Witam gram chaosem pare lat a mimo wszystko ciągle słysze coraz to inne zasady odnośnie szarż oddziałów z frenzy zasłoniętych innymi modelami
Mianowicie chodzi o to: screenuje kawalerie khorne'a smokiem, zwykle grałem tak że aby zaszarzowac ta kawaleria musze najpierw zadeklarowac szarze smokeim w cos zeby umozliwicszarze kawalerii ktora deklaruje... ostatnio jednak spotkalem sie juz drugi raz z glosami, że jeżeli zadeklaruje szarże smokiem to kawaleria automatycznie wypala do przodu w to co widzi i co jest w zasiegu... wiec jak z tym jest?
opcja a- szarzuje dopiero po deklaracji
opcja b- szarzuje gdy tylko udostepni jej sie miejsce:P
Frenzy
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
z faqa do rulebooka:
PSYCHOLOGY
Q. Can Frenzied units declare charges as normal, or
must they wait and exclusively use the rules for
charging found on page 52?
A. They must wait for all the non-frenzied units to have
declared charges (including reactions).
PSYCHOLOGY
Q. Can Frenzied units declare charges as normal, or
must they wait and exclusively use the rules for
charging found on page 52?
A. They must wait for all the non-frenzied units to have
declared charges (including reactions).
Frenzy to ruch przymusowy, nie deklarujesz więc czy chcesz szarżować, jeśli masz możliwość wykonania normalnej szarży to wtedy ona jest. Grałeś dobrze, skrinujesz smokiem, potem szarża smokiem, smok odsłania kawe i ona automatycznie sprawdza frenzy w fazie ruchów przymusowych.
O ! Nowością dla mnie jest że szarże z frenzy są PO reakcjach .
a ja grałem zawsze tak że szraże z frenzy deklarowałem po dobrowolnych a przed reakcjami przeciwnika ... qrde . A czy kiedy np minosy Khorna z frenzy mogą wpaść w oddział przeciwnika zaszarżowany w tej turze przez nny odział z reakcją : hold to czy w momencie szraży minosów przeciwnik moze zmienić deklaracje i przed nimi dać flee ??

Czcij Koze !!
Twoja Stara gra w Age of Sigmar !
Twoja Stara gra w Age of Sigmar !
Q. Following the answers above, if a unit is charged by
a non-frenzied unit and declares a charge reaction, but
in the same Declare Charges part of the Movement phase
it is then charged by a Frenzied unit, can the unit
change its charge reaction?
A. Yes.
Czyli Dido można.
a non-frenzied unit and declares a charge reaction, but
in the same Declare Charges part of the Movement phase
it is then charged by a Frenzied unit, can the unit
change its charge reaction?
A. Yes.
Czyli Dido można.