ultimate ork roster 2250BP

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Charki
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Kraków

ultimate ork roster 2250BP

Post autor: Charki »

Założenie było proste, stworzyć megaprzejebana rozpiskę zielonych mogącą powalczyć o (w miarę) dobre wyniki - w końcu to nadal orkasy. Najbardziej uniwersalną strona zielonych jest defens z maszynami i mocną magią - jak dochodzi do walki to horda się składa. Tu przychodzą z pomocą fanole dostarczane przez 3 nosicieli - mają sprawić żeby ewentualna szarża wrogiego oddziału skończyła się dla niego cieżkimi stratami. Obrywają moje oddziały (mam 2 klocki kótre powinny utrzymać pełny static nawet ze stratami + squigi które mają to w kakaowym otworze ) ale wróg dwa razy mocniej . Szaman daje przerzuty fanolom żeby nie splewiały za często i w kluczowym momencie :D

Jeden bohater leci w siatkarzach, dwóch w dzikusach i jest problem gdzie dać trzeciego szmana żeby za szybko nie uciekł.

Goblin Great Shaman @ 280 Pts
Staff of Baduumm [40]
Dispel Scroll [25]
Amulet of Protectyness [25]

Black Orc Big Boss @ 157 Pts
General; Heavy Armour; Shield
Sword of Battle [15]
Collar of Zorga [5]
Warboss Imbad's Iron Gnashas [30]
1 Boar @ [0] Pts

Orc Shaman @ 145 Pts

Dispel Scroll [25]
Nibbla's Itty Ring [20]

Night Goblin Shaman @ 130 Pts
Dispel Scroll [25]
Mad Cap Mushrooms [20]

25 Savage Boyz @ 255 Pts
Frenzy; Choppa; Spear; Warpaint; FCG

30 Night Goblins @ 145 Pts
Netters; Shield; FCG

3x 21 Night Goblins @ 117 Pts (jedne z lukami)
Shield; Musician
2 Fanatic @ [50] Pts

5 Goblin Wolf Riders @ 76 Pts
Spear; Short Bow; Light Armour; Musician

5 Goblin Spider Riders @ 76 Pts
Spear; Short Bow; Shield; Musician

2 Snotlings @ 40 Pts

2 Snotlings @ 40 Pts

Squig Herd @ 150 Pts

Squig Herd @ 90 Pts

Rock Lobber @ 75 Pts
Bully

2 Spear Chukka @ 80 Pts
Bully

Doom Diver @ 80 Pts
Doom Diver @ 80 Pts


Total Army Cost: 2250

Ktoś grał może kiedyś podobną armią, albo z podobnymi założeniami ??

W pierwotnej wersji była 25 boyzów z fcg, ale doszedłem do wniosku że potrzebny jeszcze jeden śmieć i wskoczyły na ich miejsce jedne snoty i siatkarze... choć trochę szkoda zlewania paniki od gobosów.
Jeszcze jest opcja zlikwidowania jednych małych goblinów i przerzucenia 2 fanatyków na siatkarzy. Zostaje wtedy 60 punktów na arrer boyzów albo 3 fasta.

DE na hoteku wydaja mi sie niestety nie do przejścia chyba że na mega farcie ze względu na dużo mobilnych śmieci które wyciągną fanoli, a w walce jest analandia z DE dla zielonych. :?

W najbliższym czasie powinienem zagrać kilka bitew i zobaczę co z tego wyjdzie. Co sądzicie :D?
Ostatnio zmieniony 20 sie 2009, o 08:21 przez Charki, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Ketman
Mudżahedin
Posty: 267

Post autor: Ketman »

hej,

bardzo ładne :) to moze ja napisze moje skromne spostrzezenia:

- jezeli chodzi o 4lvl Shamana to byl dał nocnika + 1x grzyby - zawsze wieksze pie.....
- nie jestem tez zwolennikiem malych oddzialow nocnikow z fanatykami - nie lepiej wystawic 2 mocne oddzialy ? np po 33 z siatkami, fcg+ 3x fanatykow (tam gdzie beda Mad Cap Mushrooms) w drugim wystarczy 2
- oddzial savage chyba za duzy - mi 21 calkowicie styka
- łuki na wolfach tez tak troche drogawo
- za zaoszczedzone punkty to mozna dac wiecej zespolow squig herdow

i to na tyle :) ewentualnie jeszcze jedno - moze zamiast jednego doom divera wstawic 4 troli ? fakt ze jest 8 ld ale bedziesz mial oddzial ktory powalczy jak ktos juz dojedzie czyms konkretnym a zapewne dojedzie - na glupocie moga sie tłuc teraz

Gremlin
Masakrator
Posty: 2428
Lokalizacja: Szczawnica/Kraków
Kontakt:

Post autor: Gremlin »

Wybierasz sie na DMP Charki XD ? Czy format przypadkowy

Awatar użytkownika
Charki
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Charki »

@Gremlin
format przypadkowy, 2250 to taka ladna liczba ;). Na DMP nie jade, ale wstawiajac za generala bsb'ka z totemem mozna zrobic rozpe anty khemrisjko-ghulspamowa ktora latwo punktow nie odda, a nawet je zdobedzie :)

@Ketman
- można by, nawet mozna by wtedy pipesy dac zamiast protectyness - pogram, zobacze co lepiej daje rade
- za drogie oddzialy wtedy wyjda, ich strata bedzie bardziej bolec. Zresztą głównym założeniem tej rozpiski jest żeby małe oddziały szły w drugiej linii i puszczały fanatyków przez moje oddziały, w szarżującego na pierwszą przeciwnika tak by łapał 4d6 od dwóch
- 25 + bohater posmyrane przez 2 fanatyków ciagle będzie mieć 5 cr'a
- łuki to tyko 5 punktów, czasem nic nie zrobią, czasem coś zabiją

Trolle to fajna jednostka, ale tutaj mi nie pasują konecpcyjnie.

keen
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 107

Post autor: keen »

roster jak już rooster mój drogi to kogut..

Awatar użytkownika
Rince
Ciśnieniowiec
Posty: 7202
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Rince »

-Nie podoba mi sie kloc 25 savagy na piechote. Wole 5tke savage boar boyzow, z d6 do szarzy i czarnuchem bsb z noggs banerem. To przynajmniej ma jakas sile uderzeniowa. Twoj kloc, tak srednio. Poza tym jest wielki, drogi i ma frenzy. Magow mozesz trzymac w snotlingach.
-Luki na fastach sa spoko. Moga sie byc bardzo przydatne. Tylko przydalby sie 3ci unit.
-4 czaki vs 2czaki + lober, skoro masz 2 dd'y.
-Na duzym shamanie wzialbym jednak sneaky staffa vs baduuma. Max antymagia.
-Unity 21 NG tez sredni pomysl. Juz lepiej zrobic z tego 2 duze i miec kilka punktow w zapasie. Np na 3ci fast i jakas baze snotligow.

Awatar użytkownika
Charki
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Charki »

-Nie podoba mi sie kloc 25 savagy na piechote. Wole 5tke savage boar boyzow, z d6 do szarzy i czarnuchem bsb z noggs banerem. To przynajmniej ma jakas sile uderzeniowa. Twoj kloc, tak srednio. Poza tym jest wielki, drogi i ma frenzy. Magow mozesz trzymac w snotlingach.
I co niby ta kawaleria miałaby robić w defensie, leciec na pałe do przodu...? Do stania z tyłu lepszy kocek ze statikiem. Taka rade trochę ..hmm... z doopy :roll:

Awatar użytkownika
Rince
Ciśnieniowiec
Posty: 7202
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Rince »

A kto powiedzial, ze musi leciec na pale? Nie moze sobie poczekac i wyjechac w turze zla? Majac np banner +d6 do szarzy. czyli na upartego 26 cali zasiegu. Na pewno daje to wiecej mozliwosci niz gowniany static, ktorym czekasz na czoko i liczysz na to, ze przeciwnik nic nie zrani.

Awatar użytkownika
Deather
Chuck Norris
Posty: 444

Post autor: Deather »

Charki pisze:I co niby ta kawaleria miałaby robić w defensie, leciec na pałe do przodu...? Do stania z tyłu lepszy kocek ze statikiem. Taka rade trochę ..hmm... z doopy
Nie masz żadnej kontry, więc rada nie do końca z doopy.

Ale jeśli lecisz na pałe do przodu bez żadnego pomysłu to faktycznie lepszy klocek.
Na BP myślę że w Twojej rozpisce dobrze spisałyby się 2x gobliński rydwan, chowasz to gdzieś. A Po tym jak ktoś wpadnie Ci w klocki Ty wbijasz mu się we flanke takim rydwanem.

Awatar użytkownika
Charki
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Charki »

Ale jeśli lecisz na pałe do przodu bez żadnego pomysłu to faktycznie lepszy klocek.
Jak lecisz na pale do przodu armią orkasów to dostajesz maske, zawsze.
..więc rada nie do końca z doopy.
Biorąc pod uwage zmiany jakie musialbym wprowadzic do rozpiski aby zrobic savagy z bsb'kiem tak jak to zaproponował Rince to połowe armii musze zmienic. Wyalic pieszych dzikusów, zwolnić slot special, wstawić bsb'ka którego w rozpie nie ma.
Więc tak, IMO rada która zmienia pół rozpiski jest zdupy. Tm bardziej ze tracę odporny na paniki, terrory oddział do trzymania bohaterów.
Na BP myślę że w Twojej rozpisce dobrze spisałyby się 2x gobliński rydwan, chowasz to gdzieś. A Po tym jak ktoś wpadnie Ci w klocki Ty wbijasz mu się we flanke takim rydwanem.
Nie ma znaczenia, czy z przodu, czy z boku taki rydwan wpadnie bo ma us4 ;). Zagrałem dzis jedna bitwe z lizakami i w rozmowach po z przeciwnikiem tez doszlismy do wniosku ze mozna by zamiast malej herdy wsatwic 2 rydwany. Do sprawdzenia.

Awatar użytkownika
Rince
Ciśnieniowiec
Posty: 7202
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Rince »

Charki pisze:Biorąc pod uwage zmiany jakie musialbym wprowadzic do rozpiski aby zrobic savagy z bsb'kiem tak jak to zaproponował Rince to połowe armii musze zmienic. Wyalic pieszych dzikusów, zwolnić slot special, wstawić bsb'ka którego w rozpie nie ma.
Więc tak, IMO rada która zmienia pół rozpiski jest zdupy. Tm bardziej ze tracę odporny na paniki, terrory oddział do trzymania bohaterów.
Wystarczy przerobic twojego boba na boba bsb, zdjac ten herd za 150 i jeden klocek NG.

5tka savage boar boyz chyba kosztuje 219. Zostaje jeszcze kilka wolnych ng, ktorych dopychasz do tych 2ch (srednich) 21ek.

Nieistotne przemeblowanie.

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

ja sie wogole odzwyczajam od grania na goblin great shamanie-> jakos orcas mi bardziej podpasil. stafe tez nosi,dokladam mu PS i DS.
zwykle moze posmyrac wroga- stopa(3 kosci),d6S4(1 kosc), fist/edbut (2 kosci)
drugi szaman albo orcas(DS+pierscien) albo NG z 2 grzybami i DS (wtedy pierscien idzie na BB).
po piersze mam ciagle 5T na szamanie (w NG realnie 6T),8ld,a duze waaagh sprawia ze mozna rzucac wieksza liczbe czarow (na duze jednostki fist jest ciekawszy od 2d6S4,no i kolejna rzecz omijajaca look out). po drugie male waaagh czesto sie nie spisuje (za duzo inicjatywy itp). po trzecie przy odrobinie farta duza stopa staje sie ciekawsza od malej.

do tego bsb i gienek z rady czarnych
totem=mozliwosc mniejszej ilosci DS bez redukcji potencjalu antymagicznego.
ale to co kto lubi,bohaterow to w zielonch jest od groma. w rozpie magicznej trzeba wypluwac duza liczbe czarow (lepiej sie przebija wtedy przez zapore DS przeciwnika)

4-5 savage mniej,kilka detali => masz wtedy 3 duze oddzialy NG (30+),siatki, z 2 fanatykami kazdy. IMO lepsze rozwiazanie.

nie wierze w 5 ciezkiej kawalerii goblinskiej...moze by wrocila razem z darmowymi slotami goblinskich BB.

no i na koniec-wierze w rownosc...wole 2x4 bazy squigow niz 3+5.

BTW,napisz jakie masz wrazenia z grania na 2x chukka+lobba. ja tak gralem na poczatku edycji ale potem LT zaczely mnie irytowac,zamienilem lobber na kolejne 2 chukki (no i przeciwnicy jakos lobbera ignoruja ale juz pod 4 chukki boja sie wleciec)

Awatar użytkownika
Ketman
Mudżahedin
Posty: 267

Post autor: Ketman »

nie nie nie nie - tylko nie rydwany goblinskie :(

Herdy moim zdaniem to najlepsza z trzech jednostek u orkow. Najlepiej 2x 4 zespoły mamy ich 20 +3 za ranki - a lac potrafia sie wysmienicie - dla mnie podstawa.

na magii powyzej 2k pkt sie nie znam bo malo gram ostatnio nimi. Za to testuje Warbossa w walcu piechotnym :) 2x spear chukka + 2x herdy i czwarty to juz dowolnosc Hoppery/Loba/Swiniaki na Dzikach.

Awatar użytkownika
Charki
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Charki »

@Rince
W twojej sugestii było jeszcze żeby świniaków dać zamiast piechoty savage, a to juz duze zmiany sa ;). Zresztą ja nie jestem wilekim fanem dzikusów na swiniakch: za drogie, zbyt kruche - kiedyś ich wystawiałem ale zbyt rzadko się spłacali. Pozatym rozgarnięty przeciwnik nie pozwoli sobie wjechać taka kawaleria w cos cennego.

@quas
Ja ostatanio zaczałem grać na duzym goblinie szamanie (o ile jedna bitwe mozna nazwac ostatnio ;) ) i w najblizszym czasie bede na nim grał. Ork ma swoje zalety, goblin też, + nieco inna armie sie skada pod orkasa. Lord u mnie w armii zależy od aktualnej "fazy": grałem na wronie, grałem z warbossem na świniaku i z dużym orkowym szamanem też, co jakiś czas "faza" mi się zmienia i zaczynam grać na innym :)
4-5 savage mniej,kilka detali => masz wtedy 3 duze oddzialy NG (30+),siatki, z 2 fanatykami kazdy. IMO lepsze rozwiazanie
Jak pisałem wcześniej liczba savagy była dobierana tak, żeby po oberwaniu 2d6 od fanoli dalej bylo +5cr. Gobliny z fanolami maja chodzić w drugiej linni i przepuszczać przez swoich jako kontre dla wrogiej szarży na moje oddziały "ze statikiem". Średnio mi to niestety wyszło, ale jeszcze będę próbował jeszcze.
no i na koniec-wierze w rownosc...wole 2x4 bazy squigow niz 3+5.
zaczynałem od 5+5 ale trzeba było punkty przyciąć. wyszedłem z założenia, że będzie duży ze statikiem na środku i mały do flankowania. Znowu zależy co kto lubi ;)
BTW,napisz jakie masz wrazenia z grania na 2x chukka+lobba. ja tak gralem na poczatku edycji ale potem LT zaczely mnie irytowac,zamienilem lobber na kolejne 2 chukki (no i przeciwnicy jakos lobbera ignoruja ale juz pod 4 chukki boja sie wleciec)
Zawsze gralem na 2 czuki + lobba (przez moment nawet byłem hardkorem - grałem na dwóch klopach) i nie narzekam na te kombinacje. Zaletą klopy jest to że jednym strzałem potrafi zdjąc skurczybyka ;). 4 bolce do mnie nie przemawiają. Dyskusja nad wyższością klopy nad bolcami nie ma sensu - obie maja zalety obie maja wady.
Za to testuje Warbossa w walcu piechotnym :) 2x spear chukka + 2x herdy i czwarty to juz dowolnosc Hoppery/Loba/Swiniaki na Dzikach.
Zajebiscie sie prowadzi walec. ze skutecznością gorzej ale jaka przyjemność :D

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

tylko ze walec taki kruchy teraz...malutki kamyczek i sie przewraca.
ja z warbossa zrezgnowalem-zawsze rajcowalo mnie 9 ld...ale chlopak ost nie ma lekkiego zycia-> albo go cala impreza omija albo dostaje zmasowana szarze i plynie.

szaman ma okazje sie wykazac od 1 tury.
i jasne-gobbo szaman ma inne zalety. ja na chwile obecna bardziej cenie orcasa 4lvl. sprawdza mi sie bardziej.
ale jak to mowia-o gustach sie nie dyskutuje.

ps. nie mam zaufania do ustawiania wlasnej armii w 2 szeregach. dlatego wole bardziej solidne ustawienie w 1 szeregu.

Awatar użytkownika
Charki
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Charki »

Savage nie uciekną, squigi tez wiec za nimi spokojnie można czymś człapać. Dokładnie za oddziałami druga linia nie idzie, tylko tak jakby "cofnięte" z pierwszego szeregu. Coś jak ułożenie pół tego samego koloru na szachownicy.

Awatar użytkownika
Ketman
Mudżahedin
Posty: 267

Post autor: Ketman »

no ok jestem zmuszony bronic mojego walca :)

to moja rozpiska, ktora zagralem narazie kilka bitew (z vampirami, tomb kingami i imperium)


1 Black Orc Warboss @ 265 Pts
General; Heavy Armour
Ulag's Akk'rit Axe [25]
Effigy of Mork [35]
Warboss Imbad's Iron Gnashas [30]
1 Boar

1 Black Orc Big Boss @ 180 Pts
Heavy Armour; Battle Standard
Morks Spirit Totem [50]
1 Boar

1 Night Goblin Shaman @ 100 Pts
Magic Level 1; Little Waagh
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]

1 Night Goblin Shaman @ 100 Pts
Magic Level 1; Little Waagh
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]

5 Goblin Wolf Riders @ 65 Pts
Spear; Light Armour

5 Goblin Wolf Riders @ 65 Pts
Spear; Light Armour

24 Orc Boyz @ 180 Pts
Choppa; Light Armour; Shield; Standard; Musician
1 Orc Boss

24 Orc Boyz @ 180 Pts
Choppa; Light Armour; Shield; Standard; Musician
1 Orc Boss

4 Squig Herd @ 120 Pts

4 Squig Herd @ 120 Pts

2 Spear Chukka @ 70 Pts

1 Rock Lobber @ 75 Pts
Bully

10 Trolls @ 400 Pts

1 Doom Diver @ 80 Pts


Casting Pool: 4
Dispel Pool: 4 +3(ze szmaty) +4DS

Models in Army: 131
Total Army Cost: 2000

No i teraz zapewne sie pytacie czemu taki duzy oddzial Troli ? BO sa zaje..... !!! fakt ze duzy to klocek, ale w walce sa idealni - jak gralem z vampirami to koles nie nadazal ze wskrzeszaniem :) po prostu tluklem mu tyle ze po 2 rundach juz nic nie zostalo. Dzieki regeneracji sa mocno odporni, do tego kazdy oddzial ktory nie zda testu na feara albo breaka z automaty ucieka :) no jeszcze 2 jedynki ale....
Do tego Herdy na flankach - trolle w srodku z orkasami. Zamiast lobby mozna wstawic swiniaczki/hoppery ale jak na dzien dzisiejszy to pozostaje przy głazocisku.
Coz moge jeszcze powiedziec ? wystawiajac taki klocek gwarantuje ze przeciwnik bedzie mial co analizowac, skupia po prostu na sobie uwage - a bedac tak uniwersalny i tani po prostu sie oplaca (szczegolnie ze wart jest tyle ile dobry klocek BO ktore jak wiemy obsysaja) dziekuje za uwage.

pozdrawiam

ODPOWIEDZ