Walka o domek i LoS helki

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Walka o domek i LoS helki

Post autor: bigpasiak »

Mam pytania nastepujacej tresci:

-jesli mam w domku 10 lucznikow i szturmuje go oddzial 10 maruderow w formacji 5*2 [ czyli po pieciu w szeregu i w dwuch szeregach ] ilu walczacych jest z kazdej strony?

-oraz jak strzela helka. znaczy sie czy moze targetowac cos co jest poza jej losem?
to jest czy ma 90 czy 360 stopni pola widocznosci i dlaczego? [ chodzi o strzelanie ]

moze ktos z LS i prosze bez imho czy imo bo potrzebuje konkretow.
troche nurtuje mnie ta kwestia bo naprawde sprzeczne interpretacje tych kwestii sa.
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

trzeba jeszcze zadać pytanie, czy helka moze w turze ruchu sie spivotowac i strzelić
Release the Przemcio!

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

W faq warriorów na wszystkie tego typu pytania pada jedna odpowiedź: "yes, like a stonethrower"...

Relosu
Kretozord
Posty: 1869

Post autor: Relosu »

co do walki w domku, walczy 10 jednostek o us1 czyli 10 archersow i 10 maruderow, nie licza sie szeregi, tylko kille oraz ewentualnei sztandary.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Relosu pisze:co do walki w domku, walczy 10 jednostek o us1 czyli 10 archersow i 10 maruderow, nie licza sie szeregi, tylko kille oraz ewentualnei sztandary.
no nie... jest przeciez dosc dobitnie napisane, ze licza sie tylko wbite woundy...
-oraz jak strzela helka. znaczy sie czy moze targetowac cos co jest poza jej losem?
to jest czy ma 90 czy 360 stopni pola widocznosci i dlaczego? [ chodzi o strzelanie ]
tak. podobnie jak maszyny bojowe moze sie spivotowac przed strzalem do celu

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Zaraz zaraz, ale maszyny bojowe widzą 360st, a helka tylko 90, więc może się zpivotować do celu, ale najpierw ten cel musi widzieć! Czyli pivot, ale tylko w obrębie 90stopni...
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Relosu
Kretozord
Posty: 1869

Post autor: Relosu »

Shino pisze:
Relosu pisze:co do walki w domku, walczy 10 jednostek o us1 czyli 10 archersow i 10 maruderow, nie licza sie szeregi, tylko kille oraz ewentualnei sztandary.
no nie... jest przeciez dosc dobitnie napisane, ze licza sie tylko wbite woundy...
a cos takiego jak np battlebanner ? magiczne sztandary swych wlasciwosci wtedy nie daja ?

Eltazar
Pseudoklimaciarz
Posty: 23
Lokalizacja: Kluczbork

Post autor: Eltazar »

karlee pisze:Zaraz zaraz, ale maszyny bojowe widzą 360st, a helka tylko 90, więc może się zpivotować do celu, ale najpierw ten cel musi widzieć! Czyli pivot, ale tylko w obrębie 90stopni...
Helenka jeśli chodzi o strzelanie widzi 360 stopni.
Jak chcesz nią szarżować to wtedy widzi 90 stopni.
Fear me mortals!!!

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

karlee pisze:Zaraz zaraz, ale maszyny bojowe widzą 360st
quote or it never happened :P

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Skoro jest już mowa o walce o budynki, to zadam i swoje pytanie.

W Rulebook'u jest napisane:
Zwróć uwagę, że jedynym sposobem na rozpoczęcie szturmu jest szarża w fazie ruchu lub magii. Inne sytuacje które pociągają za sobą szarżę (jak pościg do nowego wroga podczas walki wręcz), nie mogą rozpoczynać szturmu, a jednostki takie muszą zatrzymać się o 1 cal od budynku.
Czy to oznacza, że fazie shootingu oddział popchnięty z runy z kowadła: Rune of Oath & Honor, nie ma prawa szturmować budynku i musi zatrzymać się 1 cal od niego? (w danym cytacie jest mowa tylko o fazie ruchu i magii, nie o fazie shootingu)

Rulebook do 7 edycji wyszedł później niż AB krasnoludzkie, więc nie wiem jak za bardzo podejść do tego problemu.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Żaba
Masakrator
Posty: 2957

Post autor: Żaba »

wg Raw nie może - według zdrowego rozsądku wprost przeciwnie...

pzdr,
Ż.

P.S. czy naprawdę sądzisz że pisząc jakiekolwiek zasady równolegle analizuje jaki wpływ one mają na wszystkie zasady instniejące :?: :mrgreen: :wink:

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

rozumiem ze lucznicy ustawieni w linie spokojnie moga szarzowac domek i walczyc pelnym squadem 10?
co lepiej gwardia z icona szarzuje dowolny domek wychodzi na to walczac nie tylko krolem a w dodatku jeszcze reszta czyli 9 typa?
cos tu chyba jest nie tak prawda?
nie jest tak ze walczy do US10 ale tylko tych co moga?
znaczy masz w 2 szeregach to tylko ten szereg ktory zetknal sie z domkiem.
nigdzie nie znalazlem w RB zapisu mowiacego ze normalne zasady combatu sa tutaj pomijane.
macie moze odpowiedni cytat?

dalej.
helka jest monsterem i nie widzi 360 a strzela! jak stone thrower co nie czyni go maszyna dajac mu zasady maszyn a jedynie sposob strzelania katapulty [ czyli guess i odpowiednie kosteczki ]. macie moze znowu odpowiedniego faqa mowiacego ze widzi jak katapka?

pamietajmy jesli cos rusza sie jak monster nie znaczy ze monsterem jest prawda?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

kanister
Chuck Norris
Posty: 362

Post autor: kanister »

Co do domku- jak oddział tam wejdzie to zamienia się w skirmisz. Więc to ile masz szeregów nie wpływa na to ilu ludzików bije.

A z hellcanona to czasem nie strzelają te krasnale?
kanister pisze:Fajnie jest cytować siebie.
jawora pisze:Ja tam w lidze online nie startuję, bo za daleko od mojego miasta.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

bigpasiak pisze:rozumiem ze lucznicy ustawieni w linie spokojnie moga szarzowac domek i walczyc pelnym squadem 10?
co lepiej gwardia z icona szarzuje dowolny domek wychodzi na to walczac nie tylko krolem a w dodatku jeszcze reszta czyli 9 typa?
cos tu chyba jest nie tak prawda?
nie jest tak ze walczy do US10 ale tylko tych co moga?
znaczy masz w 2 szeregach to tylko ten szereg ktory zetknal sie z domkiem.
nigdzie nie znalazlem w RB zapisu mowiacego ze normalne zasady combatu sa tutaj pomijane.
macie moze odpowiedni cytat?
jest dokladnie jak mowisz. Niwazne ilu sie styka z domiiem zawsze walczy 10. Ciezko stwierdzic czy cos jest z tym nie tak. Jak dla mnie nie tak jest to, ze kazda kontrszarza sprawia, ze oddzial wychodzi z walki ale widac to juz zalezy od punktu widzenia

dalej.
helka jest monsterem i nie widzi 360 a strzela! jak stone thrower co nie czyni go maszyna dajac mu zasady maszyn a jedynie sposob strzelania katapulty [ czyli guess i odpowiednie kosteczki ]. macie moze znowu odpowiedniego faqa mowiacego ze widzi jak katapka?
strzal jak katapka to pivot i deklaracja + kosteczki :P chyba, ze masz odpowiedniego faqa stiwerdzajacego, ze sposob strzelania as stonethrower to tylko deklaracja zasiegu i rzut koscmi bez pivotu w fazie strzalu (nie ruchu co tez jest istotne)
poa tym gdzie masz napisane, ze stone thrower widzi 360 stopni (zaloga rozumiem bo jest skirmishem ale o warmachinach nic takiego nie ma). Tak wiec helka widzi jak katapka i tu problemu nie ma
pamietajmy jesli cos rusza sie jak monster nie znaczy ze monsterem jest prawda?
dokladnie. Pamietaj jednak, ze jesli cos rusza sie jako monster to nie oznacza tylko, ze moze maszerowac w taki sam sposob jak monstery lecz takze, ze moze robic pivoty jak monstery i nie moze turnoiwac jak monstery ;)

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

Pasiaku, Helka nie może strzelić po ruchu, bo strzela jak stone thrower. To jest w faq.
Stone Thrower może się zpivotować przed strzałem.
Ergo Piwo Moje

Co do domku:
w moim limitowanym RB jest zapis, że jak 20 goblinów szturmuje domek, to tylko 10 walczy. Teraz zastanów się, czy gdzieś w RB gobliny są w formacji 2x10 ;)
Release the Przemcio!

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

a byles w UK trikk...? :)

wierz mi ze tam takie unity sie spokojnie zdazaja :)
poza tym tam chodzi ze max us10 moze walczyc.
nie ze w kazdym przypadku walczy us10...

jeszcze raz zapytam.
gdzie jest napisane ze normalny sposob walki jest negowany w trakcie walki o domek [ nie chodzi mi wynik combatu a o sama walke ] ?
jakis cytat czy tylko imho?

nie moze strzelac po ruchu bo strzela jak machina wojenna.
w RB wyraznie pisza ze mozesz pivotowac WAR MACHINE w dowolnym kierunku.
helka nie jest maszyna wojenna a jedynie strzela jak ona.
ma swoje 90 pola widzenia i tylko w tym arcu moze wybierac cel.
jesli dozwolone jest zeby pivotowala w dowolna strona i jest traktowana zupelnie jak w/w znaczy ze po stracie zalogantow helka sciagana jest ze stolu albo lepiej jak cos dojedzie do combatu do samotnej helki, helka kolkowana jest automatycznie i tym samym niszczona.
tak?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Manfred
Postownik Niepospolity
Posty: 5906
Lokalizacja: Cobra Kai

Post autor: Manfred »

ale strzelać jak ST to nie być jak ST ? :)

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

bigpasiak pisze: jeszcze raz zapytam.
gdzie jest napisane ze normalny sposob walki jest negowany w trakcie walki o domek [ nie chodzi mi wynik combatu a o sama walke ] ?
na stronie 98
jesli dozwolone jest zeby pivotowala w dowolna strona i jest traktowana zupelnie jak w/w znaczy ze po stracie zalogantow helka sciagana jest ze stolu albo lepiej jak cos dojedzie do combatu do samotnej helki, helka kolkowana jest automatycznie i tym samym niszczona.
tak?
a ktora maszyna jest sciagana po stracie zaloantow? chyba tylko cascet...
poza tym nie moge zrozumiec jak spikowanie maszyny mialoby byc czescia strzelania przez nia Oo

Awatar użytkownika
RAFIX
Falubaz
Posty: 1264
Lokalizacja: WAWA Przyczółek Inkwizytorów

Post autor: RAFIX »

zaraz się okaże że katapulty strzelają tylko jak coś widzą od przodu

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

zasady shino.
skoro helka traktowana jest jak ST to chyba we szystkich aspektach?

co do domku to jak interpretowac taki zapis:

"If characters, champions, or other models that can normally be singled out if they are in base contact, are involved in the fight..."

wg was taki zapis nie ma sensu bo rzeczone modele musza walczyc w szturmie domku bo sa w pierwszym szeregu.
wg mojej interpretacji ze walczy tylko to co sie zetknie z budynkiem zapis ten ma sens.

poza tym shino zacytuj mi akapit mowiacy ze walcza modele nawet z dalszych szeregow bo tego nie znalazlem na tej stronie.
napisane jest ze moze walczyc "up to us 10".

katapulty nie maja 90 stopni widocznosci a wyraznie maja zaznaczone ze co sie dzieje gdy strzelaja i przestan mieszac prosze bo moje pytanie jest czytelne i jasne.
na nie prosze odpowiadac.
dziekuje.
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

ODPOWIEDZ