Zapytania o zielone zasady
Moderator: Kołata
Re: Zapytania o zielone zasady
Dodałem pytanie o Giganta do kwestii zasad, niestety niekt z LS się nie wypowiedział a ja nie mam już siły argumentować. Szkoda bo łapanie slanna jest Imo legalne.
Pump wagony sa na chariotowej podstawce - takie maja na zdjęciach w AB.
Pump wagony sa na chariotowej podstawce - takie maja na zdjęciach w AB.
Tez tak uwazam, ale zanim zdązylem odpowiedizeć na ostatni post zamkneli temat. chcialem to poruszyć by uniknąć właśnie odzywek w stylu "no co ty". Niestety wiekszosć nie wzięła chyba nawet tej kwetsii na poważnie i nie przedstawił żadnych argumentów przeciw.
Mi się wydaje, że trzymając się ostro słowa pisanego to niby można, ale na serio to jest przegięcie, żeby włożyć slanna w majtki to gigant musiałby zawinąć penisa i jaja do odbytu, żeby miejsce zrobić .Romek pisze:Tez tak uwazam, ale zanim zdązylem odpowiedizeć na ostatni post zamkneli temat. chcialem to poruszyć by uniknąć właśnie odzywek w stylu "no co ty". Niestety wiekszosć nie wzięła chyba nawet tej kwetsii na poważnie i nie przedstawił żadnych argumentów przeciw.
Po prostu fluffowo to nie ma szans, ja bym nigdy tak nie zagrał. Albo walisz w małe cele i z nich wkładasz jednego w majtki albo walisz w slanna i uzywasz duzej tabelki, taka była intencja twórców i tak to ma sens.
just my 2c.
fluffowo.MeanGreen pisze:Mi się wydaje, że trzymając się ostro słowa pisanego to niby można, ale na serio to jest przegięcie, żeby włożyć slanna w majtki to gigant musiałby zawinąć penisa i jaja do odbytu, żeby miejsce zrobić .Romek pisze:Tez tak uwazam, ale zanim zdązylem odpowiedizeć na ostatni post zamkneli temat. chcialem to poruszyć by uniknąć właśnie odzywek w stylu "no co ty". Niestety wiekszosć nie wzięła chyba nawet tej kwetsii na poważnie i nie przedstawił żadnych argumentów przeciw.
Po prostu fluffowo to nie ma szans, ja bym nigdy tak nie zagrał. Albo walisz w małe cele i z nich wkładasz jednego w majtki albo walisz w slanna i uzywasz duzej tabelki, taka była intencja twórców i tak to ma sens.
just my 2c.
kiedys bylo takie porownanie wielkosci roznych stworkow
Slann jest kilka razy mniejszy od smoka, smoka jakby postawic pionowo od ogona do czubka lba siegalby gdzies do ramienia olbrzymowi.
nie widze problemu zeby taki gigus nie dawal rady wkladac wiekszego ropucha do wora
1 czy z czarów Małej Łaaa Renkę Gorka można rzucić na fanoli (pojedyńczego czy np
trzech?)
2 Czy z dużej Łaaa czar Łaaa działa na fanoli?
trzech?)
2 Czy z dużej Łaaa czar Łaaa działa na fanoli?
Tworzone przez Polaków uściślenia oraz wszelkie inne zasady i FAQi dla Polaków - powinno opracować się po polsku - cholerne anglickie lizusy
1. czy ruch giant squiga jest ograniczany terenem?
2. czy detonacja siarkowego świecidełka szkodzi również monsterkowi na którym siedzimy?
3. na ile goni/ucieka coś z losowanym movementem (drezynka,squig duży/małe)?
4. jeżeli dystans ucieczki jest mniejszy od pościgu, to uciekający znika a goniący stoi czy leci o dystans pogoni?
2. czy detonacja siarkowego świecidełka szkodzi również monsterkowi na którym siedzimy?
3. na ile goni/ucieka coś z losowanym movementem (drezynka,squig duży/małe)?
4. jeżeli dystans ucieczki jest mniejszy od pościgu, to uciekający znika a goniący stoi czy leci o dystans pogoni?
1)jasneNerull pisze:1. czy ruch giant squiga jest ograniczany terenem?
2. czy detonacja siarkowego świecidełka szkodzi również monsterkowi na którym siedzimy?
3. na ile goni/ucieka coś z losowanym movementem (drezynka,squig duży/małe)?
4. jeżeli dystans ucieczki jest mniejszy od pościgu, to uciekający znika a goniący stoi czy leci o dystans pogoni?
2)co to jest siarkowe swiecidelko? ale w zielonych nie ma nic co zadaje obrazenia i nie ma okazji zranic tez swoich wiec tak,rani tez wierzchowca.
3)tyle ile normalnie rzuca na ruch drezynka 2k6,squigi luzem 3k6
4)biegnie tle ile wypadlo (zwykle,bo: zatrzymac sie moze o wlasna jednostke,o wroga jednostke,o np obelisk czy domek itd itp)
sorka, że tak długo, ale mnie wywiało od kompaquas pisze:1)jasneNerull pisze:1. czy ruch giant squiga jest ograniczany terenem?
2. czy detonacja siarkowego świecidełka szkodzi również monsterkowi na którym siedzimy?
3. na ile goni/ucieka coś z losowanym movementem (drezynka,squig duży/małe)?
4. jeżeli dystans ucieczki jest mniejszy od pościgu, to uciekający znika a goniący stoi czy leci o dystans pogoni?
2)co to jest siarkowe swiecidelko? ale w zielonych nie ma nic co zadaje obrazenia i nie ma okazji zranic tez swoich wiec tak,rani tez wierzchowca.
3)tyle ile normalnie rzuca na ruch drezynka 2k6,squigi luzem 3k6
4)biegnie tle ile wypadlo (zwykle,bo: zatrzymac sie moze o wlasna jednostke,o wroga jednostke,o np obelisk czy domek itd itp)
chciałbym popolemizować:
1. zgodnie z ab właśnie tak nie jest - zasada Boiiing której podlega giant squig mówi wprost: "always travel a full 3D6" in a straight line" dla mnie jest to jednoznaczne, chyba, że była jakaś erratka
2. Charki słusznie mnie zinterpretował - ja również tak rozumiem ten item - nie pasi to do końca fluffowo, ale w związku z niesprzyjającym przekoxaniem wrogich armii trzeba się chwytać twardo zasad i ciągnąć pod siebie
3. jest to pewna interpretacja, acz moim zdaniem niekoniecznie słuszna - być może należałoby przyjąć, że ruch jest równy wynikowi ostatniego rzutu na dystans (a jeżeli takowego brak to po prostu rzucić)?
4. flee rb 40-41
tabela sekwencji - mówi tylko o przesuwaniu pościgu jeżeli uciekający uciekł (trudno kazać naszej jednostce jechać wprost za uciekającym (6pkt sekwencji) jeżeli tego nie ma, gdyż zniknął w pkt 4tym
paragraf ROMOVE FLEEING UNITS CAUGHT powiada również, że jednostki którym nie dane było osiągnąć rzutu lepszego niż pościg są "completely destroyed where they stand" nie ma w tym paragrafie nic o ruchu jednostki goniącej - jako, że goniący okazali się szybsi ucieczka nie odbyla się
paragraf MOVE SURVIVING FLEEING TROOPS - ten w którym po raz pierwszy wzmianka o ruchu dotyczy już jednostek o rzucie ucieczki większym od rzutu pościgu a co za tym idzie nie dotyczy interesującej mnie sytuacji
tylko proszę bez odpowiedzi w stylu "bo tak się przyjęło" - mnie też coś nie pasuje, ale obalcie mnoje bajanie zasadami z rb/ab
pozdro - Nerull
1) 3d6 okresla dystans do przejscia. jest normalnie spowalniany. zapisek full odnosi sie do tego ze: wyrzucasz na 3d6 12" to musisz isc w danym kierunku 12 a nie np 8" i sie zatrzymac.
2)sliska sprawa. podobnie rzecz sie ma z czarami "snajperskimi" itp. generalnie item widywany sporadycznie wiec czysta kazuistyka. IMO jest tak jak pisalem.choc nie bede bronil tej opinii wlasna piersia.
3) zapisek 2d6/3d6 na ruch oznacza ze jest on zawsze generowany losowo. mozna przejrzec FAQ jeszcze z 6ed. w tej materii nic sie nie zmienilo.
4)decydujesz czy gonisz-> jezeli nie to musisz sie powstrzymac. jezeli tak to przejmujesz ewentualny sztandar,i jestes zobligowany przesunac sie o odleglosc ktora wyrzuciles (chyba ze cos ci w tym przeszkodzi)
efekt zniszczenia oddzialu wroga rozpatrywany jest zaraz po rzucie. (bez przesuwania oddzialow i ewentualnej teleportacji poprzez wlasne oddzialy -> jak w przpadku terror/fear/panika/flee)
2)sliska sprawa. podobnie rzecz sie ma z czarami "snajperskimi" itp. generalnie item widywany sporadycznie wiec czysta kazuistyka. IMO jest tak jak pisalem.choc nie bede bronil tej opinii wlasna piersia.
3) zapisek 2d6/3d6 na ruch oznacza ze jest on zawsze generowany losowo. mozna przejrzec FAQ jeszcze z 6ed. w tej materii nic sie nie zmienilo.
4)decydujesz czy gonisz-> jezeli nie to musisz sie powstrzymac. jezeli tak to przejmujesz ewentualny sztandar,i jestes zobligowany przesunac sie o odleglosc ktora wyrzuciles (chyba ze cos ci w tym przeszkodzi)
efekt zniszczenia oddzialu wroga rozpatrywany jest zaraz po rzucie. (bez przesuwania oddzialow i ewentualnej teleportacji poprzez wlasne oddzialy -> jak w przpadku terror/fear/panika/flee)