Chaos - nudny czy nie
Moderator: JarekK
Chaos - nudny czy nie
Witam, właśnie zastanawiam się nad nową armią, jedną z nich jest WoCH, przeczytałem że jest ona najnudniejsza zaraz po krasnoludach(którymi właśnie grałem), chciałbym więc teraz armie inną niż mega defensywne krasnoludy, czy chaos nie jest nudny?
Na pewno jest przeciwieństwem krasnoludów. Offens i magia.
Thornaxowi chodzi o to, czy armia Chaosu nie jest taka, że jej jedyna taktyka to Allelujah i do przodu..... krasnoludzka armia jest schematyczna i sam widziałem jak Thornax nią grał.... tylko stoją i strzelają.... Czy chaosem można też grać na inne sposoby, na różne taktyki, coś oprocz tego offensiv schematu ?
- Rakso_The_Slayer
- Postownik Niepospolity
- Posty: 5208
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
WoCh jest moim zdaniem jeszcze bardziej ograniczony pod względem możliwości rozgrywki niż krasnoludy u których już jest znacznie większe zróżnicowanie. Tak więc jeśli nie podobały Ci się dwarfy bo to głównie defens to WoCh Ci się tym bardziej nie spodoba bo to tylko offens i to taki na zasadzie budowy cepa, zbyt wielu rozkminek i pomysłów nie zaznasz bez lataczy, skirmishów, strzelców, scoutów itd.
oczywiście że można:] i według mnie nie jest schematyczna i wiele masz możliwości w tworzeniu rozpisek a jak zobaczysz jak figurki wyglądają to sama przyjemność grać nimiThornaX pisze:Ale chodzi mi o to czy przyjemnie gra się nimi, czy można stworzyć różne ustawienia armii
- Rakso_The_Slayer
- Postownik Niepospolity
- Posty: 5208
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
taa.... jest tyle możliwości... Konnica, piechota czy potworki... ciężki orzech... ale ile rodzajów rozpisek można dzięki temu zrobićScarrf pisze:oczywiście że można:] i według mnie nie jest schematyczna i wiele masz możliwości w tworzeniu rozpisek a jak zobaczysz jak figurki wyglądają to sama przyjemność grać nimiThornaX pisze:Ale chodzi mi o to czy przyjemnie gra się nimi, czy można stworzyć różne ustawienia armii
fakt, że niby mamy troche jednostek, mamy marki ale i tak wszystko sprowadza się do jednego, poczarować i zaszarżować. Koniec. Nie ma tu raczej możliwości fajnych zagrywek jak chociażby krasnoludzkimi górnikami czy rangerami wspartymi kowadłem i gyrkiem. dlatego uważam, że WoCH jednak są najbardziej ograniczoną armią w WFB.
Chaos to nie jest armia która czeka aż ktoś do niej przyjdzie...... Każda armia ma swoje mocne i słabe strony tak jak ograniczenia czy chaos jest najbardziej ograniczony tego nie wiem bo nie znam wszystkich armii.Rakso_The_Slayer pisze:Scarrf pisze:
taa.... jest tyle możliwości... Konnica, piechota czy potworki... ciężki orzech... ale ile rodzajów rozpisek można dzięki temu zrobić
fakt, że niby mamy troche jednostek, mamy marki ale i tak wszystko sprowadza się do jednego, poczarować i zaszarżować. Koniec. Nie ma tu raczej możliwości fajnych zagrywek jak chociażby krasnoludzkimi górnikami czy rangerami wspartymi kowadłem i gyrkiem. dlatego uważam, że WoCH jednak są najbardziej ograniczoną armią w WFB.
Fajne zagrywki to pojecie raczej względne
Hmmm, po waszych komentarzach mam coraz większy zamęt w głowie. Po graniu dobrymi krasnoludami, chciałem stanąć po stronie zła. Znudziło mnie też stanie i czekanie aż przeciwnik dojdzie do mnie(o ile nie zje jakiegoś pocisku). Szukam więc armii, która jest napewno ruchliwa , ma różne możliwości robienia rozpisek, chaos przyciąga mnie klimatem-ale nie chciałbym każdej walki rozgrywać schematycznie.
MOżna zrobic duzo fajnych kombinacji armii, rozniacych sie taktyka i zalozeniami.
Przyklady:
1.Lord walczacy na smoku plus offens w jednostkach duzo psow i fastow
2.LOrd mag nurgla na smoku plus szybki offens
3 Lord mag tzeencha na dysku ,mege magia 4 magow w sumie.
4 Lord mag tenczy plus maly mag i 2 walczacych
5 Dp do walki plus szybka armia
6.Dp mag plus szybka armia
7. na malych bohaterach , np heros + caddy
8.teraz kombinujemy z powyzszymi armiami, wystawiamy chosenow i warshrine, trole, helke ,giganty, kosztem kavek itp.
Można zrobic wiele ciekawych rozpisek , którymi sie fajnie się gra.
Wch maja problem ze zrobieniem uniwersalnej armii, ale jak robisz pod konkretnego przeciwqnika to zawsze mozna cos dobrego wykminic,i sprobowac roznych podejsc.
A jezeli chodzi o przyjemnosc gry, to jest super.
żeby wygrac trzeba wymanewrowac przeciwnika ,a bez lataczy mozna nie zdązyc:). Naszczescie psy i maroderzy konni spelniaja swietnie swoje role.
No i moim zdaniem wygrac bitwe w hand to hand to jest kwintesencja warhammera.
Przyklady:
1.Lord walczacy na smoku plus offens w jednostkach duzo psow i fastow
2.LOrd mag nurgla na smoku plus szybki offens
3 Lord mag tzeencha na dysku ,mege magia 4 magow w sumie.
4 Lord mag tenczy plus maly mag i 2 walczacych
5 Dp do walki plus szybka armia
6.Dp mag plus szybka armia
7. na malych bohaterach , np heros + caddy
8.teraz kombinujemy z powyzszymi armiami, wystawiamy chosenow i warshrine, trole, helke ,giganty, kosztem kavek itp.
Można zrobic wiele ciekawych rozpisek , którymi sie fajnie się gra.
Wch maja problem ze zrobieniem uniwersalnej armii, ale jak robisz pod konkretnego przeciwqnika to zawsze mozna cos dobrego wykminic,i sprobowac roznych podejsc.
A jezeli chodzi o przyjemnosc gry, to jest super.
żeby wygrac trzeba wymanewrowac przeciwnika ,a bez lataczy mozna nie zdązyc:). Naszczescie psy i maroderzy konni spelniaja swietnie swoje role.
No i moim zdaniem wygrac bitwe w hand to hand to jest kwintesencja warhammera.
Thornax postaram Ci na Twoje pytanie odpowiedzieć, jak najbardziej szczerze.
Jeśli szukasz armii "złej" ale z dużą gamą możliwości doboru jednostek, zwłaszcza pod względem stopnia grywalności i "wystawialności" jednostek i ich kombinacji w rozpach to szczerze, ale szczerze odradzam Ci nowy Woch. Obecnie obok krasnoludów to najbardziej schematyczna armia - przy czym WoCh zaczyna w wyścigu schematyczności wygrywać . Niestety GW strasznie skrzywdziło tą armie, po rozczłonkowaniu chaosu jest cieniem tego co było kiedyś, a GW zadbało aby resztka tego cienia była bardzo poszarpanym cieniem.
Obecnie rozpiski WoCh różnią się tylko i wyłącznie - markami i doborem przedmiotów magicznych na bohaterach. Ogólnie zróżnicowanie Woch zatrzymało się tylko i wyłącznie na herosach, przy czym przodują w zdecydowanej większości magowie.
WoCh natomiast jest ze wszystkich AB dotąd wydanych najgorzej złożonym Army Listem jeśli chodzi o "wystawialność" jednostek. Schemat armii to zawsze i wyłącznie psy, konni maruderzy i rycerze. Do tego pojawiają się obstawy pieszych maruderów, w celu trzymania magów i chronienia ich przed psychologią. Jeśli zaś wystawia się rary to niemal zawsze tylko hellki. Oczywiście każdy AB mają pewne schematy, ale w moim odczuciu kiedy grałem chaosem to monotonność armii chaosu poprostu "zabija", ponieważ fakt monotonności armii potęguje ogólnie brak strzelania (ale nie do końca), scautów, skirmishu, latających jednostek (poza dyskami). Zaś armie w 90% na stole to sama kawaleria - psy, konni maruderzy i rycerze w liczbie zwykle 5 sztuk. Wizualnie wygląda to wręcz skrajnie "nudno" i "ubogo".
Jeśli chcesz mieć obraz wyglądu armii chaosu to przejrzyj np. 10-20-30... rozpisek w podforum "rozpiski". Porównaj je i będziesz miał wygląd chaosu (no polskiego chaosu oczywiście). Jeśli chciałbyś grać różnorodną armią i zróżnicowaną taktycznie to po porównaniu rozpisek zadaj sobie pytanie czy ten AB ci to oferuje lub czy widzisz szansę aby zaprezentować skutecznie i ciekawe rozpiski alternatywne. Jeśli stwierdzisz, że tak - to kupuj chaos. Jeśli będziesz miał wątpliwości - to trzymaj się od tej armii z daleka
Ogólnie jeśli zależy Ci na różnorodności jednostek i mnogości taktycznych zagrań, to każdy bez wachania wskaże Ci mroczne elfy. Woch jest dokładnym przeciwieństwem mrocznych elfów jeśli chodzi o zróżnicowany offens.
Możesz też się wstrzymać i poczekać na bestie, które mają się ukazać bodajże po skavenach, lub najpóźniej jako trzeci book licząc od skavenów (w tym wypadku po khemrii). Nowe bestie, z nowym najpewniej lepszym ambuszem, z markowanymi herdami, nawet jeśli będą pod względem army listu równie kiepsko złożonym AB co Woch, to taktycznie napewno będzie przewyższał chaos, chociażby przez obfitość skirmishu, dużej roli szybkiej piechoty (herdy), ambuszowi i wielu innym aspektom.
Zamiast bestii możesz również poczekać na nowe khemrii. Już obecny odznacza się dużą różnorodnością, a ja na ostatnim turnieju wpadając trzy razy zrzędu na armie khemrii doświadczyłem trzech zupełnie różnie złożonych armii o zupełnie innej podstawie taktycznej (z każdą grało sie zupełnie inaczej). Jako offens również ta armia może się pochwalić całkiem sporą liczbą ciekawych zagrań. Dodatkowo w tej armii podobnie jak w dark elfach większość jednostek jest równie grywalnych i wystawialnych.
P.S. Powinieneś zadać swoje pytanie w dziale "dyskusja ogólna". Na forum chaosu raczej dostaniesz niemal wyłącznie pozytywne opinie
Jeśli szukasz armii "złej" ale z dużą gamą możliwości doboru jednostek, zwłaszcza pod względem stopnia grywalności i "wystawialności" jednostek i ich kombinacji w rozpach to szczerze, ale szczerze odradzam Ci nowy Woch. Obecnie obok krasnoludów to najbardziej schematyczna armia - przy czym WoCh zaczyna w wyścigu schematyczności wygrywać . Niestety GW strasznie skrzywdziło tą armie, po rozczłonkowaniu chaosu jest cieniem tego co było kiedyś, a GW zadbało aby resztka tego cienia była bardzo poszarpanym cieniem.
Obecnie rozpiski WoCh różnią się tylko i wyłącznie - markami i doborem przedmiotów magicznych na bohaterach. Ogólnie zróżnicowanie Woch zatrzymało się tylko i wyłącznie na herosach, przy czym przodują w zdecydowanej większości magowie.
WoCh natomiast jest ze wszystkich AB dotąd wydanych najgorzej złożonym Army Listem jeśli chodzi o "wystawialność" jednostek. Schemat armii to zawsze i wyłącznie psy, konni maruderzy i rycerze. Do tego pojawiają się obstawy pieszych maruderów, w celu trzymania magów i chronienia ich przed psychologią. Jeśli zaś wystawia się rary to niemal zawsze tylko hellki. Oczywiście każdy AB mają pewne schematy, ale w moim odczuciu kiedy grałem chaosem to monotonność armii chaosu poprostu "zabija", ponieważ fakt monotonności armii potęguje ogólnie brak strzelania (ale nie do końca), scautów, skirmishu, latających jednostek (poza dyskami). Zaś armie w 90% na stole to sama kawaleria - psy, konni maruderzy i rycerze w liczbie zwykle 5 sztuk. Wizualnie wygląda to wręcz skrajnie "nudno" i "ubogo".
Jeśli chcesz mieć obraz wyglądu armii chaosu to przejrzyj np. 10-20-30... rozpisek w podforum "rozpiski". Porównaj je i będziesz miał wygląd chaosu (no polskiego chaosu oczywiście). Jeśli chciałbyś grać różnorodną armią i zróżnicowaną taktycznie to po porównaniu rozpisek zadaj sobie pytanie czy ten AB ci to oferuje lub czy widzisz szansę aby zaprezentować skutecznie i ciekawe rozpiski alternatywne. Jeśli stwierdzisz, że tak - to kupuj chaos. Jeśli będziesz miał wątpliwości - to trzymaj się od tej armii z daleka
Ogólnie jeśli zależy Ci na różnorodności jednostek i mnogości taktycznych zagrań, to każdy bez wachania wskaże Ci mroczne elfy. Woch jest dokładnym przeciwieństwem mrocznych elfów jeśli chodzi o zróżnicowany offens.
Możesz też się wstrzymać i poczekać na bestie, które mają się ukazać bodajże po skavenach, lub najpóźniej jako trzeci book licząc od skavenów (w tym wypadku po khemrii). Nowe bestie, z nowym najpewniej lepszym ambuszem, z markowanymi herdami, nawet jeśli będą pod względem army listu równie kiepsko złożonym AB co Woch, to taktycznie napewno będzie przewyższał chaos, chociażby przez obfitość skirmishu, dużej roli szybkiej piechoty (herdy), ambuszowi i wielu innym aspektom.
Zamiast bestii możesz również poczekać na nowe khemrii. Już obecny odznacza się dużą różnorodnością, a ja na ostatnim turnieju wpadając trzy razy zrzędu na armie khemrii doświadczyłem trzech zupełnie różnie złożonych armii o zupełnie innej podstawie taktycznej (z każdą grało sie zupełnie inaczej). Jako offens również ta armia może się pochwalić całkiem sporą liczbą ciekawych zagrań. Dodatkowo w tej armii podobnie jak w dark elfach większość jednostek jest równie grywalnych i wystawialnych.
P.S. Powinieneś zadać swoje pytanie w dziale "dyskusja ogólna". Na forum chaosu raczej dostaniesz niemal wyłącznie pozytywne opinie
Ostatnio zmieniony 9 sie 2009, o 22:50 przez Kal_Torak, łącznie zmieniany 2 razy.
Możesz sobie kupić smoka HE i zrobić konwersję, czytaj dorobić głowę i jakoś go uchaosować, bo od 5 edycji nie pojawiła się do chaosu figurka Lorda na Smoku do tej armii. W 6 był Garlaruch bohater smok Tzeentcha, dziś drogi podobnie jak wzór z 5 edycji i trudno dostepny.
- Rakso_The_Slayer
- Postownik Niepospolity
- Posty: 5208
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Wódki mu dać!Kal_Torak pisze:Thornax postaram Ci na Twoje pytanie odpowiedzieć, jak najbardziej szczerze.
Jeśli szukasz armii "złej" ale z dużą gamą możliwości doboru jednostek, zwłaszcza pod względem stopnia grywalności i "wystawialności" jednostek i ich kombinacji w rozpach to szczerze, ale szczerze odradzam Ci nowy Woch. Obecnie obok krasnoludów to najbardziej schematyczna armia - przy czym WoCh zaczyna w wyścigu schematyczności wygrywać . Niestety GW strasznie skrzywdziło tą armie, po rozczłonkowaniu chaosu jest cieniem tego co było kiedyś, a GW zadbało aby resztka tego cienia była bardzo poszarpanym cieniem.
Obecnie rozpiski WoCh różnią się tylko i wyłącznie - markami i doborem przedmiotów magicznych na bohaterach. Ogólnie zróżnicowanie Woch zatrzymało się tylko i wyłącznie na herosach, przy czym przodują w zdecydowanej większości magowie.
WoCh natomiast jest ze wszystkich AB dotąd wydanych najgorzej złożonym Army Listem jeśli chodzi o "wystawialność" jednostek. Schemat armii to zawsze i wyłącznie psy, konni maruderzy i rycerze. Do tego pojawiają się obstawy pieszych maruderów, w celu trzymania magów i chronienia ich przed psychologią. Jeśli zaś wystawia się rary to niemal zawsze tylko hellki. Oczywiście każdy AB mają pewne schematy, ale w moim odczuciu kiedy grałem chaosem to monotonność armii chaosu poprostu "zabija", ponieważ fakt monotonności armii potęguje ogólnie brak strzelania (ale nie do końca), scautów, skirmishu, latających jednostek (poza dyskami). Zaś armie w 90% na stole to sama kawaleria - psy, konni maruderzy i rycerze w liczbie zwykle 5 sztuk. Wizualnie wygląda to wręcz skrajnie "nudno" i "ubogo".
Jeśli chcesz mieć obraz wyglądu armii chaosu to przejrzyj np. 10-20-30... rozpisek w podforum "rozpiski". Porównaj je i będziesz miał wygląd chaosu (no polskiego chaosu oczywiście). Jeśli chciałbyś grać różnorodną armią i zróżnicowaną taktycznie to po porównaniu rozpisek zadaj sobie pytanie czy ten AB ci to oferuje lub czy widzisz szansę aby zaprezentować skutecznie i ciekawe rozpiski alternatywne. Jeśli stwierdzisz, że tak - to kupuj chaos. Jeśli będziesz miał wątpliwości - to trzymaj się od tej armii z daleka
Ogólnie jeśli zależy Ci na różnorodności jednostek i mnogości taktycznych zagrań, to każdy bez wachania wskaże Ci mroczne elfy. Woch jest dokładnym przeciwieństwem mrocznych elfów jeśli chodzi o zróżnicowany offens.
Możesz też się wstrzymać i poczekać na bestie, które mają się ukazać bodajże po skavenach, lub najpóźniej jako trzeci book licząc od skavenów (w tym wypadku po khemrii). Nowe bestie, z nowym najpewniej lepszym ambuszem, z markowanymi herdami, nawet jeśli będą pod względem army listu równie kiepsko złożonym AB, to taktycznie napewno będzię przewyższał chaos, chociażby przez obfitość skirmishu, dużej roli szybkiej piechoty (herdy), ambuszowi i wielu innym aspektom.
Zamiast bestii możesz również poczekać na nowe khemrii. Już obecny odznacza się dużą różnorodnością, a ja na ostatnim turnieju wpadając trzy razy zrzędu na armie khemrii doświadczyłem trzech zupełnie różnie złożonych armii o zupełnie innej podstawie taktycznej (z każdą grało sie zupełnie inaczej). Jako offens również ta armia może się pochwalić całkiem sporą liczbą ciekawych zagrań. Dodatkowo w tej armii podobnie jak w dark elfach większość jednostek jest równie grywalnych i wystawialnych.