Alternative Greenskin Army List v.01
Moderator: Kołata
Alternative Greenskin Army List v.01
Update Greenskin Army (v.01)
Army Special rules:
1)Animosity
2)Waaagh
3) Size matters
4) dodatkowy slot gobo big bossa za kazde pelne 1000pkt (nie moze byc generalem/BSB)
5)Quell Animosity (BO warboss/big boss, BO unit): pozwala przerzucic "1" przy rzucie na aminozje na kazdym oddziale w promieniu 6"
Shiny Stuff :
M.weapons-bz (bez zmian)
M.armour: add:
1)Ironskin Shield,6+AS,4+ward save (50pkt)
2)Drog’s Dead’Ard Armour (30pkt),orcs only, 1+AS
3)Nobbla’s Elmet (20) goblin only, 6+AS, 6+ward
4)Armour of Gork (50) ,heavy armour, +1T
Talismans: add
1)Magical Warpaint (25) savage orc only, 5+ward save
Enchanted items:
1)The Horn of Urgok (40) –>trwa do poczatku nastepnej fazy magii zielonych.
Warbosses:
1)N.Goblins (55) – oddzial goblinow dowodzony przez niego zyskuje odp na panike + stubborn; +pozwala wystawic 1 oddzial squigow(herd/hoppersi) w ramach core unit.
2)Goblin (65) – oddzial goblinow zyskuje odp na panike + stubborn, pozwala wystawic 0-2 goblinskie rydwany w ramach core unit
3) Orc -> oddzial goblinow/orkow zyskuje odp na panike + stubborn; pozwala wystawic 0-1 Orc Boar Boyzow jako core unit.
4)Savage Orc -> oddzial goblinow/orkow zyskuje odp na panike+ stubborn. Pozwala wystawic 0-1 oddzial Savage Orc Boar Boyz jako core unit.
5)Black Orc ->oddzial goblinow/orkow zyskuje odp na panike + stubborn. Pozwala wystawic 0-1 oddzial BO jako core unit.
Mount:
1)rydwan pod bohaterem wlicza się w sloty special
2)Wyvern- (albo 180pkt albo 4ty atak w cenie 200pkt)
3) Great Squig- może dolaczyc się do odzialu :Squig Herd/ Squig Hoppers.
Core units:
1)orc boyz –bz
2)orc savage boyz –bz
Big uns -> 2pkt/model
3)Goblins-3pkt, h.weapon,la,sh
4)N.goblins-bz
5)Wolf ridders-bz
6)spider ridders-bz
7) snotlings bz
Special units:
1)BO – 11pkt/szt
2)Orc Boar Boyz-22pkt/szt ,ha,sh,spear
3)Savage Boar Boyz-21pkt/szt, sh,spear,
Big Uns- 4pkt/model
4) Orc Boar chariot- 2/slota
5)Goblin Wolf Chariot- 2/slot
6)Squig Hoppers-bz
7)Squig Herd-bz
8)rock lobber-bz
9)spear chukka-bz
Rare units:
1)trolls 40pkt/model, upgrtade to stone +5pkt/model, river +10pkt/model
2)Doom Diver- bz
3) Pump Wagon-bz
4)Giant -> 7W vs 4+AS vs 6+Ward
Army Special rules:
1)Animosity
2)Waaagh
3) Size matters
4) dodatkowy slot gobo big bossa za kazde pelne 1000pkt (nie moze byc generalem/BSB)
5)Quell Animosity (BO warboss/big boss, BO unit): pozwala przerzucic "1" przy rzucie na aminozje na kazdym oddziale w promieniu 6"
Shiny Stuff :
M.weapons-bz (bez zmian)
M.armour: add:
1)Ironskin Shield,6+AS,4+ward save (50pkt)
2)Drog’s Dead’Ard Armour (30pkt),orcs only, 1+AS
3)Nobbla’s Elmet (20) goblin only, 6+AS, 6+ward
4)Armour of Gork (50) ,heavy armour, +1T
Talismans: add
1)Magical Warpaint (25) savage orc only, 5+ward save
Enchanted items:
1)The Horn of Urgok (40) –>trwa do poczatku nastepnej fazy magii zielonych.
Warbosses:
1)N.Goblins (55) – oddzial goblinow dowodzony przez niego zyskuje odp na panike + stubborn; +pozwala wystawic 1 oddzial squigow(herd/hoppersi) w ramach core unit.
2)Goblin (65) – oddzial goblinow zyskuje odp na panike + stubborn, pozwala wystawic 0-2 goblinskie rydwany w ramach core unit
3) Orc -> oddzial goblinow/orkow zyskuje odp na panike + stubborn; pozwala wystawic 0-1 Orc Boar Boyzow jako core unit.
4)Savage Orc -> oddzial goblinow/orkow zyskuje odp na panike+ stubborn. Pozwala wystawic 0-1 oddzial Savage Orc Boar Boyz jako core unit.
5)Black Orc ->oddzial goblinow/orkow zyskuje odp na panike + stubborn. Pozwala wystawic 0-1 oddzial BO jako core unit.
Mount:
1)rydwan pod bohaterem wlicza się w sloty special
2)Wyvern- (albo 180pkt albo 4ty atak w cenie 200pkt)
3) Great Squig- może dolaczyc się do odzialu :Squig Herd/ Squig Hoppers.
Core units:
1)orc boyz –bz
2)orc savage boyz –bz
Big uns -> 2pkt/model
3)Goblins-3pkt, h.weapon,la,sh
4)N.goblins-bz
5)Wolf ridders-bz
6)spider ridders-bz
7) snotlings bz
Special units:
1)BO – 11pkt/szt
2)Orc Boar Boyz-22pkt/szt ,ha,sh,spear
3)Savage Boar Boyz-21pkt/szt, sh,spear,
Big Uns- 4pkt/model
4) Orc Boar chariot- 2/slota
5)Goblin Wolf Chariot- 2/slot
6)Squig Hoppers-bz
7)Squig Herd-bz
8)rock lobber-bz
9)spear chukka-bz
Rare units:
1)trolls 40pkt/model, upgrtade to stone +5pkt/model, river +10pkt/model
2)Doom Diver- bz
3) Pump Wagon-bz
4)Giant -> 7W vs 4+AS vs 6+Ward
i mag s.orc podbija tatuaże o +1 w regimencie s. orc, w ktorym siedzi to bylo fajne w 6ed a chyba fajne rekompensuje frenzy na magu.
gigant z sv nie.. +1 t niewiele zmieni ale bedzie bardziej klimatyczne.
pump wagon s5
black orc heros s5
to tak na szybko pozdrawiam
gigant z sv nie.. +1 t niewiele zmieni ale bedzie bardziej klimatyczne.
pump wagon s5
black orc heros s5
to tak na szybko pozdrawiam
Ok to może teraz moje spostrzeżenia 
Army Special rules:
2)Waaaaghh 1+ d6 ruchu (ale nie do najlbliżeszej jednostki, tylko pełna dowolność ruchu)
5)Quell Animosity no tutaj pokombinowałbym w inną stronę: mianowicie zostawiłbym tą obecną z tą różnicą:
- zamiast d6 hitów dać k3
- w momencie gdy oddział nie zda Animosity w którym jest Black Orc Boss/Warboss i jest szarzowany - Black Orc (z racji ze przywraca w szale porzadek w oddziale) podlega zasadzie (ASF / Hate przeciwko jednostce, która szarżuje na nas ) tylko na czas trwania tej pierwszej walki. Dodatkowo każda jednostka strzelająca w oddział bedacy pod wpływem Animosity ma modyfikator -1 do hita ( zawsze trudniej strzelic w oddzial, który się rozprasza – cos w stylu skirmish)
M.armour: add:
1)Ironskin Shield,6+AS,4+ward save (50pkt) - to mi sie nie podoba
zamiast +4 ward sava dać lepiej cos do tłuczenia. Np. dodatkowy atak - trzeba trzymac klimat bo niedługo w każdej armii będzie ward na 4 a nie o to chodzi, obejdzie się bez
Warbosses:
1)N.Goblins (55) – oddzial goblinow dowodzony przez niego zyskuje odp na panike + stubborn; +pozwala wystawic 1 oddzial squigow(herd/hoppersi) w ramach core unit.
2)Goblin (65) – oddzial goblinow zyskuje odp na panike + stubborn, pozwala wystawic 0-2 goblinskie rydwany w ramach core unit
3) Orc -> oddzial goblinow/orkow zyskuje odp na panike + stubborn; pozwala wystawic 0-1 Orc Boar Boyzow jako core unit.
4)Savage Orc -> oddzial goblinow/orkow zyskuje odp na panike+ stubborn. Pozwala wystawic 0-1 oddzial Savage Orc Boar Boyz jako core unit.
5)Black Orc ->oddzial goblinow/orkow zyskuje odp na panike + stubborn. Pozwala wystawic 0-1 oddzial BO jako core unit.
hmmm... troche dziwne to jest - sorki ale mi sie nie podoba. Ja bym to zostawił tak jak jest teraz, a zamiast tego (tą odpornosc i stubborn ) spróbował przemycic do sztandarów/amuletów. Night goblin/gobliny z tymi zasadami całkowicie do mnie nie przemawiają.
Mount:
Tutaj jak najbardziej ok
Core units:
1)orc boyz –bz
2)orc savage boyz –bz
Big uns -> 2pkt/model – nie mam booka ze soba wiec w tej kwesti wypowiem sie pozniej
Special units:
1)BO – 11pkt/szt - super
2)Orc Boar Boyz-22pkt/szt ,ha,sh,spear – mozecie na mnie wieszac psy, ale naprawde nie ma sensu dawac mu HA pomysle i napisze pozniej jak tutaj cos zmodyfikowac bez kolejnej puszki – jeszcze raz napisze – KLIMAT MUSI BYĆ !!!
3)Savage Boar Boyz-21pkt/szt, sh,spear, - super
Big Uns- 4pkt/model – nie mam booka ze soba wiec w tej kwesti wypowiem sie pozniej
Rare units:
4)Giant -> 7W vs 4+AS vs 6+Ward – 7 W spoko, ale zamiast sava/warda chyba bede sie sklanial zeby dac mu +1 movment – czyli 7 jako ze jest ogromny nie moze miec tylko o 2 wiecej od goblinow.

Army Special rules:
2)Waaaaghh 1+ d6 ruchu (ale nie do najlbliżeszej jednostki, tylko pełna dowolność ruchu)
5)Quell Animosity no tutaj pokombinowałbym w inną stronę: mianowicie zostawiłbym tą obecną z tą różnicą:
- zamiast d6 hitów dać k3
- w momencie gdy oddział nie zda Animosity w którym jest Black Orc Boss/Warboss i jest szarzowany - Black Orc (z racji ze przywraca w szale porzadek w oddziale) podlega zasadzie (ASF / Hate przeciwko jednostce, która szarżuje na nas ) tylko na czas trwania tej pierwszej walki. Dodatkowo każda jednostka strzelająca w oddział bedacy pod wpływem Animosity ma modyfikator -1 do hita ( zawsze trudniej strzelic w oddzial, który się rozprasza – cos w stylu skirmish)
M.armour: add:
1)Ironskin Shield,6+AS,4+ward save (50pkt) - to mi sie nie podoba

Warbosses:
1)N.Goblins (55) – oddzial goblinow dowodzony przez niego zyskuje odp na panike + stubborn; +pozwala wystawic 1 oddzial squigow(herd/hoppersi) w ramach core unit.
2)Goblin (65) – oddzial goblinow zyskuje odp na panike + stubborn, pozwala wystawic 0-2 goblinskie rydwany w ramach core unit
3) Orc -> oddzial goblinow/orkow zyskuje odp na panike + stubborn; pozwala wystawic 0-1 Orc Boar Boyzow jako core unit.
4)Savage Orc -> oddzial goblinow/orkow zyskuje odp na panike+ stubborn. Pozwala wystawic 0-1 oddzial Savage Orc Boar Boyz jako core unit.
5)Black Orc ->oddzial goblinow/orkow zyskuje odp na panike + stubborn. Pozwala wystawic 0-1 oddzial BO jako core unit.
hmmm... troche dziwne to jest - sorki ale mi sie nie podoba. Ja bym to zostawił tak jak jest teraz, a zamiast tego (tą odpornosc i stubborn ) spróbował przemycic do sztandarów/amuletów. Night goblin/gobliny z tymi zasadami całkowicie do mnie nie przemawiają.
Mount:
Tutaj jak najbardziej ok
Core units:
1)orc boyz –bz
2)orc savage boyz –bz
Big uns -> 2pkt/model – nie mam booka ze soba wiec w tej kwesti wypowiem sie pozniej
Special units:
1)BO – 11pkt/szt - super
2)Orc Boar Boyz-22pkt/szt ,ha,sh,spear – mozecie na mnie wieszac psy, ale naprawde nie ma sensu dawac mu HA pomysle i napisze pozniej jak tutaj cos zmodyfikowac bez kolejnej puszki – jeszcze raz napisze – KLIMAT MUSI BYĆ !!!
3)Savage Boar Boyz-21pkt/szt, sh,spear, - super
Big Uns- 4pkt/model – nie mam booka ze soba wiec w tej kwesti wypowiem sie pozniej
Rare units:
4)Giant -> 7W vs 4+AS vs 6+Ward – 7 W spoko, ale zamiast sava/warda chyba bede sie sklanial zeby dac mu +1 movment – czyli 7 jako ze jest ogromny nie moze miec tylko o 2 wiecej od goblinow.
dokladnie tyle samo kosztowaly trolle z 6ed.Emilianek pisze:Czy nie lepiej odwrotnie? AS na 5+ i MR 1 jest chyba lepsze od -1 do hita w CC. Przynajmniej ja tak sądzę.trolls 40pkt/model, upgrtade to stone +5pkt/model, river +10pkt/model
Ketman-tylko ze ty piszesz zupelnie nowy podrecznik. ja zmieniam albo kompozycje(warboss) albo drobne niuanse-jak great squig. dopisane przedmioty sa zywcem wziete z 6ed podrecznika zielonych. 4+ward-tarcza w zupelnosci wystarcza. poza tm tluczenie jest wystarczajaco dobre,za to przezywalnosc jest zbyt slaba.
Gigant wogole wylatuje,w dowolnej wersji jest nadal plewny. trzebaby go zmienic od podstaw.
o ewentualne zmiany trzebaby lobbowac w ramach DMP. i to raczej zmiany kompozycyjne(jak w imperium-prace w toku) ewentualnie drobne zmiany.To teraz tylko podeślijcie to do GW, oni to migusiem zatwierdzą i będzie git
A tak serio - ktoś wierzy w to, że chćby LS wprowadzi te zmiany?
w/w sa na pierwszy rzut oka,jak bede mial chwilke wiecej czasu to pokminie bardziej (z proba wywazenia,nie chce przedobrzyc)
Stubborny na bank nie przejdą. Może ten na BO.
Co jest najbardziej plewne i niezrozumiałe w naszej armii? Moim zdaniem do poprawki:
- magiczne przedmioty - mamy bossów z dobrymi statami, ale przedmioty są niczym w porównaniu do tych z nowych booków
- zbyt droga kawaleria - w tej cenie powinni być od razu big unsami, niezły byłby też fear
- NGBB na giant squigu - żeby był grywalny musi mieć możliwość dołączenia do hopków lub herda
- BO - brak choćby itp (że nie wspomne o stubbornie) to nieporozumienia! Wielkie, brutalne, od urodzenia szkolone w zabijaniu, gotowe stawić każdemu czoła (zgodnie z fluffem) tutaj... mogą zostać w miejscu bojąc się zaatakować chociażby szkielety o.O
- gigant spadający od byle ostrzału z S3...
- wrona, zwłaszcza teraz, po zwiększeniu podstawki, powinna być odporniejsza, lub chociaż mieć większe przywalenie
- przerzut animozji od BO
To chyba tyle, żeby ugrywalnić zielonych. Większość pokrywa się z tym, co już opisaliście.
Co jest najbardziej plewne i niezrozumiałe w naszej armii? Moim zdaniem do poprawki:
- magiczne przedmioty - mamy bossów z dobrymi statami, ale przedmioty są niczym w porównaniu do tych z nowych booków
- zbyt droga kawaleria - w tej cenie powinni być od razu big unsami, niezły byłby też fear
- NGBB na giant squigu - żeby był grywalny musi mieć możliwość dołączenia do hopków lub herda
- BO - brak choćby itp (że nie wspomne o stubbornie) to nieporozumienia! Wielkie, brutalne, od urodzenia szkolone w zabijaniu, gotowe stawić każdemu czoła (zgodnie z fluffem) tutaj... mogą zostać w miejscu bojąc się zaatakować chociażby szkielety o.O
- gigant spadający od byle ostrzału z S3...
- wrona, zwłaszcza teraz, po zwiększeniu podstawki, powinna być odporniejsza, lub chociaż mieć większe przywalenie
- przerzut animozji od BO
To chyba tyle, żeby ugrywalnić zielonych. Większość pokrywa się z tym, co już opisaliście.
stubborn na oddziale do ktorego jest dolaczony warboss to nie jest jakies mocne przegiecie. ugrywalnia warbossa ( bo dowolne poprawki kieruja ta armie do grania na duzym szamanie) i daje choc jeden oddzial "dosc pewny"
a dowolne zmiany/alternatywy nie maja sensu jezeli nie bedzie na to zgody ogolu.
a dowolne zmiany/alternatywy nie maja sensu jezeli nie bedzie na to zgody ogolu.
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14649
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Orki bylyby fajne z tymi przedmiotami, co je mialy w poprzednich edycjach: ditto's double doin doo-dahs (czyli czar rzucany dwa razy) oraz dispelowanie czaru z tylu kosci z ilu byl rzucany, jak wypadnie jakas pala, bohater wybucha, jesli bez pal - zdispelowany. Gincie wampiry ^^ (oczywiscie przy zalozeniu, ze bohaterowie goblinscy dwaj byli darmowi i mozna bylo jakiegos poswiecic na tego typu akcje). Drog's dead 'ard armour tez byl ok, podobnie jak koszt ngoblinow.
prawda jest taka ze zieloni odchodza w niebyt.
pytanie czy lepiej jest naruszac "mocno system" czy tez pogodzic sie ze zmniejszeniem roznorodnosci turniejowej nalezaloby zadac kapitanom na DMP.
jezeli srodowisko nie bedzie zainteresowane zmianami to szkoda czasu/energi na wymyslanie houserulesow.
pytanie czy lepiej jest naruszac "mocno system" czy tez pogodzic sie ze zmniejszeniem roznorodnosci turniejowej nalezaloby zadac kapitanom na DMP.
jezeli srodowisko nie bedzie zainteresowane zmianami to szkoda czasu/energi na wymyslanie houserulesow.
Gadałem ostatnio na turnieju z paroma osobami z LS. Ogólnie jest chęć wspomożenia O&G, ale nie ma pomysłu jak to zrobić prosto i skutecznie. Mój pomysł o zwiększeniu limitu punktowego dla O&G o 10% w połączeniu z BPR nie został zbyt przychylnie oceniony na starcie, ale również nie skreślony.
Zalety:
- jest prosty jak cholera
- nie zmienia nic w zasadach jednostek i kompozycji armii
- skuteczność? jeszcze nie testowana, ale IMO jest potencjał. mieści się sporo więcej, a to daje nowe możliwości złożenia rozpiski.
w sumie można potraktować taką zmianę po prostu jak obniżenie kosztu jednostek, które w zgodnej ocenie wszystkich są za drogie.
Wady:
- hmm, może się okazać, że z topowymi armiami nadal jest przesranka, a średniaki nagle mają pod górkę. może, ale nie musi...
Po DMP biorę się za testy i zobaczymy.
Zalety:
- jest prosty jak cholera
- nie zmienia nic w zasadach jednostek i kompozycji armii
- skuteczność? jeszcze nie testowana, ale IMO jest potencjał. mieści się sporo więcej, a to daje nowe możliwości złożenia rozpiski.
w sumie można potraktować taką zmianę po prostu jak obniżenie kosztu jednostek, które w zgodnej ocenie wszystkich są za drogie.
Wady:
- hmm, może się okazać, że z topowymi armiami nadal jest przesranka, a średniaki nagle mają pod górkę. może, ale nie musi...
Po DMP biorę się za testy i zobaczymy.
ok to ja przygotowałem swoja nowa wersje ulepszen
1. Stare Quel / Animosity (6ed)
2. Fanatyk - tak jak chciał tworca
przy hit gracz orkow wybiera kierunek
3. Trole - rzeczny/kamienny + 10 pkt
3. 2 na jeden slot special - rydwan goblinski
4. Tylko jeden Black Orc Boss lub Warboss w armii

1. Stare Quel / Animosity (6ed)
2. Fanatyk - tak jak chciał tworca

3. Trole - rzeczny/kamienny + 10 pkt
3. 2 na jeden slot special - rydwan goblinski
4. Tylko jeden Black Orc Boss lub Warboss w armii
Jak to nie testowany? Kołatson, ogarnij się. Jak wiesz, samo BP wiele w sytuacji O&G nie zmienilo. Jednyna znaczaca zmiana to poprawka animozji. Reszte jest IMO bez znaczenia.Kołata pisze:Mój pomysł o zwiększeniu limitu punktowego dla O&G o 10% w połączeniu z BPR (...)
Zalety:
- jest prosty jak cholera
- nie zmienia nic w zasadach jednostek i kompozycji armii
- skuteczność? jeszcze nie testowana, ale IMO jest potencjał.
Tymczasem turniejow, na ktorych O&G mialo bonusowe punkty bylo od cholery (zeby wskazac chociaz ETC). I co? I nic - dalej obsysają.
Pomysł nie jest Twoj i nie jest nowy. Został sprawdzony i okazalo sie, ze nic nie zmienia. Pisałem już o tym wczesniej - dopychanie smieciowymi corami to zaden bonus dla zielonych.
Konieczne sa zmiany w jednostkach albo liczbie dostepnych slotow special/rare. Wtedy mozna mowic o znaczacych zmianach na lepsze.
Moj glos zdecydowanie na nie dla podejscia "+10%" dla poprawy O&G.
tutaj sie zgodze-zreszta juz raz to pisalem.10% zmiana punktowa nic nie zmieni-> wiecej jednostek klasy "core" ktore obsysaja prawie kazdy combat/wzajemnie sobie przeszkadzaja.
fajnie byloby miec kilka starch przedmiotow. bohaterowi byliby jakas konkurencja dla innych armii. w 6ed moglem zlozyc 2x wiecej grywalnych bohaterow niz teraz. a proby ugrywalnienia goblin big bossow(GW)-> chyba nie wyszlo. sa tani jak barszcz a wdoopiaja HtH z championami jednostek special w innych armiach.
fajnie miec goblina za 2 pkt.
fanatyk to tez tak naprawde detal->dla mnie moze miec i scaterek dalej. full klimacik.
ale dawaloby rade tez kminic przy obecnym podreczniku. animozja po BP to duzy +. punkty nic nie zmienia jak nie bede mial na co ich wydac. albo duze zmiany wew jednostek (zeby np BO/swinki byly jakas alternatywa) albo zwiekszona liczba slotow (patrz HE,ewentualnie jakas wariacja na temat)
fajnie byloby miec kilka starch przedmiotow. bohaterowi byliby jakas konkurencja dla innych armii. w 6ed moglem zlozyc 2x wiecej grywalnych bohaterow niz teraz. a proby ugrywalnienia goblin big bossow(GW)-> chyba nie wyszlo. sa tani jak barszcz a wdoopiaja HtH z championami jednostek special w innych armiach.
fajnie miec goblina za 2 pkt.
fanatyk to tez tak naprawde detal->dla mnie moze miec i scaterek dalej. full klimacik.
ale dawaloby rade tez kminic przy obecnym podreczniku. animozja po BP to duzy +. punkty nic nie zmienia jak nie bede mial na co ich wydac. albo duze zmiany wew jednostek (zeby np BO/swinki byly jakas alternatywa) albo zwiekszona liczba slotow (patrz HE,ewentualnie jakas wariacja na temat)
Troche to dziwne, tym bardziej że cały czas LS podkreśla że chce jak najmniej ingerować w zasady , a taki bonus trzem najsłabszym armią pozwolił by wyrównać nieco szanse. Jak złoży się rozpe orków na 2250 i popatrzy na rozpiski innych armii to mają tyle samo (albo nawet więcej) oddziałów, w dodatku lepszych jakościowo.Mój pomysł o zwiększeniu limitu punktowego dla O&G o 10% w połączeniu z BPR nie został zbyt przychylnie oceniony na starcie,