Witam krasnoludzcy bracia! Mam nadzieje, iż tym tematem nie naruszę krasnoludzkiej dumy i nie zniszczę spokoju naszego (bardziej waszego, bo jam jeszcze raczej nie zapuścił odpowiednio długiej brody) forum, który ostatnimi czasy lubimy. Wszak krasnoludy to lud konserwatywny i ze spokojem idzie w przyszłość. Mam również nadzieje, że temat będzie na tyle ciekawy by nie trafił do największej z największych Księg Uraz - "Temat do Zamknięcia".
A więc czas na pytanie - wiadomo BP+R naszych krasi nie bardzo dotyczył. Właściwie tylko lekka poprawka tu i tam, a raczej potwierdzenie erraty i tego co już było wiadomo. Chodzi mi tu bardziej o sferę magii. BP+R ogranicza magię w dość dużym stopniu i wiele z ras tego wymaga. Jednakże czy przy tych wszystkich ograniczeniach krasnoludy ze swą ochroną magiczną nie wypadają nagle za dobrze (i chodzi tu o przedobrzenie)? Limit kostek mocy i rozproszenia jest na tym samym poziomie, przy czym zwykle wystarczy mieć 3-4 mniej kostek rozproszenia niż przeciwnik + 2-3 dispel scrolle i już się go skutecznie blokuje, a w dodatku limit kostek mocy jest obciążony większą ilością ograniczeń (choćby bound spelle). Oczywiście na pewno musi być tu utrzymana pewna doza krasnoludzkiej odporności na magię (i sam jej brak dla tej armii), ale parę z armii jest też również usposobionych bardziej w sztukach magicznych w porównaniu do innych, a jednak nasza odporność skutecznie blokuje i tych i tych, właściwie bez większych problemów. Dając konkretniejszy przykład: Czy krasnoludy nie za łatwo (niezależnie od kombinacji anty-magicznych) blokują armie typu Dark Elves, Demons of Chaos itp. które z racji swego bytu powinny być naprawdę potężne magicznie?
Oczywiście temat ten nie został postawiony po to żeby zastanawiać się nad zmianami do BP+R. Nie chodzi tu też o jęczenie, bo sam gram krasnoludami - chodzi jedynie o to by uzyskać opinię innych krasnoludzkich generałów na ten temat.
Krasnoludy a BP+R
Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer
Krasnoludy a BP+R
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
Jakby było tak jak mówisz to krasie by cisnęły danonki i delfyny, ale nie cisną za nadto, więc myślę, że tu nie ma co uściśniać.
Poza tym zawsze można zagrać niemagicznie. Poza tym ilość dispell kości u krasnali zazwyczaj jest równa full magicznej rozpisce innej armii, więc nie mają ich znowu tak dużo, znaczy oczywiścią mogą mieć więcej, ale kto będzie cisnął na samym kowadle.
Poza tym zawsze można zagrać niemagicznie. Poza tym ilość dispell kości u krasnali zazwyczaj jest równa full magicznej rozpisce innej armii, więc nie mają ich znowu tak dużo, znaczy oczywiścią mogą mieć więcej, ale kto będzie cisnął na samym kowadle.
Na BP wyciskasz maksymalnie 7 kości i 3 scrolle.
To nie blokuje skutecznie jednej dużej i dwóch małych czarek DE lub demonów na wronie z horrorami i heraldem tzeentcha.
Poza tym dwarfy (i wszystkie ostro defensywnie armie z artylerią) muszą perfekcyjnie egzekwować swój plan bitwy albo są w głębokiej dupie, i dlatego tak bardzo je bolą ifki i misdispele, a zdarzają się one relatywnie często.
To nie blokuje skutecznie jednej dużej i dwóch małych czarek DE lub demonów na wronie z horrorami i heraldem tzeentcha.
Poza tym dwarfy (i wszystkie ostro defensywnie armie z artylerią) muszą perfekcyjnie egzekwować swój plan bitwy albo są w głębokiej dupie, i dlatego tak bardzo je bolą ifki i misdispele, a zdarzają się one relatywnie często.
A czy krasnoludy z racji swego bytu nie powinny być naprawdę potężne antymagicznie?Mac pisze:Czy krasnoludy nie za łatwo (niezależnie od kombinacji anty-magicznych) blokują armie typu Dark Elves, Demons of Chaos itp. które z racji swego bytu powinny być naprawdę potężne magicznie?
Jedną z zalet krasnoludów jest ich większa niż u innych odporność na magię, z resztą to nie jest jakaś super armia i należy im się ten sprawiedliwy handikap i nie trzeba ich dodatkowo obcinać. Zauważ również, że krasnoludy są pozbawione czarodziejów i trzeba to jakoś zrównoważyć.
Maksymalnie to wciskasz 7DD i 3 Niszczarki ... ale to jednak burżujstwoksuM pisze:Na BP wyciskasz maksymalnie 7 kości i 3 scrolle.
To nie blokuje skutecznie jednej dużej i dwóch małych czarek DE lub demonów na wronie z horrorami i heraldem tzeentcha.
Poza tym dwarfy (i wszystkie ostro defensywnie armie z artylerią) muszą perfekcyjnie egzekwować swój plan bitwy albo są w głębokiej dupie, i dlatego tak bardzo je bolą ifki i misdispele, a zdarzają się one relatywnie często.
-
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 179
- Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok
gdyby osłabić krasnoludy magicznie jak piszesz to musieliby nam dać potężniejsze uzbrojenie w końcu runiczny osprzęt jest na równi potężny co magia demonów, no nie obraziłbym się jakby przy osłabieniu ochrony magicznej dorzucono do artylerii jakiś upgrade w końcu jaka sprawiedliwość jest jeśli takowy steamtank jest w posiadaniu Imperium skoro maszyna parowa jest wynalazkiem Inżynierów Krasnoludzkich ??.
Podnosząc topór, przeklął przeciwnika i ruszył do ataku .....
Jeden cel .......
Może być ostatni ......
Pomścić Krzywdę Klanu z Karak Vlag .....
KU CHWALE KRASNOLUDZKIEJ POTĘDZE .......
Jeden cel .......
Może być ostatni ......
Pomścić Krzywdę Klanu z Karak Vlag .....
KU CHWALE KRASNOLUDZKIEJ POTĘDZE .......