Deklarowanie atakow w CC

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Aves
Chuck Norris
Posty: 421

Deklarowanie atakow w CC

Post autor: Aves »

Jako ze Ziemko uporczywie kasowal posty w innym temacie przenosze to tu.
nu nu nu,

To nie jest w zaden sposob analogiczne, batle jest pisany przez ludzi rozumiejacych zasady kazuistycznie nie kodeksowo.

S 61 RB- dotyczy to jezdzcow na potworach, rozdzielasz ataki zanim kulniesz kostkami.

+ FAQ do RB- Fast dice roling NIE jest zasada, mozesz deklarowac ataki w rank and file, i kulac ataki jeden po drugim.


S 34 RB - Who strike first- w tym akapicie jest wyraznie zaznaczone ze kolejnosc atakow ma znaczenie dlatego ze zabici przeciwnicy nie oddaja, i o to w tym chodzi, obawiam sie wiec ze twoja interpretacja tego akapitu nie jest wlasciwa.
Ponawiam postulat, ataki nalezy deklarowac przed zutem kostka, jest to jedyne ograniczenie, "I" wplywa na to kto pierwszy zaczyna kulac kostkami, i tylko na to, nie ma nigdzie w zasadach jednoznacznej informacji o tym ze wszytkie ataki o tej samej "I" sa deklarowane w tym samym momencie.

pozdro shino
Shaman says:

-There is no evil spirits, but some just not like you.

-Spirit lives in de temple of flesh, if u devor flesh you devor spirit and get stronge', now pass me im human leg der is some meat left between der toes.

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Dołącze się do pytania.

:shock: - mag
8) - piechota HE
:cry: - wroga piechota
:twisted: - wrogi model stykający się z magiem


. . :cry: :cry: :cry: :cry: :twisted:
8) 8) 8) 8) 8) 8) :shock:


Czy mogę zadeklarować ataki w model stykający się z magiem i zabić go, w efekcie czego nikt nie będzie mógł bić po magu?

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Do czego zmierzasz Aves?

@ Andrzej, w diabełka możesz deklarować ataki 2 piechociarzami i magiem (zakładam, że wrogowie mają te same podstawki co Twoi), zabijesz go, nikt nie będzie mógł wpakować nic w maga.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Zelgadis
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 121

Post autor: Zelgadis »

Możesz wybierać w jaką jednostkę wroga atakujesz jak masz np SM to w konfiguracji

:shock: :shock: :shock: :shock:
:mrgreen: :mrgreen: [-o< :mrgreen:

[-o< - Wrogi Heros
:shock: - SM
:mrgreen: - Wroga Piechota

Możesz wtedy wybrać czy chcesz którymś z troje SM atakować Herosa czy piechote wroga - a jak ci tych troje SM zabiją co stykają się z herosem to nie będziesz mógł tego herosa atakować bo już żaden się z nim nie będzie stykać podstawką.
Koszmarnie jest być kucharzem na służbie bogów chaosu:

- Nurgl je tylko ser pleśniowy i kiszoną kapustę
- Khorne uwielbia posiekane na plasterki, krwiste steki
- Slaanesh kocha babeczki przygotowywane w ogniu namiętności
- Tzeenth jest za zmianami więc ogłosił strajk głodowy

Awatar użytkownika
Alister
Chuck Norris
Posty: 619
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Alister »

@Andrzej: mozesz deklarowac ataki w pojedynczy model, ale wtedy rany sie nie przenosza.
Co iwecej wszystkie ataki o tej samej I musisz deklarowac jednoczesnie.

Tak samo np jesli twoj smok (bez challenge) ma do wyboru championa i zwyklakow to deklarujesz np. 2A w championa, reszta po oddziale.
Nie mozesz (jak sugeruje Aves) turlac po jednej zeby zobaczyc ile starczy na championa.
(co innego, ze wolno ci turlac po jednej, a nie cala garsc).

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

zgadzam sie Alisterem.
modele o tej samej "I" deklarujesz w tym samym momencie a turlasz potem...
jak masz taki kaprys to mozesz i po jednej a potem dostac karniaki za przedluzanie...
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

O ile dobrze pamiętam problem Aves'a dotyczył zasady Carnosaur'a, dodającą mu frenzy w momencie zadania jednego wounda. Dyskusja rozdzieliła się na dwa obozy:
- Ci którzy myśleli, że Carni dostaje ten dodatkowy atak (z zasady frenzy), w tej samej turze walki w której zadał wounda, co daje mu szansę do wyprowadzenia jeszcze jednego ataku w tej samej turze.
- Ci którzy myśleli, że Carni dostaje ten dodatkowy atak (z zasady frenzy), dopiero w następnej turze walki, po tej turze w której zadał wounda.

W końcu stanęło na opcji drugiej, gdyż ataki z tą samą inicjatywą wykonuje się w tym samym czasie, a nie w różnym, co wydaje się dość logiczne - przy czym zasada "fast dice rolling" nie ma nic do rzeczy, gdyż tak naprawdę ten dodatkowy atak jest wyprowadzany w realiach bitwy później, niż te pierwsze 4 ataki, które mogą go spowodować. Najwyraźniej jednak Aves nie daje za wygraną.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Aves
Chuck Norris
Posty: 421

Post autor: Aves »

Prosze podac mi strone z RB na ktorej jest to napisane.
Zainteresowanym polecam przeczytac faq'a o atakowaniu konkretnych modeli.
Shaman says:

-There is no evil spirits, but some just not like you.

-Spirit lives in de temple of flesh, if u devor flesh you devor spirit and get stronge', now pass me im human leg der is some meat left between der toes.

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Strona 32, Podręcznik Główny, podtemat: Które Modele Walczą, drugi akapit:
Jeżeli model dysponuje więcej niż jednym atakiem, ma prawo podzielić ataki zgodnie ze swoją wolą, o ile jego wybór został jasno określony przed rzutami na trafienie.


Możemy z niego wynieść, iż przed wykonaniem swoich ataków, trzeba się zdecydować jak wszystkie dostępne (przed wykonaniem trafień) nam ataki rozdzielimy między wrogów. Jako, że atak z frezny Carni'ego dostajemy po zadaniu wounda, a więc po wykonaniu trafienia, nie możemy go uwzględnić w puli ataków rozdzielonych przed wykonaniem trafień.

Ponadto, według twego rozumowania Carni, miałby dwie fazy walki wręcz umieszczone w jednej, przy czym w pierwszej miałby możliwość wyprowadzenia 4 ataków, a w drugiej 1. Już sam pomysł z dwoma fazami walki wręcz w jednej, jest niebotyczny.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

Tak samo heros chaosu który w challengu zabije charactera i wyrzuci +1A nie sypie tego ataku do challenge dla zwiększenia overkilla. Mi to się wydaje normalne.
Release the Przemcio!

Awatar użytkownika
Aves
Chuck Norris
Posty: 421

Post autor: Aves »

Jeżeli model dysponuje więcej niż jednym atakiem, ma prawo podzielić ataki zgodnie ze swoją wolą, o ile jego wybór został jasno określony przed rzutami na trafienie.
Z tej linijki wynika jedynie ze nalezy to zrobic przed rzutem kostka.

Nie podales mi strony na ktorej jest napiane ze ataki deklaruje sie w tym samym momencie.

Przeczytaj FAQ'a ze strony gw.
Shaman says:

-There is no evil spirits, but some just not like you.

-Spirit lives in de temple of flesh, if u devor flesh you devor spirit and get stronge', now pass me im human leg der is some meat left between der toes.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

alurat fragment o ktorym mowisz powinien brzmiec:
[...] o ile jego wybor zostal jasno okreslony przed rzutem na trafienie

uzycie formy mnowgiej sugeruje kwantyfikator ogolny wiec wszystkie rzuty w danej fazie danego modelu/modeli :)

a i tylko taka uwaga moderatorska: Niech ten temat niee zchodzi na wrzuty personalne :) bede go obserwowal ale wole nie zamykac bo moiim zdaniem do niczego nie bedzie prowadzic ;)

Janiszek
Masakrator
Posty: 2032

Post autor: Janiszek »

Aves pisze:Jako ze Ziemko uporczywie kasowal posty w innym temacie przenosze to tu.
Wcale się mu nie dziwie #-o :|

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Cele wszystkich dostępnych ataków deklarujemy przed rzutami na trafienie. Przed rzutami na trafienie ... Ja nie wiem ile można je deklarować. Jak robi się to 10-20 sekund, to jest raczej, że robisz w tym samym momencie. Nie deklaruje się ataków jednostek godzinę czy dwie ...

Zresztą mówisz "w tym samym momencie" - dla mnie ten sam moment w realiach rozgrywki oznacza brak jakiegokolwiek progress'u w aktualnym etapie gry - czyli np. jest deklaracja szarż - dopóki nie skończyłeś ich deklarować, jest ten sam moment rozgrywki.

Ponadto patrz: to co napisał Shino powyżej.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

ODPOWIEDZ