Piąto Haja!
Na Kanikułach!
czyli piąte Knurowskie zmagania WFB w odsłonie wakacyjnej.
Patronat medialny: Forum Border Princes
Kiedy?
4 lipca 2009r.
Oficjalne przywitanie i rozpoczęcie o godz. 10:00, jednakże osób biorących udział w turnieju prosi się o dotarcie najpóźniej na godz. 9:30.
Gdzie?
Hala sportowa MOSiR Knurów os. Szczygłowice ul. Sztygarska
Tradycyjnie, opis dojazdu zamieszczam na końcu posta.
Jaki format turnieju?
2250pkt.
Zgłoszenia:
Termin zgłoszeń i wysłania rozpisek (najlepiej jako text summary lub PDF jako wydruk z AB) upływa 2 lipca, godz. 24:00 na adres: haja.na.grubie@gmail.com
Zgłoszenia podawane w postach lub bez wysłanej rozpiski zostaną zignorowane.
Zgłoszenie powinno zawierać: imię (ew. ksywę) oraz nazwisko. Dodatkowo pożądane jest wpisanie klubu i miejscowości oraz numeru do szybszego kontaktu (gg lub kom). Numeru Gracza (ID) ze strony Polskiej Ligi WFB nie wymagam. Wszystkie zgłoszenia zostaną potwierdzone mailowo.
Limit miejsc:
40 graczy.
Wstęp:
Na imprezę darmowy, jednak za udział w turnieju 10zł uiszczane podczas zapisów.
Nagrody:
Trofea za miejsca I-III sponsoruje MOSiR Knurów.
Za wygrany turniej przewiadziany upominek w formie blistera z modelem WFB a wśród wszystkich uczestników zostaną rozlosowane bony pieniężne do wydania w sklepie internetowym ImperatorFF.
Zasady turnieju:
Turniej klasy lokalnej, single. Zasady LIMITED, 2250pkt, Balancing Patch. Zasady turniejów limited zgodne z obowiązującymi FAQ i polskimi uściśleniami sędziowskimi.
Ograniczenia zgodne z tymi obowiązującymi na Wielkim Draconie:
Na turnieju dopuszczamy możliwość brania dwóch Steam Tank'ów w armii Empire, ale połowa ran zadana czołgowi liczy się jako 50% VP. (na specjalne życzenie LS)
Na turnieju będą obowiązywać następujące ograniczenia dotyczące magii:
1. W związku z innym sposobem ograniczenia magii niektóre zapiski Balancing Patch do armi Daemons of Chaos i Vampire Counts tracą ważność. Są to następujące zapiski:
- Vanhal's Danse Macabre
- Fell Bats
- Master of the Black Arts
- Master of Sorcery
2. Każda rozpiska posiada 2 pule: Power i Dispel. Każda z nich może osiągnąć maksymalną wartość równą 12.
Do puli wliczamy następujące elementy i przedmioty:
- Każda kostka generowana przez magów i przedmioty (z poziomów magii, z puli armii, z przedmiotów i innych rzeczy) jest wliczana do limitu
- Każdy przedmiot dający +1 lub więcej do cast'a/dispela liczymy jako 1P (dotyczy tylko tych nie dających żadnych innych efektów dodatkowych - w takich przypadkach zastosowano koszt specjalny, lub jeśli go brak, to oznacza, że nie ma w tym przypadku żadnych ograniczeń)
- Power Stone liczymy jako 1P (każdy kolejny jako 2P)
- Dispel Scroll liczymy jako 1D (każdy kolejny jako 2D)
- Każdy bound spell niezależnie od poziomu oraz tego czy jest one use only, czy się wyczerpuje w jakiś okolicznościach liczymy jako 1P (także te przypisane do jednostki/modelu jak np. Treesigning u Treemana)
3. Specjalne koszty przedmiotów i zdolności w różnych armiach (dotyczy tylko tych które mają inne działanie niż zwykłe generowanie kostek, pozostałe liczymy wg. normalnego klucza):
a) Bretonnia
- Potion Sacre: 1P
- Chalice Malfleur: 1D
b) Daemons of Chaos
- Twin Heads: 1P
- Tzeentch Will: 1P
- Master of Sorcery: 1P
c) Dark Elves
- dla całej armii z racji posiadania Power of Darkness w przypadku wzięcia jakiegokolwiek maga: 1P
- Sacrificial Dagger: 1P (jeżeli na Supreme Sorceress: 2P )
- Ring of Hotek: 3D
d) Dwarfs
- Master Rune of Ballance: 1D
e) Empire
- Rod of Power: 1P + 1D
- Aldred's Cascet of Sorcery: 1P + 1D
f) High Elves
- Book of Hoeth: 3P
- Seerstaff of Saphery: 1P
- Banner of Sorcery: 2P
g) Skaven
- Eye of the Horned Rat: 1P
h) Wood Elves
- Wand of Wych Elm: 2D
- Calaignor's Stave: 1P
i) Vampire Counts
- każdy Wampir dodatkowo z racji posiadania recasta: 1P
- Forbidden Lore: 1P
- Skull Staff: 1P + 1D
- Balefire wykupiony na Corps Cart: 1D
j) Orcs and Goblins
- Morks Spirit Totem: 2D
- Staff of Sneaky Stealing: 1D
k) Lizardmen
- Focus of Mystery: 1P
- The Focused Rumination: 2P
- The Becalming Cogitation: 1D
- Diadem of Power: 1D
l) Tomb Kings
- Hieratic Jar: 1P
- Tomb King: 2P
- Tomb Prince: 1P
- Liche High Priest: 4P
- Liche Priest 2P
- Casket of Souls: 2P
m) Warriors of Chaos
- Infernal Puppet: 1P + 1D
- Black Tongue: 1D
Dopuszczone listy armii:
- wszystkie aktualne AB
- Errantry War
- Chaos Dwarves z 'Ravening Hordes'; jednostki zielonoskórych z księgi armii 'Orcs & Goblins'; można brać jednostki DoW jako rare.
- Dogs of War wg Warhammer Chronicles 2004 jako samodzielna armia
- oddziały Dogs of War poza armatami, wg. pdf'ów ze strony GW, a także zasad umieszczonych w kodeksie Ogre Kingdoms
- Kiselv wg Warhammer Chronicles 2004 jako sojusznicy
- Ogre Kingdoms Rhinox Raiders wg White Dwarfa UK 309
- Clan Eshin
Brak wymogu pomalowanej armii.
Dopuszczalne są nieznaczne proxy jednak uprasza sie proxowanie modelami tej samej armii lub innej jesli jednostka ma podobne wyposażenie i wielkość (np. elf spearmen jako imperialny lub bretoński pikinier albo mantikora bez jeźdzca jako vargulf). Możliwość proxowania do 50% oddziału. Pojedyńcze modele proxowane warunkowo. Za odstępstwa od tych reguł zostaną przyznane ujemne punkty.
Stoły i makiety:
Gramy na stołach 72x48 cali.
Progi punktowe:
Co 200pkt.
Bonusy:
100 pkt za zabicie generała oraz zdobycie sztandaru armii. Zajęcie ćwiartki, sztandary - 100 pkt.
Scenariusze:
Brak - gramy luźne pitched battle.
Rozpoczynanie: Na początku bitwy gracze wykonują rzut kostką K6- wygrywający wybiera zaczynanie bądź stronę. Gracz który wygrał rzut kością wystawia jako pierwszy.
Zasady doboru przeciwników przed pierwszą bitwą:
Według metody Szmyta, czyli: przed rozpoczęciem turnieju zgłoszeni gracze utworzą listę wg. pozycji w Polskiej Lidze WFB. Przy czym kolejność zostanie odwrócona - osoba najniżej w rankingu będzie pierwsza na liście.
Po oficjalnym przywitaniu, osoby z utworzonej wcześniej listy kolejno będą wybierać sobie przeciwnika z którym stoczą pierwszą bitwę. Wybierający będzie miał do dyspozycji listę ze zgłoszonymi i obecnymi graczami.
Po pierwszej bitwie zostanie utworzona lista wg. liczby punktów w systemie 20:0 zdobytych w pierwszej bitwie w której osoba z najniższą liczbą punktów znajdzie się na początku listy i tym samym ona zacznie wybór kolejnego przeciwnika. Rewanży nie gramy.
Sytuacja zostanie powtórzona po drugiej a przed trzecią bitwą.
W każdym wypadku i przed każdą bitwą osoba wybierająca będzie miała nieprzekraczalną granicę 1,5-rej minuty na wybór przeciwnika. W innym wypadku zostanie pominięta i otrzyma 2 ujemne punkty.
Niedopuszczone challenge.
Plan bitew:
9:30 - 10:00 zapisy, dobór graczy i rozpoczęcie turnieju
10:00 - 13:00 I bitwa
13:10 - 15:50 II bitwa
16:00 - 18:40 III bitwa
19:00 - ogłoszenie wyników.
Ilość bitew:
Gramy 3 bitwy, każda 6 tur
Inne punkty:
- malowanie: 0 - 3 pkt (1 pkt - 50% armii pomalowanej; 2 pkt - 75% armii; 3 pkt - 100% armii)
- konwersje: 0 - 2 pkt
- podstawki: 0 - 1 pkt
- brak proxów: 1 pkt
- holy shit! (ogólne, bardzo pozytywne wrażenie całej armii lub kilka modeli zapierających dech w piersiach czy tam czymś innym): 1 pkt
- komplet: kostki, armybook (brak w sytuacjach spornych będzie powodował rozstrzygnięcie kwestii na korzyść przeciwnika), znaczniki i miarki, dodatkowy las dla WE: 0 - 2 pkt
- zostanie przeprowadzony funowy test wiedzy: 0 - 6 pkt.
Łączenie do zdobycia 76pkt (60 (78% możliwych) z bitew, 10 (13%) z hobbistyki, 6 (8%) z testu).
Punkty ujemne:
- worst play - za przeciąganie bitew, wykłócanie się, chamskie odzywki i złośliwe overguessy a także inne, niegodne Gracza zachowania. Przy przeciąganiu bitew należy takiego gracza zgłosić najpóżniej 30min przed planowanym zakończeniem bitwy- wykłócanie się 5min przed końcem i zakończenie bitwy po wyznaczonym czasie będzie skutkowało minusowymi punktami dla obu graczy: do -3pkt
- ponadregulaminowa liczba proxów lub modele nie przypominające tych używanych w bitwach: -1pkt
- patrz również: uściślenia (strona 11)
Dodatkowe informacje:
- ograniczenia, które będą obowiązywały na Wielkim Draconie zostaną zweryfikowane przez tamtejszych organizatorów i być może będą zmieniać się w czasie - postaram się śledzić ten wątek i aktualizować regulamin Piątej Haji ale mimo to proszę graczy o sprawdzenie zasad przed turniejem by uniknąć zaskoczenia
- FAQ wydany w lutym przez GW obowiązuje tylko jest nie modyfikuje uściśleń - jeśli na Draconie będzie inaczej to proszę o zaanonsowanie zainteresowanym i mnie
- na terenie MOSiR obowiązuje zakaz spożywania alkoholu (palić można przed wejściem),
- przy zapisach każdy gracz dostanie swoją rozpiskę - można więc przyjechać bez,
- automaty z napojami i batonami znajdują się tuż obok miejsca w którym rozgrywany będzie turniej- do sklepu czy jakiegoś bufetu trzeba się ok. 150-200m pofatygować
- spodziewamy się że w czasie trwania turnieju przechodzić będą tamtędy zaciekawieni ludzie, więc już proszę o wyrozumiałość,
- turniej zgłoszony do Polskiej Ligi WFB,
- na turnieju będzie jeden gotowy do gry gracz na wypadek nieparzystej liczby zgłoszeń lub innych wypadków losowych.
- pojawią się ogólnodostępne ulotki z lokalnych pizzerii i podczas drugiej bitwy zostanie złożone zamówienie przez organizatora
- na planowanym teście wiedzy pytania w 2/3 będą opierały się o podstawowe zasady przedstawione w treści rulebooka oraz w 1/3 z popularniejszych książek armii, przy czym nie będę wymagał wiedzy dot. historii danej rasy czy zasad bohaterów specjalnych.
Edit:
[ 16.06.2009 ]
Ukazała aktualizacja regulaminu Wielkiego Dracona.
Postanowiono użyć Balancing Patcha z modyfikacjami dot. magii.
Powyższy regulamin 5-ej HnG również jest aktualny.
Dodałem także info o teście wiedzy.
[ 25.06.2009 ]
Aktualizacja informacji o dojeździe na turniej autobusami.
[dalszy edit - się zobaczy]
Organizator zastrzega sobie prawo do ostatecznej interpretacji powyższego regulaminu, oraz do jego zmiany w dniu turnieju.
Na możliwe pytania będę czekał na gg: 2873006 lub kierować na haja.na.grubie@gmail.com
Zapraszamy!
Dojazd:
Możliwy w dwojaki sposób:
- samochodem, według podanych niżej map. O ile do Knurowa trafić raczej prosto to ze znalezieniem osiedla Szczygłowice i tamtejszej hali sportowej z basenem mogą być problemy to proszę zajrzeć na poniższe mapy.
- autobusem, linie:
194 start z: 'Gliwice plac Piastów', najlepiej o 7.59 lub 8.59, czas jazdy 36min, UWAGA! należy wysiąść na przystanku Szczygłowice Skrzyżowanie i kierować się w stronę kopalni KWK Szczygłowice- wg. google to spacer o długości 1.4km, gdyż autobus jedzie dalej (nie jedzie pod kopalnię więc proszę nie zaspać)
710 start z: 'Gliwice plac Piastów', najlepiej o 8.31, czas jazdy 39min do przystanku 'Szczygłowice Kopalnia', jest to koniec trasy
47 start z: 'Zabrze Goethego', najlepiej o 8.37, czas jazdy 59min do przystanku 'Szczygłowice Kopalnia', jest to koniec trasy
Powyższe dane oparłem na stronie KZK GOP. Autobus linii 120 z Katowic w soboty niestety już nie kursuje.


