O&G 1500

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
ugh
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 105

O&G 1500

Post autor: ugh »

Ostatnio często grywam sobie na mniejsze punkty i takie coś mi się urodziło.
Jest magia, maszyny, fanatycy i chłopaki do tłuczenia. Co sądzicie ?


1 Orc Shaman @ 145 Pts
General; Magic Level 2; Big Waagh; Choppa
Nibbla's Itty Ring [20]
Power Stone [25]

1 Night Goblin Shaman @ 130 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Dispel Scroll [25]
Magic Mushrooms [10]
Magic Mushrooms [10]

1 Night Goblin Shaman @ 130 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Dispel Scroll [25]
Magic Mushrooms [10]
Magic Mushrooms [10]

5 Goblin Wolf Riders @ 65 Pts
Spear; Light Armour

10 Orc Arrer Boyz @ 65 Pts
Choppa; Normal Bow; Light Armour; Musician

29 Night Goblins @ 195 Pts
Netters; Shield; Standard; Musician
1 Night Goblin Boss
2 Fanatic

29 Night Goblins @ 195 Pts
Netters; Shield; Standard; Musician
1 Night Goblin Boss
2 Fanatic

2 Spear Chukka @ 70 Pts

2 Spear Chukka @ 70 Pts

2 Spear Chukka @ 70 Pts

9 Mengil Manhide's Manflayers @ 363 Pts
Great Weapon; Repeater Crossbow; Heavy Armour; Standard; Musician
#Banner Of Kalad
1 Mengil Manhide
Great Weapon; Heavy Armour

Casting Pool: 8
Dispel Pool: 5

Models in Army: 116
Total Army Cost: 1498

Awatar użytkownika
Kotar
Chuck Norris
Posty: 531
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kotar »

Na cholerę orc arrer boyz? Ci łucznicy to totalny śmiech na sali - lepiej za te 65 pkt jakąś goblińską kawalerię mieć. Trochę mało scroli i może pokusiłbym się o zmianę 4 chuck na 2 rock lobbery, a reszta rozpiski jest całkiem spoko.

Kube
Warzywo
Posty: 10

Post autor: Kube »

Spear chukki rzadza :) wiec je zostaw w rospisce, tylko wg uscislen sedziwoskich to chyba nie mozna miec 3 powtarzajacych sie specjali.
Arrerow jak kto lubi, ja czasami tez ich wystawiam, ale to juz raczej jak nie mam w co pkt wladowac.
NG wystawiam bez nettersow i bez bossa, bo jak dojdzie do starcia to klocek nocnikow i tak raczej nic nie zrobi ;) Za to dozucam trzeciego fanatyka. Na takie pkt nie wiem czy nie lepiej wrzucic tylko jednego klocka nocnikow, a zamiast tego wrzucilbym klocek Savage Orkow - z dzidami albo z dodatkowa bronia. Albo Savage na dzikach - jak dojada to robia rzez - ale to musialbys wziasc dodatkowe fasty do oslony.

Awatar użytkownika
Dasieq
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 151
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Dasieq »

Mi się za to wydaje że N.Gobliny z samym bosem wiele nie zdziałąją. Są owiele bardziej przeżywalne mając FCG. A sieci to moim zdaniem dobry wybór. Rozpiska nie jest zła. Zamiast grzybów pewniejszy by był power stone mi się wydaje, owiele bardziej przydatny chociaż te 5 punktów więcej by ci wyszło.
"Kobieta powinna być na tyle wykształcona, żeby przyciągnąć głupich mężczyzn i na tyle wulgarna, by kusić inteligentnych"

Awatar użytkownika
Kotar
Chuck Norris
Posty: 531
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kotar »

Kube pisze:Spear chukki rzadza :) wiec je zostaw w rospisce, tylko wg uscislen sedziwoskich to chyba nie mozna miec 3 powtarzajacych sie specjali.
Arrerow jak kto lubi, ja czasami tez ich wystawiam, ale to juz raczej jak nie mam w co pkt wladowac.
NG wystawiam bez nettersow i bez bossa, bo jak dojdzie do starcia to klocek nocnikow i tak raczej nic nie zrobi ;)
I tak...i nie...netttersi są skuteczni bo obniżają S przeciwnika o 1. Np. Hydra, ktora ma 7 A z S5 będzie już mieć 7A z S4, czyli będzie ich ranić na 3+. Speary mogą być, bo jest atak z dwóch szeregów, a champion zawsze odda te 2 A. Sztandaru raczej nie opyla się brać bo to jest prezent wart 100 pkt dla przeciwnika.

Awatar użytkownika
Dasieq
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 151
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Dasieq »

Zawsze to ten +1 do CR'a a wiadomo że gobliny stosuje się zazwyczaj jako blokadę straszącą wroga "nie podchoć bo fanol ci wpier.." czy coś takiego, albo dobrze wykorzystani pełnią rolę osłony i zadawania wrogiwi flanek, opłacalne do ucieczek i wabienia wrogów, szczególnie tych z frenzy. Mając sieci i FCG są moim zdaniem DOŚĆ dobrzy w walce. Dają radę w różnych sytuacjach.
Ostatnio zmieniony 5 paź 2009, o 20:09 przez Dasieq, łącznie zmieniany 1 raz.
"Kobieta powinna być na tyle wykształcona, żeby przyciągnąć głupich mężczyzn i na tyle wulgarna, by kusić inteligentnych"

Awatar użytkownika
Kotar
Chuck Norris
Posty: 531
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kotar »

Ale liderka goblińska jest jaka jest....

Awatar użytkownika
Dasieq
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 151
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Dasieq »

Owszem, dlatego nie są trzonem armii tylko dobrym wspomaganiem.
"Kobieta powinna być na tyle wykształcona, żeby przyciągnąć głupich mężczyzn i na tyle wulgarna, by kusić inteligentnych"

Kube
Warzywo
Posty: 10

Post autor: Kube »

Mi sie jeszcze nie sprawdzili w walce, owszem biore zazwyczaj jeden klocek z fanatykami jako straszak. Czasami dwa. Ale jak grasz z troche lepszym przeciwnikiem, to fanatykow wywabi Ci jakimis plewami albo lataczami stanie na gorce w poblizu i element strachu dla przeciwnika znika - a Ty zostajesz z bezwartosciowym klockiem. Dorzucenie bossa, cmg, sieci, wloczni itd zwieksza koszt pkt strasznie, co zreszta widac w tej rospisce - klocek kosztuje 200pkt a i tak nic nie zrobi w walce. Dlatego ja przynajmniej staram sie obnizyc ich wystawienia, niech postrasza, moze fanatycy kogos ubija i tyle. Niech przezyja i zajma jakas cwiartke.
Dasieq: do wabienia i uciekania to swietnie nadaja sie fasty, bo sie automatycznie zbieraja - klockiem nocnikow jak juz raz uciekniesz to rzadko kiedy zbierzesz ich z powrotem. To samo do flankowania - wole uzywac fasty, maja troche ruchu i darmowe reformy - a klocek NG zbyt zwrotny nie jest. Tak jak napisales, nie sa trzonem, tylko wsparciem, dlatego przy takiej ilosci pkt lepiej wziasc tylko jeden klocek a zaoszczedzone pkt zainwestowac w cos innego.

Awatar użytkownika
Dasieq
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 151
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Dasieq »

Fastem zależy na co szarżujesz. Może go nie zostać na tyle by kasować szeregi. COś co ma dużo ataków może go na tyle zredukować. Gobosy rzeczywiście, mniej zwrotne, wolniejsze, ale da się je świetnie wykorzystać do takich celów. BO co zrobi przeciwnik widzą oddział N.Goblinów z przodu, a za nim oddział orków. Albo będzie nań szarżował, albo będzie kombinował inaczej, ale tu leci czas. Jak zaszarżuje to flee i za orków którzy w swojej turze dają szarżę. W grze bywa bardzo różnie. Włócznie to na nich rzeczywiście przesada. Trzeba przyznać ci rację że wtedy strasznie drogo to wychodzi.
Zależy od indywidualnego podejścia do ich wykorzystania. JA używam ich jako straszako-śmieciochów którzy poświęcają się dla reszty a czasem włażą na flanki.
"Kobieta powinna być na tyle wykształcona, żeby przyciągnąć głupich mężczyzn i na tyle wulgarna, by kusić inteligentnych"

ODPOWIEDZ