Orki i Gobliny rozpiska: Jakieś rady doświadczonych graczy?

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
geb
Wałkarz
Posty: 84

Orki i Gobliny rozpiska: Jakieś rady doświadczonych graczy?

Post autor: geb »

No to zaczynam

Black Orc Big Boss (general, heavy armour, Talisman of Protection, Enchantet shield, Martog/s best basha, boar)- 150 pkt.

Black Orc Big Bos BSB: War banner, Boar chariot, heavy armour, one orc crew) - pkt. 219

Orc Boyz (25 chłopa, shields, light armour, choppa, standard, music, boss) - pkt. 186

Night Goblins (25 chłopa, hand weapon, shield, musican, boss,2x fanatics, netters) - pkt 180

Savage Boar Boyz Big uns' ( 6 chłopa, big uns, standard, musican, boss) - 212 pkt.

Spider riders (10 chłopa, musican, standard, boss, shield, spear) - 160 pkt

Goblin Shaman - ( staff of sneaky stealin', mag lvl 1,) - 105 pkt.

Squig Herdes (6 squigów, 4 poganiaczy) - 60 pkt.

Casting pool : 3
Dispell pool: 3

Punkty: 1272

Jak oceniacie rozpiskę? Szybka kawaleria powinna dac radę dorwać maszyny i strzelców, Savage big uns' dają troche kopa, klocek Orków do angazowania przeciwnika, goblinki mają fanatyków, co zawsze prowadza odrobinę słodkiego chaosu, a squigi lecą na początku gryźć wroga, a jak dostaną w czape to będą w amoku gryźć nawet więcej:p słaba magia, ale ze staff' of sneaky steallin' jest szansa na godne dispelowanie przeciwnika, BSB da kopa i liderke, a bosik może co nieco namieszać walce w wręcz. Nie wiem czy dobrze kombinuje, bo jestem raczej niedoświadczony, ale chętnie się uczę:) Armia raczej w mym odczuciu mobilna, dość szybka (odpowiednio przywołać Waagh i można dotrzeć do przeciwnika zanim mnie wystrzela) Coś dodać coś usunąć? Dajcie znac

Awatar użytkownika
ANtY
Kretozord
Posty: 1610
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: ANtY »

Rada niedoświadczonego gracza: Rób rozpiskę na konkretny format punktowy 1350/1650/2250 itp

Awatar użytkownika
geb
Wałkarz
Posty: 84

Post autor: geb »

No rozumiem, to dla mnie nawet lepiej bo coś jeszcze zmieszczę. Rozpiska jest jednak robiona pod turniej dla początkujących w Bardzie, a tam jest limit punktowy na 1300

Awatar użytkownika
ANtY
Kretozord
Posty: 1610
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: ANtY »

To zrób na 1300 i dodaj maszyn sporo.

Awatar użytkownika
Durin
Niszczyciel Światów
Posty: 4766
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Durin »

sztandar z pajaków out a do tego chociaż doom diver a najlepiej dd + bolce ewentualnie klopa

Awatar użytkownika
Rince
Ciśnieniowiec
Posty: 7202
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Rince »

ale moze on chce offensem grac?

-Na shamanie 2x dispel scroll zamiast sneaky staffa imho.
-Na kawalerii waaagh banner
-Pajaki podziel na 2x5 i zdejmij na boga sztandar :D

Awatar użytkownika
geb
Wałkarz
Posty: 84

Post autor: geb »

Co do Sztandaru to zdejme, off cours, ale wyjaśnijcie mi: co z nim jest nie tak, że się tak oburzyliście? Co do machin, to nie dam rady na 1300/ 1350 wstawić bolców i DD, chyba że kosztem piechoty. Dispel scrolle są faktycznie przydatniejsze od sneaky steallin'?

Nehan
Masakrator
Posty: 2299

Post autor: Nehan »

pająki są mieciutkie i byle co je połamie, a wtedy przeciwnik dostaje darmowe 100 punktów za sztandar

Awatar użytkownika
Dzidzia
Mudżahedin
Posty: 334
Lokalizacja: Z lasku Athel Loren ;]

Post autor: Dzidzia »

Ja bym zrobił tak:

Black orc Big Boss- ten genarał. Jest ok tylko nie potrzebny jest na nim talisman of protection. Już mamy 15 pkts.

Savage boar big uns -> tryliard pkts, które zejdzie od dwóch salw kuszników imperialnych. Zamiast nich wstawiłbym 29 NG z siatkami 2 fanolami, muzykiem i sztandarem, drugi oddział NG także powiększyłbym do takiego składu (boss na nich nie potrzebny).

Pajączki -> ten oddział jest ok, ale znacznie lepiej sprawi się jeśli będzie to piątka z łukami i muzykiem. O i są już punkty na 2 spear czukki :D (jak dla mnie mus, bo co zrobisz jak trafisz na treemana/hydrę?)

Shaman-> powinnien mieć moim zdaniem 2lvl i dzierżyć Dispel scrolla i grzyba.

Squig herds. Powiększyć nieco ich liczebność.

I to tyle.

Pozdrawiam
Parravon pisze:
mi_hau pisze:w RB nie ma ze Terki to Flaing Skirmisza jedynie - cold blod, Poison, flaing cavalary
Człowieku jaka " Flaing Skirmisza" #-o mają zasadę Flying Cavalry a w rulebook-u poczytaj sobie o zasadach Flyers od strony 68 czytaj wszystkie zasady to nie będziesz miał takich problemów.

Awatar użytkownika
Rince
Ciśnieniowiec
Posty: 7202
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Rince »

przed kusznikami mozna sie zaslonic, a nawet jesli to maja 4t, sava na 4+ i jeszcze 6stke warda. Poza tym ten unit w 2giej turze wjezdza w strefe rozstawienia wroga, bo ma 2d6 + 14 ruchu, czyli srednio 21 cali. Wiec juz tu nie opowiadaj, ze sa slabi na male punkty.

250 to nie tryliard.

Grales tym, ze ich spisujesz na straty?

Awatar użytkownika
loko
Masakrator
Posty: 2645
Lokalizacja: wrocław

Post autor: loko »

koniecznie wywal czempionow z klockow ng i daj tam banery. duzy kloc ng nie zabija tylko wygrywa static combat rezultem. nie ma nic przyjemniejszego jak lanca bretonii ktora odbija sie od kloca ng:) no hyba ze wystawiasz ng jako nosniki ng w wersji bieda czyli golutkie 20stki. w kawalerii savage nie dawałbym championa 1 dodatkowy atak i nic wiecej. w savage licza sie dziki wiec lepiej dac dodatkowego dzikusa. no i nikt ci gupiego chalange nie krzyknie jakims żeźnikiem. baner na rydwanie hmm jeszcze tego nie przerabiałem ale wszyscy pisza ze jak rydwany to najmniej 2 wiec tylko to powtórzę. lekka kawaleria konieczenie z muzykami i ew z short boowami. kloc zwyklasow z championem nie jest zly on ma inne staty niz zwyklas to sie oplaca 2 ataki ws4 s 5 z chopy to jest cos. szamanowi daj dwa scrole albo go wywal i zrob pelen ofens i daj bsb ba dziku ze spirit totemem w kloc orkow i masz 3 kosci dispela z bomby. tylko 2 szostki prz czarowniu cie bola. herdy koniecznie 3 teamy to jest minimum zeby mogly na siebie przyjac mocne pieprzniecie czy ostrzal i zostal hociaz 1 zeby mialo co wybuhnac. a tak albo wybije do nogi i wpadnie z overruna w ciebie albo wybyhna od ostrzalu wsrod twoich hopców. i jak grasz na 1300 to jeszcze 3 ng mozesz dołozyc, co to za niehlujstwo!! i na koniec to jak grasz w bardzie we wrocku to mozemy cos zgrac:) pozdrawiam , my zieloni musimy sie wspierac bo ciezkie czasy nastały...
kupię bretke,orki, leśne elfy i wampiry. http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=55&t=52293

Awatar użytkownika
Dzidzia
Mudżahedin
Posty: 334
Lokalizacja: Z lasku Athel Loren ;]

Post autor: Dzidzia »

To jeszcze generała do tych świń chcecie pakować :) ? Ostro.

Pzdr
Parravon pisze:
mi_hau pisze:w RB nie ma ze Terki to Flaing Skirmisza jedynie - cold blod, Poison, flaing cavalary
Człowieku jaka " Flaing Skirmisza" #-o mają zasadę Flying Cavalry a w rulebook-u poczytaj sobie o zasadach Flyers od strony 68 czytaj wszystkie zasady to nie będziesz miał takich problemów.

Awatar użytkownika
Rince
Ciśnieniowiec
Posty: 7202
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Rince »

Dzidzia pisze:To jeszcze generała do tych świń chcecie pakować :) ? Ostro.

Pzdr
Widze mistrz/mistrzyni teorii. Ostro

Pzdr

Awatar użytkownika
Dzidzia
Mudżahedin
Posty: 334
Lokalizacja: Z lasku Athel Loren ;]

Post autor: Dzidzia »

Człowieku, ja jestem kiepskim graczem, ale uważam, że pakowanie 550 pkts, (licze ze sztandarem) do jednego oddziału 5 modeli (+boh)t4, sv4+ i wsv6+, przy czym gra jest na 1300, to kiepski pomysł. I nie wiem, czemu wnosisz ciśnienie do tej dyskusji, bo mój poprzedni post był utrzymany raczej w "żartobliwym" stylu.

Pzdr
Parravon pisze:
mi_hau pisze:w RB nie ma ze Terki to Flaing Skirmisza jedynie - cold blod, Poison, flaing cavalary
Człowieku jaka " Flaing Skirmisza" #-o mają zasadę Flying Cavalry a w rulebook-u poczytaj sobie o zasadach Flyers od strony 68 czytaj wszystkie zasady to nie będziesz miał takich problemów.

Awatar użytkownika
Rince
Ciśnieniowiec
Posty: 7202
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Rince »

E tam cisnienie. Po prostu mi sie oni sprawdzali, a ty ich z miejsca przekreslasz. Maja gigantyczny potencjal w offensywie. No i liczac twoim sposobem, to pakujac generala do kloca ng z siatkami, 2 fanolami i sztandarem, wychodzi o 100 punktow mniej.

Awatar użytkownika
loko
Masakrator
Posty: 2645
Lokalizacja: wrocław

Post autor: loko »

a kto mowi o wsadzaniu generała? :shock: bo mi to umkneło jakos #-o
kupię bretke,orki, leśne elfy i wampiry. http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=55&t=52293

Awatar użytkownika
ANtY
Kretozord
Posty: 1610
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: ANtY »

Człowieku, ja jestem kiepskim graczem, ale uważam, że pakowanie 550 pkts, (licze ze sztandarem) do jednego oddziału 5 modeli (+boh)t4, sv4+ i wsv6+, przy czym gra jest na 1300, to kiepski pomysł. I nie wiem, czemu wnosisz ciśnienie do tej dyskusji, bo mój poprzedni post był utrzymany raczej w "żartobliwym" stylu.

Pzdr
Raczej w stylu "hehe co za nabsy"

Awatar użytkownika
Dzidzia
Mudżahedin
Posty: 334
Lokalizacja: Z lasku Athel Loren ;]

Post autor: Dzidzia »

W ofensywie mają potencjał. Ale są też frenzy :cry: Z tym generałem to to wywnioskowałem z któregoś tam posta Rince'a :)

Koniec teoryhammera. Zrobi jak będzie chciał :D
Pzdr
Parravon pisze:
mi_hau pisze:w RB nie ma ze Terki to Flaing Skirmisza jedynie - cold blod, Poison, flaing cavalary
Człowieku jaka " Flaing Skirmisza" #-o mają zasadę Flying Cavalry a w rulebook-u poczytaj sobie o zasadach Flyers od strony 68 czytaj wszystkie zasady to nie będziesz miał takich problemów.

Awatar użytkownika
geb
Wałkarz
Posty: 84

Post autor: geb »

Loko
i na koniec to jak grasz w bardzie we wrocku to mozemy cos zgrac:) pozdrawiam , my zieloni musimy sie wspierac bo ciezkie czasy nastały...

Jestem z Poznania i głównie tam przebywam... ale tam głównie WH40K... co do ciężkich czasów: Racja racja.... Nic tylko zapijać smutki i czekać na następną edycje:(

Awatar użytkownika
Szymon
Kretozord
Posty: 1685
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Szymon »

chodzi ci o turniej w Bardzie 12 w Katowicach??

ODPOWIEDZ