O&G vs HE

Orcs and Goblins

Moderator: Kołata

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Re: O&G vs HE

Post autor: Dębek »

No właśnie, bo ja prawie dałem się nabrać. :mrgreen:
Obrazek
Obrazek

Relosu
Kretozord
Posty: 1869

Post autor: Relosu »

Trza sie bac Lion CHariota, to potrafi zjesc bsb wraz z oddzialem. Wiem bo widzialem xD Co do reszty, park maszyn, obowiazkowo GLEBA-WAAA-GLEBA!! i czuki

Awatar użytkownika
Ketman
Mudżahedin
Posty: 267

Post autor: Ketman »

Hej,

Dzieki za posty :) ale ja nie gram przeciwko He tylko He z TK :) wiec musze miec cos na tych dwoch. ze soba mam VC

powaznie zastanawiam sie nad Gorbadem - 10 liderki to spora pokusa :twisted:

ajpinus
Chuck Norris
Posty: 415

Post autor: ajpinus »

warboos na rydwanie tez jest spoko, nie widze lepszego wboru na HE.
pump wagony maja impacty ktore sa nieocenione w walce z asf. Dooma zdejmuje ci orzelek, fascik.
Hopperzy jak juz mowilem pomylka na asf.
Ludzie nie musze byc turniejowym graczem-wyjadaczem zeby wiedziec ze impacty na HE piechote to najlepsze rozwiazanie. Skoro macie lepsze pomysly to moze mi powiecie jaki lord na HE spisuje sie lepiej od czarnucha na rydwanie.
Salwy bolcow na 4 pumpwagony?? Zycze powodzenia, troche minie zanim ustrzelisz te marne 160 pts.
Juz jakis czas temu wkrecilem sie angielska subkulture warhammera i moze duzo nie gram ale sedziuje tu i uwdzie, gram lokalne ligi, a przedewszystkim kolekcjonuje armybooki zarowno do fantasy jak i 40000 i oczywiscie ucze sie na pamiec.
Blessl: pokory mam az zanadto, neizauwazylem zebym kogos tutaj obrazil, ty natomiast obrazasz mnie, wiec lepiej sie nie wychylaj z niepotrzebynymi komentarzami bo nie ma naprawde sensu sie klucic. Negujesz pumpwagony to ok, ja widzialem na wlasne oczy jak wygrywaja zielonym bitwy z HE.
Ogolenie bless,leszczu, quas to goscie ktorzy straszliwie placza nad armybookiem do zielonych. Moze poprostu jestescie dzieciakami dla ktorych wygranie ludzikami z kolega jest wazniejsze od zachowania twarzy i dobrej zabawy.

Relosu
Kretozord
Posty: 1869

Post autor: Relosu »

a widziales kiedys jak w takiego warbossa na rydwanie wpakowuje sie stardragon ? no bo ja tak, i uwiez mi star bardziej wzia to jak fascik jako odskocznie by byc blizej i wpasc w cos z overrunna... a 20calowej latajki nie wymanwrujesz rydwanem. Popsrostu stardragon zjada te twoje pumpwagony wraz z warbossem na chariocie ze cala reszta piechoty he nie potrzebna.

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

ajpinus pisze: Salwy bolcow na 4 pumpwagony?? Zycze powodzenia, troche minie zanim ustrzelisz te marne 160 pts.

kto w nich będzie z bolców strzelal?
Princeski ich rozjadą i tyle z ich impactów :mrgreen:

A DD jak wiadomo... bolą każdy oddzial HE... każde trafienie to oddzial zmiejszony o polowe w przypadku kawaleri, bądz o jakąś 1/4, 1/3 s przypadku piechoty. Od pump wagonów bardziej balbym się już oddzialu 5 troli z lordem orkiem do walki jako generalem dla LD.
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Relosu
Kretozord
Posty: 1869

Post autor: Relosu »

to tyz problemem nie jest 1st tura jedziem 4 bolce, 2 to samo, 3 szarza LC/DP+SD i nie ma takich trolli.

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

ajpinus pisze:warboos na rydwanie tez jest spoko, nie widze lepszego wboru na HE.
pump wagony maja impacty ktore sa nieocenione w walce z asf. Dooma zdejmuje ci orzelek, fascik.
Hopperzy jak juz mowilem pomylka na asf.
Ludzie nie musze byc turniejowym graczem-wyjadaczem zeby wiedziec ze impacty na HE piechote to najlepsze rozwiazanie. Skoro macie lepsze pomysly to moze mi powiecie jaki lord na HE spisuje sie lepiej od czarnucha na rydwanie.
Salwy bolcow na 4 pumpwagony?? Zycze powodzenia, troche minie zanim ustrzelisz te marne 160 pts.
Juz jakis czas temu wkrecilem sie angielska subkulture warhammera i moze duzo nie gram ale sedziuje tu i uwdzie, gram lokalne ligi, a przedewszystkim kolekcjonuje armybooki zarowno do fantasy jak i 40000 i oczywiscie ucze sie na pamiec.
Blessl: pokory mam az zanadto, neizauwazylem zebym kogos tutaj obrazil, ty natomiast obrazasz mnie, wiec lepiej sie nie wychylaj z niepotrzebynymi komentarzami bo nie ma naprawde sensu sie klucic. Negujesz pumpwagony to ok, ja widzialem na wlasne oczy jak wygrywaja zielonym bitwy z HE.
Przeczytałem tego posta. Jestem świadomy tego, że mi odpisałeś.
ajpinus pisze: Ogolenie bless,leszczu, quas to goscie ktorzy straszliwie placza nad armybookiem do zielonych. Moze poprostu jestescie dzieciakami dla ktorych wygranie ludzikami z kolega jest wazniejsze od zachowania twarzy i dobrej zabawy.
Bingo.
Obrazek

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Bless ty dzieciaku ty. :mrgreen:
Zajmij sie lepiej bejcowaniem swojej armii, a nie bedziesz tu dorosłym rady dawał :mrgreen:
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
likaon
Kretozord
Posty: 1862
Lokalizacja: Warszawa, Białystok

Post autor: likaon »

My tu próbujemy pomóc człowiekowi wygrać z HE, a wy dwaj zachowujecie się jak dwa niesforne(nie mogę użyć ciężkich słów na to forum zaglądają dzieci) nocniki które nie zdały animozji i zaczęły się nawalać(w tym ciskać w siebie postami).
"Księga Armii Nocnych Goblinów"( 09.11.2011
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii

Awatar użytkownika
Amdor
Pseudoklimaciarz
Posty: 33

Post autor: Amdor »

wy? ja nie widzę, żebyś w tym temacie napisał posta poza powyższym ;p i ty chcesz komuś doradzać, jak sam jeszcze się nei nauczyłeś do końca grać?

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

Ogolenie bless,leszczu, quas to goscie ktorzy straszliwie placza nad armybookiem do zielonych. Moze poprostu jestescie dzieciakami dla ktorych wygranie ludzikami z kolega jest wazniejsze od zachowania twarzy i dobrej zabawy.
o rany,przejrzeli mnie =D>
prawie jak CBŚ

BTW, zycze powodzenia na masterach. Najlepiej gdzies w gornej 10/20. Wtedy faktycznie zaczne sluchac twoich rad. AB ssie po calej lini,ostatnie nadzieje w granie na restrykcjach z kumplami. i jakos nie widze zadnej przyjemnosci w tym zeby grac dla ideologicznej porazki. mozna po prostu uznac ze przeciwnik wgral i isc na browarka(tak dla przykladu)

a teraz do rzeczy:
1)trolle sa super,pod warunkiem ze wezmie sie warbossa (i raczej nie do oddzialu tylko do nianczenia)
2)warboss na rydwanie to dobry wybor-ale gdzies na 4k+. niestety szarza DP/smoka powoduje ze dostaje wrotek i traci sie generala.
chyba ze u ciebie SD nie zalatwia rydwanu(albo warboss ebija 5 ran w smoczura)-to zwracam honor.
3)Pump Wagony- ja twoja teorie przetestowalem w praktyce. rozstrzeliwywane sa przez te 2 dziesiatki lucznikow. alternatywnie zbiera z RBT i sie sklada. do tego 2d6M sa zbyt niestabilne. overruny tez sa tricky. armia moze sie w ture poskladac jak domek z kart.
4)fasty na elfy sa raczej strata punktow. a raczej zrodlem paniki.
do trzymania cwiartek lepsze sa snotlingi.
5)4 chukki to minimum-> zarowno w przypadku smoka lub ewentualnego gigsona w TK.
6)DD sa elitarnym wyborem-po pierwsze tanie. po drugie jezeli dajesz sobie szarzowac orzelkami na maszyny to gratuluje. w zasadzie w tym temacie nie mamy co rozmawiac
7)Fanatycy-w zasadzie stosuje je gl do eliminacji szybkich wkurwiaczek przeciwnika (orły/harpie/furie). jak wyczyszcza czesc przedpola to juz jestem zadowolony.
8)najwazniejsza zaleta Waaagh jest to ze mozesz go uzyc. nie nalezy pochopnie wykorzystywac tej psychologicznej przewagi.
9)czarny na rydwanie jest ok,najlepszy w wersji "economical)
10)wyzszosc rydwanow-> tutaj mozna sie spierac dlugo i zaciekle. ost przekonalem sie jednak do gobliunskich (gl dlatego ze jak sie torpedy nie przebijaja to przynajmniej nie wracaja),na elfy b.przydaje sie ich szybkosc. za to orcze sa naprawde twarde.
a zdawanie feara jest wkalkulowane-zakladac ze 1/2 szarz sie powiedzie(elfi general tez nie podciagnie 10 SM pod rydwan bo moze sie obawiac tej szarzy-pat najczesciej jest dobry do kasowania ich strzelaniem i magia),alternatywnie trzymac pod kloszem generalskim
11)error boyzi-maja w zasadzie 1 minus-> zajmuja sporo miejsca na stole. poza tym rewelka na armie z niskim T i slabym AS.
u mnie zalapali pelen etat jak zastrzelili Hag Queen.
12)oddzial do walki- w zasadzie dobrze postawic na gobliny,szczegolnie siatki raduja me oczka. o ile hoppersi sa dobrzy na TK o tyle sa juz kula u nogi z HE. mozna pobawic sie herdem. reszta opcji oddzialow do walki mnie jakos sie nie sprawdza.
13)magia. ja tam pokladam pelne zaufanie do orcasow. moze mniej spektakularn lore za to tez nie gina od byle pierdniecia (a z siatkami sa juz calkiem solidni)
jezeli wybulisz na totem to mozna ograniczyc sie w braniu DS(symboliczny 1) i napakowac sie PS + gdzies tam jeszcze ukryc pierscien.
jezeli masz w parze VC to tych DD bedzie sporo(przy totemie nawet bardzo duzo),danie +1 dispell roll w zasadzie zabezpiecza przed magia.

Awatar użytkownika
Ketman
Mudżahedin
Posty: 267

Post autor: Ketman »

Ok Panowie - wiekszosc juz mam ustalone, został mi do wyboru Lord i tutaj prosze o rade:

dwie opcje - która lepsza waszym zdaniem na HE i TK


Black Orc Warboss @ 444 Pts
General; Heavy Armour; Shield
Ulag's Akk'rit Axe [25]
Effigy of Mork [35]
Warboss Imbad's Iron Gnashas [30]
1 Wyvern @ [200] Pts

Orc Great Shaman @ 510 Pts
General; Magic Level 4; Big Waagh; Choppa
Dispel Scroll [25]
Staff of Baduumm [40]
Warboss Um's Best Big Boss At [30]
1 Wyvern @ [200] Pts

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Fajna jest opcja nr 2, tyle, ze daj mu pierścionek zamiast DS.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Emilianek
Chuck Norris
Posty: 513
Lokalizacja: Gołków

Post autor: Emilianek »

Opcja numer 2 jest faktycznie ok. Ja sam myślałem o podobnej (baduumm, PS, DS, mieczyk +1 do siły/collar of zorga).

Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Post autor: Hobbit »

Wyvern na armie o masie katapult, bolców i łuczników dla mnie nie bałdzo. Nie wróżę mu przy takim defensywnym potencjale długiego życia :)
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"

Awatar użytkownika
likaon
Kretozord
Posty: 1862
Lokalizacja: Warszawa, Białystok

Post autor: likaon »

O&G na obecnym booku to armia która wbrew sobie beznadzejnie walczy w combacie, najlepiej bolce, DD, shamani, jeden czarny Warboss, a core ogrom nocników z fanolami. Obecnie jest to armia które gra dobrze tylko w obronie.
"Księga Armii Nocnych Goblinów"( 09.11.2011
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

likaon pisze:O&G na obecnym booku to armia która wbrew sobie beznadzejnie walczy w combacie, najlepiej bolce, DD, shamani, jeden czarny Warboss, a core ogrom nocników z fanolami. Obecnie jest to armia które gra dobrze tylko w obronie.
ja zrezgnowalem z warbossa-nie splaca sie,a 9ld przy moich rzutach niczego nie zmienia.

i nigdy nie nauczylems sie sensownie wykorzystywac wyverne

Awatar użytkownika
Ketman
Mudżahedin
Posty: 267

Post autor: Ketman »

Ok wiec zaczynamy :) oto pierwsza rozpiska - ugadalismy sie ze znajomym ze najpierw ja cos naskrobie a pozniej on - dopiero pozniej zaczniemy wywalac niektore rzeczy i je dopracowywac. Wiec z gory zaznaczam ze jest to wersja v.0.1 !!

Wiemy na pewno ze bedzie magia i to duzo ze strony HE i TK wiec musimy miec odpowiednia ochrone - na bank bedzie tez Cascet :( wiec musi byc duzy LD a to gwarantuje tylko Gorbad, ale do rzeczy:



1 Gorbad Ironclaw @ 310 Pts
Heavy Armour; Battle Standard

1 Goblin Shaman @ 152 Pts
Magic Level 2; Little Waagh Wolf
Staff of Sneaky Stealin' [50]

1 Goblin Shaman @ 152 Pts
Magic Level 2; Little Waagh Wolf
Dispel Scroll [25]
Power Stone [25]

1 Goblin Shaman @ 152 Pts
Magic Level 2; Little Waagh Wolf
Dispel Scroll [25]
Power Stone [25]

5 Goblin Spider Riders @ 65 Pts
Spear; Shield

12 Savage Big 'Uns @ 161 Pts
Frenzy; Choppa; Spear; Warpaint; Musician

22 Orc Big 'Uns @ 285 Pts
Choppa; Light Armour; Shield; Standard; Musician
Morks Spirit Totem [50]

2 Spear Chukka @ 70 Pts

2 Spear Chukka @ 70 Pts

5 Savage Boar Big 'Uns @ 201 Pts
Frenzy; Choppa; Spear; Warpaint; Standard; Musician
Gorks Waaagh Banner [25]

8 Squig Hoppers @ 120 Pts

4 Trolls @ 160 Pts

4 Trolls @ 160 Pts

Casting Pool: 8
Dispel Pool: 5 +3 ze szmaty + 2 DS

Models in Army: 80
Total Army Cost: 2058

Jutro zamieszcze VC tak żeby to mialo rece i nogi.

Jeszcze raz zaznaczam ze nie jest wersja ostateczna a tylko wstep wiec prosze nie pisac ze jest "plewna" itp. :) pozdrawiam i dziekuje za wszelkie sugestie

Relosu
Kretozord
Posty: 1869

Post autor: Relosu »

lepiej zamien PS na DS i na ile to ma byc pkt ?

ODPOWIEDZ