Zapytania o zielone zasady

Orcs and Goblins

Moderator: Kołata

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Emilianek
Chuck Norris
Posty: 513
Lokalizacja: Gołków

Re: Zapytania o zielone zasady

Post autor: Emilianek »

Spotkałem się ze stwierdzeniem, że dając bohaterowi ironbacka muszę kupić mu też za wierzchowca zwykłego dzika. To prawda?

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

2. Lucky Dirk dla goblinow - czy magiczne przedmioty noszone przez np: undedow (takie jak Wight Blades) dodaja mi +1 S ?
wight blades nie jest magiczna bronia-daje magiczne ataki.
magiczne bronie wykupujesz zasadniczo na bohaterach/lordach

Awatar użytkownika
lividius
Mudżahedin
Posty: 295
Lokalizacja: głęboka prowincja

Post autor: lividius »

Emilianek pisze:Spotkałem się ze stwierdzeniem, że dając bohaterowi ironbacka muszę kupić mu też za wierzchowca zwykłego dzika. To prawda?
Póki się nie zastanowiłem nad tym pytaniem, wydawało mi się, że kupuję dzika a następnie "apgrejduję" go za 35pt do poziomu Ironback Boar...
Ale nie ma tu żadnej logiki, skoro I-B sam w sobie jest techno-dzikiem i wierzchowcem.

To ja się podpinam do pytania Emilianka :?

Awatar użytkownika
Yahoo82
Kradziej
Posty: 970
Lokalizacja: XIII Kohorta Bydgoszcz

Post autor: Yahoo82 »

W podręczniku nie ma nawet wzmianki o tym, że potrzebny jest dzik, by wziąć IB. Amy builder również pozwala wybrać po prostu metalowego dzika, a jeżeli najpierw weźmiemy zwykłego, to zostanie podmieniony. Wniosek jak dla mnie oczywisty - albo zwykły dzik, albo ironback.
Obrazek

I może następnym razem ktoś łaskawie napisze co jest nieregulaminowe w podpisie zanim go wypierdzieli?

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

a po kiego grzyba kupowac zwyklego? przy opisie przedmiotu pisze ze to dzik jest (z tego powodu nie mozna tego podpiac pod rydwan).
to tak samo jak kupowac np SoM i dodatkowo dokupic dwuraka albo +1T i ciezka zbroje. mozna,ale po co?

Awatar użytkownika
Gucio
Chuck Norris
Posty: 443

Post autor: Gucio »

Mam dość dużo pytań....

1. Czy 2 spear chukki za jeden slot special tworzą unit? Jak tak to czy mają wspólną obsługę?
Bo zastanawiam się wtedy czy mając wspólną obsługę dwóch obsługantów (tylko dwóch)
może obsłużyć dwie chukki i to tak w pełni?
2. Jak nie to mam kolejne pytania:
2a czy mogę kupić na każdą chukkę orc bully?
2b czy one są wystawiane koło siebie czy moge je wystawic na dwóch krańcach stołu jeżeli są za jeden slot?

Cały czas chodzi mi o sytuację kiedy te chukki są za jeden slot special.

Sorry za pokrętne pytania i proszę o odpowiedź więcej niż jedną osobę aby mieć większą pewność.

Awatar użytkownika
Emilianek
Chuck Norris
Posty: 513
Lokalizacja: Gołków

Post autor: Emilianek »

Poza tym, że zajmują jednego slota to nic ich nie łączy. Każdej możesz dokupić bullego i nie są unitem. Każda jest oddzielną maszyną.

Awatar użytkownika
Gucio
Chuck Norris
Posty: 443

Post autor: Gucio »

Czyli fajnie... ale wystawiam je w jednej turze?

Awatar użytkownika
Sar
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 47

Post autor: Sar »

tak , maszyny są wystawiane równocześnie

Romek
Chuck Norris
Posty: 531
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Romek »

Ja mam pytanie apropos giganta. W sytuacji gdy walczy z unitem Temple Guard'u ze Slannem w środku i rzuca "łapanke", to czy mogę wybrać na cel Slanna? jest on w 2 szeregu, a nie moge w niego zadeklarowac ataków w duze cele (nie w styku). Restrykcja jest rozpatrywana gdy losuje atak i IMO można go zlapac bo jest modelem w 2 szeregu "malych" modeli.

Wolę się upewnić. Jakie macie zdanie na ten temat?

Awatar użytkownika
Undead
Falubaz
Posty: 1241
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Undead »

Nie można bo nie jest z tobą zetkniety podstawka a masz w ataku napisane ze tylko modele BTB

Romek
Chuck Norris
Posty: 531
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Romek »

W opisie ataku jest wyrażnie napisane,ze moga być celem modele za modelami w styku (długie ręce).

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

mozesz zlapac slana ktory sobie siedzi w 2gim szereg(o ile pomiedzy slanem a modelem BtB z gigantem jest jeden gwardzista)
AB OnG, p.31

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

A slana mozna atakowac tabelka malych celow? Czy nie dotyczy go przypadkiem duza tabelka?
Obrazek

Awatar użytkownika
Leszczu
Chuck Norris
Posty: 641
Lokalizacja: Krotoszyn, Zielony Smok
Kontakt:

Post autor: Leszczu »

no właśnie. dziwne, żeby gigant sobie zjadł slana 8)

Romek
Chuck Norris
Posty: 531
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Romek »

Zasada jest tak napisana, ze restrykcja ta jest rozpatrywana w momencie losowania ataku. Wiec atakuje małe cele. Natomiast w opisie "łapanki" juz moge wybrać jakikolwiek model stykający sie z modelem w styku z Gigantem. Wiec ta restrykcja juz przy ataku trzymając się ścisłosci nie dotyczy go, wiec IMO można Slanna zjeść. Jeżeli ktoś sobie życzy niech zada to pytanie w topicu z zasadami. (Ja może to zrobie później)

Pozdrawiam.

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

bless pisze:A slana mozna atakowac tabelka malych celow? Czy nie dotyczy go przypadkiem duza tabelka?
ale de facto nie jest to uderzenie w slana tylko atak w oddzial.
lapanko slana "przypadkowe" 8)
Leszczu pisze:no właśnie. dziwne, żeby gigant sobie zjadł slana 8)
fluffowo Gigant jest najwieksza zyjaca istota w swiecie WH(przynajmniej lądową). stad bierze sie jego stubborn.

Romek
Chuck Norris
Posty: 531
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Romek »

To ostatnia wątpliwość w tej kwestii:

Czy jest tak sędziowane, czy trzeba wrzucić do kwestii zasad aby ktoś z LS się wypowiedział?

oczopek
Mudżahedin
Posty: 334

Post autor: oczopek »

snotling pump jest na podstawce rydwanowej?
black ork bsb, moze używać 2 broni/2 raka?

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

BObsb moze korzystac z calej palety swoich majcherkow.

ODPOWIEDZ