Szósto Haja!
Jeszcze obejrzymy!
czyli szóste Knurowskie zmagania WFB.
Patronat medialny: Forum Border Princes
Kiedy?
12 września 2009r.
Rozpoczęcie o godz. 10:00, jednak osoby biorące udział w turnieju prosi się o dotarcie na godz. 9:30.
Gdzie?
Hala sportowa MOSiR Knurów osiedle Szczygłowice ul. Sztygarska
Opis dojazdu zamieszczam na końcu posta.
Jaki format turnieju?
1666pkt.
Zgłoszenia:
Termin zgłoszeń i wysłania rozpisek (jako text summary lub PDF jako wydruk z AB) upływa 9 września, godz. 24:00 na adres: haja.na.grubie@gmail.com
Zgłoszenia podawane w postach lub bez wysłanej rozpiski zostaną zignorowane.
Zgłoszenie powinno zawierać: imię (ew. ksywę) oraz nazwisko. Dodatkowo pożądane jest wpisanie klubu i miejscowości oraz numeru do szybszego kontaktu (gg lub kom). Numeru Gracza (ID) ze strony Polskiej Ligi WFB nie wymagam. Wszystkie zgłoszenia zostaną potwierdzone mailowo.
Limit miejsc:
36 graczy.
Wstęp:
Za udział w turnieju pobierane jest od gracza 10zł.
Widzowie również są mile widziani - dla nich wstęp wolny.
Nagrody:
Trofea za miejsca I-III sponsoruje MOSiR Knurów.
Za wygrany turniej przewiadziany upominek w formie blistera z modelem WFB a wśród wszystkich uczestników zostaną rozlosowane bony pieniężne do wydania w sklepie internetowym ImperatorFF.
Zasady turnieju:
Turniej klasy lokalnej, single. Zasady turnieju zgodne z Balancing Patch v1.4. Dodatkowo obowiązują aktualne FAQ i polskie uściślenia sędziowskie.
Dopuszczone listy armii:
- wszystkie aktualne AB
- Errantry War
- Chaos Dwarves - te z 'Ravening Hordes'; jednostki zielonoskórych z księgi armii 'Orcs & Goblins'; można brać jednostki DoW jako rare.
- Dogs of War wg Warhammer Chronicles 2004 jako samodzielna armia
- oddziały Dogs of War, wg. pdf'ów ze strony GW, a także zasad umieszczonych w kodeksie Ogre Kingdoms
- Kiselv wg Warhammer Chronicles 2004 jako sojusznicy
- Ogre Kingdoms Rhinox Raiders wg White Dwarfa UK 309
- Clan Eshin
Stoły i makiety:
Gramy na stołach 72x48 cali.
Progi punktowe:
Co 160pkt.
Bonusy:
80 pkt za zabicie generała oraz zdobycie sztandaru armii. Zajęcie ćwiartki, sztandary - również 80 pkt.
Scenariusze:
Brak - gramy luźne pitched battle.
Rozpoczynanie: Na początku bitwy gracze wykonują rzut kostką K6- wygrywający wybiera zaczynanie bądź stronę. Gracz który wygrał rzut kością wystawia jako pierwszy.
Zasady doboru przeciwników:
Według metody Szmyta, czyli: przed rozpoczęciem turnieju zgłoszeni gracze utworzą listę wg. pozycji w Polskiej Lidze WFB. Przy czym kolejność zostanie odwrócona - osoba najniżej w rankingu będzie pierwsza na liście.
Po oficjalnym przywitaniu, osoby z utworzonej wcześniej listy kolejno będą wybierać sobie przeciwnika z którym stoczą pierwszą bitwę. Wybierający będzie miał do dyspozycji listę ze zgłoszonymi i obecnymi graczami.
Po pierwszej bitwie zostanie utworzona lista wg. liczby punktów w systemie 20:0 zdobytych w pierwszej bitwie w której osoba z najniższą liczbą punktów znajdzie się na początku listy i tym samym ona zacznie wybór kolejnego przeciwnika. Rewanżów nie gramy.
Sytuacja zostanie powtórzona przed kolejnymi bitwami.
W każdym wypadku i przed każdą bitwą osoba wybierająca będzie miała nieprzekraczalną granicę 1,5-rej minuty na wybór przeciwnika. W innym wypadku zostanie pominięta i otrzyma 2 ujemne punkty.
Ilość bitew:
Gramy 4 bitwy, każda 6 tur. W przypadku gdy frekwencja znowu zaskoczy organizatora i przybędzie >30 osób - zostaną rozegrane 3 bitwy na większym luzie (system Szmyta i podliczanie punktów dla licznej grupy gwarantuje przesunięcia czasowe).
Plan bitew:
9:30 - 10:00 zapisy, przywitanie i dobór graczy
10:00 - 12:15 I bitwa
12:30 - 14:30 II bitwa
14:45 - 16:45 III bitwa
17:00 - 19.00 IV bitwa
19:15 - ogłoszenie wyników.
Inne punkty:
- malowanie: 0 - 2 pkt (1 pkt - 50% armii pomalowanej; 2 pkt - 100% armii lub 100% bez pojedyńczych modeli nie będących bohaterami, maks. 5 x US1 / 2 x US2 / 1 x US3)
- estetyka: 0 - 2 pkt (1 pkt - modele pomalowane więcej niż 3 kolorami z widocznymi cieniami oraz pomalowanymi wszystkimi większymi detalami; 2 pkt - modele ładnie pomalowane z wszystkimi detalami oraz tworzące zgraną całość w armii)
- konwersje: 0 - 2 pkt
- podstawki: 0 - 1 pkt
- holy shit! (ogólne, bardzo pozytywne wrażenie całej armii lub kilka modeli zapierających dech w piersiach): 1 pkt
- komplet: kostki, armybook (brak w sytuacjach spornych będzie powodował rozstrzygnięcie kwestii na korzyść przeciwnika), znaczniki i miarki, dodatkowy las dla WE: 0 - 2 pkt
Punkty ujemne:
- worst play - za przeciąganie bitew, wykłócanie się, chamskie odzywki i złośliwe overguessy a także inne, niegodne Gracza zachowania. Przy przeciąganiu bitew należy takiego gracza zgłosić najpóżniej 30min przed planowanym zakończeniem bitwy- wykłócanie się 5min przed końcem i zakończenie bitwy po wyznaczonym czasie będzie skutkowało minusowymi punktami dla obu graczy ( patrz również: uściślenia (strona 12) ): do -3pkt
- modele nie przypominające tych używanych w bitwach (tzw. 'proxy'): do -2 pkt
Dodatkowe informacje:
- na terenie MOSiR obowiązuje zakaz spożywania alkoholu (palić można przed wejściem),
- przy zapisach każdy gracz dostanie swoją rozpiskę - można więc przyjechać bez,
- automaty z napojami i batonami znajdują się tuż obok miejsca w którym rozgrywany będzie turniej- do sklepu czy jakiegoś bufetu trzeba się ok. 150-200m pofatygować
- spodziewamy się że w czasie trwania turnieju przechodzić będą tamtędy zaciekawieni ludzie, więc już proszę o wyrozumiałość,
- turniej zgłoszony do Polskiej Ligi WFB,
- pojawią się ogólnodostępne ulotki z lokalnych pizzerii i podczas drugiej bitwy zostanie złożone zamówienie przez organizatora
- w wypadku nieparzystej liczby graczy, przed rozpoczęciem wybierania przeciwników metodą Szmyta zostanie przeprowadzone losowanie gracza który będzie pauzował - w kolejnych bitwach będzie to gracz z najmniejszą zdobytą ilością punktów; 'baje' za 16, 14, 13, 12pkt w kolejnych bitwach
- żeby otrzymać punkty za estetyke, należy posiadać co najmniej 1pkt za malowanie
- organizator postara się dotrzymanych godzin trwania bitew i planowanego zakończenia - proszę o nie spóźnianie się i o współpracę
- harmonogram rozgrywania bitew zmienię, gdy dostanę dużą ilość zgłoszeń
Edit:
[ 23.08 - godz. 11.40 ]
1. Dodano info o rozgrywaniu mniejszej ilości bitew.
[ dalszy edit - się zobaczy ]
Organizator zastrzega sobie prawo do ostatecznej interpretacji powyższego regulaminu, oraz do jego zmiany w dniu turnieju.
Na możliwe pytania będę czekał na gg: 2873006 lub kierować na haja.na.grubie@gmail.com
Zapraszamy!
Dojazd:
Możliwy w dwojaki sposób:
- samochodem, według podanych niżej map. O ile do Knurowa trafić raczej prosto to ze znalezieniem osiedla Szczygłowice i tamtejszej hali sportowej z basenem mogą być problemy to proszę zajrzeć na poniższe mapy.
- autobusem, linie:
194 start z: 'Gliwice plac Piastów', najlepiej o 7.59 lub 8.59, czas jazdy 36min, UWAGA! należy wysiąść na przystanku Szczygłowice Skrzyżowanie i kierować się w stronę kopalni KWK Szczygłowice- wg. google to spacer o długości 1.4km, gdyż autobus jedzie dalej (nie jedzie pod kopalnię więc proszę nie zaspać)
710 start z: 'Gliwice plac Piastów', najlepiej o 8.31, czas jazdy 39min do przystanku 'Szczygłowice Kopalnia', jest to koniec trasy
47 start z: 'Zabrze Goethego', najlepiej o 8.37, czas jazdy 59min do przystanku 'Szczygłowice Kopalnia', jest to koniec trasy
Powyższe dane oparłem na stronie KZK GOP. Autobus linii 120 z Katowic w soboty niestety już nie kursuje.


