HE 1250

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
View
Plewa
Posty: 9

HE 1250

Post autor: View »

Jak słaby jest mój pomysł na armię? :D
Proszę o opinie na temat tej rozpiski :)

Unnamed1250 Pts - High Elves Army


Noble - kunik @ 216 Pts
Lance; Dragon Armour; Battle Standard
Battle Banner [80]

Mage @ 165 Pts
General; Magic Level 2
Dispel Scroll [20]
Silver Wand [10]

6 Dragon Princes @ 200 Pts
Barding; Lance; Dragon Armour; Shield ,Drakemaster

10 Archers @ 110 Pts

5 Dragon Princes @ 170 Pts
Barding; Lance; Dragon Armour; Shield ,Drakemaster

10 Phoenix Guard @ 150 Pts

9 Phoenix Guard @ 135 Pts

Repeater Bolt Thrower @ 100 Pts


Casting Pool: 4
Dispel Pool: 3
Models in Army: 45
Total Army Cost: 1246


Mage siedzi w klocku Phoenix Guardów, a BSB w DP.


Taka filozofia ... :wink:

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

1. obrób rozpiskę.. ciężko się czyta...
2. czy dwa oddziały PG to nie jest przerost formy nad treścią?
3. podobnie z championami u DP.. 20 pkt za jeden atak?
4. BSB może dostać tarczę, będzie się na pewno lepiej w tedy czuł.
5. zastanawiałeś się nad wykorzystaniem magicznych sztandarów.. HE mają je wyjątkowo przydatne?

pozdrawiam
Obrazek

Awatar użytkownika
Deather
Chuck Norris
Posty: 444

Post autor: Deather »

sztandar na DP chyba by sie przydal, bo zgaduje ze nobel wlasnie tam pojdzie.

View
Plewa
Posty: 9

Post autor: View »

Ok, wszystko obrobię następnym razem. Tylko co na miejsce tych PG?

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

View pisze:Ok, wszystko obrobię następnym razem. Tylko co na miejsce tych PG?
cokolwiek.. SM - jako kosiarka, rydwan jako straszak lub jeszcze jeden oddział kawalerii :)

PG są dość wolni i słabi w walce..a maga można trzymać w łucznikach :)
a propos magii.. nie myślałeś o Banner of Sorcery ?
Obrazek

View
Plewa
Posty: 9

Post autor: View »

Nie, chyba jednak wolę grać na Battle Bannerze. Jeszcze jeden oddział DP? Na Ellyrianach idzie mi bardzo ciężko, ostatnio pięciu zeszło w jednej turze :(

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

jak nie chcesz magii.. to zdejmij poziom magowi.. beda kolejne punkty na wiecej kawalerii, albo jakiegos orła :)
Obrazek

View
Plewa
Posty: 9

Post autor: View »

No dobra, dzięki. Ale to co? DP dołożyć?

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

View pisze:No dobra, dzięki. Ale to co? DP dołożyć?
jeśli Ci się spisują... to czemu by nie...
Obrazek

View
Plewa
Posty: 9

Post autor: View »

przeciwko WE się spisują, natomiast SM padają jak muchy pod ostrzałem dlatego zdecydowałem się PG :)

Awatar użytkownika
Master of reality
Oszukista
Posty: 833
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Master of reality »

Kloc 20 PG z FCG i Warbannerem. 8) łamie wszystko czego się dotknie(chyba że dostanie szarże w bok) minusy to cena i łatwość wymanewrowania. Grałem takim i spisywał się dobrze
Jak nie idziesz w magie to caddy wystarczy
Banner of ellyrion to u mnie podstawa na DP
Nie wiem czy ktoś jeszcze to robi ale ja biorę 2x10 łuków
no i powodzenia

lith
Oszukista
Posty: 872

Post autor: lith »

9DP w jeden oddział, tam odporność na strach i terror, ze sztandaru no i tam wchodzi battle banner, oczywiście z wykupioną tarczą. Jako, że wywalasz jednego DP, za uzyskane punkty jakieś magiczne przedmioty na Drakemastera (Helm of fortune? Amulet of light i enchanted shield?) Z PG zrób jeden oddział 15 z banner of sorcery, za zaoszczędzone punkty drugiego bolt throwera. Na maga daj jeszcze powerstone'a. Czary losuj z lore of fire i staraj się nie wyrzucić dwójki. Zresztą tu masz numerki czarów od najmocniejszego dla tego maga, do najslabszego 4, 1, 3, 6, 5, 2.
Rozpiska, która Ci podałem jest mega słaba, ale prosta do grania. Możesz od czegoś w tym stylu zacząć i sam po kilku bitwach dojdziesz, że wszystko jest nie tak jak być powinno ;) Przepraszam, jeżeli potrafisz już w to grać, a ja po dziwnej rozpisce Cię wziąłem za początkującego.

View
Plewa
Posty: 9

Post autor: View »

Nie ma za co :) Jestem początkującym graczem, za sobą mam około 10 bitew. Spróbuję tej rozpiski, dziękuję za rady i sugestie.
9 DP w jeden oddział? Moim zdaniem to o 2 za dużo, nie mogą stać w 9 w pierwszym rzędzie.
A co z Noble?

Awatar użytkownika
Ukalez
Falubaz
Posty: 1211
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: Ukalez »

Jeśli chcesz grać na PG to na pewno powinieneś ich wystawić jako 1 oddział. Prawda że mają Warda i Strach ale małą siłę przebicia (S4). Więc sobie nie poradzą z czymś silniejszym lub liczniejszym i uciekną. Fear natomiast fajnie działa jak jest Ciebie dużo ("fear outnumber"), dlatego jak największy klocek będzie się najlepiej sprawdzał. Jeśli wolisz mniejsze oddziały to na pewno lepszym rozwiązaniem będą SM lub WL. Ci pierwsi co prawda spadają jak muchy od strzelania ale gdy dojdą to robią miazgę. WL natomiast są bardzo uniwersalni, mają Stubborn i siłę, której boją się nawet klocki konnicy :evil: (na ostatnim turnieju nikt nie odważył się ich szarżować :D). I pamiętaj o banerach, jeśli chcesz poczarować to BOS niezastąpiony!
Powodzenia,
Mieli do wyboru wojnę, lub hańbę, wybrali hańbę, a wojnę będą mieli także.

Shino: "Rb strona67 jakbys szukal zrodla"
Żaba: "raczej 65 jeśli już"

I love this game... :D

lith
Oszukista
Posty: 872

Post autor: lith »

View pisze:Nie ma za co :) Jestem początkującym graczem, za sobą mam około 10 bitew. Spróbuję tej rozpiski, dziękuję za rady i sugestie.
9 DP w jeden oddział? Moim zdaniem to o 2 za dużo, nie mogą stać w 9 w pierwszym rzędzie.
A co z Noble?
10 bitew to już coś ;) Noble do oddziału DP. Co do ustawienia oddziału, to możesz przyjąć zasadę, że jeżeli przeciwnik słabo strzela to 5 w pierwszym (z noblem) i 5 w drugim. Jeżeli mocniej to 7-3 np. Z takiego oddziału BSB jest praktycznie nie do wyjęcia. Champion z save +1 przerzucanym, albo nawet bez przerzutów, przyjmuje większość pakerów na klatę i oddział sypie ich static CR. Tylko rozpiska jest mało manewrowa i z małym potencjałem, ale na początek dobra. Prosta do prowadzenia i coś robisz w każdej turze, ucząc się jak należy w nich grać.
Co do DP to masz rację, o tyle, że 6ka zamiast 9ki byłaby dużo lepsza i wtedy masz punkty na dodatkowy oddział - fasta/SH. Tylko jest już ciut trudniejsza do grania, taka 6ka.

ODPOWIEDZ