Przemyślenia dotyczące Autorskiego Booka

Empire

Moderator: #helion#

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Toni
Wodzirej
Posty: 705
Lokalizacja: Opole

Re: Przemyślenia dotyczące Autorskiego Booka

Post autor: Toni »

Kołek pisze:
powiem klasyczne "chyba gramy w inną grę"
z 80 % postów na tym forum które przeczytam to wydaje mi się że gram w inną gre niż reszta, w szczególności jak zagladam do działu rozpisek i tego podforum

przepraszam za chamską wypowiedź, to nic osobistego, ale nie mogłem się powstrzymać :^o
nie, to ta sama gra, tylko różni ludzie czerpią w różny sposób przyjemność z niej i inne jej aspekty są dla nich atrakcyjne

nie trzeba być chyba turniejowcem aby grać w "prawdziwego" warhammera?
Berik ze słowackiego forum, o nowych planach wydawniczych GW pisze:10 plastovych idiotov za 25 libier, to nie je to krasa?

Awatar użytkownika
Kołek
Falubaz
Posty: 1147
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: Kołek »

nie trzeba być chyba turniejowcem aby grać w "prawdziwego" warhammera?
nie, ale trzeba myśleć co nie którym się nie zdarza
nie, to ta sama gra, tylko różni ludzie czerpią w różny sposób przyjemność z niej i inne jej aspekty są dla nich atrakcyjne
acha to tak samo jak z seksem jeden lubi kobiety a inny mężczyzn, w sumie to kazdy czerpie przyjemnośc, ale każdy lubi inne aspekty :lol2: :mrgreen:

Awatar użytkownika
Toni
Wodzirej
Posty: 705
Lokalizacja: Opole

Post autor: Toni »

"a hole is a hole" :wink:
Berik ze słowackiego forum, o nowych planach wydawniczych GW pisze:10 plastovych idiotov za 25 libier, to nie je to krasa?

Pabis
Mudżahedin
Posty: 282
Lokalizacja: Gdańsk-Snot

Post autor: Pabis »

Ale trzeba być turniejowcem żeby napisać sensownego , wyważonego booka...

Ivo
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 170
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Ivo »

Pabis pisze:Ale trzeba być turniejowcem żeby napisać sensownego , wyważonego booka...
Tu sie nie zgodze. "Wystarczy" być doświadczoym graczem ze zdrowym podejściem do gry.

Awatar użytkownika
Kołek
Falubaz
Posty: 1147
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: Kołek »

no tak chyba taki booka ma zostać napisany by ugrywalnić tą armie na turniejach a nie w domu, dlatego chyba lepiej jak by go napisał ktoś kto gra na turniejach a nie ktoś kto nie ma o tym pojęcia, tylko zajmuje się bardziej hobbystyką niż grą :wink: ale to tylko chyba :mrgreen:

btw widzicie co się dzieje jak biorą kogoś kto się na czymś nie zna a potem ludzie mają problem, wystarczy spojrzeć na army book do empire albo ogrów #-o

Pabis
Mudżahedin
Posty: 282
Lokalizacja: Gdańsk-Snot

Post autor: Pabis »

Tiaa , Ivo , wystarczy spojrzeć na owoc waszej półrocznej pracy , Dla kapitana i generała opcja "Hold & reform" , widać że ktoś kto byłby doświadczony i gra na turniejach takiego czegoś nie wymyślił... nie będę wspominał o innych pomysłach , głównie zerżniętych z middenheim'owego listu bez ładu i składu...

Awatar użytkownika
tedzio
Masakrator
Posty: 2150
Lokalizacja: Nordland > Gdynia > SNOT

Post autor: tedzio »

No przestańcie już tą minimini kłótnie #-o xd.
Jak mamy zmieniać broń to na cały WFB raczej, a nie na Empire tylko, bo równie dobrze można zrobić taką samą zasadę u HE i innych armi, tylko zmienić fluff tej zasady. Piechota powinno się projektować patrząc również na inne armie, a nie kierując się rozsądkiem (bo tak pewnie by walczyli to dodam taką special rule, a mieli jeszcze super ostrą broń to dodam im AP). Gdyby każda piechota corowa była na stopniu takim jak ta zaprojektowana przez naszych kolegów z forum to ok. Jednakowóż zgadzam się z Pabisiem, że jeśli corowa piechota to tylko horda.

Pozdr : *.

Awatar użytkownika
ismael
Wodzirej
Posty: 670
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ismael »

Ogólnie nie ma co porównywać tej pracy z AL by BP, bo to projekty o zupełnie innej specyfice. Ty skoncentrowałeś się na poprawieniu istniejącego już booka - skutecznie boostujesz niektóre jednostki, ale robisz to dość pobieżnie, pozostawiasz pewne sprawy bez zmian, choć takowe im się należą. Zrobiłeś konkurencję dla lektora w postaci gryfa czy GM, ale już elektor w wersji konnej lub pieszej wciąż jest sucharem, to samo np. kapitan. Założenia AL by BP były zupełnie inne - miała to być praca kompleksowa - stworzenie właściwie nowego listu, który nie tyle miał być niesamowicie mocny, a raczej dużo bardziej urozmaicony i klimatyczny od oryginalnego. Miał to być wyraz sprzeciwu dla Imperium stojącego czołgiem, gołębiem i plewną piechotą. Domyślam się, że dla kogoś kto gra Imperium "na sportowo" dawanie trzech jednostek elitarnej piechoty, o kosmetycznych na pierwszy rzut oka różnicach to totalny bezsens i dużo lepszym wyjściem jest umieszczenie wyłącznie GS z opcją tarcz. Niektórzy patrzą na to jednak z innej perspektywy i wiedzą, że za GS, RoF i TG stoi całkowicie inny fluff, klimat, czy wreszcie same modele.
Drugą różnicą jest fakt, iż Twoja praca jest pracą indywidualną, a proces tworzenia takowej jest dużo łatwiejszy i szybszy niż próba pracy zbiorowej, kiedy każdy z "twórców" jest z innego krańca Polski.

Czego nie rozumiem to szydzenie z AL by BP i jego autorów. Skoro Lista Ci się nie podoba, nikt nie wymaga od Ciebie, byś jej używał. Ktoś jednak włożył w to trochę pracy i choćby z tego powodu należy mu się jakiś tam szacunek. Zasada "żyj i daj żyć innym" nie jest pustym sloganem i może życie kiedyś Cię tego nauczy... Nie należy również zapominać, że projekt AL by BP jest wciąż w fazie budowy, a ostre ocenianie niedokończonej pracy nie jest IMO całkiem w porządku.

Wracając natomiast do tematu Twojego Listu to całkiem mi się podoba. Z pewnością jest dużo lepszy niż obecny podręcznik, choć osobiście wolałbym aby przyszły book do Empire pod wzgędem złożoności i struktury był bardziej zbliżony do tego z AL by BP (zwłaszcza jeżeli chodzi o tematy wiary - chyba najbardziej niewykorzystane na chwilę obecną zagadnienie dla tej armii). Za udany oceniam pomysł z gryfem, oczywiście temat zakonów rycerskich (nota bene w całości zerżnięty z AL by BP, z którego kręcisz beczkę), ciekawe jest Twoje podejście do tematyki inżyniera (tylko polskie nazwy zasad okrutnie bolą oczy ;) ). Helstorm jest IMO zbyt mocny w takiej postaci, Helka bez inżyniera zbyt słaba, Greatswordzi z tarczami bez klimatu ;), tania piechota core to może jest niezły pomysł, ale nie do końca zgodny z moją jej wizją, Flagsy za 6 pts to ostre gięcie, nie rozumiem czemu jest różnica aż 4 pts pomiędzy archerem, a huntsmanem (którzy nawet nie mają long bows...). No i ołtarz nie jest IMO warty aż 200 pts, a żeby skroił demona czy smoka (o czym ktoś niżej wspominał), musi w niego wpaść co nie jest bajecznie proste, gdy przeciwnikiem jest ktoś rozgarnięty... Podsumowując jednak - zdecydowanie więcej plusów niż minusów i jakby miał być na same turnieje (a takie było chyba założenie), to jak najbardziej jestem "na Tak".
Pozdrawiam
-ism

Awatar użytkownika
Bananovitch
Chuck Norris
Posty: 478
Lokalizacja: Koszalin; Zad Trolla

Post autor: Bananovitch »

Czego nie rozumiem to szydzenie z AL by BP i jego autorów. Skoro Lista Ci się nie podoba, nikt nie wymaga od Ciebie, byś jej używał. Ktoś jednak włożył w to trochę pracy i choćby z tego powodu należy mu się jakiś tam szacunek. Zasada "żyj i daj żyć innym" nie jest pustym sloganem i może życie kiedyś Cię tego nauczy... Nie należy również zapominać, że projekt AL by BP jest wciąż w fazie budowy, a ostre ocenianie niedokończonej pracy nie jest IMO całkiem w porządku.
Wiesz, nie chodzi o to czy projekt jest w fazie budowy, wykańczania wnętrz czy w stanie developerskim. Chodzi o to, że autorzy wychodzą z założenia "jesteśmy przezajebiści, megauber i w ogóle och i ach" i w ogóle nie dopuszczają do siebie myśli, że tu i ówdzie stworzyli gniota, który jest z przysłowiowej dupy wzięty i nijak się kupy, zasad i zdrowego rozsądku nie trzyma. Dobrze, że ktoś kombinuje z army listem, ale jak już to robicie, to róbcie to z pewną (dużą) dozą samokrytycyzmu-wtedy nikt się nie będzie czepiał, nie będzie was oskarżał o przegięcia w stylu DL czy VC czy przepakowanie armii.
KAŻDY głupi umie opuścić broń drzewcową i walić zza swojego
Spróbuj. Ustaw pięciu kumpli w szeregu, następnie ustaw za nimi drugi szereg kumpli i stań pośrodku. Po czym zacznij machać halabardą, nie robiąc przy tym krzywdy kumplom wokół, starając się jednocześnie trafić choćby pień drzewa przed sobą.
tu się nie zgodze s5 może naprawde napsuć krwi.
Chyba o to chodzi, żeby jedyną słuszną rozpiską nie były dwa tanki i ołtarz? Jakby miał siłę 4 to byłby równie badziewny co moździerz, a tak jest jakąś alternatywą dla czołgu.
Helstorm jest IMO zbyt mocny w takiej postaci, Helka bez inżyniera zbyt słaba
A wyobrażasz sobie, że Szkoła Artylerii daje swoją zabawkę jakiemuś księdzu, który i tak by nie wiedział co z nią zrobić? Do tego typu sprzętu potrzebni są specjaliści-to nie działo, z którego strzelać możesz nauczyć nawet małpę. Chcesz mieć fajną zabawkę? Dokup do niej inżyniera. Żal Ci slotu bohatera? Nie wystawiaj helstorma. Proste.
http://laiglenid.blogspot.com/-jak Bananek Bretońców malował.

Awatar użytkownika
ismael
Wodzirej
Posty: 670
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ismael »

Chodzi o to, że autorzy wychodzą z założenia "jesteśmy przezajebiści, megauber i w ogóle och i ach"
Padły gdzieś takie, lub podobne słowa ? Wydawało mi się, że autorzy sami prosili o rady, wskazówki, pomoc w testach, poprawianie błędów itd., zarówno graczy Imperium, jak i "potencjalnych przeciwników".

Pabis
Mudżahedin
Posty: 282
Lokalizacja: Gdańsk-Snot

Post autor: Pabis »

Tak polskie nazwy i niedopracowania bolą , dlatego to nie jest kompletny book jak Wasz , to jest tylko schemat , na zasadzie tego co chciałbym żeby się zmieniło , i tak głównie byłby robiony pod kątem turniejowym...
ale już elektor w wersji konnej lub pieszej wciąż jest sucharem, to samo np. kapitan.
Dodałem generałowi 1 atak , to już trochę robi , kierowałem się podobieństwem do lorda bretońskiego , kapitan? ee , kapitan aktualnie jest całkiem dobry , nie wiem czego wymagacie , ale jest to tani - standardowy heros , wystawialny w kilku kombinacjach , ja rozumiem że chcecie żeby rozkurwiał , łupał czaszki... z tym że do zagadnienia trzeba podejść szerzej , chociażby konfiguracji przedmiotów jaką można dać , a generał aktualnie można go złożyć jako puszkę z wardem z 4 ataki z siłą 6 , taniego typa co daje 9 ld i boostuje klocek....
stworzenie właściwie nowego listu, który nie tyle miał być niesamowicie mocny, a raczej dużo bardziej urozmaicony i klimatyczny od oryginalnego. Miał to być wyraz sprzeciwu dla Imperium stojącego czołgiem, gołębiem i plewną piechotą. Domyślam się, że dla kogoś kto gra Imperium "na sportowo" dawanie trzech jednostek elitarnej piechoty, o kosmetycznych na pierwszy rzut oka różnicach to totalny bezsens i dużo lepszym wyjściem jest umieszczenie wyłącznie GS z opcją tarcz. Niektórzy patrzą na to jednak z innej perspektywy i wiedzą, że za GS, RoF i TG stoi całkowicie inny fluff, klimat, czy wreszcie same modele.
No to błagam , po co ośmieszyliście się i wysłaliście go do LS , no błagam skoro to miał być autorski - klimatyczny podręcznik , co jest jak najbardziej wporządku - to dlaczego wysyłacie taki nieprzemyślany pod względem zasad i balansu twór?
Czego nie rozumiem to szydzenie z AL by BP i jego autorów. Skoro Lista Ci się nie podoba, nikt nie wymaga od Ciebie, byś jej używał. Ktoś jednak włożył w to trochę pracy i choćby z tego powodu należy mu się jakiś tam szacunek. Zasada "żyj i daj żyć innym" nie jest pustym sloganem i może życie kiedyś Cię tego nauczy... Nie należy również zapominać, że projekt AL by BP jest wciąż w fazie budowy, a ostre ocenianie niedokończonej pracy nie jest IMO całkiem w porządku.
Tutaj myślę że odpowiedź Bananovitch'a jest jednym z czynników...
Za udany oceniam pomysł z gryfem, oczywiście temat zakonów rycerskich (nota bene w całości zerżnięty z AL by BP, z którego kręcisz beczkę)
Pisałem że , część rzeczy wziąłem z Waszego booka , a pozatym to nie wy to wymyśliliście tylko użyliście tych zasad(skąd one są dokładnie nie pamiętam , ale w którymś z moich AB je widziałem)..
ciekawe jest Twoje podejście do tematyki inżyniera (tylko polskie nazwy zasad okrutnie bolą oczy ;) )
niestety to fakt , to również są tylko pomysły , jak będę przekonany o ich słuszności to może zmienię...
Helstorm jest IMO zbyt mocny w takiej postaci, Helka bez inżyniera zbyt słaba
Helstorm , szczerze? to co aktualnie widać na stołach to jest o wiele większe gięcie , teraz hellstorm z takimi zasadami byłby grywalny , na temat Hellki -> niewydaje mi się że jest zbyt słaba , nie licząc sytuacji jak gram na 2 tankach , a sporo tego było zawsze wystawiam helke i często się sprawdza... kwestia oczekiwań...
Greatswordzi z tarczami bez klimatu ;)
Nazwijcie ich jak chcecie , Reiksguard Foot pasują?
Flagsy za 6 pts to ostre gięcie, nie rozumiem czemu jest różnica aż 4 pts pomiędzy archerem, a huntsmanem (którzy nawet nie mają long bows...).
głównie rozchodzi się o zasadę scout , ale masz rację , prawdopodobnie zmienię do 8 ptk , i dodam na końcu "listu" sekcję zmian - rzeczy do przetestowania... a na temat flagsów , eehm co jest w nich takiego giętego za 6 ptk , oni nic nie potrafią , nareszcie zasada z poświęcaniem modeli mogłaby cokolwiek zdziałać , są rarem , mają 3 tafa i bez pancerza , i łatwo jest ich wyruchać bo mają frenzy , praktycznie wszystko ich mieli ...
No i ołtarz nie jest IMO warty aż 200 pts, a żeby skroił demona czy smoka (o czym ktoś niżej wspominał), musi w niego wpaść co nie jest bajecznie proste, gdy przeciwnikiem jest ktoś rozgarnięty...
200 ptk to głównie zasugerowanie się pomysłem kołka , moim zamysłem było to , aby nie dało się wcisnąć 2 x tanka i altara , bo to jest gięcie pały...

Pozdrawiam
Pabis.

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8709
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

ismael pisze:
Chodzi o to, że autorzy wychodzą z założenia "jesteśmy przezajebiści, megauber i w ogóle och i ach"
Padły gdzieś takie, lub podobne słowa ? Wydawało mi się, że autorzy sami prosili o rady, wskazówki, pomoc w testach, poprawianie błędów itd., zarówno graczy Imperium, jak i "potencjalnych przeciwników".

na początku nawet zabierałem głos w dyskusji, ale póżniej wiele zasad było jak dla mnie nie przemyślanych. Chodzi szczególnie o piechote.
Sam widziałbym piechote imperialną taką jaka jest teraz w AB ale dużo, dużo tańszą.
Bo owszem, teraz to piechoty wymiatają w wfb ale jakie? Elitarne, jak kierujecie się flufem to żaden ludzki żołnierz nie bezie lepszy od Swordmastera, czy Black Guarda. Ilu taki jeden da rade zabić w pojedynku? Myśle, ze koło 15 chłopów sam jeden by powalił (to jest fantasy, więc o realności w tym aspekcie można zapomnieć).

Jak dla mnie np. ale to już większa ingerencja w booka jak ugywalnić tą szarą piechote to bym widział nawet coś takiego:

spearman, a niech kosztuje 3 pkt i dostanie 2ws, (do przetestowania całkowita opcja braku tarcz, bądz braku light armourów). Uzasadnienie takiej jednostki: włocznia to najprostsza broń, wiec jest tania w wytwarzaniu w zaawansowanym technologicznie państwie, oddaje to koszt włócznika, zaś samą włócznią włada słabiutko przeskzolony wojak o ile w ogóle.

halabarda, wystarczy odpowiednio potaniec i dać ten heavy armour ale bez tarczy. Ja tam zawsze goscia z halabardą widziałem niezle opancerzonego, jednak bez tarczy oczywiście.

swordmen 1pkt mniej.

odpowiednio potaniec commandy i piechota daje rade.
Są 3 rózne rodzaje piechoty:
-śmiecia strasznego i idziesz w ilość (bo zabranie spearelfom ich zasady specjalnej jest bee [-X
-doborową piechote czyli swordmenów, przecież teraz aż tacy żli nie są. 4WS, 4+save, ok oddział.
-halabardników, w sam raz na detki jeśli by potanieli, siła 4 to jakaś opcja (jak ktoś pięknie zauważył, nie widze człowieka władającego lepiej halabardom niż phoenix\black guard, a WS tego tutaj nie oddaje, więc wybaczcie ale ten pomysł z halabardą jest kiepski)

p.s. co do tematu halabard. Kiedyś, przed wejsciem VIIedycji, jeśli chodzi o rulebooka, były jakieś ploty o halabardzie, ze dostanie AP, ale dostanie to AP wtedy kiedy włada nią postać o 5WS bodajże, to byłoby fajne, bo oddaje charakter wyszkolenia wojownika. Ale skad niby halabardnik imperialny tak zaczął władać tym swoim kijem?

Tworząc ten army list, najlepiej wczujcie się w tych żołnierzy imperium.
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Pabis
Mudżahedin
Posty: 282
Lokalizacja: Gdańsk-Snot

Post autor: Pabis »

Hmmm , Co do taniości i ilości piechoty imperialnej , nie obniżałbym kosztów bardziej niż w tym liście - jeśli bym to zrobił to niektóre jednostki okazałyby się tańsze bądź takie same zatem bardzo podobne liczebnością do skavenów co jest zabieraniem ich atutów no i jest dosyć nielogiczne...

edit: jednak po namyśle , pomysł jest do rozważenia , są znacznie gorsi od slavów i wprowadziłoby to jakąś różnicę między halabardnikami a spearmanami..
edit 2: nie , to nie przejdzie , niemożliwości niewykupienia ekwipunku nie widzę - chociażby dlatego jak wyglądają te modele i to że w rolę odginajek - przeszkadzajek lepiej nadają się detki 5 milicji , jeśli by ci spearmani mieli być z ekwipunkiem to halabardników nigdy nikt by nie wystawił , lepiej byłoby zespamować spearmanów i i tak używać tarcz + hw w combacie...

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8709
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

bo problem tkwi w tym, że na realia gry 3 corowe piechoty, które różnią się bronią to słabe rozwiązanie, dlatego jest tak cięzko ugrywalnić te oddziały.

Myślą jest też, oczywiście nie do poprawy booka jak Ty zrobiłeś Pabis, aby dać po prostu coś w rodzaju warriora, jedna opcja ale z masą możliwości wykupienia broni, pancerzy etc. z możliwością podniesienia statystyki WS dla odpowiednika swordmana, niczym big uns.

Wtedy może i tak by nikt nie używał tak zrobionych halabardników, jednak taki army book nie miałby jakiejś besensownej zapchaj-dziury w jednostkach, któych nikt nie wystawia.

Tak to masz warrior, pod nim statystyki, spora lista możliwosci wykupienia ekwipunku i byłoby myśle git.

Bo tak po prawdzie, na bazie dzisiejszego army booka tej piechoty nie da się jakoś wzmocnić by nie przegiąć.

Kiedyś też zastanawiałem się jak oddać jednak to wyszkolenie imperialnych state troopsów o którym tu była mowa, np. w postaci stuborna w pierwszej turze walki. Bo najgorzej mają z przyjęciem szarży, jak już ją jakoś ustoją to potem np. kawaleria traci tą siłe natarcia i nawiązuje się walka. Od razu sensowny wydaje się BSB, którego nikt nie używa, zaś taki jednorazowy stuborn z ld7 to nic strasznego. Można dodać zapisek, że działa tylko wtedy gdy oddział nie dostaje bocznej\tylniej szarzy. Obrazuje to jakieś tam zwarcie szyku i szeregów.
Jeśli przegiete to np. tą zasade dostają wtedy kiedy w promieni 12 cali jest generał empire (ten z nazwy), ale to taka zabawa w wymyślanie sobie zasad :D
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Pabis
Mudżahedin
Posty: 282
Lokalizacja: Gdańsk-Snot

Post autor: Pabis »

Na temat przyjęcia szarży jest dokładnie tak jak piszesz , właściwie rzecz biorąc halabardnicy czy spearmani - jedno ścierwo skoro praktycznie zawsze będziesz używać tarczy + H.weapona , opcja warriora byłaby spoko , ale bardzo narusza aktualny podręcznik...

Jak oddać wyszkolenie? Po pierwsze jest zasada detachmentu , która jednak coś tam wspomaga , i jest jako tako użyteczna , co prawda głównie do wystawiania śmieci albo skirmisha do blokowania losa czy odginania szarży ale jest..
Bsb jest używalny jeszcze , praktycznie w jednej kombinacji 1+ przerzucalnego sava i som , ten stubborn to jest jakaś idea , trochę ingeruje w aktualny podręcznik , ale faktycznie by mogła sporo poprawić , ktoś by dorzucił trochę fluffowego pierdzenia ( :lol2: ) i byłaby całkiem sensowna opcja , wydaje mi się że obecność generała byłaby konieczna głównie na duże ptk gdzie ld byłaby coś koło 9 (za to dopisek że boczna / tylnia szarża nie tyczy się stubborna to 100%).

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Z tym stubbornem pomysł ciekawy, ale uzależniłbym to od ilości modeli w oddziale bądź ilości szeregów. Np jeśli oddział ma większy US niż wróg, albo ma więcej szeregów, to wówczas może być stubborn w pierwszej turze i to wyłącznie gdy jest szarżowany (gdy sam szarżuje to spójność oddziału gdzieś znika, przynajmniej na jakiś czas).
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Grand Admiral Thrawn
Falubaz
Posty: 1258
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Grand Admiral Thrawn »

No to błagam , po co ośmieszyliście się i wysłaliście go do LS , no błagam skoro to miał być autorski - klimatyczny podręcznik , co jest jak najbardziej wporządku - to dlaczego wysyłacie taki nieprzemyślany pod względem zasad i balansu twór?
Pokaż mi gdzie tak ktokolwiek z Nas napisał proszę bo pamięć mam zawodną w moim wieku. Nie jesteśmy CA i nie dajemy jak oni Empire:TW przed ukończeniem dla LS. To co można pobrać to wersja testowa (sam prosiłem, żeby mi podsyłać błędy językowe bo samemu trudno było mi je wychwycić). No i nie bierzemy za to kasy ;)

Co do obniżania kosztów piechoty imperialnej. Już jeden pan to uczynił. Jak on się nazywa...McKnight? MacGyver? McNeil o właśnie. I nie znam gracza Imperium (nie tylko w Polsce) co by z tego był zadowolony. Bo obniżyć to każdy potrafi ale sprawić by byli wystawialni to trzeba się namęczyć. Mało tego, wiele osób wolałoby by kosztowali tyle co w 6 ed ale mieli ciekawe zasady.
wystarczy spojrzeć na owoc waszej półrocznej pracy , Dla kapitana i generała opcja "Hold & reform" , widać że ktoś kto byłby doświadczony i gra na turniejach takiego czegoś nie wymyślił... nie będę wspominał o innych pomysłach , głównie zerżniętych z middenheim'owego listu bez ładu i składu...
Pracujemy nad tym projektem dłużej jak pół roku. I było przy tym wiele kłótni, walki, docinków we własnym gronie ale zawsze się nam udawało dojść do konsensusu. Błędy? Zawsze się znajdą, to rzecz ludzka je popełniać. Nie ukrywaliśmy tego i nie ukrywamy. Przepraszam, że nie posiadamy tak wszechstronnej wiedzy turniejowej jak Ty ale jakoś się staramy to nadrobić. Pomysły, jak to ładnie ująłeś były 'zerżnięte' ale nie z Army of Middenheim tylko z Cult of Ulric a to jednak lekka różnica jest i chyba z ładem i składem. Jeśli nie chcesz ich tu pisać to możesz mi pmkę wysłać i odp na wszelkie pytania.
Nazwijcie ich jak chcecie , Reiksguard Foot pasują?
Nigdy o nich nie słyszałeś? Tak jakoś od niechcenia podajesz ich jako przykład...polecam podręcznik do 5 edycji. Jest tam bardzo dużo fluffu. Coś co każdy kto gra jakąś tam armią powinien lubić i znać.
Pisałem że , część rzeczy wziąłem z Waszego booka , a pozatym to nie wy to wymyśliliście tylko użyliście tych zasad(skąd one są dokładnie nie pamiętam , ale w którymś z moich AB je widziałem)..
Służę uprzejmie. Oto z czego korzystaliśmy (a przynajmniej ja):
Warhammer The Empire 5th ed
Warhammer The Empire 6th ed
Warhammer The Empire 7th ed
Chronicles 2002
Chronicles 2004
White Dwarf 310 10.2005
Empire Crusader Armies


Trudno tutaj wzajemnie się oceniać. Mamy inne cele i priorytety.
Remember, having fun and keeping to the spirit of the game is more important than winning at any cost.

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8709
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

oczywiście, jak przyjmuje szarże. Wtedy chłopcy się na nią przygotowują i są w stanie tak dobrze zewrzeć szyki. Też myślałem, ze powinno to być zależne od US jednsotki, albo od szeregów. Myśle, że od 2 szeregów, tj. od rank bonusa za dwa szeregi mogą go dostać (liczone jak szeregi, czyli przed combatem).

Więcej US od przeciwnika to nie jest dobry pomysł, bo spójrz, że np. w liczbie US 10 też będą potrafić zewrzeć szyki, zaś czasem w liczbie 20 nie, troche dziwne, najlepiej dać stałą.

Oczywiscie to są wielkie ingerencje w booka, luzne pomysły, ale właśnie o to chodzi, że army list by BP pozwala na zmienianie wszystkiego.

Zaś list Pabisa, któy jest dobry to tylko ugrywalnienie obecnego bez większej ingerencji, tutaj to nie przejdzie bo zbytnio zaburza to co obecnie jest.

Ale tak czy owak w jakiś sposób ugrywalnia tą piechote, aki stuborn+detki to wcale myśle takie słabe by nie było. Z resztą daje czas na kontre bo oddział powinien ustać na te 7LD z rerolem, przynajmniej ma szanse.
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Pabis
Mudżahedin
Posty: 282
Lokalizacja: Gdańsk-Snot

Post autor: Pabis »

Problem pojawia się kiedy odział za 150 ptk przytrzymuję o wiele droższe rzeczy , przy dużch ptk i ld 9 , wyglądałoby to tak że jakiś tam gówniany odział piechoty (mniej więcej statystykami taki jak clanraty) przytrzymuje chaos knightów , i gdyby mieli miec stubborn na 9 , to wziąłbyś 3 takie klocki , troche strzelania i coś na kontrę od boku , jak zastrzelisz przeszkadzajki to praktycznie wygrałeś...

ODPOWIEDZ