Enemy in the way ponownie po PGA

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Wrubel
Mudżahedin
Posty: 258
Lokalizacja: Zad Trolla

Enemy in the way ponownie po PGA

Post autor: Wrubel »

Obrazek

Furie deklarują szarżę na działo B, niestety palą minimalnie szarżę, DoC deklaruje szarżę "enemy in the way" na wolną kompanię która znajduje się bliżej - w razie ucieczki wolnej kompani może zadeklarować "enemy in the way" w niewidoczne działo A również znajdujące się poniżej 20" od furii - czy jest to sytuacja poprawna????

Awatar użytkownika
Alister
Chuck Norris
Posty: 619
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Alister »

A to tak mozna? (w sensie redeklaracji)

Awatar użytkownika
Ukalez
Falubaz
Posty: 1211
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: Ukalez »

"Enemy in the way" to gdy po prostej drodze szarży na coś trafiasz. To co mówisz "śmierdzi" starą zasadą "redirect charge" i nie ma już zastosowania w tej edycji.
Mieli do wyboru wojnę, lub hańbę, wybrali hańbę, a wojnę będą mieli także.

Shino: "Rb strona67 jakbys szukal zrodla"
Żaba: "raczej 65 jeśli już"

I love this game... :D

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Możnaby się zastanowić nad szarżą w milicję (można przyjąć, że ostatnie harpie faktycznie przelatują nad nimi), ale w działo A nie, no bo jak?
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Żaba
Masakrator
Posty: 2957

Post autor: Żaba »

wrzuccie cytat z nowego EiTW - co by wszyscy wiedzieli o czym dyskutujemy, w nowej wersji zapisu wypadło słówko "za" (pierwotnym celem szarży) - generalnie aż mnie krew zalewa jak widzę takie "wynalazki", ale jest pewna szansa że jest to w zgodzie z Rólbókiem... :?

pzdr,
Ż.

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Uwzględniając FAQ'i to by było tak:
Obrazek
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
szafa@poznan
Rulzdaemon
Posty: 2099

Post autor: szafa@poznan »

Rulebook+FAQ jest durny, ale nieubłagany.

Deklarujesz szarżę w działo.

Na drodze staje Ci milicja - redeklarujesz nową szarżę na normalnych zasadach szarży.

Co wiecej - rulebook mówi wprost - możesz ta procedurę powtarzać dalej, póki masz nowe cele.
Beasts of Chaos - circa 5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Tak jest, ale armata A nie jest nijak na trasie szarży w milicję, nawet gdy ta ucieknie.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1881
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

Jest, liczy sie najblizszy skirmisher.

Dla mnie najdziwniejsze w EITW jest to, ze jak cos stoi na drodze naszej szarzy do celu, to nie mozemy w to szarzowac (aktualna wyjasnienie turniejowe - szarza niemozliwa)
A jak cos stoi w lesie juz za celem, w ktory szarzujemy, to mozemy w to wjechac :) (faq GW).

Nie wiem, czy nie powinno byc tak i czy nie jest to zdodne z zasadami, ze tez w pierwszej sytuacji mozna szarzowac w maga, choc jest to kolejna sytuacja dziwna i glupia (tak jak ta prezentowana wyzej). Ale IMO tak wynika z zasad.

Awatar użytkownika
Marys
Masakrator
Posty: 2089
Lokalizacja: Festung Breslau

Post autor: Marys »

Linię ruchu furii wyznacza linia łącząca środek oddziału uciekającego (milicja)
i najbliższa temu oddziałowi furia. I każda furia porusza się równolegle do tej linii.

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

przyzwyczajajcie się do kosmicznych szarż zaginających czasoprzestrzeń :D

Awatar użytkownika
Wrubel
Mudżahedin
Posty: 258
Lokalizacja: Zad Trolla

Post autor: Wrubel »

Obrazek

Czyli korzystając z tej zasady Fell Batsy, Furie, Harpie, Teradony, Pegazy, Cariony z popychaczką :) są w stanie zaszarżować wszystkie działa i wszystkich magów oczywiście zakładając iż będzie miejsce na dostawienie się bo rysunek celowo przesadzony. Deklaruję szarżę na milicję - 22" - szarża niemożliwa nie do udowodnienia praktycznie - palę szarżę - reszta wg. "enemy in the way". Ba - zamiast milicji może być coś czego normalnie zdroworozsądkowo nie zaszarżował bym takim oddziałem np. smok czy kolejny czołg - Jazdaaa!!!!
Ostatnio zmieniony 19 paź 2009, o 16:45 przez Wrubel, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1881
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

hehe, zajebisty przyklad.

Tylko problem jest taki, ze trzeba znalezc jakas podstawe zasad do tego, by tak nie mozna zrobic.
A zasady sa jasne, choc tez kiedys chcialem (i tak uwazalem), zeby mozna bylo szarzowac tylko w to, co jest 'za' oddzialem szarzowanym.
Taka interpretacja bylaby sensowniejsza, ale juz wiele razy byl ten temat walkowany ("straight after" = 'w prostej linii', a nie 'prosto za' jak bym chcial :))

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

O ja, ale głupota....
to jest normalna bzdura, cały oddział miast szarżować do celu wali ławą równolegle do najbliższego modelu tak? To nagle przypadki takie jak opisał Squig zaczną się mnożyć jak grzyby po deszczu, dajesz 10 lataczy, między każdym 1 cal różnicy i masz front szerokości dobrych 16 cali którym wedle uznania zamiatasz nawet cele, których oryginalnie nie widziałeś.
Ale wracając do przykładu pierwszego, JAK one mogą szarżować tą armatę? Niby, w którym miejscu jest ona dla nich widocznym celem szarży? Przecież nawet w EitW muszą widzieć nowy cel nie? Choćby po ucieczce oryginalnego celu.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Tez tego nie widze. Armata 2. celem? prosze Was :) jakby nie bylo czolga przed nia to ok, ale tak to chyba 1. napotkany oddzial?

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1881
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

Q. Imagine that the charged unit flees and another
enemy unit, which is in the way of the chargers, is out of
sight of the charging unit. Can the unit declare the new
charge against the unit in the way if it cannot see it?
A. Yes, as this represents the unit spotting a new target as
it thunders towards the fleeing enemies.

z pierwszego faqa do rb

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Ehh, szkoda gadać...już widzę jak to będzie wyglądało, kolejne kwaśne zagranie.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

az sie boje jak bedzie wgladala 8 edycja

Awatar użytkownika
Wrubel
Mudżahedin
Posty: 258
Lokalizacja: Zad Trolla

Post autor: Wrubel »

Obrazek

Kolejny rysunek - tylko w celu pokazania maksymalizacji tego absurdu.

Bladź szarżuje na tancerzy - pali szarże, w ten sposób ma do dyspozycji łuczników, i ciekawi mnie czy może zmienić deklaracje na to iż na łuczników szarżuje piechotą????, bo wtedy jeżeli uciekną, nie zdadzą terroru, nie będzie zasięgu ma do dyspozycji maga i drzewo.
Za to furie szarżują na uciekający oddział - ten ucieka poza zasięg szarży, w tym momencie mag i łucznicy stoją przed furiami otworem.

Panowie - jest to maksymalny absurd - rozumiem że zgodny z zasadami, ale śmierdzi na kilometr. Przy dużej ilości oddziałów latających z 20" ruchem, niestety ale uniknięcie takiego zagrania będzie wymagało za każdym razem prawdopodobnie rozwiązania całki stopnia "n" - przy czym "n" to numer tury gry.

Droga Listo Sędziowska, Worst Play na klatę za takie zagranie, cokolwiek - zróbcie coś z tym.

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Ucieczka ostatnimi czasy zrobila sie bardzo problematyczna...
Co do tego bloodzia to troche przesadziles, bo jak wybral opcje lotu jako szarze to nie wpadnie Ci do lasu. Co do worst play to jak Ty to sobie wyobrazasz? szarzujesz wg zasad, liczac, ze zlapiesz oddzial. On ucieka a Ty musz przesunac rownolegle odzial o 20'' i ladujesz na innym, wiec musisz go szarzowac albo wystawic 1'' przed. Wybor raczej oczywisty. To kolejna luka w zasadach, z ktora mozna cos zrobic

Edit: moze wlasnie w ten sposob. latajace jednostki przekierowuja szarze tylko na to na czym laduja?

ODPOWIEDZ