Pytania a propos bitwy 2 vs 2

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Azgaroth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3248
Lokalizacja: Poznań

Pytania a propos bitwy 2 vs 2

Post autor: Azgaroth »

Witam !
Wraz z kolegami mamy plan zorganizować sobie pojedynek czterech armii - 2 vs 2 a mianowicie : VC+HE vs DE+WoCH. Przed bitwą rodzi się kilka pytań :

1.) Czy kolejność ruchu losuje się kolejno dla poszczególnych armii czy stron ? To znaczy losuje się kolejność np. VC, DE, HE itd czy stronami - ja przeprowadzam turę pierwszy obiema armiami a potem przeciwnik ?

2.) Czy przedmioty lub umiejętności danych jednostek wpływają na sojusznicze armie ? Np przedmiot maga chaosu który daje +1 do rzutu kostką podczas rzucenia każdego czaru przez innych magów w promieniu 12"" ?

3. ) Czy przykładowo umiejętność Corpse Cart dający -1 do rzutu kostką podczas prób rzucenia czaru wrogiego maga w promieniu 24" działa na obie wrogie armie ?

4.) Czy mag danej armii może wspomagać czarami sojusznicze jednostki innych armii ?

Czy są jeszcze jakieś inne zasady podczas bitw 2 vs 2 które należy uwzględnić ? Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
ANtY
Kretozord
Posty: 1610
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: ANtY »

Najpierw jedna strona wykonuje ruch, potem druga.
Czary itp nie działają na sojusznicze jednostki.
Na obie wrogie armie działa.

Awatar użytkownika
KrzysiekW
Wielki Śląski Ninja
Posty: 3850
Lokalizacja: Pilchowice, Klub "Schwarze Pferd"

Post autor: KrzysiekW »

Azgaroth pisze: Witam
Wraz z kolegami mamy plan zorganizować sobie pojedynek czterech armii - 2 vs 2 a mianowicie : VC+HE vs DE+WoCH. Przed bitwą rodzi się kilka pytań :
Generalnie to fajne bitwy. Polecam zajrzeć do uściśleń sędziowskich, do działu o turniejach par, i tam znajdziesz sporo wyjaśnień do tych kwestii. Generalnie odpowiedż Anty jest poprawna, ale nie wyjaśnia np. skull of katam. :)
Fajne są też większe bitwy, nam zdarzyło się zagrać 5 na 5. :)
Nie musisz się sztywno trzymać zasad, w takich luźniejszych grach można pozwolić sobie na odrobinę szaleństwa. Np. my w naszych domowych grach dopuszczamy rzucanie czarów na jednostki sojusznicze. Oczywiście nie wszystkich na wszystko, no np. dance macabre ma wpisane, że rzuca się na jednostkę "undead", więc na HE z Twojego przykładu nie powinien działać.
Azgaroth pisze:1.) Czy kolejność ruchu losuje się kolejno dla poszczególnych armii czy stron ? To znaczy losuje się kolejność np. VC, DE, HE itd czy stronami - ja przeprowadzam turę pierwszy obiema armiami a potem przeciwnik ?
Najpierw jeden cały sojusz, potem drugi.
Azgaroth pisze:2.) Czy przedmioty lub umiejętności danych jednostek wpływają na sojusznicze armie ? Np przedmiot maga chaosu który daje +1 do rzutu kostką podczas rzucenia każdego czaru przez innych magów w promieniu 12"" ?

To zależy od opisu przedmiotu. Np. Skull of Katam daje zarówno magom przyjaznym, jak i wrogim, wiec na sojusznika powinien też działać, i podobną zasadę stosowałbym przy innych przedmiotach o podobnym działaniu.
Dyskusję na temat takich przedmiotów znajdziesz gdzieś w dziale o zasadach.
W luźniejszych bitwach przyjęliśmy też, że inne rzeczy z opisem działania "friendly units", a nie np. tylko "DE units", mogą działać na sojusznika - przykładem jest kocioł. Ale na początek zróbcie tak, żeby było jasno, przejrzyście, i bez pola do przegięć.
Azgaroth pisze:3. ) Czy przykładowo umiejętność Corpse Cart dający -1 do rzutu kostką podczas prób rzucenia czaru wrogiego maga w promieniu 24" działa na obie wrogie armie ?
Tak, oczywiście. Podobnie np. Sztandar z WoCh z minusem do Ld, czy dzwon skavenów.
Azgaroth pisze:4.) Czy mag danej armii może wspomagać czarami sojusznicze jednostki innych armii ?
Jak pisałem powyżej, generalnie nie, i na turniejach tak się gra, ale w domowych bitwach to jest miła odmiana, kiedy np. mag z Lore of Life leczy sojuszników. :)
Azgaroth pisze:Czy są jeszcze jakieś inne zasady podczas bitw 2 vs 2 które należy uwzględnić ? Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam :)
Odsyłam do uściśleń. :)

Awatar użytkownika
Azgaroth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3248
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Azgaroth »

Mam jeszcze pytanie o którym zapomniałem, a dotyczy ono rozpraszania czarów. Jak to jest :

1. Czar ofensywny ( np. magic missile ) skierowany przeciw danej armii może rozpraszać tylko ta dana armia czy sojusznicza także ?

2. Czy czary typu inwokacja neheka, czy wskrzeszanie zmarłych lub dance macabre mogą rozproszyć obie armie ?

3. Jeśli jest czar np. Wind of Undeath - który daje to, że rzucam na każdą jednostkę wroga i na 4+ dostaje jedną ranę to rozumiem, że oboje mogą to rozpraszać ?

I teraz kwestia zasadnicza - oczywiście dziwne byłoby łączenie kości rozpraszania, np jedna armia daje 2 kostki i druga też 2. Ale czy jest możliwość że po nieudanym rozproszeniu jednej armii druga armia może spróbować czar rozproszyć ?

Awatar użytkownika
ANtY
Kretozord
Posty: 1610
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: ANtY »

Obie sojusznicze armie dysponują jedną pulą dispella i mogą razem rozpraszać wszystko co chcą.

Awatar użytkownika
Azgaroth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3248
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Azgaroth »

ANtY pisze:Obie sojusznicze armie dysponują jedną pulą dispella i mogą razem rozpraszać wszystko co chcą.
Czyli załóżmy - przeciwnicy
Dark Elves - 3 magów 2 poziomu
WoCH - 3 wojowników

Wtedy mają :
- 2 bazowe kostki dispela + 3 za magów DE ?

Czy mają
- 4 bazowe kostki dispela + 3 za magów DE ?

Awatar użytkownika
ANtY
Kretozord
Posty: 1610
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: ANtY »

4 bazowe z tego co wiem, ale tu nie mam 100% pewności.

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

2 bazowe :)

Awatar użytkownika
Niko
Oszukista
Posty: 794
Lokalizacja: Warszawa, Yelonki "GAMONIE"

Post autor: Niko »

zeby miec 4 musieli by miec krasnoluda w teamie :P

Pool jest wspolny dla sojuszu i to tego dodaje sie kostki za magow... w powerze i dispellu jest tak samo...

a no i nie ma czegos takiego ze rozprasza jedna armia a jak jej sie nie uda to robi to druga... rozprasza sojusz a nie poszczegolne armie...

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Niko pisze:a no i nie ma czegos takiego ze rozprasza jedna armia a jak jej sie nie uda to robi to druga... rozprasza sojusz a nie poszczegolne armie...
Rozprasza konkretny mag, wiec jesli mag ma +1 do dispela to tego jak najbardziej moze uzyc.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

Hmm :-)
z kostkami rozproszenia to wygląda na proste rozwiązanie, a co z kostkami mocy?
strona posiada 2 kostki wspólne +wszystkie kostki generowane przez swoje armie? HE Banner of Sorcerry, Skaveńskie cuda, które są w ogólnym poolu, taki black periapt itp, gracze sami decydują kto ile kostek zużyje ze wspólnego jeziorka, czy jakaś kolejność obowiązuje
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

misha pisze:Hmm :-)
z kostkami rozproszenia to wygląda na proste rozwiązanie, a co z kostkami mocy?
strona posiada 2 kostki wspólne +wszystkie kostki generowane przez swoje armie? HE Banner of Sorcerry, Skaveńskie cuda, które są w ogólnym poolu, taki black periapt itp, gracze sami decydują kto ile kostek zużyje ze wspólnego jeziorka, czy jakaś kolejność obowiązuje
nie ma nic trudnego... w sprawie generowanych kostek sojusz traktuje się jak jedna armie - czyli pula jest wspólna.. a bazowo jest w niej 2 DP/DD

pozdrawiam
Obrazek

ODPOWIEDZ