Glade Riders, opytmalne zastosowanie
Moderator: Gremlin
Glade Riders, opytmalne zastosowanie
Ahoj!
Witam wszystkich na tym forum! Pocinałem WE jeszcze za czasów starszej, kamperskiej wersji Leśniaków po czym oddałem się mrocznym rozrywkom typu studia, praca itp. i porzuciłem Warhammera. Ale wracam do akcji i znowu wybieram WE (według mnie megapozytywnie odmienionych!).
Mam takie pytanie. Sprawiłem sobie odział 5ciu Glade Riders’ów. Chciałbym ich używać w celach zaczepnych, kanapkowych i ewentualnie jako samobójcze komando. A że chciałbym mieć WYSIWYG to zastanawia mnie jak ich posklejać. Wydaje mi się, że najlepiej wystawiać ich (szybka piątka do kasowania magów, maszyn, walenia z flanki itp.) gołych bo i tak są cholernie drodzy. Zastanawiam się ewentualnie nad muzykiem lub sztandarem bo champion wg mnie jest kompletnie nieopłacalny. Co wy na to?
Ps. I proszę nie pisać że to kijowa jednostka bo już mam figurasy i tak czy siak muszę ich jakoś zmontować
Witam wszystkich na tym forum! Pocinałem WE jeszcze za czasów starszej, kamperskiej wersji Leśniaków po czym oddałem się mrocznym rozrywkom typu studia, praca itp. i porzuciłem Warhammera. Ale wracam do akcji i znowu wybieram WE (według mnie megapozytywnie odmienionych!).
Mam takie pytanie. Sprawiłem sobie odział 5ciu Glade Riders’ów. Chciałbym ich używać w celach zaczepnych, kanapkowych i ewentualnie jako samobójcze komando. A że chciałbym mieć WYSIWYG to zastanawia mnie jak ich posklejać. Wydaje mi się, że najlepiej wystawiać ich (szybka piątka do kasowania magów, maszyn, walenia z flanki itp.) gołych bo i tak są cholernie drodzy. Zastanawiam się ewentualnie nad muzykiem lub sztandarem bo champion wg mnie jest kompletnie nieopłacalny. Co wy na to?
Ps. I proszę nie pisać że to kijowa jednostka bo już mam figurasy i tak czy siak muszę ich jakoś zmontować
Tak, to jest najlepsza wersja. Bo w Glade Riderach trudno znaleźć coś pozytywnego...Ypsilanti pisze:Najlepiej zmontuj ich na Wild Ridersów
1.I tak mam już figurki (5ciu ridersów) więc muszę ich jakoś posklejać.
2.Zamierzam używać ich jako niewielki, mobilny odział wsparcia.
Wydaje mi się, że ta jednostka właśnie do czegoś takiego nadaje się najlepiej. Są w core, mają łuki, mogą uciekać. Dlatego zastanawiam się albo nad opcją samych 5ciu kolesi na koniach, ewentualnie nad muzykiem do zbierania po ucieczce. A swoją drogą to chętnie poczytałbym o jakichś pomysłowych zagrywkach tą jednostką w wersji lajt (czyli najmniejszy możliwy odział).
2.Zamierzam używać ich jako niewielki, mobilny odział wsparcia.
Wydaje mi się, że ta jednostka właśnie do czegoś takiego nadaje się najlepiej. Są w core, mają łuki, mogą uciekać. Dlatego zastanawiam się albo nad opcją samych 5ciu kolesi na koniach, ewentualnie nad muzykiem do zbierania po ucieczce. A swoją drogą to chętnie poczytałbym o jakichś pomysłowych zagrywkach tą jednostką w wersji lajt (czyli najmniejszy możliwy odział).
żli nie są, fast to fast, ale niestety za jaki koszt
możesz ich używać w asyście wildów, powiedzmy dwóch oddziałów. Wtedy to oni mogą oidchylić ogień wroga od dzikich... DO zadań samobójczych ( ) lepiej nadają s9ę warhawki z tym swym hit&runem. JEdnak gladzi mogą załatwic maszynę, spokojnie radzą sobie z innymi fastami, tzn. najpierw ich ostrzeliwują przeważnie na 3+, po co tracić strzły łuczników, skoro sa potrzebne na wiele innych rzeczy. Róniez mogą postrzleąc po maszynie wroga. Jednostka nie taka zła...
możesz ich używać w asyście wildów, powiedzmy dwóch oddziałów. Wtedy to oni mogą oidchylić ogień wroga od dzikich... DO zadań samobójczych ( ) lepiej nadają s9ę warhawki z tym swym hit&runem. JEdnak gladzi mogą załatwic maszynę, spokojnie radzą sobie z innymi fastami, tzn. najpierw ich ostrzeliwują przeważnie na 3+, po co tracić strzły łuczników, skoro sa potrzebne na wiele innych rzeczy. Róniez mogą postrzleąc po maszynie wroga. Jednostka nie taka zła...
Szkoda że nie ma opcji ekonomicznej dla nich, bez łuków znacznie taniej, wtedy do odginania szarż wyciąganie frenzoli by się przydali znakomicie (brak nam takich jednostek) i najpewniej brałbym ich zawsze, a z tymi łukami licho strzelają a kosztują więcej niż dyszka łuczników dlatego też ich nie biorę.
nom...
w końcu płąci się za te longbowy i mase zasad specjalnych armii..
jednak gdyby byli powiedzmy za 18\19 pkt z samą spearą byliby całkiem okey
Warto jeszcze zauważyć, że jako jeden z nielicznych fastów spokojnie sobie pomyka po lesie
w końcu płąci się za te longbowy i mase zasad specjalnych armii..
jednak gdyby byli powiedzmy za 18\19 pkt z samą spearą byliby całkiem okey
Warto jeszcze zauważyć, że jako jeden z nielicznych fastów spokojnie sobie pomyka po lesie
- Christos
- Kretozord
- Posty: 1590
- Lokalizacja: FKCC, sekcja Gdańsk Południe, oddział Zakoniczyn (na emeryturze)
Nie słuchaj marud Glade Riders to naprawde świetna jednostka. Niestety jedna piątka to tyle co nic. Ja planuje w swojej armii 2 piątki gladów i jedna/dwie piatki Wildów (jedna ewentualnie szóstka) (to będzie jazda:).
Gledzi faktycznie są drodzy i wrażliwi, ale są nie do zastapienia. Pewnie zejdą w czasie bitwy, kwestia tylko ile zabiorą ze sobą. Ich łuki są niezastapione. W pierwszej turze strzelasz na 3+, przy odbrobinie szczęścia załaga działa spokojnie schodzi. Robią flee co jest podstawą Na dobrą sprawę to mam zamiar zrezygnować w ogóle z łuczników (rozpa na koszalin jest ich ostatnia szansą) i zastąpić ich właśnie glade ridersami.
Wspominałem, że jestem dziwny? Nie?? No właśnie!
Gledzi faktycznie są drodzy i wrażliwi, ale są nie do zastapienia. Pewnie zejdą w czasie bitwy, kwestia tylko ile zabiorą ze sobą. Ich łuki są niezastapione. W pierwszej turze strzelasz na 3+, przy odbrobinie szczęścia załaga działa spokojnie schodzi. Robią flee co jest podstawą Na dobrą sprawę to mam zamiar zrezygnować w ogóle z łuczników (rozpa na koszalin jest ich ostatnia szansą) i zastąpić ich właśnie glade ridersami.
Wspominałem, że jestem dziwny? Nie?? No właśnie!
jak strzelisz z dwóch piatek w działo to moze i zejdzie, w sumie nie taki głupi pomysł, jednak glade guardzi są wyśmienitą jednostka w tej armii i nigdy bym z nich nie zrezygnował
- Christos
- Kretozord
- Posty: 1590
- Lokalizacja: FKCC, sekcja Gdańsk Południe, oddział Zakoniczyn (na emeryturze)
Kosa pisze:jak strzelisz z dwóch piatek w działo to moze i zejdzie, w sumie nie taki głupi pomysł, jednak glade guardzi są wyśmienitą jednostka w tej armii i nigdy bym z nich nie zrezygnował
Z powodzeniem zdejmowałem załogantów jedna piatką ridersów. Nie zawsze, ale dość często. Bywa róznie. Za to dziesiątką Glade Guardów zazwyczaj kiepsko to wyglądało (zabijcie mnie nie wiem czemu ). A zmarnowanie dziesięciu strzał boli juz bardzej.
Oczywiście nie mówie, że łucznicy sa do dupy. Ja jednak szukam innych rozwiązań. Poza tym już 9 lat uzywam dużej ilości łuczników (dochodziło do 40 w armii) i najzwyczajniej znudziło mi sie
Napislal Christos:
W pierwszej turze strzelasz na 3+, przy odbrobinie szczęścia załaga działa spokojnie schodzi.
5 strzal na 3+,trafia 4,no...2 w zaloge,1 wound.To naciagana statystyka.Przy 2x5 nie naciagajac tez 1 zalogant zejdzie.
Po co komu ci GR.Zamiast 2 unitow lepiej raz wildow i raz GG.Oni potrafia wypelniac swoje zadania,odpowiednio strzelac czy bic.
GR trzeba sie bylo ratowac w VI ed.,ba nawet z WB smigali.Ale teraz nie sa alternatywa dla innych unitow.Jak juz ktos powiedzial,zeby byli tansi,bez lukow to byli by w sam raz.Jako miesko z 18" ruchu.Mniam.
W pierwszej turze strzelasz na 3+, przy odbrobinie szczęścia załaga działa spokojnie schodzi.
5 strzal na 3+,trafia 4,no...2 w zaloge,1 wound.To naciagana statystyka.Przy 2x5 nie naciagajac tez 1 zalogant zejdzie.
Po co komu ci GR.Zamiast 2 unitow lepiej raz wildow i raz GG.Oni potrafia wypelniac swoje zadania,odpowiednio strzelac czy bic.
GR trzeba sie bylo ratowac w VI ed.,ba nawet z WB smigali.Ale teraz nie sa alternatywa dla innych unitow.Jak juz ktos powiedzial,zeby byli tansi,bez lukow to byli by w sam raz.Jako miesko z 18" ruchu.Mniam.
alternatywą nie są, jednak z powodzeniem mozna ich użyć ,troche wyobrazni a zastosowanie się znajdzie i spałcic się powinni, ale maks 2 oddziały, jakbym grał to raczej na 1 z wildami oczywisćie w parze...
Ja wolę więcej Wildów, a w corach same driadki, ewentualnie jeden duży oddział łuczników z Banner of Springtide. Ta jazda nie ma sensu jeśli możemy wystawić więcej Wildów
zależy...
czasami brakuje jednak tych slotów speciali. Pwoiedzmy, że ktoś chce zagrać 2xtancerze, warahwki no i wildzi, tutaj mozna wstawic tych gladów
czasami brakuje jednak tych slotów speciali. Pwoiedzmy, że ktoś chce zagrać 2xtancerze, warahwki no i wildzi, tutaj mozna wstawic tych gladów
Only muzyk. Co prawda wolę bardziej wyważoną, defensywną wersję, ale w mojej wersji ofensywnej mają właśnie muzyków. Zawsze to zbieranie na 9 Ld, a nie 8Mainman pisze:Ok, wiele się dowiedziałem z Waszych Re:, dzięki! Ale fajnie by było jakby ktoś napisał jak ich wystawia w kwestii mjuzika i sztandarowego w tych "killea fives"
Reszty wynalazków nie trzeba, bo są za mięciutcy. No i koniecznie w rozpie powinny być Wildy. Napewno nie zgodzę się z przedmówcami którzy krytykują tę jednostkę. Jednostka jest dobra, strzela, dobrze atakuje. Wiadomo, że kwestia ich wystawienia zależy od koncepcji, ale w wersji ofensywnej moim zdaniem niezastąpieni.
Chodziło mi o GR Nie zwróciłem uwagi, że mi się podmiot domyślny zmieniłbless pisze:Wildzi strzelaja ? Ja o czyms nie wiem?Scimitar pisze:No i koniecznie w rozpie powinny być Wildy. Napewno nie zgodzę się z przedmówcami którzy krytykują tę jednostkę. Jednostka jest dobra, strzela, dobrze atakuje.
Wildzi nie strzelają, jedynie heros WR czasem potrafi