Balancing Patch v 1.4

Rozwój i dyskusje na temat rozwiązań przywracających grze balans.

Moderator: Barbarossa

ODPOWIEDZ
quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Re: Balancing Patch v 1.4

Post autor: quas »

Rzymek pisze:Nie sądzisz ze DMP to zły przykład na jakosc armii? Dostawianie specificznych przeciwników i kalkulowanie ryzyka otrzymania lepszego/gorzego przeciwnika sprawia ze generalnie armie radzą sobie lepiej niz na zwykłym masterze
dokladnie.
Spazo gral w zasadzie 1 raz z "niewygodna armia",co nie zmienia faktu ze 62/100 zielonymi to nizly wynik
Jankiel pisze:Ja bym wolał, żebyście nauczyli się grać. Spazo na DMP orkami wycisnął całkiem sporo, quas też sobie nieźle radzi. Macie więcej chariotów i ograniczoną animozję. Ciekawe, co teraz wymyślicie, co Wam uniemożliwia grę O&G.
animozja jest ok. nawet bardzo ok.
za to uzywanie rydwanow goblinskich uzmyslowilo mi ze A) rydwan to dobra rzecz i B) jak juz uzywam 2 slotow na rydwany to wezme 2 orcze. gobbo rydwan w tej edycji nie ma racji bytu chyba ze sie ma mega kostki rzucajace regularnie <7 na Ld.

Awatar użytkownika
Loremaster
Oszukista
Posty: 826

Post autor: Loremaster »

Shino, od kiedy rydwan HE jest lepszy od goblińskiego ?
Z tego co wiem gobliński ma więcej ataków z góry, kosy i kosztuje mniej.

Jedyne w czym rydwan HE jest lepszy to fakt, iż ma Ld8, ale to moim zdaniem nie czyni go lepszym, od goblińskiego.

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9572
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Elficki ma 4 woundy i nie ma zasady fear elves....

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Loremaster pisze:Shino, od kiedy rydwan HE jest lepszy od goblińskiego ?
Z tego co wiem gobliński ma więcej ataków z góry, kosy i kosztuje mniej.

Jedyne w czym rydwan HE jest lepszy to fakt, iż ma Ld8, ale to moim zdaniem nie czyni go lepszym, od goblińskiego.
fear elves i duzo armii wzbudzajacych feara w takim rydwanie sprawia, ze ciezko sie go uzywa ;)

Awatar użytkownika
Aldean
Kretozord
Posty: 1996

Post autor: Aldean »

Kosa pisze:przecież BoH+BoS i caddy się miesci :)
w delfach sie miesci 3 magow, w tym duza ze sztyletem. i magia delfow jest w tym wypadku silniejsza.
BoH to nie jest "win item", tym bardziej jak sie ma tylko jednego dodatkowego maga.
ale bp jest dobrze napisane, da sie pograc z kazdym;]

pozdro

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

czemu nie jest win item?

Popychaczka z shadowa na DP z BB może wygrać bitwe.
Kużnie wchodzące co ture też.
Zniszczenie magicznego przedmiotu również może być bolesne.

Tylko problem w tym, że trzeba odpowiednie czary wylosować, jak się to uda to może wygrać bitwe, jak nie to arcymag to zmarnowane punkty. dlatego jest to przedmiot bardzo zbalansowany. Przegięcie i to mega by było gdyby była możliwosć wzięcia czaró jakie chcemy, nie ma tej możliwosći jest ok, ale wygrać bitwe potrafi.
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
Embir
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Embir »

W dobie Hoteków i tak na książce nikt myślący grać nie będzie, za dużo tu czynnika wóz albo przewóz.

P.S. Choć ostatnio korci mnie ta wizja popychaczki rzucanej na klocek DP z BB :wink:
http://manticblog.com/
KINGS OF WAR FULL BETA ARMY LISTS AND MAGIC ITEMS LIST: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... /htmlview#
KINGS OF WAR ARMY BUILDER BETA: http://kow2.easyarmy.com/

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

nie każda armia DE ma hoteka i nie ma tylko armi DE... ale jest ogólnie jak piszesz. Książka za to jest całkiem ok na demony, ładnie omija resistansa psów, dość szybko z flar można pocisnąć duże demony. Z VC też nie jest najgorsza, daje rade. Ale wiadomo, SD wymiata :D
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
Embir
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Embir »

Kosa pisze:nie każda armia DE ma hoteka i nie ma tylko armi DE... ale jest ogólnie jak piszesz. Książka za to jest całkiem ok na demony, ładnie omija resistansa psów, dość szybko z flar można pocisnąć duże demony. Z VC też nie jest najgorsza, daje rade. Ale wiadomo, SD wymiata :D
Najmilsza jest jednak wizja zarzucania Flames of the Phoenix na Gwardię z Kingiem. Przy dwóch kostkach powera TK obsysają przy RiP-ach z IF-ką po kuleczki.
http://manticblog.com/
KINGS OF WAR FULL BETA ARMY LISTS AND MAGIC ITEMS LIST: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... /htmlview#
KINGS OF WAR ARMY BUILDER BETA: http://kow2.easyarmy.com/

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

nie wiem czy to takie mocne, aby flamsy robiły rzeż, muszą dojść do siły 5, a wtedy wyłanczamy na 2 tury naszego maga. Ale i tak 20 hitów z S3 daje rade na tą jedną ture :)
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
Loremaster
Oszukista
Posty: 826

Post autor: Loremaster »

Hoteki mnie jakoś nie bolą, zresztą na DE najlepszy jest High Magic, każdy czar jest bardzo dobry. Ja testuje armie bez lorda maga i bez smoka i daje radę :)

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

w ogóle bez lorda? Podziel się przemyśleniami tam gdzie ku temu jest miejsce :)
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
GarG
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3946
Lokalizacja: Przy 7 szkielecie skręć w prawo

Post autor: GarG »

Aldean pisze:
Kosa pisze:przecież BoH+BoS i caddy się miesci :)
w delfach sie miesci 3 magow, w tym duza ze sztyletem. i magia delfow jest w tym wypadku silniejsza.
BoH to nie jest "win item", tym bardziej jak sie ma tylko jednego dodatkowego maga.
ale bp jest dobrze napisane, da sie pograc z kazdym;]

pozdro
3 magiczki? :O jedna z nich to chyba 1 lvl bo inaczej sie nie mieści :D
kangur022 pisze: Ze niby czarodziejki są szpetne ? :)
dzikki pisze:Wypadki z kotłem się zdarzają ;] , nożem rytualnym można się skaleczyć jak się ofiara poruszy. Tudzież jakieś obmierzłe praktyki seksualne.
Kacpi 1998 pisze:te praktyki to chyba z użyciem cegły...

Awatar użytkownika
Aldean
Kretozord
Posty: 1996

Post autor: Aldean »

GarG pisze:
Aldean pisze:
Kosa pisze:przecież BoH+BoS i caddy się miesci :)
w delfach sie miesci 3 magow, w tym duza ze sztyletem. i magia delfow jest w tym wypadku silniejsza.
BoH to nie jest "win item", tym bardziej jak sie ma tylko jednego dodatkowego maga.
ale bp jest dobrze napisane, da sie pograc z kazdym;]

pozdro
3 magiczki? :O jedna z nich to chyba 1 lvl bo inaczej sie nie mieści :D
2(baza)+4(lord)+2(zwyklas)+2(zwyklas)+1(bo jest 2+ magow)+1 za sztylet=12

Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16595
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziemko »

Moim zdaniem jedyne co moznaby jeszcze poprawic to obciac wystawianie DoW w innych armiach. Te wszedobylskie armaty sa zenujace. (co przy okazji wyrownaloby niektore armie , lizaki bez dzial na slannie traca juz sporo)

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9572
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Mnie też wkurzaja strasznie armatki w innych armiach, bo w dużej mierze negują (i tak wątpliwy) sens wystawiania rydwanów w O&G. Ale z drugiej strony wkurzyłbym się na maxa, jakby mi zabronili wystawiać Mengili na turniejach. Jakoś trzeba się z tym pogodzić..

Awatar użytkownika
Loremaster
Oszukista
Posty: 826

Post autor: Loremaster »

Czemu ? Dogs of War w innych armiach to jeden z gorszych pomysłów, totalnie psujący równowagę armii moim zdaniem. Co by nie mówić jest powód że VC czy Lizaki nie mają armat, albo HE jednostek z T3. Mengile, armatki i inne zabawki powinny być dostępne tylko w armii Dogs of War.

Kołata z całym szacunkiem ale Twoja wypowiedź jest całkowicie nieobiektywna. Zbanować armatki bo strzelają mi w rydwany, ale mengili nie bo sam ich używam :?

Ziemko natomiast prezentuje trzeźwy punkt widzenia.

Co do Dogs of War to jedynie co bym dozwalał to np. używanie Mengili przez DE, orków przez orków itd.

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9572
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Loremaster, może nieprecyzyjnie się wyraziłem, ale chodzi mi o to, że jestem ZA DoW. Armaty mnie bolą, ale Mengili lubie wystawiać. Dozwolenie DoW ma dobre i złe strony. Może nie jest zbyt klimatyczne w niektórych wypadkach (cannony u lizaków), ale plewnym armiom jak orki Mengile dają możliwość np. lepszej walki z demonami czy WE.

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Mi sie nie podoba dostepnosc DoW. Mowie czysto subiektywnie.
Raz, ze to sie ma nijak do klimatu armii, dwa, ze teraz wlasciwie co druga armia, z ktora gram, ma albo dzialko, albo mengili, albo jedno i drugie (czyli co druga armia ma prawie identyczne 25% skladu armii).
Mengile są wyborem typu "no brain", a dzialko (brane w imie roznorodnosci) kiluje sensownosc wystawiana rydwanow, rankowych oddzialów przez, ktore działka ładnie orają, albo wystawiania na widok hersow, bo lukałtserów się nie zdaje... Czyli w zasadzie zabija roznorodnosc.

Skoro marudzimy, to ja tez swoje zamarudzenie dodaje, choc nie spodziewam sie, by cos sie mialo zmienic.
Obrazek

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Zaraz zaraz. Balancing Patch jest po to aby ucinać największe przegięcia, a nie różnorodność armii. DoW były na stołach juz zylion turniei, i jakoś nie wygląda i nigdy nie wyglądało to tak, że 8 na 10 graczy z TOP10 każdego turnieju bierze DoW i nie ma na to bata.

DoW są dobre bo:
1. Zwiększają różnorodność rozpisek i ich możliwośći taktyczne.
2. Są dostępne dla każdego, więc nie można gadać, że "ach te przegięte demony, gdyby u moich orków była taka piechota..."
3. Są zbalansowane i trzeba umieć ich używać. Nie pisz kołata, że mengile sa no brain, bo właśnie bardzo łatwo stracić te 450pkt, wystarczy jeden niezdany terror, jedna panika, jedna szarża byleczego co kosztuje więcej niż 150pkt, byle 2D6 hitów etc.
4. A klimat? To już zależy tylko od konwersji. Zulus np. zrobił sobie działka DoW do VC, obsługiwane przez załogantów Zombie :)
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

ODPOWIEDZ