Armia na Eterykach.
Moderator: misha
Armia na Eterykach.
Czy ktoś gra rozpiskami opartymi na eterykach? Jeśli tak jak wam się sprawdzają?
Ja jestem początkującym graczem, dziś stoczyłem pierwsza taka bitwę na 2250 bp+r i bardzo mi się podobała, choć dużo błędów robiłem jako początkujący gracz w konsekwencji przegrałem( Grałem z doświadczonym graczem). Jestem ciekaw waszych opinii.
Moja rozpiska:
Lord z -Lorem, -M of Ba , -Summon CofN,- 2xD.scroll,- W of Black Gold.
Vampir S of Might, infinite Hatred, Walking Death, Flayed Hauberk, T of Lucni.
Vampir M of Ba, Black Periapt
Vampir z Spectral Form, Bsb
6xWraiths z banshee
3x3 Spirit Hosts
2x10 Ghule
20 Zombies
6x Fell Baty
wychodzi 12PD i 7DD i 2 scrolle
Ja jestem początkującym graczem, dziś stoczyłem pierwsza taka bitwę na 2250 bp+r i bardzo mi się podobała, choć dużo błędów robiłem jako początkujący gracz w konsekwencji przegrałem( Grałem z doświadczonym graczem). Jestem ciekaw waszych opinii.
Moja rozpiska:
Lord z -Lorem, -M of Ba , -Summon CofN,- 2xD.scroll,- W of Black Gold.
Vampir S of Might, infinite Hatred, Walking Death, Flayed Hauberk, T of Lucni.
Vampir M of Ba, Black Periapt
Vampir z Spectral Form, Bsb
6xWraiths z banshee
3x3 Spirit Hosts
2x10 Ghule
20 Zombies
6x Fell Baty
wychodzi 12PD i 7DD i 2 scrolle
osobiście gram kompletnie inną rozpiską, ale nie dyskutujemy tu o gustach
jednakże wg mnie Twój wampir lord jest przede wszystkim zbyt drogi jak na to co może zrobić i zbyt łatwy do zdjęcia przez przeciwnika - osobiście bał bym się wystawiać jednostki za chyba 380 punktów bez żadnego sejwa od walki wręcz.
Również jak przeciwnik zbliży się czymś niebezpiecznie blisko Ciebie to za bardzo nie masz nim jak uciec - jest zbyt wolny (no chyba, że będziesz go trzymał w oddziale, ale w takim przypadku też będzie narażony na walkę).
jeżeli nastawiasz się na czarowanie to ja bym mu dodał dark acolyte zamiast lora i summonowanie ghouli zamiast batów (imo 10 ghouli w oddziale to ilość stworzona tylko do dokrzesania - bez tego zejdą w 1 turę strzelania z 2 oddziałów), no i przede wszystkim dodatkowy poziom za 50 pts.
ja osobiście małego wampira (nie mówię o lordzie bo ja mam swojego a) na smoku, który jest cholernie nieporęczny, ale go po prostu lubię b) stworzonego do walki wręcz) wystawiam tak:
- The book of arkhan [35 pts]
- Sword of battle [15 pts]
- Avatar of death [20 pts]
- Infinite hatred [25 pts]
- Hellsteed [20 pts]
- BSB [20 pts]
wg. mnie jest nieźle chroniony, szybki i potrafi uderzyć (aczkolwiek bardzo drogi więc trzeba uważać)
o reszcie armii nie będę się wypowiadał dlatego, że osobiście po prostu preferuje inne jednostki (broń Boże nie mówię, że masz je złe)
pozdrawiam!
jednakże wg mnie Twój wampir lord jest przede wszystkim zbyt drogi jak na to co może zrobić i zbyt łatwy do zdjęcia przez przeciwnika - osobiście bał bym się wystawiać jednostki za chyba 380 punktów bez żadnego sejwa od walki wręcz.
Również jak przeciwnik zbliży się czymś niebezpiecznie blisko Ciebie to za bardzo nie masz nim jak uciec - jest zbyt wolny (no chyba, że będziesz go trzymał w oddziale, ale w takim przypadku też będzie narażony na walkę).
jeżeli nastawiasz się na czarowanie to ja bym mu dodał dark acolyte zamiast lora i summonowanie ghouli zamiast batów (imo 10 ghouli w oddziale to ilość stworzona tylko do dokrzesania - bez tego zejdą w 1 turę strzelania z 2 oddziałów), no i przede wszystkim dodatkowy poziom za 50 pts.
ja osobiście małego wampira (nie mówię o lordzie bo ja mam swojego a) na smoku, który jest cholernie nieporęczny, ale go po prostu lubię b) stworzonego do walki wręcz) wystawiam tak:
- The book of arkhan [35 pts]
- Sword of battle [15 pts]
- Avatar of death [20 pts]
- Infinite hatred [25 pts]
- Hellsteed [20 pts]
- BSB [20 pts]
wg. mnie jest nieźle chroniony, szybki i potrafi uderzyć (aczkolwiek bardzo drogi więc trzeba uważać)
o reszcie armii nie będę się wypowiadał dlatego, że osobiście po prostu preferuje inne jednostki (broń Boże nie mówię, że masz je złe)
pozdrawiam!
Co prawda ja wystawiam wargulfę bo mi się podoba jego klimat, ale rzeczywiście - jak mam okazję zagrać z przyjacielem, który carta wystawia to jest on nieporównywalnie lepszy od wargulfa (który zły nie jest) zwłaszcza po kilku szóstkach ze swojej puli...
pozdr
pozdr
uwież mi, że przy 12 pd na turę zupgradeuje Ci się szybko czekasz po prostu przez 2 tury i voila - w sumie jak masz zamiar głównie czarować to i tak nie masz za bardzo po co się rwać do przodu.
jak będzie eteryczny to nie dość, że będzie eteryczny (na czym Ci zależy) to i w i większości przypadków siła 7 będzie mogła Ci naskoczyć.
pozdr
jak będzie eteryczny to nie dość, że będzie eteryczny (na czym Ci zależy) to i w i większości przypadków siła 7 będzie mogła Ci naskoczyć.
pozdr
a jak już ci się bch upgrejdnie do końca to tylko wpiepsolić się w środek armii wroga i terroryzować co się da...
ze skavenami na ten przykład to ryzyko bo można ich spanikować w sumie łatwo ale też jak ustoją to katastrofa (zazwyczaj) bch dużo fajniejszy niż varguś za 25punktów więcej można mieć tyle atrakcji
ze skavenami na ten przykład to ryzyko bo można ich spanikować w sumie łatwo ale też jak ustoją to katastrofa (zazwyczaj) bch dużo fajniejszy niż varguś za 25punktów więcej można mieć tyle atrakcji
Armia na eterykach rozumiem ma posiadać maksymalną ich ilość, włączając bohaterów?
W takim razie porponuję takiego lorda:
Vampire Lord
Avatar of Death (dwuręczna kosa), infinite hatred, spectral form
który dołączy do Vampira BsB ze spectral form oraz oddziału crain wraiths w ilości 5+1 (o ile mówimy o BP+R).
Mamy wtedy super wraitha jako lorda (4A S7 z przerzutem), małego wraitha z lepszym WS i dającym +1 do CR oraz resztę oddziału. Do rozpiski trzeba by dodać duchy, najlepiej ze dwa oddziały po 5-6 baz które zablokują przeciwnika podczas gdy wraithy będą pomału go niszczyć. Black Coach tylko jeżeli nie gramy na BP+R. Oczywiście eteryki są najbardziej wrażliwe na magię dlatego jako pozostałych bohaterów proponuję dwóch caddy. Reszta armia wedle uznania ale jeżeli miałyby to być klimatyczne upiory czyli eteryki to wybrałbym szkielety oraz GG i BK, natomiast żadnych zombio-podobnych śmieci czyli wilków, batów, ghouli czy vargulfa a zwłaszcza precz z zombie.
Sama armia jest jednak czysto klimatyczno-teroetyczna. Zobacz Persil, że oddział crain wraiths z dwoma bohaterami kosztuje około 900 punktów, jest wrażliwy i generalnie jedyny który grozi przeciwnikowi. Niewiele trzeba by ten oddział wyłączyć gry, moim zdaniem eteryki to wsparcie VC, nie główna ich siła.
W takim razie porponuję takiego lorda:
Vampire Lord
Avatar of Death (dwuręczna kosa), infinite hatred, spectral form
który dołączy do Vampira BsB ze spectral form oraz oddziału crain wraiths w ilości 5+1 (o ile mówimy o BP+R).
Mamy wtedy super wraitha jako lorda (4A S7 z przerzutem), małego wraitha z lepszym WS i dającym +1 do CR oraz resztę oddziału. Do rozpiski trzeba by dodać duchy, najlepiej ze dwa oddziały po 5-6 baz które zablokują przeciwnika podczas gdy wraithy będą pomału go niszczyć. Black Coach tylko jeżeli nie gramy na BP+R. Oczywiście eteryki są najbardziej wrażliwe na magię dlatego jako pozostałych bohaterów proponuję dwóch caddy. Reszta armia wedle uznania ale jeżeli miałyby to być klimatyczne upiory czyli eteryki to wybrałbym szkielety oraz GG i BK, natomiast żadnych zombio-podobnych śmieci czyli wilków, batów, ghouli czy vargulfa a zwłaszcza precz z zombie.
Sama armia jest jednak czysto klimatyczno-teroetyczna. Zobacz Persil, że oddział crain wraiths z dwoma bohaterami kosztuje około 900 punktów, jest wrażliwy i generalnie jedyny który grozi przeciwnikowi. Niewiele trzeba by ten oddział wyłączyć gry, moim zdaniem eteryki to wsparcie VC, nie główna ich siła.
Bo są dobre( mają więcej woundów niż wrajty) wszystko tak naprawdę zależy od ilości demonów i wood elfów w środowisu.
trzymają czołg .
Statystycznie wklepują tą 1, 2 rany więc nie sypną się w 2 tury walki a potem kontra od boku z ghuli.
Nie mówię o tak oczywistych rzeczach jak screen na wszystko oprócz strzałów krasiowych machin.
Swoją drogą odkąd istnieje 0 szadowa to nie ma to jak eteryki z movem 3 które nie są już tak straszne
trzymają czołg .
Statystycznie wklepują tą 1, 2 rany więc nie sypną się w 2 tury walki a potem kontra od boku z ghuli.
Nie mówię o tak oczywistych rzeczach jak screen na wszystko oprócz strzałów krasiowych machin.
Swoją drogą odkąd istnieje 0 szadowa to nie ma to jak eteryki z movem 3 które nie są już tak straszne
Screen jest z nich raczej sredni bo sa to swarmy, wysokosc 0 i raczej nic nie zaslonia. Plus taki, ze dostaly przez te swormowanie skirmish.Klops pisze:Nie mówię o tak oczywistych rzeczach jak screen na wszystko oprócz strzałów krasiowych machin.
Swoją drogą odkąd istnieje 0 szadowa to nie ma to jak eteryki z movem 3 które nie są już tak straszne
Ruchu tez im nie obetniesz gdyz eterykom nie bardzo sie da.
Bola go tez slonce i pitka bo 1 inicjatywy to raczej malo.
Generalnie to fajny oddzial tyle ze drogi.
Eh, szkoda, ze duchow nie mozna wystawiacn po 1 bazie tak jak trolle
- gerald_tarrant
- Masakrator
- Posty: 2630
- Lokalizacja: Liverpool/Wrocław
trolle można wystawiać po 1 ?Zielony pisze:Eh, szkoda, ze duchow nie mozna wystawiacn po 1 bazie tak jak trolle
taa daa, i w tle marsz imperialny
orki przegięte są i basta, trolle po 1 modelu mogą
jakby Spirity się tak dawało to by częściej śmigały po stołach a tak 200 ptk ech
orki przegięte są i basta, trolle po 1 modelu mogą
jakby Spirity się tak dawało to by częściej śmigały po stołach a tak 200 ptk ech
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
- gerald_tarrant
- Masakrator
- Posty: 2630
- Lokalizacja: Liverpool/Wrocław
i tak trójka baardzo często jest wkłądana na euromisha pisze:jakby Spirity się tak dawało to by częściej śmigały po stołach a tak 200 ptk ech