Rhinox Riders a zasady ogrów

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
tryton
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 157

Rhinox Riders a zasady ogrów

Post autor: tryton »

Ponawiam temat w zwiazku z balansowym patchem i uściśleniami sędziowskimi.
Pytania dotyczące rhinoxów:
1.Czy ustalono jasne zasady dotyczące wpływu Gut MAgic na Rhinox Riders'ów (jesli tak to na kogo - cały model , tylko jezdzca)?
2.Czy Ironfist dany Rhinox Ridersowi działa tak jak u ogrów w balancing patch - save przeciw atakom z dystansu i magicznym.
3.CZy zasada z balancing patch'a znosi niemożność uzywania iron fista jako dodatkowego ataku? EDIT: punkt uważam za wyjaśniony.
4.Czy zasada dotycząca armor piercing dla ogre club z balance patch'a dziala na Rhinox Ridersów?
5Czy tez wszystkie powyzsze sa bezzasadne, w zwiazku z tym ze RR sa DOGS of WAR , a nie jednak OGRE ( chociaz sa ogrami jak cholera)?
6.Czy mozna uzywac reguły MONSTER dla pojedynczego modelu Rhinox Ridersa (szczególnie pod kątem single minded w odniesieniu dla pojedynczego modelu - tu sugestia ..w 2+ odziale nie mozna wheelowac i zmieniac formacji...z dwoma rhinoxami jest to niewykonalne- wiadomo rhinoxy, dla pojedynczego modelu to mozliwe - zasada MOnster)
7.jak jest z punktami z Rhinox riders'ow - polowa za polowe ran dla pojedynczego modelu itd?
8.Jak jest ze sztandarami- zasady dla RR mówia moze miec sztandar magiczny do 50 pkt. jesli RR to DOW to zostaje tylko WAR BAnner za 25 pkt i ten z italijskiej campanii za 10 - to po co ograniczenie do 50 pkt.jesli RR to ogry to mozna z listy ogrowej sztandar do 50 pkt?
to najwazniejsze pytania.
prosze osoby kompetentne o autorytarne wypowiedzi [-o<
bez :^o
pozdrawiam
Jakub
Ostatnio zmieniony 9 paź 2009, o 06:26 przez tryton, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Oni No Maćko
Chuck Norris
Posty: 522
Lokalizacja: XIII Kohorta, Bydgoszcz

Post autor: Oni No Maćko »

1. Gut magic nie działa na Rhinox Rhiderów - w sekcji gut magic są wymienione z nazwy jednostki na które nasza magia działa
2. tak
3. nie, bo tam bodajże jest zapisek "model on foot"
4. tak, ale tylko na jeźdzca
5. jest to jednostka ogre kingdoms z dodatkową zasadą dogs of war
6. nie bardzo rozumiem ten punkt, zasada single minded odnosi się do unitu o razmiarze 1+
7. tak
8. patrz pkt 5

tryton
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 157

Post autor: tryton »

Dzieki za pierwsza wypowiedz.Wątpliwosci:
Ad1. Sa wymienine z nazw jednostki na str 16 -odnosnik z sekcji Gut magic dla uściślenia. Watpliwośc: RR nie sa wymienione , bo ich jeszcze nie bylo. Argument: wymienione jednostki to wszystkie jednostki ogrów dostępne w O.K. np na Huntera działa (OGR), ale na Sabretuski nie (NIE OGR). Przez analogie- Gut Magic działa na jeżdzca (OGR)- na rhinoxa nie (NIE OGR) - potwierdzasz to w pkt 4.
4.Czy zasada dotycząca armor piercing dla ogre club z balance patch'a dziala na Rhinox Ridersów?
Cytuje:4. tak, ale tylko na jeźdzca (OGR - choc nie wymieniony w podreczniku)) i w pkt. 2
2.Czy Ironfist dany Rhinox Ridersowi działa tak jak u ogrów w balancing patch - save przeciw atakom z dystansu i magicznym.
Cytuje: 2. tak (OGR- choc nie wymieniony w podreczniku)
AD.2 Tu sie zgodze, o ile traktujemy Jeżdzca Rhinoxa jako OGRA (co wydaje sie oczywiste)
AD3. Przejrzałem właśnie podrecznik , patch i usciślenia i nie znalazłem restrykcji "model on foot"- bede wdzieczny za wskazanie miejsca i ewentualna dalsza dyskusje
AD4. Tak samo myślę.
AD6.Wyjaśniam - zgodnie z RB pojedynczy RR powinien byc traktowany jako MONSTER, jednocześnie jako jeden model NIE MOZE WHEELOWAC i ZMIENIAC FORMACJI, ale jako Monster może darmowo pivotowc jak chce, co jest sprzeczne z zasada single minded.
AD7. Skoro w tym punkcie TAK - to powinien byc rowniez traktowany jako MONSTER jeśli pojedynczy model( AD 6 "darmowe" pivoty).Co w takim wypadku z punktami jesli jednostka sklada sie z 2 lub 3 RR?
AD.8 Czyli mozna wybrac sztandar z O.K.?(bo to OGR) ( AD1. to czmu Gut Magic NIE działa na jezdzca?)
Ostatnio zmieniony 14 paź 2009, o 07:14 przez tryton, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

AD.3
cytuje z Rulebook'a:
"Walka dwoma broniami ręcznymi (piechota)
Jeżeli pieszy wojownik walczy dwoma broniami ręcznymi to otrzymuje dodatkowy +1 Atak za używanie drugiej broni"

AD.6
Rhinox Riders niezależnie od ilości są traktowani jak kawaleria, a nie jak monster.

Myślę, że tu:
http://thegoldend6.com/files/RhinoxCavalry.pdf
można znaleźć parę odpowiedzi (jest napisane, że jest kawalerią na przykład i jest też o manewrach ruchu)
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

tryton
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 157

Post autor: tryton »

Dzieki
AD3. Wydaje sie juz jasne. Pieszy model i cytat z RB zamyka sprawe (jeszcze strona na której to jest i pieknie).
AD6. Nie kwestionuje przynalezności RR do kawalerii- jednak zgodnie z RB: Single Model Movement Chart:
Model Type Movement
Cavalry 25x50 mm base as MONSTER
Chariots (podstawka pod Bull Rxinox) as MONSTER
strona 296 RB (angielski)

A reguły dla Rhinoxów z pdf. oczywiście mam - stad pytania właśnie.

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

AD.3
stronka 56 w Rulebooku (polskim), jeśli masz angielski sprawdź spis broni do walki i broni strzeleckiej (po opisach różnych efektów psychologii)
AD.6
Jest już w WFB parę przypadków gdzie kawaleria nie jest umieszczana na zwykłej kawaleryjskiej podstawce 25x50 - w szczególności w chaosie (np. Juggernauts - podstawka 50x50), niemniej jako że posiadają dopisek, iż są kawalerią (tak jak i w przypadku rhinoxów), są uważane jako kawaleria a nie monstrous mount (a już na pewno nie chariot). Dlatego Rhinox cavalery posiada movement kawalerii z ograniczeniami z zasady Single-Minded (i w tym momencie nie problemu i sprzeczności z movementem jednostki typu monster i zasady Single-Minded).
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

tryton
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 157

Post autor: tryton »

AD 6. Zerknąles na tabele Single Model Movement Chart- jak rozumiem- Wniosek: POJEDYNCZYy chariot moze poruszac sie ( itylko poruszac) jak monster( bez marszowania), POJEDYNCZY model kawaleryjski NA PODSTAWCE 25x50 mm-moze poruszac sie jak monster( i tylko poruszac), model kawaleryjski na podstawce 50x50 lub chariotowej (NAwet abstrahując od reguły single minded) nie moze?

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

AD. 6
O ile dobrze pamiętam, było coś w stylu, że pojedynczy model z pieszego regimentu ma trochę zasady jak skirmish (-1 do trafienie z broni strzeleckiej itd.). Skoro, jeśli pojedynczy model kawalerii może poruszać się jak monster wtedy dotyczy to również Rhinox cavalery (abstrahując oczywiście od zasady single-minded :P) i tu nie widzę problemu.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

tryton
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 157

Post autor: tryton »

nikt się więcej nie wypowie?

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

w sprawie czego? juz chyba na wszystkie pytania dostales odpowiedzi...

ODPOWIEDZ