Pytania krótkobrodego - stary temat
Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer
Re: Pytania krótkobrodego
A ja znowu o ograch. Tym razem pytanie natury czysto klimatycznej. Zastanawiam się jakby tu trochę podrasowac irongutów i leadbelcherów aby wyglądali na krasnoludzkich najemników. Na początku pomyślałem o krasnoludzkim dziale w łapie zamiast tych co trzymają leadbelcherzy ale szybko zrezygnowałem, bo myslę, że żaden szanujący się krasnolud nie dałby nawet dotknąć takiego cudeńka ogrowi, nawet jakby ledwo działało. Potem pomyślałem sobie o dorobieniu kawałków pancerza irongutom. Np. takie naramienniki jak ma champion ironbreakerów(tylko oczywiście większe
)albo fragmenty kolczugi zamiast tych kilku fragmentów zbroi, które modele mają na sobie oryginalnie. Jak myślicie? Czy krasnolud zgodziły się aby ogr nosił pancerz zrobiony w krasnoludzikiej twierdzy? Ludzie w krasiowym sprzęcie są tolerowani ale jednak z ogrami krasie nie sa w tak dobrych kontaktach. Nawet jesli to tylko ogrzy najemnicy 
czyli strzelają multiplem z minus 1 do trafienia albo wala pojedynczym bez modyfikatora?? w CC nie maja żadnych modyfikatorów, wszystko sie zgadza? w opisie z DoW nie ma nic na temat strzelania ani brace of pistols wiec wole sie upewnic:>Arbiter Elegancji pisze:tak wlaśnie strzelają (jak również atakują w CC)xaurus pisze:w opisie sa uzbrojeni w "lots of pistols" wiec czy moga strzelac jakby mieli brace of pistols??
Propozycja do dawnej dyskusji o modelu BSB.
Co powiecie o tych dwóch panach?
http://cytadela.pl/cgibin/shop?info=gz0520&sid=08223b77
http://cytadela.pl/cgibin/shop?info=gz0522&sid=08223b77
Co powiecie o tych dwóch panach?
http://cytadela.pl/cgibin/shop?info=gz0520&sid=08223b77
http://cytadela.pl/cgibin/shop?info=gz0522&sid=08223b77
Co do ogrów, to może jakieś hełmy zrobione z jednej metalowej płyty i zachodzęcej na uszy i trochę na kartoflane ogrowe nosy? Wiadomo krasnolud nie zrobi dla Ogra żadnego ekwipunku, ale to nie znaczy, że ogr nie wykorzysta okazji do użycia jakiegoś metalowego materiału (którego u krasnoludów jest wiele) i wyekwipowania się. Zamiast pałek i dziwnych siekących mieczy, proponuje większe topory i młoty. Naramienniki ewentualnie - i tylko na jednym ramieniu (i również zrobiony z jednej wygiętej metalowej płyty) - proponowałby dla modelu championa ogrów, żeby wyróżnić trochę.
Broń Boże, nie dawaj im żadnych znaków bądź symboli krasnoludzkich - wyjdzie, jakby właśnie ogry wróciły z wyprawy łupieżczej na krasnoludzką twierdzę.
Właściwie trudno cokolwiek innego wymyślić (no chyba, że właśnie jakieś trofea z batalii z orkami, lub jakieś ekwipunki orkijskie, które krasnoludy za nic by nie wykorzystały, ale ogry już z chęcią), bo jak się da za dużo, to wyjdzie, że krasnoludy robiły wyposażenie dla ogrów, a to jest wielce nie klimatyczne. Jeśli chodzi o działa leadbelcherów to może flamethrower/rattling gun od skavenów? Ewentualnie dla champion leadbelcherów dać wymodelowany odpowiedni Warplightening Cannon (odpowiednio przycięty).
Co do "lots of pistol" zasady long drong slayer pirates - strzelają multiplem (z minus 1 do trafienia) lub pojedynczy (bez minusów), mają wszystkie zasady pistoletów (zawsze mogą stand&shoot, nie mają minusów za daleki zasięg, mogą strzelać po ruchu itd.). W CC używa się ich jakby mieli dodatkowy atak (z zasady brace of pistols), więc mają +1 do współczynnika ataku.
Broń Boże, nie dawaj im żadnych znaków bądź symboli krasnoludzkich - wyjdzie, jakby właśnie ogry wróciły z wyprawy łupieżczej na krasnoludzką twierdzę.
Właściwie trudno cokolwiek innego wymyślić (no chyba, że właśnie jakieś trofea z batalii z orkami, lub jakieś ekwipunki orkijskie, które krasnoludy za nic by nie wykorzystały, ale ogry już z chęcią), bo jak się da za dużo, to wyjdzie, że krasnoludy robiły wyposażenie dla ogrów, a to jest wielce nie klimatyczne. Jeśli chodzi o działa leadbelcherów to może flamethrower/rattling gun od skavenów? Ewentualnie dla champion leadbelcherów dać wymodelowany odpowiedni Warplightening Cannon (odpowiednio przycięty).
Co do "lots of pistol" zasady long drong slayer pirates - strzelają multiplem (z minus 1 do trafienia) lub pojedynczy (bez minusów), mają wszystkie zasady pistoletów (zawsze mogą stand&shoot, nie mają minusów za daleki zasięg, mogą strzelać po ruchu itd.). W CC używa się ich jakby mieli dodatkowy atak (z zasady brace of pistols), więc mają +1 do współczynnika ataku.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
- Rakso_The_Slayer
- Postownik Niepospolity
- Posty: 5208
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Krótki opis w DoW wyjasnia bardzo mało, tu trzeba raczej intuicyjnie do tego podejsc a wiem ze czesto przy takiej interpretacji powstawaly niezle kłótnie i to o bardziej błache rzeczy:>
krasnolud oczywiście powie, ze WS które jest wyższe ale gracz nie krasiowy mógłby się już kłócić...
czyli jak strzelają cały czas to używają WS czy BS w CCRakso_The_Slayer pisze: Po prostu na okrągło strzelają z pistoli a nie biją obuchami:)
Zasady pistoletów to dokładnie:
- możliwość używania w walce razem z hand weaponem, co daję taki sam bonus jak additional hand weapon (+1A). Brace of pistols działają tak samo. Inaczej mówiąc, w walce pistolet uznawany jest za zwykły hand weapon.
- Zasięg 8 cali
- Brak kar do trafienia na daleki zasięg i brak kar do trafienia po ruchu (nie można marszować, dotyczy to zwykłego ruchu; po marszu nie można strzelać z pistoletów, chyba że jest się fast cavalery)
- Zawsze można wykonywać reakcję Stand&Shoot niezależnie od odległości wroga szarżującego. Zwykła kara za strzelanie w reakcji na szarżę, wciąż się aplikuje.
- Przy brace of pistols mamy możliwość 2x wielekrotnego strzału. Jeśli używamy tej możliwości, kara -1 do trafienia aplikuje się tak jak normalnie przy wielekrotnym strzelaniu. Możemy użyć wciąż pojedynczego strzału (cała jednostka musi się zdecydować na jedną z opcji) bez kary do trafienia.
- Trafienia wykonujemy z siłą 4, przebijające pancerz (armour piercing = -1 do wrogiego armour save'a; biorąc pod uwagę siłę strzału jest to -2 do wrogiego armour save'a).
- możliwość używania w walce razem z hand weaponem, co daję taki sam bonus jak additional hand weapon (+1A). Brace of pistols działają tak samo. Inaczej mówiąc, w walce pistolet uznawany jest za zwykły hand weapon.
- Zasięg 8 cali
- Brak kar do trafienia na daleki zasięg i brak kar do trafienia po ruchu (nie można marszować, dotyczy to zwykłego ruchu; po marszu nie można strzelać z pistoletów, chyba że jest się fast cavalery)
- Zawsze można wykonywać reakcję Stand&Shoot niezależnie od odległości wroga szarżującego. Zwykła kara za strzelanie w reakcji na szarżę, wciąż się aplikuje.
- Przy brace of pistols mamy możliwość 2x wielekrotnego strzału. Jeśli używamy tej możliwości, kara -1 do trafienia aplikuje się tak jak normalnie przy wielekrotnym strzelaniu. Możemy użyć wciąż pojedynczego strzału (cała jednostka musi się zdecydować na jedną z opcji) bez kary do trafienia.
- Trafienia wykonujemy z siłą 4, przebijające pancerz (armour piercing = -1 do wrogiego armour save'a; biorąc pod uwagę siłę strzału jest to -2 do wrogiego armour save'a).
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
Witam Panowie Brodacze. Ja gracz O'n'G zapuściłem się w te nieprzyjazne tereny, aby zapytać: Jeśli jednostka z fearem, która ma większy US niż obsługa krasnoludzkiej maszyny, zaszarżuję na nią, a krasnoludy niezdadzą LD (rzadkość), to co się dzieje? Zawsze graliśmy tak, że krasie się biją pomimo fear outnumber i niezdanego LD, tylko trafiają na 6.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Thorek kosztuje resztę punktów z kowadła czyli:
505 - 175 = 330 punktów
i teraz jeśli ktoś zabije Ci Thorek'a to dostaje 330 punktów. Jeśli zabije do tego jeszcze strażników kowadła, dostaje resztę 175 punktów.
Co do pytania Natibaka. Krasnoludy przy maszynach są Stubborn, ale nie Immune to Psychology (chyba, że da im się odpowiednią runę inżynieryjną, dającą zasadę Unbreakable). A więc wszystkie zasady z fear'a, który by wpływały na normalną jednostkę wpływają również na obsługę machin. Jeśli szarżujący przeciwnik (i powodujący fear'a) ma większy US niż US maszyny z załogantami, a oni nie zdadzą testu, wtedy załoganci muszą uciekać. Tak samo jest z fear&outnumber.
505 - 175 = 330 punktów
i teraz jeśli ktoś zabije Ci Thorek'a to dostaje 330 punktów. Jeśli zabije do tego jeszcze strażników kowadła, dostaje resztę 175 punktów.
Co do pytania Natibaka. Krasnoludy przy maszynach są Stubborn, ale nie Immune to Psychology (chyba, że da im się odpowiednią runę inżynieryjną, dającą zasadę Unbreakable). A więc wszystkie zasady z fear'a, który by wpływały na normalną jednostkę wpływają również na obsługę machin. Jeśli szarżujący przeciwnik (i powodujący fear'a) ma większy US niż US maszyny z załogantami, a oni nie zdadzą testu, wtedy załoganci muszą uciekać. Tak samo jest z fear&outnumber.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
- Rakso_The_Slayer
- Postownik Niepospolity
- Posty: 5208
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Pytałem o tą ucieczkę, dlatego,gdyż jest napisane w podręczniku Krasnoludów, że nie mogą zadeklarować flee gdy ktoś szarżuje na machinę. Podręcznik główny w rubryce fear mówi "must change it charge reaction to flee". Myślałem, że krasnoludy nie mogą tego zrobić, stąd moje pytanie.
- Rakso_The_Slayer
- Postownik Niepospolity
- Posty: 5208
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
- Rakso_The_Slayer
- Postownik Niepospolity
- Posty: 5208
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:




