Pytania krótkobrodego - stary temat

Dwarfs

Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer

Zablokowany
Awatar użytkownika
Bandit
Wałkarz
Posty: 69
Lokalizacja: Karaz-a-Karak chociaż częściej Będzin

Re: Pytania krótkobrodego

Post autor: Bandit »

Mam takie pytanie zwiazane z armour savem. Mianowicie chodzi mi o to ile maxymalnie można mieć tego save'a ? U nas w podreczniku pisze że runy max mogą dać ochrone na 1+ i nie można zjechać do 0 (oczywiście przy rzucie 1 na kosci i tak jest lipa). Co mnie nurtuje to jak gram np. z kumpla armia WoC to on ma bosow którzy mają ar sv na -1, jest to poprawne z zasadami lub z uściśleniami sędziowskimi czy to kolejny bubel gw bo nie moge sie w tym połapać ?

pozdrawiam

Herr Flik
Wałkarz
Posty: 80

Post autor: Herr Flik »

Nie ma dolnej granicy armor save.

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Niewiele armii może zejść poniżej 0+ AS (ale dolnej granicy nie ma). Wyjątek jaki osobiście znam, to Lord Khorna na Juggernaucie z Enchanted Shieldem, a i to całkiem sporo ogranicza (choć rzeczywiście, żeby jakkolwiek zmniejszyć mu pancerz i przywalić to trzeba mieć te 7 siły).
U nas w podreczniku pisze że runy max mogą dać ochrone na 1+ i nie można zjechać do 0
O ile dobrze pamiętam taki zapisek był w AB z 6ed., a w tym najnowszym (jeśli można tak powiedzieć o AB z 2005 roku :P) go nie ma. Nie zmienia to jednak faktu, że zejść poniżej 1+ AS nie możemy. Taka tylko formalność :P.

A propo armour save: Shieldbearerzy zwiększają AS o 2 do maksymalnego 1+ - czy to oznacza, że granica 1+ nie może być przekroczona czy jeśli np. mam gromril armour (as na 4+), dodam shieldbearerów (as na 2+) i dopiero dodam tarcze, runy i ewentualnie bonus z close combat (shield+hand weapon) to mogę przekroczyć magiczne 1+?
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Bandit
Wałkarz
Posty: 69
Lokalizacja: Karaz-a-Karak chociaż częściej Będzin

Post autor: Bandit »

Bo nie pojmuję jak najlepsi kowale starego świata, mistrzowie wiekowej pracy nad stalą i gromrilem (o sztuce wykuwania run już nie wspomnę) nie są w stanie dorównać w pancerzu jakiemuś cieciowi na świni z pancerzem oderwanym od pługa...... No cóż ale zdrowy rozsądek opuścił już dawno gw na rzecz słupków z zyskami.

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

Niestety. Po raz kolejny zostaliśmy oszukani i nie mamy żadnej możliwości na polepszenie As bardziej niż do 1+.
Obrazek

keen
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 107

Post autor: keen »

Oszukali nas!

Banda brytyjskich złodziei decydentów! :D

Awatar użytkownika
Bananovitch
Chuck Norris
Posty: 478
Lokalizacja: Koszalin; Zad Trolla

Post autor: Bananovitch »

Pieruny siarczyste ogniste ;)
http://laiglenid.blogspot.com/-jak Bananek Bretońców malował.

Awatar użytkownika
Grunaldi
Mudżahedin
Posty: 313
Lokalizacja: Wrocław Castle Town

Post autor: Grunaldi »

Które przedmioty magiczne i runy ewentualnie są "mocniejsze" od Master Rune od Steel ?

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

Grunaldi pisze:Które przedmioty magiczne i runy ewentualnie są "mocniejsze" od Master Rune od Steel ?
Nieco dziwne pytanie. W jakim sensie mocniejsze? i chodzi ci o wszystkie magic itemy w battlu też? jeśli tak lista byłaby bardzo długa.
Obrazek

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Może chodziło o to, które przedmioty mogłyby nie podlegać zasadzie z runy "Master Rune of Steel". Jest parę przedmiotów o kontradyktoryjnej zasadzie - np. miecz u DE, który zawsze uderza z siłą 6. Może w pytaniu chodziło czy taki przedmiot nie jest poddawany zasadzie z runy "Master Rune of Steel".

Jeśli nie o to chodziło, to długo by wymieniać rzeczy potężniejsze od "Master Rune of Steel".
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Grunaldi
Mudżahedin
Posty: 313
Lokalizacja: Wrocław Castle Town

Post autor: Grunaldi »

o to właśnie chodziło , o te przedmioty które nic nie robią sobie z mocy MRoSteel

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

No to teraz trzeba spojrzeć na zapisek w angielskim AB dwarfów:
Master Rune of Steel - "Attacks against the bearer of this rune with Strength greater than 5 are treated as Strength 5."

Runa ta nie modyfikuje w żaden sposób wartości siły jaką zyskuje jednostka wroga ze swoich przedmiotów. Po prostu ataki są traktowane jakby były przeprowadzane z siłą 5. Słowo klucz tutaj to "treated" (a nie słowo "modified"). A więc jak dla mnie runa ta działa zawsze nawet przeciwko przeciwnikom z kontradyktoryjnymi zasadami. Ponadto ta runa jest 2x droższa o tych przedmiotów, które mają te przeciwne zasady, więc nawet nie ma mowy, żeby została przez nie przebita :P.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Grunaldi
Mudżahedin
Posty: 313
Lokalizacja: Wrocław Castle Town

Post autor: Grunaldi »

Mac pisze: A więc jak dla mnie runa ta działa zawsze
Bardzo chciałbym się z tobą zgodzić jednak nie zapominajmy że WFB jest WFB .

Wszytko pięknie jednak Crimson Death jest tu sporny , a przedmioty typu Manbane tez może mogą bić z pełna siła .Wiec kiedy MRoStell nie działa na pewno , jest to ustalone i nie ma do tego niedomówień ?

Awatar użytkownika
Gremli
Mudżahedin
Posty: 328

Post autor: Gremli »

Mac pisze:(...) Ponadto ta runa jest 2x droższa o tych przedmiotów, które mają te przeciwne zasady, więc nawet nie ma mowy, żeby została przez nie przebita :P.
No właśnie ostatnio część ważnych osobistości w polskim WFB ma inne zdanie na ten temat i neguje naszą opinie. Zresztą co kolejne uściślenia wychodzą to żeby tylko kraśkom do****. Podczas kiedy inne armie mają odpowiednie plecy lub/i krzykaczy którzy potrafią skutecznie przy niejednym wałku/nagięciu namieszać. Smutne to niestety. Najwyraźniej kraśki ciągle budzą respekt trzeba je osłabiać....

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

ano. Gdybyśmy mieli jakiegoś krasnoluda w LS to pewnie nadal mógłbym grać kosiarskim BSB z runicznym dwurakiem a tak mto dupa :( ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

A mnie to zastanawia - każdy BSB w innych armiach może mieć dwuraka (odnośnie zasad BP+R) i to nie byle jakiego bo często dającego inne bonusy, ale krasnoludy NIE, za nic, nawet nie ma mowy. Cieszmy się że w ogóle możemy mieć BSB :wink: .
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Grand Admiral Thrawn
Falubaz
Posty: 1258
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Grand Admiral Thrawn »

Nie każdy, nie każdy - tylko BSB'cy począwszy od HE (Imperium, WE, OK, O&G mają tak samo jak Krasnale).
Remember, having fun and keeping to the spirit of the game is more important than winning at any cost.

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Z uściśleń BP+R wynika, że:
BSB może wybrać magiczną broń wymagającą użycia dwóch rąk (np łuk lub broń dwuręczną). Używanie przez BSB Black Orków broni dwuręcznej lub chop jest dozwolone.
BSB dwarfów nie może wziąć great weapon z runą kragg the grimm.
Wynika z tego tyle, że każdy (BSB w innych armiach) o ile ma stosowny przedmiot w spisie broni swojej armii, może wybrać magiczną broń wymagającą użycia dwóch rąk. Wspomnienie jest tylko o broni magicznej, a nie zwykłej. A więc w momencie, gdy BSB dwarfów nie może wziąć Master Rune of Kragg the Grimm, nie ma dostępu do magicznej (runicznej) broni dwuręcznej, i tym samym zasada z pierwszego cytatu przestaje obowiązywać. Dodatkowo, jako że w pierwszym cytacie wspominano tylko o MAGICZNEJ broni dwuręcznej, nasz BSB jest ograniczany tak jak podstawowo był ograniczany w AB (nie może wziąć dodatkowego ekwipunku: broni wielkiej, tarczy, pistoletów i handgunów. Jeśli bierze runiczny sztandar, to już w ogóle nic nie może, oprócz oathstona, a jeśli bierze zwykły sztandar to runiczną broń może mieć ale tylko zwykłą) , podczas gdy inne armie są ograniczane tak jak były w swoich AB (bądź nie były :?), ale mają ten dodatkowy bonus - możliwość posiadania magicznej broni wymagającej użycia dwóch rąk - lance, bronie wielkie, łuki ze swoimi dodatkowymi bonusami, oprócz podstawowych jaki daję rodzaj broni. Dlatego powiedziałem:
i to nie byle jakiego bo często dającego inne bonusy
Mnie zastanawia - jakaż to kombinacja run z Master Rune of Kragg the Grim na BSB, przeraziła koło sędziowskie, na tyle, że wymagało to ograniczenia krasnoludów w taki sposób? Że niby moglibyśmy wyciągnąć z tym 8S na BSB-ku, czy może chodzi o wytrzymałość takiego kolesia w połączeniu z magicznymi atakami z siłą 6?

PS. Wiem że bonus z broni wielkiej (+2S) można zastąpić użyciem dwóch rune of cleaving, ale to już są koszta "wejściowe", o których według tych zasad w innych armiach mowy nie ma. Inni płacą za broń tyle ile mają napisane w AB-eku, podczas gdy my musimy wydać na początek 40pkt. żeby w ogóle się cieszyć, że to jest coś jak broń wielka, a dopiero potem możemy wydać resztę (35pkt.) na coś innego, co zdecydowanie ogranicza. Takie rozwiązanie ogranicza to czym są runy krasnoludzkie - czyli system dający opcję wymyślenia własnych kombinacji itemów, z danej puli możliwości. Czy ten system wydaje się, aż taki mocny, przy danych możliwościach, że trzeba go ograniczać?
Ostatnio zmieniony 6 wrz 2009, o 16:03 przez Mac, łącznie zmieniany 1 raz.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Celedor
Kretozord
Posty: 1534
Lokalizacja: Komorów

Post autor: Celedor »

Ale to nie jest kwestia dopakowania czy nie Dwarfów, jeśli runka dwurakowa byłaby dozwolona, to LS zmieniałaby po prostu zasady... Jeżeli Bsb nie może brać zwykłego dwuraka to nie może również dawać runki zachowującej cechy dwuraka, tyle. Trzeba się pogodzić i grać tym co jest. :)
Blog o malowanych przeze mnie figurkach. http://celedorverminhorde.blogspot.com/

Awatar użytkownika
Grunaldi
Mudżahedin
Posty: 313
Lokalizacja: Wrocław Castle Town

Post autor: Grunaldi »

Magiczne dwuraki ażeby były nimi w pełni mają counts as 2 hand weapons (czy coś w tym stylu) np taki Rageth's Wildfire Blades od Wood elfów .

Zablokowany