OnG na PGA

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
TajemniczyWarboss
Plewa
Posty: 6

OnG na PGA

Post autor: TajemniczyWarboss »

Kod: Zaznacz cały

1 Black Orc Big Boss @ 142 Pts
     General; Heavy Armour; Shield
     Nibbla's Itty Ring [20]
     Martog's Best Basha [15]
     1 Boar @ [0] Pts

1 Black Orc Big Boss @ 180 Pts
     Heavy Armour; Battle Standard
     Morks Spirit Totem [50]
     1 Boar @ [0] Pts

1 Night Goblin Great Shaman @ 280 Pts
     Magic Level 4; Little Waagh
     Staff of Baduumm [40]
     Power Stone [25]
     Power Stone [25]
     Collar of Zorga [5]

1 Night Goblin Shaman @ 135 Pts
     Magic Level 2; Little Waagh
     Dispel Scroll [25]
     Dispel Scroll [25]

2 Snotlings @ 40 Pts
5 Goblin Spider Riders @ 65 Pts
     Spear; Shield
5 Goblin Wolf Riders @ 70 Pts
     Spear; Short Bow; Light Armour
5 Goblin Wolf Riders @ 70 Pts
     Spear; Short Bow; Light Armour
22 Night Goblins @ 120 Pts
     Shortbow; Musician
     2 Fanatic @ [50] Pts
26 Night Goblins @ 175 Pts
     Netters; Shield; Standard; Musician
     2 Fanatic @ [50] Pts
26 Night Goblins @ 175 Pts
     Netters; Shield; Standard; Musician
     2 Fanatic @ [50] Pts
12 Savage Big 'Uns @ 173 Pts
     Frenzy; 2ndWeapon; Choppa; Warpaint; Musician
21 Savage Boyz @ 204 Pts
     Frenzy; Choppa; Spear; Warpaint; Standard; Musician

1 Wolf Chariot @ 63 Pts
     4 Goblin Crew
1 Wolf Chariot @ 63 Pts
     4 Goblin Crew 
2 Spear Chukka @ 80 Pts
     Bully
1 Rock Lobber @ 75 Pts
     Bully
1 Rock Lobber @ 75 Pts
     Bully

1 Doom Diver @ 80 Pts
1 Cannon @ 85 Pts

Casting Pool: 8 (na BP 12 kosci)
Dispel Pool: 5 (na BP bodaj 8 + nie wiem jak spirit totem liczyc)
Models in Army: 164
Total Army Cost: 2350
Jeszcze myslalem o opcji wyverna + 3 malych szamanow, ale nic sensownego nie chce sie stworzyc.
Prosilbym o kontruktywne komentarze, dobre pare lat nie gralem zielonymi na 2k+

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13990
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

czemu szamani night goblinow? zwykle gobasy na to nie sa lepsze?

TajemniczyWarboss
Plewa
Posty: 6

Post autor: TajemniczyWarboss »

musialbym doplacic 10pkt tylko za to, zeby obaj szamani mieli 1 ld wiecej (kosztem tego mieliby -1 inicjatywy, co zawsze przy jakims pit of shades mogloby zabolec). prawda jest taka, ze jesli ktorys z nich bedzie musial zdawac LD na swoim, to juz i tak jest dramatycznie nieciekawie

Awatar użytkownika
Charki
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Charki »

Solidna rozpiska - nie ma się do czego przyczepic ;)
Przydaliby sie tylko czempioni do pojedynków i ench. shield na generała - 1+ save'a robi róznice. Tyle ze bedzie klopot ze znalezieniem punktow na to

Awatar użytkownika
Dasieq
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 151
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Dasieq »

Na savage orkach daj chempiona jak się znajdą jakimś cudem punkty bo jest bardzo przydatny :))
Co do magii i dylematu z wywerną to Azag by rozwiązał problem xP Ale uważam że taka rozpiska jak najbardziej ok. Zastanawiają mnie tylko ci big'uns którzy w tej rozpisce nie wydają mi się big.
"Kobieta powinna być na tyle wykształcona, żeby przyciągnąć głupich mężczyzn i na tyle wulgarna, by kusić inteligentnych"

|RaV|
Wałkarz
Posty: 68

Post autor: |RaV| »

daj enchanted shielda na generała i ja bym wola 4-5 grzybów zamiast 2 power stone'ów

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

w pizdu z big unsami
za to masz championow,ench sh, i zwiekszona liczebnosc (co opoznia rzucanie panik na oddzialach i przedluza totem)

polecalbym jednak jednego szamana wmienic na orcasa-> mnie sie duze waaagh sprawdza

Awatar użytkownika
Niko
Oszukista
Posty: 794
Lokalizacja: Warszawa, Yelonki "GAMONIE"

Post autor: Niko »

moze sie myle ale masz 5 specjali... z 4 ktore mozesz miec... ale sprawdz to bo ja tam na orkach sie nie znam z tym ze wydaje mi sie ze teraz goblinskie rydwany nie sa juz 2 na slot...

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14640
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

A mi sie wydaje, ze sa.

Patrze tak na te rozpe, patrze i widze ze niby zrobiona jest ok, ale tak naprawde to nie ma z kim tym grac. Imperium chyba... Nie bedzie to najlepszy turniej Twojego zycia, choc zycze jak najlepiej.

Awatar użytkownika
Emilianek
Chuck Norris
Posty: 513
Lokalizacja: Gołków

Post autor: Emilianek »

Tak jak napisał quas, wywal tą 12 savage'y i za to dopakuj ng. Jeden klocek może zostać taki mały, tylko do fanoli bez niczego. Ja bym jeszcze wrzucił muzyków na fasty i zamienił 1 klope na 2 chucki.

Jakbyś zamienił scrolla na małym szamanie na 2 grzybki i dużemu wrzucił scrolla za 1 PSa to miałbyś na mniejszym większą skuteczność i na dużym mniej sytuacji do miscasta :wink: .

Aha no i enchanted shield oczywiście :) .

Awatar użytkownika
Dasieq
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 151
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Dasieq »

Tak, ta 12 wydaje się w ogóle nie uzyteczna a masz z tego masę puunktów na inne fajne rzeczy. Jak wszyscy mówią, enchanted shield, muzyków troche więcej w oddziałąch, może jakieś łuki na fastach i jedziemy z tym światem :))
"Kobieta powinna być na tyle wykształcona, żeby przyciągnąć głupich mężczyzn i na tyle wulgarna, by kusić inteligentnych"

TajemniczyWarboss
Plewa
Posty: 6

Post autor: TajemniczyWarboss »

Wilki maja przeciez luki.

Enchanted shield - dobor itemow wskazuje ze byl, i wylecial w ramach ciec budzetowych. Moze wroci, chociazby kosztem zmniejszenia ilosci fanatykow.
Grzybki zamiast power stonow - nigdy, zbyt wiele zalezy od tego szamana zeby dodatkowo ryzykowac. No i z power stona samego mozna zawsze rzucic czar, w chwili gdy przeciwnik sie juz tego nie spodziewa, a z grzybka chyba nie.
Orczy szaman - myslalem o tym, sporo gralem na miksie szamanskim, i jednak to nie to. Tak naprawde jedyny fajny czar (dla malego szamana) z duzego waaagh to hit z S5 no AS. Duza stopa na 10+ zbyt trudna do rzucenia, waaaagh tak samo (dodatkowo odpada przy armii opartej na maszynach), przerzuty hitow w armii defensywnej tez sie nie sprawdzaja do konca, a samym K6 z S4 sie nie splaci nigdy. Za to w malej waaagh mamy fajne 2k6zS4, mala stope, popychaczke, test inicjatywy albo k6 z S10 - duzo bardziej uniwersalne w defensie.
Big unsi - jedyny oddzial w mojej armii, ktory jest w stanie przywalic. Ostatnio w szarzy (fakt faktem, ze z magicznym rerollem hitow) rozwalili oddzial blodletterow z heraldem khorna, w nastepnej turze wpadli w psy khornowe i tez je polkneli na raz. Mimo wszystko wierze w ten oddzial, co najwyzej moglbym myslec o zmianie dwoch broni na speary, ale tracilbym wysywig niestety.

Orki na chwile obecna z natury maja taka sytuacje, ze nie ma z kim grac prawie. Przy odrobinie szczescia i bledach przeciwnika katapulty+magia sa w stanie zalatwic kazdy large target, a obecnie na nich opiera sie wiekszosc armii.
Fanatycy i lekki ostrzal (z rydwanow i fastow) maja szanse zmniejszac furie/harpie/itd na tyle, zeby obsluga supportowana bullym byla w stanie przezyc.
Oczywiscie, mozliwe ze sie myle. Jak wspominalem mialem kawal czasu battlowej absynencji, nowe armie (demony, vc, de, lizaki) znam znacznie slabiej niz bym chcial, czas zweryfikuje. W moim przypadku w pelni sprawdza sie podtytul turnieju 'return of waaagh!' (;

Na chwile obecna mysle tak naprawde o zmniejszeniu ilosci fanatykow w oddzialach z sieciami, dokupienie ich kosztem enchanted shielda, lukow na pajakach i czempionow.


Caly czas jeszcze probuje zlozyc rozpiske na wyvernie + malych szamanach, ale wychodzi jeszcze slabsza niestety. A szkoda, do PGA malarz juz nowego Azhaga skonczyc powinien, az sie sam o wyprobowanie prosi.
Ostatnio zmieniony 21 wrz 2009, o 18:50 przez TajemniczyWarboss, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
loko
Masakrator
Posty: 2645
Lokalizacja: wrocław

Post autor: loko »

gralem ostatnio parowke z krasiami, mialem 4 kloce ng w wersji "na bogato" , plan byl zeby zrobic zaslone z ng a cale krasie zrobione byly na strzelanie. kloce owszem braly na siebie glowny impet , staly z 2-3 tury i niestety topnialy.. nie mialem zadnej kontry na dowalenie od boku w kloc trzymany przez ng. mysle ze najlepiej nadawaly by sie do tego dzikie dziki albo hopersi bo kloce dzikusow moim zdaniem sa za malo mobilne i nie wszedzie dotrą na czas. rydwany gobolowe hociaz dobry zasieg maja moga nie zdac w kluczowym momencie jakiegos feara albo rzucic 1 na impacty i szyszka w dupie.
kupię bretke,orki, leśne elfy i wampiry. http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=55&t=52293

Awatar użytkownika
Dasieq
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 151
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Dasieq »

TajemniczyWarboss pisze:Wilki maja przeciez luki.
Owszem ale pająki nie, źle się przyjrzałem a sam używam częsciej pająków niż wilków.

Rozumiem że dzikusy w szarży są wymiatające, big uns tym bardziej ale ten oddział ze swoją wielkością może długo nie pożyć. Jak ktoś wpakuje się w niego albo przypakuje 2d6 S5 to ciężko. Mimo wszystko kurcze za lażdym razem jak myślę sobie czy brać big'uns to ich cena daje mi znać że jednak nie powinienem xP
"Kobieta powinna być na tyle wykształcona, żeby przyciągnąć głupich mężczyzn i na tyle wulgarna, by kusić inteligentnych"

Awatar użytkownika
loko
Masakrator
Posty: 2645
Lokalizacja: wrocław

Post autor: loko »

dziki przezyja jesli dasz dobry dispel (totem) i screen fastem. nie leci sie tym na pale tylko czeka az ng "cos zlapia" i wtedy wpadasz i rozpizd:) Dasieq jesli nie big unsi to co? jak chcesz zjesc pancerna kawe ktora dojedzie i jakos nie hce sie dac przepchac?albo dziki albo unsi (malo mobilni) albo hopersi.
kupię bretke,orki, leśne elfy i wampiry. http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=55&t=52293

Awatar użytkownika
Dasieq
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 151
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Dasieq »

Jeśli chodzi o pancerną kawalerię to żeby szarżować musisz mieć dobry rzut na Waagh! więc jeśli ona szarżuje to big'uns nie będą schodzić gorzej niż zwyklaki. A jeśli szarżować masz okazję na bok takiej kawalerii to nie lepiej oddziałem większym i pewniejszym? Żeby np źle wypłacone ataki wyrównać standardowym CR'em?
Ilość w tym przypadku jest chyba lepsza niż jakość, jak sądzę. Może nie mam racji, ale chciałbym wiedzieć jak ta 12 się spisze.
Jednak do wyeliminowania czegoś co jest cięźkie służą tu głównie fanatycy których przecież nie brak w tej rozpisce.
"Kobieta powinna być na tyle wykształcona, żeby przyciągnąć głupich mężczyzn i na tyle wulgarna, by kusić inteligentnych"

Awatar użytkownika
loko
Masakrator
Posty: 2645
Lokalizacja: wrocław

Post autor: loko »

ja na fanatykach nie polegam, zawsze lepiej byc mile zaskoczonym niz niemile.sa glownie po to zeby przeciwnik mial dodatkową rozkmine i popelnial bledy. wiadomo ze dobrze miec przewage jak sie w bok wjezdza ale pamietaj ze o wiele trudniej zrobic to klocem piehoty niz skirmichem albo 5 kawy. po prostu czasem ciezko sie przecisnac. podkreslam ze do brania na klate pancernych to są gobole z siatami. tematem mojego wywodu jest mocna kontra.
kupię bretke,orki, leśne elfy i wampiry. http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=55&t=52293

ODPOWIEDZ