebie. Troche pokory, snotlingu.wiec przemysl sprawe jeszcze raz zanim palniesz bzdure.
Jakby to powiedzieć, chciałem napisać posta o treści podobnej co bless, z tym że w nieco łagodniejszym tonie. Ale skasowałem w połowie pisania
Proszę o zachowanie kultury dyskusji, bo nie chce mi się wycinać postów z napinakami o pietruszkę.
A odnośnie tematu to na HE proponowałbym rozważyć:
-Solidną magię, zwłaszcza goblińską, w której są fajne czary na stardragona.
-Antymagię, bo HE zawsze prawie coś czarują
-Czarnuch na rydwanie jest super kontrą
-Gobosy z fanolami
-W specjalach bolce, klopy, rydwany (squigi i jazda nie maja racji bytu)
-Rare zdecydowanie 2 doomy
-nie za dużo fastów, już lepiej error boyzów
Ogólnie O&G z HE dają radę. Nie ma stresu
Proszę o zachowanie kultury dyskusji, bo nie chce mi się wycinać postów z napinakami o pietruszkę.
A odnośnie tematu to na HE proponowałbym rozważyć:
-Solidną magię, zwłaszcza goblińską, w której są fajne czary na stardragona.
-Antymagię, bo HE zawsze prawie coś czarują
-Czarnuch na rydwanie jest super kontrą
-Gobosy z fanolami
-W specjalach bolce, klopy, rydwany (squigi i jazda nie maja racji bytu)
-Rare zdecydowanie 2 doomy
-nie za dużo fastów, już lepiej error boyzów
Ogólnie O&G z HE dają radę. Nie ma stresu
A tak na serio to wystawianie w O&G jednostek, które ruszają się w fazie compulsory movement i na odległość xD6 to jeden z bardziej oryginalnych pomysłów, o których słyszałem. Nie ma to jak unit, który nie wiesz gdzie dojedzie, nie może uciekać i stanowi idealną trampolinę do orkowego parku maszyn.
Zadałeś to pytanie żeby nabić posta?bless pisze:Lord?Kołata pisze: -Czarnuch na rydwanie jest super kontrą
Proste, że nie lord tylko zwykły hero. Lord na rydwanie to jakaś pomyłka. Hero na rydwanie jest całkiem spoko, zwłaszcza na HE. Pamiętam raz grałem z Liresem i dwóch takich typów ostro mu nakosiło piechoty wyskakując z waaagh zza górki. Pozostali herosi to był mag lord na wyvernie i mały mag gobliński.
Nie po to zeby nabic posta. Orkowy specjalista - ajpinus, zasugerował jako swietne rozwiazanie wziecie Black Orc Warbossa na rydwanie. Ty rowniez wskazales na czarnucha na rydwanie jako dobry wybor, ale nie sprecyzowales jakiego kalibru ma to byc czarnuch. Wiec ktos moglby pomyslec, ze przytakujesz ajpinusowi...
Czarny Big Bosss na rydwanie - ok, daje rade (czesto).
Czarny Big Bosss na rydwanie - ok, daje rade (czesto).