kilka pytań początkującego

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Arbiter Elegancji
Niszczyciel Światów
Posty: 4807
Lokalizacja: Warszawa

Re: kilka pytań początkującego

Post autor: Arbiter Elegancji »

Rasti pisze: I inne pytanie - czy można wstawić 2 bohów do jednego oddziału?
Można
Rasti pisze:A czy lizaki kiedykolwiek zdają testy na d3 przy LD? Proszę o konkrety, bo jak teraz gram z kumplem lizakami, to o na wszystko d3 rzuca. Głupoty, strach, złamanie, panika...
:shock:
Lizaki zdają zawsze rzucając 3D6 odrzucając najwyższy wynik.
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Rzucają trzema kośćmi i odrzucają najwyższy wynik (Cold Blooded), pierwsze słyszę, by testowali d3....

Można dać i 4 bohaterów.

Edit: Arbiter mnie ubiegł ;)
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Arbiter Elegancji
Niszczyciel Światów
Posty: 4807
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arbiter Elegancji »

Temple Guard pisze:EDIT: Arbiter był szybszy ;)
Byro pisze:Edit: Arbiter mnie ubiegł ;)
He he :D Jeszcze trochę i zostanę Ninja :D
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..

Awatar użytkownika
Rasti
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6022
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: Rasti »

chodziło mi o 3D6, mój jakiś ułomny skrót myślowy :D

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Następne pytanie dla Was zapewne proste ale był problem w lidze...
Stoją sobie outriderzy grzecznie plecami do obelisku, na nich szarżują knighci chaosu z boku szarżuje na nich rydwan... Outriderzy dają flee rzucają 13 rozbijają się o obelisk 8 cali za plecami... Knighci maja spalona szarżę ale rydwan w którym kierunku sprawdza czy w pogoni za riderami na nikogo nie wpadnie ? W kierunku miejsca początkowego pobytu outriderów, w kierunku miejsca gdzie wyparowali czyli na obelisku, w kierunku miejsca gdzie wirtualnie dolecieli te 13 cali ? Ja twierdziłem że w kierunku wirtualnych 13 cali... A rydwan wjechałby wtedy w bok imperialnej konnicy...

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

przesuwasz uciekajacych, potem szarzujacych w kierunku stojacego juz odzialu. W tym przypadku oddzialu juz nie ma. Rydwan goni wiec do miejsca, gdzie ostatnio ich widziano. Pomysl co by bylo gdybys przesuwal ich w kierunku tych wirtualnych 13 cali? Powiedzmy, ze tak jest to wtedy nawet mozesz spalic szarze... gdy rydwan nie da rady dojechac w to miejsce.

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

A gdyby tego obelisku nie było i nie rozbiliby się ? Rydwan i najci próbowaliby dogonić riderów w kierunku gdzie riderzy wylądowali po tych 13 calach ?

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Tak, jednak pamietaj, ze rzut na ucieczke nalezy traktowac jako szybkosc uciekania, a nie odleglosc. Przykladowo jesli powiedzmy miedzy rydwanem a oddzialem byl 1''(bo rydwan ma 14'' w szarzy) to zdejmujesz oddzial a rydwan jedzie dalej w kierunku ucieczki oddzialu.

Awatar użytkownika
Alister
Chuck Norris
Posty: 619
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Alister »

IMHO Guzik - ucieczki sa pierwsze, szarze dopiero potem
W tym przypadku oba oddzialy szarzuja polowe ruchu na wprost, bo nie maja juz celu szarzy na ktory moglby sie kierowac.

Ucieczka od szarzy dziala inaczej niz ucieczka z combatu.

Awatar użytkownika
pakerson
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 109
Lokalizacja: Twierdza Alkarin Leszno

Post autor: pakerson »

Latacze rozbijają się o obeliski? czy przez niego przelatują?
chetnie kupie katapulte dwarficką :) z 6 albo i jeszcze starszej edycji w rozsądnej cenie :)

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

jeżeli lądują na obelisku podczas ucieczki (kończą ruch na) to giną. w innym przypadku przelatują nad.
Release the Przemcio!

Matis99
Chuck Norris
Posty: 526

Post autor: Matis99 »

trikk pisze:jeżeli lądują na obelisku podczas ucieczki (kończą ruch na) to giną. w innym przypadku przelatują nad.
A to nie jest tak, że obeliski są nieskończenie wysokie?

Awatar użytkownika
pakerson
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 109
Lokalizacja: Twierdza Alkarin Leszno

Post autor: pakerson »

Też tak mi się wydawało, ale nie chciałem się kłócić z kumplem bo to domowa bitwa była a i tak mantikora padła potem.
chetnie kupie katapulte dwarficką :) z 6 albo i jeszcze starszej edycji w rozsądnej cenie :)

Awatar użytkownika
ataman
Chuck Norris
Posty: 474

Post autor: ataman »

Matis99 pisze: A to nie jest tak, że obeliski są nieskończenie wysokie?
Tylko na potrzeby LOS.
.:prawdziwy mężczyzna nie je miodu tylko żuje pszczoły:.

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Ilu graczy tyle odpowiedzi... Nic nie wiem...

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Dorzucę i swoją opinię na ten temat:

1. Ucieczka w ramach reakcji na szarżę to coś innego niż ucieczka od combatu. W ucieczce od combatu rzuca kostkami najpierw uciekający, zaraz potem zdeklarowany ścigający. Sprawdzamy rzut - jeśli ścigający ma większy wynik, zabija uciekającego OD RAZU i jedzie dalej. Nie przesuwa się uciekającego.

Przy szarży wygląda to inaczej, a to z racji dwóch rzeczy: szarżującego i uciekającego dzieli pusta przestrzeń, a szarżujący nie rzuca kostkami tylko używa swojego dystansu szarży. W tym wypadku nawet jeśli uciekający rzucił mniej niż wynosi szarża przeciwnika, trzeba uwzględnić również dystans dzielący ścigającego i uciekającego. Dlatego uciekającego w takim wypadku NIE USUWA SIĘ OD RAZU, a najpierw przesuwa, sprawdza zasięg szarży - w przypadku niedogonienia = szarża spalona, w przypadku dogonienia = przeciwnik złapany, a szarżujący dokańcza swój ruch szarży jeśli mu jakiś pozostał.

2. Obeliski są nieskończenie wysokie tylko dla potrzeb LOS. Jeśli uciekający przeciwnik masz zdolność "lot" i używa jej przy ucieczce, może przelecieć na obeliskiem. Musi jednak być świadomy, że jeśli dystans ucieczki ruchem lotu (zwykłe 3D6) sprowadzi go do lądowania na obelisku, wtedy jest automatycznie niszczony. Pamiętajmy również, że jednostka posiadająca zasadę lot, może również wybrać by ruch/ucieczkę/pogoń wykonać swoim ruchem lądowym (wszystkie jednostki latające oprócz Gyrocopter'a tak mogą). Wtedy stosuje się dla takich jednostek wszystkie zasady ruchu, jak dla jednostek lądowych, będących skrimisherami (wyjątkiem jest latająca kawaleria, która nie porusza się bezkarnie po trudnych terenach).

3. Jeśli outriderzy wpadli na obelisk w ucieczce przed szarżą, a szarżę deklarowali knightci i rydwan - wtedy dystans szarży sprawdzasz do miejsca w którym outriderzy zderzyli się z obeliskiem (tak samo robi się z krawędzią stołu). W tym przypadku knightci spalili szarżę, lecz rydwan sprawdza zasięg do obelisku - spala szarżę, lub dojeżdża - w tym drugim przypadku (jako, że obelisk jest terenem impassable) rydwan zatrzymuje się 1 cal przed nim i nie odnosi żadnych obrażeń, a także nie jest usuwany ze stołu. Ścigający (od combatu lub przy szarży) nigdy nie może wpaść w impassable teren i być przy tym zniszczony lub otrzymać jakiekolwiek obrażenia (pamiętajmy, że w ramach pościgu krawędź stołu NIE LICZY się jako impassable, dlatego goniący przeciwnik może ją przekroczyć).

Gdyby obelisku nie było, wtedy knightci jechali by tam gdzie outriderzy by dojechali w swej ucieczce (w odpowiedzi na szarżę - patrz na 1 podpunkt tego postu), tak samo rydwan. Z tego co zrozumiałem, doprowadziłoby to do sytuacji, że outriderzy znaleźli by się za oddziałem Imperialnej konnicy, a rydwan wtedy by uderzył w bok tej konnicy.

To jest po prostu kolejny przykład, jak rozłożenie makiet może drastycznie wpłynąć na przebieg rozgrywki.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

I dokładnie tak jak mówisz powinno być to interpretowane według mnie... Dziękuję.

Awatar użytkownika
Jose
Falubaz
Posty: 1423
Lokalizacja: Oko Terroru - Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Jose »

po półrocznej przerwie w graniu powstało kilka pytań:
1. czy od pit of shades jest look out sir?
2. jak pit of shades działa na ridden monstera? czyją inicjatywę się testuje?
3. czy stegadon z bohaterem (priest,chief) może wejść do oddziału? to samo tyczy się carnosaura...
4. jak długo działają moce z engine of the gods? głównie chodzi o warda na 5+ - czy działa to jeszcze w w następnej turze gracza podczas gdy jakiś jego oddział szarżuje a oddział wroga, który deklaruje stand and shoot?
5. czy moc EoTG przestaje działać jak skink priest ginie?
6. czy bohater będący w oddziale (bez głupoty) który oblał własną głupotę wychodzi z oddziału?
7. czy hunters spear (czar z beasta) zadaje d3 woundy?

to tyle...
www.for2players.pl

The truth is usually just an excuse for a lack of imagination.

Awatar użytkownika
Alister
Chuck Norris
Posty: 619
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Alister »

AD1: Od każdej templatki jest LoS.
AD2: PoS dziala, testuje sie najwyższa inicjatywe, znika caly model.
AD3: Każdy hero na nielatajacym monsterze moze wejsc do oddzialu nie-skirmish.
AD4: Moce Engina dzialaja do poczatku nastepnej fazy magii
AD5: Tak, przestaje dzialac jak szaman zginie
AD6: Nie, cały oddzial wtedy idzie polowe swojego ruchu.
AD7: Nie, hunters spear tylko przebija ranki jak BT.

BR
Ali

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Ostatnio było chyba na forum coś dotyczącego pytania do mojego problemu, ale niestety szukałem i nie mogę znaleźć. Niech więc ten post czyni honory uściślenia tego problemu.

Jeśli bohater jest wsadzony do jednostki podlegającej zasadzie Stupidity i sam bohater również tej zasadzie podlega - test wykonujemy dwa razy (za bohatera i jednostkę) czy raz (za jednostkę)? Pragnę uwzględnić, że źródło głupoty jednostki i bohatera różni się (np. Saurus z Hide of the Old Ones sam nie jeżdżący na Cold One'ie siedzący w kawalerii, albo Exalted Hero z Helm of Many Eyes w oddziale Trolli) - czy to że źródło głupoty jest inne czy nie ma znaczenie?. Jest to sytuacja analogiczna kiedy w tej samej jednostce (nie podlegającej Stupidity) znajduje się dwóch bohaterów z zasadą Stupidity - test wykonujemy dwa razy. (przynajmniej analogia mi się wydaje sensowana).
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Zablokowany