skleciłem taka oto rozpiskę i chciałbym wiedzieć czy ma to prawo bytu na stole?
1 Vampire Lord @ 470 Pts
General; Magic Level 3; Necromancy; 2ndWeapon; Heavy armour
Flayed Hauberk [25]
Black Periapt [15]
The Arkayne: Dark Acolyte [30]
The Arkayne: Forbidden Lore [35]
The Master: Summon Ghouls [15]
The Martialle: Avatar of Death [20]
Wristbands of Black Gold [30]
Sword of Might [15]
1 Hellsteed @ [0] Pts
1 Vampire @ 200 Pts
Magic Level 1; Necromancy; Great Weapon; Heavy armour
The Arkayne: Dark Acolyte [30]
The Martialle: Avatar of Death [20]
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
1 * Wight King @ 172 Pts
Battle Standard Bearer; Barding; Lance; Heavy armour; Shield
Sword of Kings [25]
Talisman of Protection [15]
1 Skeletal steed @ [0] Pts
1 Necromancer @ 235 Pts
Magic Level 1; Necromancy; Knows 3 Necro Spells
1: Raise Dead [0]
2: Vanhel's Danse Macabre [0]
Sceptre de Noirot [25]
Nightshroud [20]
Biting Blade [5]
1 Corpse Cart @ [100] Pts
Miasma of Deathly Vigor [0]
Unholy Loadstone [0]
20 Zombies @ 92 Pts
Standard; Musician
9 Skeleton Warriors @ 125 Pts
Light Armour; Shield; Standard; Musician
Standard of Hellish Vigor [25]
1 Skeleton Captain @ [8] Pts
9 Crypt Ghouls @ 88 Pts
1 Ghast @ [8] Pts
4 Dire Wolves @ 50 Pts
1 Doom Wolf @ [10] Pts
4 Dire Wolves @ 50 Pts
1 Doom Wolf @ [10] Pts
19 Grave Guard @ 315 Pts
Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
Banner of the Barrows [45]
1 Seneschal @ [12] Pts
4 Cairn Wraiths @ 275 Pts
Great Weapon
1 Banshee @ [25] Pts
1 Varghulf @ 175 Pts
Bestial Fury [0]
Casting Pool: 9
Dispel Pool: 6
Models in Army: 81
Total Army Cost: 2247
VC 2250 pkt.
Gdyby nie to, że masz ponad 1000 pts utopionych w bohaterach to byłoby ok.
Załóżmy, że przeciwnik pójdzie pierwszy a w twojej turze zablokuje Ci całą magie... to czy świadczy to o twojej porażce ?
No bo nie łudzisz się chyba iż uda Ci się cokolwiek przyjąć na klatę oddziałami w liczbie ~~ 15.
EDIT:
Nie wiem czy wziąłeś pod uwagę posiadanie magicznych broni na twoich bohaterach.
Jeśli masz Magic Weapon musisz go używać, tylko bretonnia może zmieniać pomiedzy normal a magic wpns.
Wiec wight king i twoje vampiry maja utopione nie potrzebne punkty...
Załóżmy, że przeciwnik pójdzie pierwszy a w twojej turze zablokuje Ci całą magie... to czy świadczy to o twojej porażce ?
No bo nie łudzisz się chyba iż uda Ci się cokolwiek przyjąć na klatę oddziałami w liczbie ~~ 15.
EDIT:
Nie wiem czy wziąłeś pod uwagę posiadanie magicznych broni na twoich bohaterach.
Jeśli masz Magic Weapon musisz go używać, tylko bretonnia może zmieniać pomiedzy normal a magic wpns.
Wiec wight king i twoje vampiry maja utopione nie potrzebne punkty...
Z porad na szybko, na pewno dobrze iść w jeden typ jednostek core czyli albo ghule albo szkielety. Ponieważ wtedy ładujesz tylko w jedną zdolność wskrzeszania ponad standardowy rozmiar oddziału. Jeśli nie grasz na Balancing Patcha etc to najlepiej 3 oddziały Ghuli
ps
Z zablokowaniem całej magii bywa ciężko, szczególnie jak się wskrzesza na +3
ps
Z zablokowaniem całej magii bywa ciężko, szczególnie jak się wskrzesza na +3
ok może to nie 2250 pkt. ale nie było czasu a dzisiaj nawiedziła mnie w nocy dziwna wizja rozpiski na 1500 pkt. i czy moglibyście ją ocenić? Ordynator szpitala psychiatrycznego zaznacza, że nasz pacjent który pisze niniejszy tekst nie był w dobrym stanie psychicznym przygotowując niniejszą rozpiskę, więc proszę o wyrozumiałość dla jego chorych wymysłów...
1 Vampire @ 195 Pts
General; Magic Level 1; Necromancy
The Arkayne: Dark Acolyte [30]
The Master: Summon Ghouls [15]
Sword of Might [15]
Flayed Hauberk [25]
Tallisman of Lycni [10]
1 Necromancer @ 90 Pts
Magic Level 1; Necromancy; Knows 2 Necro Spells
Nightshroud [20]
1 Vampire @ 300 Pts
Battle Standard Bearer; Magic Level 1; Necromancy; Lance; Heavy armour;
Shield
The Drakenhof Banner [125]
The Martialle: Dread Knight [25]
1 Barded Nightmare @ [0] Pts
The Bestialle: Infinite Hatred [25]
4 Blood Knights @ 425 Pts
Barding; Frenzy; Lance; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
The Flag of Blood Keep [75]
1 Kastellan @ [45] Pts
Frenzy
Sword of Kings [25]
5 Nightmare @ [0] Pts
10 Crypt Ghouls @ 8 Pts
10 Crypt Ghouls @ 80 Pts
6 Dire Wolves @ 48 Pts
19 Grave Guard @ 274 Pts
Heavy Armour; Shield; Standard
Banner of Hellfire [10]
1 Seneschal @ [12] Pts
Casting Pool: 6
Dispel Pool: 5
Models in Army: 54
Total Army Cost: 1492
Ok więc mamy generała biegacza z sv 2+ który ma za zadanie masowo wskrzeszać ghule tam gdzie tego potrzeba, dawać marsz i ogólnie wspomagać jednostki od zaplecza. Drugi wampir, sztandarowy zostaje umieszczony w regimencie blood knight'ów (za chwilę do nich dojdę), a nekromanta będzie sobie siedział w klocku GG i stamtąd będzie leczył swoje oddziały i popychał je do do przodu przy użyciu danse vanhela. Teraz dochodzimy do jednostek... Ghule robią za podstawowe mięcho armatnie (nie licząc wskrzeszanych zombie) i wspomaganie dla bloods'ów i GG. Wilki, jak można się domyśleć flankują wroga i przytrzymują go żeby reszta rozkładających się towarzyszy mogła go dobić. GG chodzą po prostu po polu bitwy i walczą ze wszystkim co nie jest dla nich za silne. Główną siła armii jest za to oddział 5 krwawych rycerzy z wampirem (na który wywaliłem połowę pkt. z rozpiski). Z sv 2+, ward sv 4+ przeciw wszelkim atakom strzeleckim i regeneracją robią za najbardziej pancerny oddział w mojej armii, kasztelanowi dorzuciłem mieczyk z killing blow'em a wampirowi moc dającą +1 do wyniku walki. Za zadanie mają wyrżnąć wszystko co stanie im na drodze a zwłaszcza zająć się najlepszymi jednostkami wroga... To by było z grubsza na tyle... Czekam na ocenę rozpiski
1 Vampire @ 195 Pts
General; Magic Level 1; Necromancy
The Arkayne: Dark Acolyte [30]
The Master: Summon Ghouls [15]
Sword of Might [15]
Flayed Hauberk [25]
Tallisman of Lycni [10]
1 Necromancer @ 90 Pts
Magic Level 1; Necromancy; Knows 2 Necro Spells
Nightshroud [20]
1 Vampire @ 300 Pts
Battle Standard Bearer; Magic Level 1; Necromancy; Lance; Heavy armour;
Shield
The Drakenhof Banner [125]
The Martialle: Dread Knight [25]
1 Barded Nightmare @ [0] Pts
The Bestialle: Infinite Hatred [25]
4 Blood Knights @ 425 Pts
Barding; Frenzy; Lance; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
The Flag of Blood Keep [75]
1 Kastellan @ [45] Pts
Frenzy
Sword of Kings [25]
5 Nightmare @ [0] Pts
10 Crypt Ghouls @ 8 Pts
10 Crypt Ghouls @ 80 Pts
6 Dire Wolves @ 48 Pts
19 Grave Guard @ 274 Pts
Heavy Armour; Shield; Standard
Banner of Hellfire [10]
1 Seneschal @ [12] Pts
Casting Pool: 6
Dispel Pool: 5
Models in Army: 54
Total Army Cost: 1492
Ok więc mamy generała biegacza z sv 2+ który ma za zadanie masowo wskrzeszać ghule tam gdzie tego potrzeba, dawać marsz i ogólnie wspomagać jednostki od zaplecza. Drugi wampir, sztandarowy zostaje umieszczony w regimencie blood knight'ów (za chwilę do nich dojdę), a nekromanta będzie sobie siedział w klocku GG i stamtąd będzie leczył swoje oddziały i popychał je do do przodu przy użyciu danse vanhela. Teraz dochodzimy do jednostek... Ghule robią za podstawowe mięcho armatnie (nie licząc wskrzeszanych zombie) i wspomaganie dla bloods'ów i GG. Wilki, jak można się domyśleć flankują wroga i przytrzymują go żeby reszta rozkładających się towarzyszy mogła go dobić. GG chodzą po prostu po polu bitwy i walczą ze wszystkim co nie jest dla nich za silne. Główną siła armii jest za to oddział 5 krwawych rycerzy z wampirem (na który wywaliłem połowę pkt. z rozpiski). Z sv 2+, ward sv 4+ przeciw wszelkim atakom strzeleckim i regeneracją robią za najbardziej pancerny oddział w mojej armii, kasztelanowi dorzuciłem mieczyk z killing blow'em a wampirowi moc dającą +1 do wyniku walki. Za zadanie mają wyrżnąć wszystko co stanie im na drodze a zwłaszcza zająć się najlepszymi jednostkami wroga... To by było z grubsza na tyle... Czekam na ocenę rozpiski
Nie widzę nigdzie mocy która daje +1 do combatu
Btw, jeśli tymi psami chcesz flankować i przetrzymać to warto wykupić tam championa.
Necromanterowi dałbym bounda z popychaczką. Grave Guardom War Banner.
Oddział Blood Knightów pancerny, nie powiem
Btw, jeśli tymi psami chcesz flankować i przetrzymać to warto wykupić tam championa.
Necromanterowi dałbym bounda z popychaczką. Grave Guardom War Banner.
Oddział Blood Knightów pancerny, nie powiem
In my humble opinion:
Na takie punkty więcej zamieszania zrobiłyby Wrighty, ale ok próbuj.
Moim zdaniem w takim układzie każdy gracz który świadomy jest co to jest frenzy wyprowadzi Ci tych Twoich Bloodków w pole, że nic nie zrobisz. Nie masz wystarczająco śmieci żeby pilnować tego oddziału. Masz tylko 1 oddział wilków i jak sam napisałeś chcesz nim "flankować".
To teraz zobacz sytuację w której ktoś pod ten oddział wystawia Ci 5 harpii czy innego badziewia, musisz do nich lecieć bo masz frenzy, on robi flee 2/3 D6 ty gonisz 14" nawet jeśli te harpie czy inne badziewie dogonisz to jesteś plecami/bokiem do przeciwnika. Jeśli nie dogonisz to jesteś na spalonej szarży wystawiony bardzo ładnie na jakąś zagubioną kontr szarżę i możesz się posypać. Przed oddziałem takich Bloodzi trzymaj psy blokując im taką niepotrzebną szarżę.
Inna sprawa czy potrzebny Ci na nich kasztelan. Zawsze musisz wtedy rzucać challenge. Dodatkowo on się nie liczy chyba do Look out Sir (musi być 5 zwykłych wojów nie licząc championa). Więc za cel ostrzału bez problemu powinno się dać wziąć Twojego BSB. Masz Regenkę i Warda to Cię ratuje, ok.
Poza tym Sword of Kings to Killing Blow ale na 6 (ten miecz lepiej dawac dla Wight Kinga jeśli go masz w rozpisce 5+wtedy) tak to są lepsze sposoby na wydanie 25ptk, np. skombinuj jeszcze 15 i masz na drugie wilki
Wampir BSB ma "Infinite Hatred" w Twojej rozpisce to nei jest +1 do CR, no ale strzelam, że się pomyliłeś i chodziło Ci o Walking Dead.
Jak bardzo chcesz to próbuj grać na takim BSB ale to bardzo drogo wychodzi. Za te 75ptk (jakbyś dał mu 50ptk magicznych przedmiotów) mógłbyś już dodać do rozpiski 3 Fell Baty i znaleźć punkty na WarBanner dla GG, który jest lepszym rozwiązaniem niż ten dający ogniste ataki.
Nekromancie ta zbroja to nie wiem czy akurat bardzo potrzebna, lepiej mu daj 2x Dispel Scroll'e bo tego nie masz w ogóle.
Pograj zobaczysz
Na takie punkty więcej zamieszania zrobiłyby Wrighty, ale ok próbuj.
Moim zdaniem w takim układzie każdy gracz który świadomy jest co to jest frenzy wyprowadzi Ci tych Twoich Bloodków w pole, że nic nie zrobisz. Nie masz wystarczająco śmieci żeby pilnować tego oddziału. Masz tylko 1 oddział wilków i jak sam napisałeś chcesz nim "flankować".
To teraz zobacz sytuację w której ktoś pod ten oddział wystawia Ci 5 harpii czy innego badziewia, musisz do nich lecieć bo masz frenzy, on robi flee 2/3 D6 ty gonisz 14" nawet jeśli te harpie czy inne badziewie dogonisz to jesteś plecami/bokiem do przeciwnika. Jeśli nie dogonisz to jesteś na spalonej szarży wystawiony bardzo ładnie na jakąś zagubioną kontr szarżę i możesz się posypać. Przed oddziałem takich Bloodzi trzymaj psy blokując im taką niepotrzebną szarżę.
Inna sprawa czy potrzebny Ci na nich kasztelan. Zawsze musisz wtedy rzucać challenge. Dodatkowo on się nie liczy chyba do Look out Sir (musi być 5 zwykłych wojów nie licząc championa). Więc za cel ostrzału bez problemu powinno się dać wziąć Twojego BSB. Masz Regenkę i Warda to Cię ratuje, ok.
Poza tym Sword of Kings to Killing Blow ale na 6 (ten miecz lepiej dawac dla Wight Kinga jeśli go masz w rozpisce 5+wtedy) tak to są lepsze sposoby na wydanie 25ptk, np. skombinuj jeszcze 15 i masz na drugie wilki
Wampir BSB ma "Infinite Hatred" w Twojej rozpisce to nei jest +1 do CR, no ale strzelam, że się pomyliłeś i chodziło Ci o Walking Dead.
Jak bardzo chcesz to próbuj grać na takim BSB ale to bardzo drogo wychodzi. Za te 75ptk (jakbyś dał mu 50ptk magicznych przedmiotów) mógłbyś już dodać do rozpiski 3 Fell Baty i znaleźć punkty na WarBanner dla GG, który jest lepszym rozwiązaniem niż ten dający ogniste ataki.
Nekromancie ta zbroja to nie wiem czy akurat bardzo potrzebna, lepiej mu daj 2x Dispel Scroll'e bo tego nie masz w ogóle.
Pograj zobaczysz
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Bez żadnego scrolla Blood keepów bardzo szybko stracisz od kuźni, a jak nie będzie miał kuźni to od jakiejś pięknej kanapki po tym jak pogonisz za fastem
Necro chyba nie może mieć nightshrouda
Generał złożony z mocami do magii i itemami do walki....
Necro chyba nie może mieć nightshrouda
Generał złożony z mocami do magii i itemami do walki....
Nekro może mieć tę zbroję, co nie zmienia faktu, że lepiej dać mu scrolle.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Kolejna rozpiska z serii moich chorych wymysłów
Rozpiska jest na 1800 pkt. przygotowana na TK, z poprzedniej rozpiski postanowiłem ściągnąć idee pancernego klocuszka Blood Knight'ów, reszta wyjaśnień pod rozpiską:
1800 Pts - Vampire Counts Army
1 Vampire @ 195 Pts
General; Magic Level 1; Necromancy
The Master: Summon Ghouls [15]
The Arkayne: Dark Acolyte [30]
Flayed Hauberk [25]
Sceptre de Noirot [25]
1 Vampire @ 300 Pts
Battle Standard Bearer; Magic Level 1; Necromancy; Lance; Heavy armour;
Shield
The Drakenhof Banner [125]
The Martialle: Dread Knight [25]
1 Barded Nightmare @ [0] Pts
The Courtly: Walking Death [25]
1 * Wight King @ 132 Pts
Barding; Lance; Heavy armour; Shield
Sword of Kings [25]
1 Skeletal steed @ [0] Pts
10 Crypt Ghouls @ 80 Pts
10 Crypt Ghouls @ 80 Pts
19 Grave Guard @ 299 Pts
Heavy Armour; Shield; Standard
Royal Standard of Strigos [35]
1 Seneschal @ [12] Pts
4 Black Knights @ 197 Pts
Barding; Lance; Heavy Armour; Shield; Standard
Icon of Vengeance [25]
1 Hell Knight @ [16] Pts
5 Skeletal steed @ [0] Pts
5 Fell Bats @ 100 Pts
4 Blood Knights @ 415 Pts
Barding; Frenzy; Lance; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
The Flag of Blood Keep [75]
1 Kastellan @ [35] Pts
Frenzy
Sword of Striking [15]
5 Nightmare @ [0] Pts
Casting Pool: 5
Dispel Pool: 4
Models in Army: 58
Total Army Cost: 1798
Na początku zaznaczam, że jedyne co wiem o taktyce mojego przeciwnika, to to, że na 150% wystawi 3-4 Ushabti... Ok, a teraz wyjaśnienia:
Generał ma za zadanie nie wychylać się zbytnio i z bezpiecznej pozycji powiększać stan liczbowy swojej armii ponad stan początkowy.
Drugi wampir, ze sztandarem, tak jak w poprzedniej rozpisce zostanie umieszczony w oddziale Bloods'ów, oprócz regeneracji dając im dodatkowe +1 do CR.
Wight king będzie siedział w oddziale BK razem ze swoim KB na 5+
Ghule będą znowu wielozadaniową jednostką wsparcia, w zależności od sytuacji, będą robiły za "żywe" tarcze, lub będą przetrzymywały wroga dla swoich sojuszników, ogólnie takie podgryzacze kostek
GG jak łatwo się domyślić będą trzonem mojej piechoty, dorzuciłem im nienawiść ażeby mieć pewność, że nic nie umknie przed ich zabójczymi ostrzami.
BK z królem będą główną siłą uderzeniową przeciwko większości jednostek wroga, a ich sztandar jest na wszelki wypadek, jakby okazało się, że generałowi się zdechło
Funkcji batów wyjaśniać chyba nie muszę, tak samo jak Krwawych rycerzy?
Zastanawiam się tylko czy nie zmienić miecza kasztelana na słomkę lub miecz bojowy...
Zastanawiałem się nad wstawieniem komuś dispel scrolla, ale zrezygnowałem z tego, stwierdziłem, że 4 kości mi starczą.
Proszę o wasze opinie
Rozpiska jest na 1800 pkt. przygotowana na TK, z poprzedniej rozpiski postanowiłem ściągnąć idee pancernego klocuszka Blood Knight'ów, reszta wyjaśnień pod rozpiską:
1800 Pts - Vampire Counts Army
1 Vampire @ 195 Pts
General; Magic Level 1; Necromancy
The Master: Summon Ghouls [15]
The Arkayne: Dark Acolyte [30]
Flayed Hauberk [25]
Sceptre de Noirot [25]
1 Vampire @ 300 Pts
Battle Standard Bearer; Magic Level 1; Necromancy; Lance; Heavy armour;
Shield
The Drakenhof Banner [125]
The Martialle: Dread Knight [25]
1 Barded Nightmare @ [0] Pts
The Courtly: Walking Death [25]
1 * Wight King @ 132 Pts
Barding; Lance; Heavy armour; Shield
Sword of Kings [25]
1 Skeletal steed @ [0] Pts
10 Crypt Ghouls @ 80 Pts
10 Crypt Ghouls @ 80 Pts
19 Grave Guard @ 299 Pts
Heavy Armour; Shield; Standard
Royal Standard of Strigos [35]
1 Seneschal @ [12] Pts
4 Black Knights @ 197 Pts
Barding; Lance; Heavy Armour; Shield; Standard
Icon of Vengeance [25]
1 Hell Knight @ [16] Pts
5 Skeletal steed @ [0] Pts
5 Fell Bats @ 100 Pts
4 Blood Knights @ 415 Pts
Barding; Frenzy; Lance; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
The Flag of Blood Keep [75]
1 Kastellan @ [35] Pts
Frenzy
Sword of Striking [15]
5 Nightmare @ [0] Pts
Casting Pool: 5
Dispel Pool: 4
Models in Army: 58
Total Army Cost: 1798
Na początku zaznaczam, że jedyne co wiem o taktyce mojego przeciwnika, to to, że na 150% wystawi 3-4 Ushabti... Ok, a teraz wyjaśnienia:
Generał ma za zadanie nie wychylać się zbytnio i z bezpiecznej pozycji powiększać stan liczbowy swojej armii ponad stan początkowy.
Drugi wampir, ze sztandarem, tak jak w poprzedniej rozpisce zostanie umieszczony w oddziale Bloods'ów, oprócz regeneracji dając im dodatkowe +1 do CR.
Wight king będzie siedział w oddziale BK razem ze swoim KB na 5+
Ghule będą znowu wielozadaniową jednostką wsparcia, w zależności od sytuacji, będą robiły za "żywe" tarcze, lub będą przetrzymywały wroga dla swoich sojuszników, ogólnie takie podgryzacze kostek
GG jak łatwo się domyślić będą trzonem mojej piechoty, dorzuciłem im nienawiść ażeby mieć pewność, że nic nie umknie przed ich zabójczymi ostrzami.
BK z królem będą główną siłą uderzeniową przeciwko większości jednostek wroga, a ich sztandar jest na wszelki wypadek, jakby okazało się, że generałowi się zdechło
Funkcji batów wyjaśniać chyba nie muszę, tak samo jak Krwawych rycerzy?
Zastanawiam się tylko czy nie zmienić miecza kasztelana na słomkę lub miecz bojowy...
Zastanawiałem się nad wstawieniem komuś dispel scrolla, ale zrezygnowałem z tego, stwierdziłem, że 4 kości mi starczą.
Proszę o wasze opinie