
I. INFORMACJE OGÓLNE
- Miejsce - Międzynarodowe Targi Poznańskie
- Format - 2350 punktów.
W sprawie pytań kontakt na klubowym forum dyskusyjnym Strefy Zero: http://www.strefazero.net, lub drogą mailową na rozpiski.pga@gmail.com.
Szczegóły turnieju, regulamin, listę zgłoszonych, galerie z poprzednich edycji, oraz FAQ znajdziecie na stronie internetowej http://www.strefazero.net.
Koszty: ok 30 zł
Sponsorzy:


WSTĘPNY PLAN IMPREZY:
Sobota:
- 9.00- 10.15 - Zapisy i rozpoczęcie turnieju
- 10.30-13.30 I Bitwa
- 13.45-16.45 II Bitwa
- 17.00-20.00 III Bitwa
Niedziela
-10.00-13.00 IV Bitwa
-13.15-16.15 V Bitwa
-16.30-17.00 Rozdanie nagród i zakończenie turnieju.
II. FORMALNOŚCI:
- Turniej klasy - Master - turniej aspiruje do rangi Platynowego w Lidze Wielkopolskiej
- Rozpiski (w formacie txt, doc, docx, xls, xlix, lub html) + dane kontaktowe WRAZ Z PODANIEM ID ze strony http://www.adeon.livenet.pl/players.php proszę nadsyłać na adres: rozpiski.pga@gmail.com do dnia 14 października 2009 PROSZĘ NIE WYSYŁAĆ ROZPISEK W FORMACIE RST!!!
- Sędzia główny imprezy: Wojciech "Szafa" Szafałowicz, sędzia ListoLigowy: Marek Golan, sędziowie liniowi: Grzegorz Spychała, Michał Jędrzejak, Filip Formański, Michał Konieczny
III. REGULAMIN
Kompozycja armii zgodna z aktualnym Balancing Patchem:
http://strony.aster.pl/barbaros/balancing_patch.pdf
× armie limited
× obowiązują wszystkie wydane księgi armii
× obowiązują wszystkie FAQi i erraty Games Workshop
× obowiązują polskie uściślenia sędziowskie http://strony.aster.pl/barbaros/
× zabronieni bohaterowie specjalni
× zabronione alternatywne armie z końca podręcznika
× dozwolone Regiments of Renown za wyjątkiem tych, które będąc pojedynczym modelem zajmują jednocześnie slot bohatera http://uk.games-workshop.com/dogsofwar/lists/
× dozwolone jednostki Dogs of War jako wybór rzadki we wszystkich armiach z VII edycji (armybook Dwarfs, O&G, Empire i następne...) oraz w tych, które mają taką wyraźną adnotacje http://uk.games-workshop.com/dogsofwar/lists/
× dozwolone jednostek Kislevu zgodnie z zasadami w Chronicles 2004 http://uk.games-workshop.com/empire/kislev/1/
× dozwolony Kislev jako samodzielna armia, a nie tylko jako kontyngent sojuszniczy
× armie ze Storm of Chaos są dozwolone, poza armiami z VII edycji (armybook Dwarfs, O&G, Empire i następne...) które są zabronione http://stormofchaos.uk.games-workshop.c ... efault.htm
× Dogs of War jak samodzielna armia dozwolone http://uk.games-workshop.com/dogsofwar/lists/, Dogs of War może wystawiać dowolne oddziały Regiments of Renown.
× Chaos Dwarfs Ravening Hordes dozwolone http://uk.games-workshop.com/warhammer/chaos-dwarfs/1/
× kawaleria Rhinoxów dozwolona http://www.forum.strefazero.net/viewtopic.php?t=111
× Mountain Rangers dozwoleni http://forum.strefazero.net/viewtopic.php?t=108
× The Cult of Ulric dozwolone http://uk.games-workshop.com/empire/cult-of-ulric/3/
× Goblin Ecology dozwolone http://forum.strefazero.net/viewtopic.php?t=106
× Bone Giant dozwolony http://forum.strefazero.net/viewtopic.php?t=626
× Giant Spined Chaos Beast oraz Chaos Giant Spawn ze strony Forge World dozwolone http://www.forgeworld.co.uk/downloadswarhammer.htm
× Chaos War Mammoth, Great Chaos Dragons oraz Emperor Fire Dragons ze strony Forge World zabronione http://www.forgeworld.co.uk/downloadswarhammer.htm
× armie z Warhammer Realms: Lustria dozwolone
× The Zombie Pirates of the Vampire Coast dozwolone http://conquest.uk.games-workshop.com/r ... efault.htm
× Gnoblar Hordes z amerykańskiego WD303 i brytyjskiego WD310 dozwolone
× Doomwheel i Vermin Lord zabronione http://uk.games-workshop.com/skaven/spe ... inlord.pdf
× Do wszystkich oddziałów należy posiadać zasady! Jeśli gracz zasad nie posiada, wszelkie wątpliwości mogą być rozstrzygnięte na jego niekorzyść.
IV. SCENARIUSZE
Wszystkie scenariusze są obowiązkowe (o ile w opisie nie zamieszczono inaczej):
1. Do it like a Greenskin!
Najdroższy oddział w armii podlega zasadzie animozji, bez względu na liczebność. Samotni bohaterowie (także np. z wierzchowcami) nie są brani pod uwagę, ale już np. gigant czy hydra - tak.
Armia orkow i goblinów - najdroższy oddział podlegajacy animozji dostaję zasadę "Quell Animosity", nie musi miec do tego czarnucha ale oczywiscie wbija sobie hity.
2. Crazy (Green) Frog
Jeden, dowolnie wybrany przez właściciela oddział nielatającej piechoty otrzymuje dwóch darmowych fanatyków. Działają oni na normalnych zasadach fanatyków, i nie wpływają na wartość punktową oddziału. Zasady fanoli będą rozmieszczone na hali turnieju aby każdy mógł sprawdzić wątpliwości na bieżąco.
3. We`re big, we`re strong, we`re ORCS!
Jeden oddział piechoty otrzymuje darmowe choppy. Może ich używać zamiast swojej zwykłej broni. Choppa dodaje +1 do siły w 1 turze walki, i liczy się jako hand weapon pod wszystkimi innymi względami.
4. Green Gloomy Gobo Magic!
Jeden czarodziej w armii MOŻE używać Little lub Big Waaagh. Jesli zdecyduje się na to, w przypadku miscasta używa tabelki zielonych.
Elektrycy na full wypasie znają 2 losowe czary ale NIE znają pioruna.
Khemri może dać magie małej lub dużej liczce. Staje się ona zwykłym magiem, mała - 2 poziom (maks 3 kosci na czar, 2 losowe czary, generuje 2 kości magii), duża - 4 poziom (zna 4 losowe czary, maksimum 5 kości na czar, generuje 4 kości). Zielone liczki MOGĄ korzystać z kości armijnych, ale normalnie rzucają miskasty, czary mogą im sie nie udać, nie moga być `przyspieszone` Hieratic Jarem etc.
Armia Zielonych - Zielony szaman moze wybrac dowolny z 8 podstawowych lorów z booka, ale jesli to zrobi to rzuca na NORMALNEJ tabelce miskastów

5. Big Black Armed To Da Teef Boss!
Jeden bohater w armii posiada zasadę "Big Black Armed To Da Teef Boss", która pozwala przerzucać testy LD oddziałowi do którego jest dołączony. Test może być przerzucony tylko raz, drugi rezultat pozostaje, a dodatkowo oddział w momncie przerzutu dostaje k6 hitów z S5. Zasadę można wykorzystywać wielokrotnie. Mozna przerzucać Break Testy.
V. PUNKTACJA I OCENA MALOWANIA
201-400=11:9 Prawie remis
401-600=12:8 Plewne zwycięstwo
601-800=13:7 Małe zwycięstwo
801-1000=14:6 Prawie duże zwycięstwo
1001-1200=15:5 Duże zwycięstwo
1201-1400=16:4 Zdecydowane Zwycięstwo
1401-1600=17:3 Mega zwycięstwo
1601-1800=18:2 Mega duże zwycięstwo
1801-2000=19:1 Prawie masakra
2001+ =20:0 Masakra
- Szczegóły oceny malowania:
WYMÓG 100% POMALOWANEJ ARMII!!
I. Staranność - w tym segmencie oceniamy na ile dokładnie zostały nałożone kolory, oraz czy pasują one do elementów, na których zostały umieszczone:
1 punkt - są "3 kolory", ale nałożone tak, że pożal się Boże
2 punkty - użyto więcej niż 3 kolorów, ale staranność pozostawia wiele do życzenia
3 punkty - bez zarzutów
II. jakość - w tym segmencie oceniamy zastosowane techniki i uzyskane dzięki nim efekty. Liczy się ładne cieniowanie, kompozycja barw i wszystko to, co cieszy oko.
1 punkt - widać w armii ładniejsze modele, ale ogólnie nie jest wesoło
2 punkty - w armii widać zastosowanie podstawowych technik cieniowania, albo wyróżniający się schemat kolorystyczny
3 punkty - to samo co 2 punkty, ale lepiej - Tabletop.
4 punkty - widać choćby gdzieniegdzie także bardziej zaawansowane metody. Efekt cieszy oko.
5 punktów - Proste: Wirtuozeria!
III. Ilość konwersji i/lub unikatowych modeli.
Unikatowy model, to coś, co rzadko widuje się na stołach i świadczy, że właściciel armii dołożył starań, aby sobie perełkę zorganizować. Uwaga! Klocek 5-edycyjnych klonów z plastiku nie jest unikalny. Podobnie figury, które się od 5ed nie zmieniły (są takie ).
Konwersja to model, który wyróżnia się niestandardowym wyglądem, uzyskanym przez autora przy pomocy zabiegów modelarskich. Konwersją nie jest użycie figur, które reprezentują coś innego, czy dogięcie metalowego elementu.
1 punkt - jeden skonwertowany/unikatowy modeli w armii
2 punkty - przynajmniej 5 skonwertowanych/unikatowych modeli w armii
3 punkty - Przynajmniej 10 -||-
4 punkty - Prawie połowa armii jest skonwertowana/unikatowa
5 punktów - Niemal cała armia jest skonwertowana/unikatowa
Przykład: Ewaryst ma 3 skonwertowanych kuszników DE, a w oddziale Witchek znajdują się 2 piąto-edycyjne czarownice. Zasłużył na 2p.
Teodor z kolei ma cały klocuszek mumii w charakterze Tomb Guardów, oraz wiele konwersji - w ten sposób pewnie uzyska 4 punkty.
V. Podstawki i Traye
Cała armia musi mieć przynajmniej pomalowane podstawki.
Wszystkie oddziały wymagające trayów, powinny je posiadać. (Oddziały nie wymagające trayów, to wszelkie skirmisze, fasty, machiny, potwory i pojedyncze modele)
1 punkt - pomalowane i wymodelowane (mogę darować do dwóch nie zrobionych trayów i 5 nie zrobionych podstawek)
2 punkty - pomalowane i wymodelowane, są na nich jakieś dodatki, albo wykonanie jest dobre. Spójny motyw dla całej armii.
3 punkty - podstawki świetnie wykonane - można tez trafić prawdziwe perełki.
VII. WYSYWIG. Zgodność broni z rozpiską, zgodność modeli itd... Tolerujemy przy tym pewne uzasadnione odstępstwa np. ze względu na unikalność (patrz definicje), klimat, świetną jakość modelu.
Charakterzy:
1 punkt - pełen WYSYWIG na charakterach
Oddziały:
1 punkt - Do 3 uchybień (każdy model się liczy)
2 punkty - Wszystko gra.
VIII. WOW. Czyli słowo uznania od sędziego.
1 punkt - Sporadycznie przyznawany punkt uznania. Zasługują na niego armie o ponadprzeciętnym looku i dezajnie, które przykują szczególną uwagę osób oceniających.
Razem 20 PUNKTÓW do chapnięcia.
RAZEM:
- Punkty do zdobycia:
100 z bitew.
ok 20 z malowania
10 z testu wiedzy
2 za zgłoszenie wraz z rozpiską w terminie
1 za podanie ID w zgłoszeniu
(razem ok 133 punktów do zdobycia)