Rozpiski WE - (8 edycja od strony 339)
Moderator: Gremlin
Re: Rozpiski WE
Witam,
No miałem małą przerwę w battlu i trzeba to szybko nadrobić
Balancing patch widzę szybko się zmienia, a wraz z nim moja rozpiska WE
No to moja rozpa na 2250
SPELLWEAVER 4 lvl
- DS
- DS
- DS
- DS
ALTER NOBLE
- GW, Light Armour, Shield
- Helm of the hunt
- Stone of the Crystal Mere
ALTER NOBLE
- GW, Shield
- Briarhearth
- Amaranthine Brootch
NOBLE BSB
- Aysendis Bane
- Hail of Doom Arrows
8 Dryads
8 Dryads
10 Glade Guards
10 Glade Guards
10 Glade Guards
6 Wild Riders
- War Banner
- Musician
5 Wild Riders
- Musician
Treeman
Treeman
----------------------------------------------
No i jest kilka kwestii spornych do tej bazowej rozpy, w których chętnie poznałbym waszą opinie
1. Czy jednego scrolla na magu zamienić na calaignora lub power stona a może na Ranu heartstone?
2. Czy 5 wild riderów zamienic na 7 wardancerów w roli trzymaczki dla maga i bsb? Tyle że wtedy wypada mobilny flankujacy regiment na rzecz zwykle statycznych tancerzy.
3. Czy jednych łuczników nie zamienieć na 5 Glade Riderów? Fast z możliwością flee nieraz bardzo ułatwia życie
4. Wariant z zamianą nobla bsb na trzeciego biegacza z wardem lub hailem . To znacznie poprawia szybkość i siłę rozpiski ale kłoci się z potrzebą dwóch drzewców, które z niewiadomych przyczyn lepiej sie czuja w asyście nobla z wielkim wachlarzem
To chyba tyle kwestii do ropatrzenia. No może poza jeszcze eksperymentalną, w której poważnie zastanawiam się nad zastosowaniem treekinów (mam piękny regiment staroedycyjnych drzewców i bym sobie nimi poszurał po stole) . Ale to jeszcze w fazie wstępnego projektu.
No miałem małą przerwę w battlu i trzeba to szybko nadrobić
Balancing patch widzę szybko się zmienia, a wraz z nim moja rozpiska WE
No to moja rozpa na 2250
SPELLWEAVER 4 lvl
- DS
- DS
- DS
- DS
ALTER NOBLE
- GW, Light Armour, Shield
- Helm of the hunt
- Stone of the Crystal Mere
ALTER NOBLE
- GW, Shield
- Briarhearth
- Amaranthine Brootch
NOBLE BSB
- Aysendis Bane
- Hail of Doom Arrows
8 Dryads
8 Dryads
10 Glade Guards
10 Glade Guards
10 Glade Guards
6 Wild Riders
- War Banner
- Musician
5 Wild Riders
- Musician
Treeman
Treeman
----------------------------------------------
No i jest kilka kwestii spornych do tej bazowej rozpy, w których chętnie poznałbym waszą opinie
1. Czy jednego scrolla na magu zamienić na calaignora lub power stona a może na Ranu heartstone?
2. Czy 5 wild riderów zamienic na 7 wardancerów w roli trzymaczki dla maga i bsb? Tyle że wtedy wypada mobilny flankujacy regiment na rzecz zwykle statycznych tancerzy.
3. Czy jednych łuczników nie zamienieć na 5 Glade Riderów? Fast z możliwością flee nieraz bardzo ułatwia życie
4. Wariant z zamianą nobla bsb na trzeciego biegacza z wardem lub hailem . To znacznie poprawia szybkość i siłę rozpiski ale kłoci się z potrzebą dwóch drzewców, które z niewiadomych przyczyn lepiej sie czuja w asyście nobla z wielkim wachlarzem
To chyba tyle kwestii do ropatrzenia. No może poza jeszcze eksperymentalną, w której poważnie zastanawiam się nad zastosowaniem treekinów (mam piękny regiment staroedycyjnych drzewców i bym sobie nimi poszurał po stole) . Ale to jeszcze w fazie wstępnego projektu.
Dokładnie z tego powodu poważnie zastanawiam się nad 3 alterem. W zdecydowanej większości przypadków gram bardzo ofensywnie stawiając punkt ciężkości na flanki, a na środku wystawiając niewiele oddziałów - czasem nawet wcale. W poprzednich grach gdy jeszcze drzewo było 0-1 bsb bardzo rzadko miał okazje dawać drzewcowi przerzutki breaków, gdyż najczęściej nie opłacało się go pchać za drzewcem z uwagi na dużą szanse jego zgonu (przeciwnik ma wtedy zwykle dużo okazji by go złapać). Natomiast wiem, że BSB + 2 drzewce są często mentalną pułapką dla graczy WE - tzn. starają się na siłę wystawić drzewa i bsb blisko siebie, przez co często traci się możliwość lepszego ustawienia. Z wardancerami z BSB bardzo możliwe, że stracę na mobilności przez chęć skoncentrowania tancerzy, bsb i dwóch drzewców w jednym miejscu, a co gorsza wardancerzy będą narażeni na ataki, zwłaszcza taktyczne szarże przeciwnika, gdy będą się pchali w największe bagno czyli tam gdzie będą operowały drzewce .
Po tym zastanowieniu masz racje - bsb lubi się przemieszczać za drzewami. W przypadku drzew wystawionych na flankach lub ustawieniu ich w niekorzystnym miejscu by uławić alterom dostęp do kluczowych jednostek/bohaterów przeciwnika, bsb z tancerzami mogą zawadzać albo został poprostu z tyłu. W tym wypadku albo bsb zostanie użytkownikiem haila i będzie sie trzymał z tyłu i w bezpiecznych sytuacjach będzie mógł dawać przerzutki drzewom albo zamienię go na trzeciego altera.
W przypadku trzeciego altera całość by wygladała tak:
SPELLWEAVER 4 lvl
- DS
- DS
- DS
ALTER NOBLE
- GW, Light Armour, Shield
- Helm of the hunt
- Stone of the Crystal Mere
ALTER NOBLE
- GW, Shield
- Briarhearth
- Amaranthine Brootch
ALTER NOBLE
- GW, Shield
- Oaken Armour
8 Dryads
8 Dryads
10 Glade Guards
10 Glade Guards
10 Glade Guards
6 Wild Riders
- War Banner
- Musician
5 Wild Riders
- Musician
Treeman
Treeman
Po tym zastanowieniu masz racje - bsb lubi się przemieszczać za drzewami. W przypadku drzew wystawionych na flankach lub ustawieniu ich w niekorzystnym miejscu by uławić alterom dostęp do kluczowych jednostek/bohaterów przeciwnika, bsb z tancerzami mogą zawadzać albo został poprostu z tyłu. W tym wypadku albo bsb zostanie użytkownikiem haila i będzie sie trzymał z tyłu i w bezpiecznych sytuacjach będzie mógł dawać przerzutki drzewom albo zamienię go na trzeciego altera.
W przypadku trzeciego altera całość by wygladała tak:
SPELLWEAVER 4 lvl
- DS
- DS
- DS
ALTER NOBLE
- GW, Light Armour, Shield
- Helm of the hunt
- Stone of the Crystal Mere
ALTER NOBLE
- GW, Shield
- Briarhearth
- Amaranthine Brootch
ALTER NOBLE
- GW, Shield
- Oaken Armour
8 Dryads
8 Dryads
10 Glade Guards
10 Glade Guards
10 Glade Guards
6 Wild Riders
- War Banner
- Musician
5 Wild Riders
- Musician
Treeman
Treeman
A myślałem, że choć trochę wyleczyłem Cie z alterów, po bitwie, w której straciłeś 1,5 altera, sam zadając nimi 1 ranę na rydwanach, której nie powinieneś był zadać.
Ja do 2 drzew zostawił bym bsb, a tancerzy pięciu wrzucił zamiast 1 driad.
Ja do 2 drzew zostawił bym bsb, a tancerzy pięciu wrzucił zamiast 1 driad.
Kalesoner Ty chyba żartujesz . Alterowie świetnie mi się spisali z bitwie z Tobą. Znaczy mogli o wiele lepiej, ale czasem szczęście jest a czasem go nie ma. Ten alter który zszedł od rydwanu mogł nie stracić warda albo zadać więcej ran. Dodatkowo jego śmieć przyczyniła się do tego że rydwany wystawiły się na kontre driad i poległy a kosztowały tyle samo. Na sprawę należy patrzeć z szerszej perspektywy - gdyby ten biegacz się przebił przez rydwany czy dotrwał poprostu do kontry driad to górka i licze byliby znacznie bardziej zagrożone i o turę wcześniej - mogło to zmienić wszystko całkowicie. Oczywiście to jest gdybanie, bo tak się nie stało. Ty również miałeś wiele sytuacji w której mogłeś mnie ładnie urządzić i wygrać bitwe. Ale chodzi o potencjał i możliwości tego co potrafi zdziałać dana jednostka w przeciągu 6 tur. Wystawienie zamiast niego np. maga nie dałoby mi nic. Natomiast później miałem 2 bitwe z khemrii, a potem bitwe z Politem. I w obu bitwach to biegacze mieli decydujący wpływ na jej przebieg i zadecydowali o wygranej. W bitwie z drugimi khemrii obaj dobiegli do górki khemrickiem i dali radę zabić giganta jak i otoczyć liczów tak aby nie mogli uciec. Natomiast w bitwie z Darkiem zdobyli środek (szturm na bolce i kuszników) i skoncentrowali na sobie cały ostrzał i to przeżyli.
Dlatego w najmniejszym stopniu nie wyleczyłeś mnie z biegaczy . Mogłeś mnie wyleczyć conajwyżej z drzewca, który jak na złość nie chciał zdawać żadnej liderki (zresztą jak większość mojej armii) . Idąc Tym tokiem rozumowania powinienem zrezygnować z drzewca bo plewny jest . Natomiast ja mogę stwierdzić, że powinienem się wyleczyć z rydwanów, bo wszystkie trzy oddziały padły w tej samej turze z kontry . A przecież obaj wiemy, że te rydwany to świetne jednostki i mimo, że padły i tak odwaliły kawał dobrej roboty . Tak samo było w przypadku biegaczy.
Będę musiał wypróbować obie rozpiski: z 3 biegaczmia i 2xwildzi i klasyczną z oddziałem wardancerów jako gwardie i bsb. Rozpa z gwardia i bsb bardziej zabezpiecza maga i bsb oraz daje większe szanse drzewom w ustaniu breaków, ale z drugiej strony pozbawiam sie mobilności, zmniejszam siłę ofensywną (2 jednostki w ataku mniej) i możliwości działania na flankach i tyłach przeciwnika oraz koncentruje większość punktów w jednym miejscu (co czesto bywa zgubne lub uniemozliwia tym skoncentrowanym punktom na siebie zarobić).
Dlatego w najmniejszym stopniu nie wyleczyłeś mnie z biegaczy . Mogłeś mnie wyleczyć conajwyżej z drzewca, który jak na złość nie chciał zdawać żadnej liderki (zresztą jak większość mojej armii) . Idąc Tym tokiem rozumowania powinienem zrezygnować z drzewca bo plewny jest . Natomiast ja mogę stwierdzić, że powinienem się wyleczyć z rydwanów, bo wszystkie trzy oddziały padły w tej samej turze z kontry . A przecież obaj wiemy, że te rydwany to świetne jednostki i mimo, że padły i tak odwaliły kawał dobrej roboty . Tak samo było w przypadku biegaczy.
Będę musiał wypróbować obie rozpiski: z 3 biegaczmia i 2xwildzi i klasyczną z oddziałem wardancerów jako gwardie i bsb. Rozpa z gwardia i bsb bardziej zabezpiecza maga i bsb oraz daje większe szanse drzewom w ustaniu breaków, ale z drugiej strony pozbawiam sie mobilności, zmniejszam siłę ofensywną (2 jednostki w ataku mniej) i możliwości działania na flankach i tyłach przeciwnika oraz koncentruje większość punktów w jednym miejscu (co czesto bywa zgubne lub uniemozliwia tym skoncentrowanym punktom na siebie zarobić).
- Jacek_Azael
- Masakrator
- Posty: 2058
- Lokalizacja: Włocławek - Klub Fantasy "FENIX", teraz już Gdańsk
bardzo ciekawa rozpa
kalesoner często mnie cisnął że mnie zjedzie rozpą na 4 biegaczach ^^ (na 2250)
no a co do konkretów po raz pierwszy widzę 2 razy treeman bez bsb i chyba wydaje się całkiem sexy
( tylko daj jednak tą hode zamiast warda ) mimo wszystko jak się gra na offensy zabicie od tak fasta jest przydatne, nie mówiąc o dobijaniu maszyn na daleki zasięg
kalesoner często mnie cisnął że mnie zjedzie rozpą na 4 biegaczach ^^ (na 2250)
no a co do konkretów po raz pierwszy widzę 2 razy treeman bez bsb i chyba wydaje się całkiem sexy
( tylko daj jednak tą hode zamiast warda ) mimo wszystko jak się gra na offensy zabicie od tak fasta jest przydatne, nie mówiąc o dobijaniu maszyn na daleki zasięg
HoDa raczej nigdy bym nie marnował za strzelanie do fastów. Z fastami radzi sobie większość jednostek WE (łucznicy, korzonki, driady etc...) . Jeśli zatem wystawiam biegacza to nigdy juz nie daję mu HoDy. Biegacz poprostu musi mieć warda. Nie jest to jednostka do kitrania. Ich zadaniem jest bycie wszędzie oraz wystawianie się na zagrożenie. Mają szachować, brać na siebie ostrzał, niwelować zagrożenie dla drzewca (maszyny) i pomagać uzyskiwać w jak najprostrzy sposób kombinowane szarże. Ogólnie zadaniem alterów jest podwojenie możliwych szarż do uzyskania i podwojenie jednostek szybkiego natarcia a tym samym celów dla przeciwnika do zniwelowania w pierwszej kolejności. Alter z HoDą jest poprostu do tego niezdolny.
BsB na orle niestety nie pasuje głównie ze względu na brak 360 stopni pola widzenia, braku modyfikatorowi -1 do trafienia z broni strzeleckich oraz niemożliwość wchodzenia do lasów z których często alterowie szarżują albo stosują do przeskoków wraz ze zwiększeniem modyfikatora o kolejne -1 do trafienia. Dodatkowo taki bsb na orle jest droższy, nie posiada 4 ataków z siłą 6, a orzeł staje się miękkim celem który zalicza woundy.
Wielki orzeł byłby opłacalny jedynie w wersji steeda. Chociaż GW zdecydowało się zrobić od połowy 7 edycji z małych mountów steedy (chaos, demony, lizaki...) to WE poczekają sobie na to jeszcze baaardzo długo
Jutro będę miał okazje przetestować tą rozpę m.in. z embirem - impreza battlowa z grillem
BsB na orle niestety nie pasuje głównie ze względu na brak 360 stopni pola widzenia, braku modyfikatorowi -1 do trafienia z broni strzeleckich oraz niemożliwość wchodzenia do lasów z których często alterowie szarżują albo stosują do przeskoków wraz ze zwiększeniem modyfikatora o kolejne -1 do trafienia. Dodatkowo taki bsb na orle jest droższy, nie posiada 4 ataków z siłą 6, a orzeł staje się miękkim celem który zalicza woundy.
Wielki orzeł byłby opłacalny jedynie w wersji steeda. Chociaż GW zdecydowało się zrobić od połowy 7 edycji z małych mountów steedy (chaos, demony, lizaki...) to WE poczekają sobie na to jeszcze baaardzo długo
Jutro będę miał okazje przetestować tą rozpę m.in. z embirem - impreza battlowa z grillem
hej,po graniu moją stara rozpiska-http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 68#p397868
postanowiłe sklecić coś nowego i innego,otóż;
alter highborn GW,LA,enchanted shield,bow of loren,stone of crystal mere,arcane bodkins=289
2xCaddy=280
nobel z tezeportem,LA,enchanted shield=137
3x 10 GG=360
3x 5 scout=255
5 GR =120
7WD=126
3x5 wildów=390
2x6 waywatchers
____________
2245
Plan jest taki ,że wszystki(tym co zostało) dojeżdżam do wroga
Ma nadzieje na konstruktywne komentarze
postanowiłe sklecić coś nowego i innego,otóż;
alter highborn GW,LA,enchanted shield,bow of loren,stone of crystal mere,arcane bodkins=289
2xCaddy=280
nobel z tezeportem,LA,enchanted shield=137
3x 10 GG=360
3x 5 scout=255
5 GR =120
7WD=126
3x5 wildów=390
2x6 waywatchers
____________
2245
Plan jest taki ,że wszystki(tym co zostało) dojeżdżam do wroga
Ma nadzieje na konstruktywne komentarze
"Aby być niepospolitym graczem, trzeba zacząć od pospolitego grania."
WE 12/13/8
ChD 0/1/0
VC 4/3/2
WE 12/13/8
ChD 0/1/0
VC 4/3/2
zieKalesoner pisze:Wiem, ze to klimat ale 3x5 skałtów przy takiej ilości wayów to zdecydowana przesada. Lepiej cos innego za to dać. Co tam się zmieści 2 x driady i jeszcze jedne łuki?
uważasz że nie miałbym ich wystawiać?
"Aby być niepospolitym graczem, trzeba zacząć od pospolitego grania."
WE 12/13/8
ChD 0/1/0
VC 4/3/2
WE 12/13/8
ChD 0/1/0
VC 4/3/2
A możesz napisać to pełnym zdaniem tak żebym mógł Cie zrozumieć?Pitul pisze:zieKalesoner pisze:Wiem, ze to klimat ale 3x5 skałtów przy takiej ilości wayów to zdecydowana przesada. Lepiej cos innego za to dać. Co tam się zmieści 2 x driady i jeszcze jedne łuki?
uważasz że nie miałbym ich wystawiać?
Jutro idę na lokala, format 1292 pkts, mały BP.
@Spellsinger (general)
-magic lvl 1
-2xDS
@Noble (BSB)
-Hail of doom Arrow
-Asyndeis Bane
-Light Armour
@Alter Noble
-Great Weapon
-Light Armour
-Shield
-Amarntine Brooch
@2x10 GladeGuards
@5xGlade Riders
-musican
@5xWildRiders
@5xWardencers
@Treeman
Total army cost:1290 pkts.
Co sądzita?
Pzdr
@Spellsinger (general)
-magic lvl 1
-2xDS
@Noble (BSB)
-Hail of doom Arrow
-Asyndeis Bane
-Light Armour
@Alter Noble
-Great Weapon
-Light Armour
-Shield
-Amarntine Brooch
@2x10 GladeGuards
@5xGlade Riders
-musican
@5xWildRiders
@5xWardencers
@Treeman
Total army cost:1290 pkts.
Co sądzita?
Pzdr
Parravon pisze:Człowieku jaka " Flaing Skirmisza" mają zasadę Flying Cavalry a w rulebook-u poczytaj sobie o zasadach Flyers od strony 68 czytaj wszystkie zasady to nie będziesz miał takich problemów.mi_hau pisze:w RB nie ma ze Terki to Flaing Skirmisza jedynie - cold blod, Poison, flaing cavalary
W sumie bsb na takie małe pkt nie jest przydatny, wielokrotnie przekonalem sie że służy tylko do Hody i nie zawsze moze dac przerzut drzewku. No i mało jest rzeczy, które w kombacie tak składają drzewko, żeby sobie nie mogło dać rady na takie pkt
Dlatego mysle że zagrać bez hody można, wiele razy tak grałem i spokojnie daje rade. Np. zamiast BSB dać kolejny oddział łuczników, zrezygnować z tancerzy czy fasta i dać driady, a za reszte pkt podpakować wildów.
Ew. wymieniłbym fasta na 2gich wildów, imho lepiej się sprawują, ale zagraj i przetestuj.
Mi po prostu brakuje screena jakim są driady
I 3 herosów to dla mnie za dużo. Ja bym zagrał na samym caddym
Dlatego mysle że zagrać bez hody można, wiele razy tak grałem i spokojnie daje rade. Np. zamiast BSB dać kolejny oddział łuczników, zrezygnować z tancerzy czy fasta i dać driady, a za reszte pkt podpakować wildów.
Ew. wymieniłbym fasta na 2gich wildów, imho lepiej się sprawują, ale zagraj i przetestuj.
Mi po prostu brakuje screena jakim są driady
I 3 herosów to dla mnie za dużo. Ja bym zagrał na samym caddym
Kurde to co mówisz ma sens Ale z tego chyba nie skorzystam niestety
Z tym BSB się zastanawiałem, bo niby tylko odpala Hodę i daje przerzut.. Ale HoDa to jest to co sieje postrach na te pkts, a z moim "fartem" do kostek, drzewiec bez przerzutu nie zda pierwszego stubborna (ostatnio tak było dwa razy kiedy już się BSB pozbyłem )
Driady mnie wkurzają Bo nie są aż tak mobilne ani twarde, jakaś kawaleria nawet 5 tych imperialnych na nie zaszarżuje i są one w ciemnej doopie bo ani nie dadzą flee, ani nie przetrwają kombatu-lipa. Na wieksze pkts, owszem 1-2 oddziały są ok. Ale tutaj chyba nie jest aż tak potrzebny screen..
Z tymi wildami, fakt teraz chce przetestować GR
3 herosów faktycznie trochę dużo. Ale każdy z nich jest mi potrzebny (bsb wiadomo, caddy też, a biegacz na parki maszynowe i jako kontra na piątki kawy itd.) Generalnie zjadają mi 400 kilka pkts. hmm...
Pokminie może jeszcze cuś..
Pozdrawiam!
Z tym BSB się zastanawiałem, bo niby tylko odpala Hodę i daje przerzut.. Ale HoDa to jest to co sieje postrach na te pkts, a z moim "fartem" do kostek, drzewiec bez przerzutu nie zda pierwszego stubborna (ostatnio tak było dwa razy kiedy już się BSB pozbyłem )
Driady mnie wkurzają Bo nie są aż tak mobilne ani twarde, jakaś kawaleria nawet 5 tych imperialnych na nie zaszarżuje i są one w ciemnej doopie bo ani nie dadzą flee, ani nie przetrwają kombatu-lipa. Na wieksze pkts, owszem 1-2 oddziały są ok. Ale tutaj chyba nie jest aż tak potrzebny screen..
Z tymi wildami, fakt teraz chce przetestować GR
3 herosów faktycznie trochę dużo. Ale każdy z nich jest mi potrzebny (bsb wiadomo, caddy też, a biegacz na parki maszynowe i jako kontra na piątki kawy itd.) Generalnie zjadają mi 400 kilka pkts. hmm...
Pokminie może jeszcze cuś..
Pozdrawiam!
Parravon pisze:Człowieku jaka " Flaing Skirmisza" mają zasadę Flying Cavalry a w rulebook-u poczytaj sobie o zasadach Flyers od strony 68 czytaj wszystkie zasady to nie będziesz miał takich problemów.mi_hau pisze:w RB nie ma ze Terki to Flaing Skirmisza jedynie - cold blod, Poison, flaing cavalary
takie tam ma do ocenienia
spellwaver
4 power level
wand of wych elm
dispeal scroll
alter noble
ward 3+ jeszcze nie wiem który pewnie ten który doradzicie
briasheath
gw,sh
alter noble
hoda
helm of the hunt
gw,sh,la
branchwraith
annoyance of netlings
clastar of radiants
1 power level
3x 10 glade guards
2x 8 dryads
2x 5 wild riders of kurnous
5 wardancers troups
7x wardancers troups
musician
5x waywatchers
treeman
oceniajcie bo czasu mało a ja nie wiem jak grać żeby wygrywać (tak wyszedł skład że mam wygrywać 12
spellwaver
4 power level
wand of wych elm
dispeal scroll
alter noble
ward 3+ jeszcze nie wiem który pewnie ten który doradzicie
briasheath
gw,sh
alter noble
hoda
helm of the hunt
gw,sh,la
branchwraith
annoyance of netlings
clastar of radiants
1 power level
3x 10 glade guards
2x 8 dryads
2x 5 wild riders of kurnous
5 wardancers troups
7x wardancers troups
musician
5x waywatchers
treeman
oceniajcie bo czasu mało a ja nie wiem jak grać żeby wygrywać (tak wyszedł skład że mam wygrywać 12