kilka pytań początkującego

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
ismael
Wodzirej
Posty: 670
Lokalizacja: Gdynia

Re: kilka pytań początkującego

Post autor: ismael »

Grałem dziś na turnieju z D.Elfami.
Przeciwnik miał oddział 14 Black Guard (2 szeregi po 7), do którego dołączył herosa na piechotę.
Odział wyglądał wówczas tak:

GGGGGGG
HGGGGGGG

Stracił ze strzelania 6 Guardów i jego odział wyglądał tak:

G
HGGGGGGG

W tym momencie heros wyszedł z oddziału. Przeciwnik stworzył taki oddział:

GGGGGGGG

A mnie wydawało się, że powinien stworzyć taki:

G
GGGGGGG

Kto miał rację? Przeciwnik był z poziomu "PRO", zapewne bardzo ograny, ale chciałbym się upewnić. W następnej turze strzelałem w ten oddział z Malakaia i miało to znaczenie.
pzdr
-ism

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

jak hero wyszedl z oddzialu to ten musial zachowac formacje czyli ilosc modeli w pierwszym szeregu :)

Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Post autor: Hobbit »

Bohater wchodząc do oddziału zastępuje jeden model R&F w pierwszym szeregu, analogicznie podczas jego opuszczania jeden model R&F zastępuje bohatera, twój przeciwnik miał rację.
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"

Awatar użytkownika
ismael
Wodzirej
Posty: 670
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ismael »

OK Chłopaki - dzięki za szybki reply.

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

w Twoim przykładzie tylko ta pierwsza formacja jest dziwna..
jak Black Guardzi byli w formacji 2x7, a potem wszedł do nich heros to powinni wyglądać tak:

. . . G
GGGGGGG
HGGGGGG

a nie tak jak naszkicowałeś... 8+7

pozdrawiam
Obrazek

kanti
Mudżahedin
Posty: 256
Lokalizacja: Rawa Maz

Post autor: kanti »

Na ostatniej bitewce miałem taki przypadek
jjjjjjjjj
jjjjjjjjj ssssshh
..........ssssshh
................hh

j-jazda
s zabójcy troli
h-hamersi

ture wcześniej hamersi zgonili oddział i zatrzymali sie na boku slajerów przylepiając sie do nich.
nadeszła moja tura zabójcy widza tylny szereg jazdy więc deklaruje szarże i tu zaczynają się schody.
zabójcy przy wykonywaniu zwrotu zachodzą tylnym szeregiem na hamków więc nie mam jak wykonać zwrotu. czy jest na to jakis sposób oprócz przejściem zabójcami na maks do przodu. czy w jakiś sposób można taką szarżę wykonać?? czy istnieje jakaś minimalna odległość którą muszą zachować sojusznicze jednostki względem siebie??
z wrogiem jest to 1 cal a jak z sojusznikami??

Awatar użytkownika
M.T.
Kretozord
Posty: 1722
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: M.T. »

Sojusznicy nie muszą być 1" od siebie.

Awatar użytkownika
DracoPL
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 129
Lokalizacja: Gamonie z Warszawy

Post autor: DracoPL »

Cześć, mam pytanie czy Żyrek kranoludzki wystawia się razem z pozostałymi maszynami czy oddzielnie?

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Oddzielnie
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Niko
Oszukista
Posty: 794
Lokalizacja: Warszawa, Yelonki "GAMONIE"

Post autor: Niko »

a dlaczego? :P bo jest rarowy? czy z jakiegos innego powodu?

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Bo tak jest napisane w AB krasi: "Each Gyrocopter deploys as separate unit and does not have to be deployed with other war machines" - myślę, że to wyjaśnia sprawę całkowicie.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Niko
Oszukista
Posty: 794
Lokalizacja: Warszawa, Yelonki "GAMONIE"

Post autor: Niko »

oj mysle ze tak... dzieki

Awatar użytkownika
Gokish
Księciunio
Posty: 8647
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Gokish »

Co się dzieje z oddziałem który poprzez nie zdanie głupoty wyjedzie za stół ?

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

nie moze wyjechac. Krawedz stolu jest impassablem

Awatar użytkownika
Gokish
Księciunio
Posty: 8647
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Gokish »

Shino pisze:nie moze wyjechac. Krawedz stolu jest impassablem
dziękuję za wyczerpującą odpowiedź :)

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

to jescze tak dla podsumowania z ta krawedzia bo zawsze kazdy mowi inaczej...

kiedy ona jest dokladnie do przebycia...?
czyli oddzial ktory uciekl ze stolu nie wzbudza paniki, a oddzial ktory gonil wyjezdza za stol, krotko i zwiezle

Awatar użytkownika
Żaba
Masakrator
Posty: 2957

Post autor: Żaba »

było...

http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=3&t=16500

Ż.

P.S. ale co tam niech stracę :)

Units can only move off the table when fleeing
or pursuing, as described later.
Any other form of movement, whether
voluntary or compulsory, treats the edge of
the table as impassable terrain (unless
differently specified in the special rules for a
scenario, troop type, etc).

ten zapis jest jasny - krawędź NIE jest nieprzekraczalnym terenem dla uciekających / goniących...

If any model from a fleeing unit moves into
contact with a non-fleeing enemy unit with a
unit strength of 5 or more, impassable terrain
or the edge of the table, the entire unit is
destroyed. The troops have been scattered
beyond recovery or have found places to hide
themselves until the battle is over.

i tu jest pies porzebany... uciekający są niszczeni na krawędzi i to bynajmniej nie dlatego że to Impassable Terrain.
Ostatnio zmieniony 23 wrz 2009, o 22:51 przez Żaba, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

dla mnie za duzo tekstu :mrgreen:

Awatar użytkownika
Żaba
Masakrator
Posty: 2957

Post autor: Żaba »

to nie czytaj posta od literek P.S. :wink:

Ż.

P.S. i zwróć uwagę na te dłuższe linijki =P~

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

czyli mowiac krotko i zwiezle :)

ucieczka zawsze konczy sie rozbiciem i panika niewazne czy to od combatu czy czego innego
oddzial ktory szarzowal zawsze pali szarze jesli to co dalo flee ucieklo 'za stol'
oddzial ktory robi overrun zatrzymuje sie na krawedzi stolu (nie mozna wyjechac ze stolu z overruna)
jedyna mozliwosc opuszczenia stolu to po pursuicie

tak?

Zablokowany