Nasze dzieła i starania czyli rozpiski brodaczy

Dwarfs

Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Re: Nasze dzieła i starania

Post autor: Mac »

Personalnie starałbym się zachować charakter armii, który zaproponował flintbb ... Jednak zdecydowanie wprowadziłbym parę zmian. Skoro ma to być armia ofensywna, wydaje mi się po pierwsze że za dużo punktów siedzi w Thundererach i Quarrelerach. Ukrócił bym ilość każdej z tych jednostek o oddział. Zostawiłbym klocek Longbeardów, ale zamiast dwóch klocków slayerów, dałbym jeden klocek Ironbreakerów (jako, że raczej rzadziej używana jednostka) lub klocek hammererów (jako pewniejsza jednostka z racji stubborna). Minerów za to wyposażyłbym trochę lepiej np. w świderek i bombki - i czekał aż przeciwnik zaszarżuje, a w duelu atakował z siłą 6. Do tego wszystkiego ze dwa klocki Warriorów do wsparcia ... Oczywiście runy takie jak Strollaz, Stromni i w ogóle sam BSB są niewiarygodnie przydatne ... a myślę że armia zachowuje tym samym swój klimat piechotnej ofensywności.

Równie dobrym pomysłem mogłoby być zrobienie 2 wyekwipowanych klocków minerów zamiast warriorów. Z pomocą kowadełka to byłoby naprawdę coś!

Kurcze, aż sam się swoimi pomysłami zainteresowałem, że będę musiał je wypróbować :P
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

flintbb
Pseudoklimaciarz
Posty: 34

Post autor: flintbb »

mam trzy jednostki sleyerow wiec jeden moze trzymac sie troszke z tylu zeby ewentualnie plecy chronic
ale zauwaz ze ciagle mam calkiem konkretne ztrzelanie ktore mam nadzieje z sukcesami moze dziesiatkowac jednost mobilne ktore znajda sie na tylach mojej armii, no i jeszcze dwa zyrosy do odginania albo blokowania.

co do lorda to jak najbardziej sie zgadzam ale wiadomo nie ma zlotego srodka mozna poprobowac raz sial 7 raz z 5 atakakm choc sila siedem i hit na 2+ tez jest zajebisty

chetnie bym wystawil takiego demon slayera z fajnym kozikiem ale nie ma on najmniejszych szans ze smokiem czy wlasciwie czymkolwiek bez uderzania pierwszym i bez jakiegokolwiek warda...
nie mozna mu dac r.of.challange przeciez to talizman??


Mac Ty chyba rozumiesz o co mi w tym chodzi i moze faktycznie zdalo by sie wymienic 1 slayerow na pancerny regiment
i calkiem tlusta ropiska sie z tego robi :D
tem pomysl z minersami tez zajebisty!! mozna by sie pokusic jeszcze o bugmenow i miec 3 regimenty grasujace ma polowce wroga popychane latwa i w maire pewna runa w decydujacych momentach!!
graliscie tak kiedys??

Awatar użytkownika
DawiZharr
Chuck Norris
Posty: 534
Lokalizacja: Opole

Post autor: DawiZharr »

flintbb pisze:chetnie bym wystawil takiego demon slayera z fajnym kozikiem ale nie ma on najmniejszych szans ze smokiem czy wlasciwie czymkolwiek bez uderzania pierwszym i bez jakiegokolwiek warda...
nie mozna mu dac r.of.challange przeciez to talizman??
statystyka mowi ze deamon slayer z RoMight i MRoSmithing zjada np high elfickiego star dragona w 2 turze walki(w pierwszej nie moze bo szarzujacy smok jest w challengu z giant slayerem :P) he lord trafia na 4+ i rani na 5+(bo zwykle nastawia sie go na przezywalnosc, a lanca zwykle wystarcza zeby zabijac) wiec ma male szanse zabic slayera :) a slayer z kolei ma więcej inicjatywy niz jakikolwiek smok w tej grze :)
a co do MRoChallenge jest taki myk zeby dawac go na jakiegos innego herosa siedzacego w oddziale obok, wybiegac nim przed oddzial slayerow, uzywac challenga na smoku i uciekac od szarzy(bo mozna :P) i smok albo musi uciec(czesto za stol) albo zaszarzowac w slayerow :)

Awatar użytkownika
Grazbird
Kretozord
Posty: 1887
Lokalizacja: KGB Klub Gier Bez Prądu

Post autor: Grazbird »

"chetnie bym wystawil takiego demon slayera z fajnym kozikiem ale nie ma on najmniejszych szans ze smokiem czy wlasciwie czymkolwiek bez uderzania pierwszym i bez jakiegokolwiek warda...
nie mozna mu dac r.of.challange przeciez to talizman??"

ehhh....nie wiesz co mówisz...tak jak napisał Dawi... :D
wciągnij smoka w hamków, rzuć na pożarcie gate keepera i z kontry zaszarżuj demoniarzem. high elf lord bije pierwszy: 4A z S4... jak wbije 1 wounda slayerowi to jest happy..Ty walisz po smoku: 4A trafiające na 3+, raniące na 2+ ( bo masz siły 10), d6 woundów za trafienie...nie ma smoka, lord się zbiera na piechotę i możesz go gonić...
zjadałem tak smoki, black orki na wywernach, steam tanki...
mój demoniarz w bitwie na jednym z turniejów zjadł: ogrowego tyranta, bruisera bsb, huntera i dwa oddziały iron gutów. zabrał 3 sztandary...
do butchera nie dobiegł... :D
pomyśl i pokombinuj :D

flintbb
Pseudoklimaciarz
Posty: 34

Post autor: flintbb »

zajebiscie na bank cos rozkminie!!
myslalem wlasnie o wystawieniu ziomka z r.og challange przed klocek zabojcow ale czy smok nie moze przeleciec nad regimentem i ewentualnie zjesc bohatera albo wleciec w cos innego??

Awatar użytkownika
Grazbird
Kretozord
Posty: 1887
Lokalizacja: KGB Klub Gier Bez Prądu

Post autor: Grazbird »

miałem kiedys taką sytuację , że koleś na wywernie z piwkiem rzucił 6 na efekt piwka-hate i frenzy-a najbliższy był oddział 20 slayerów :D

Awatar użytkownika
Casp
Mudżahedin
Posty: 308

Post autor: Casp »

Witam,
Poniżej moja rozpiska na turniej, już nie do zmiany - proszę o komentarze i pomysły dotyczące rozstawienia tego wszystkiego - w jakiej kolejności, w jakim układzie... Jak ustawiać jeśli będzie górka do dyspozycji, co jesli tylko środek będzie wolny od przeszkód na stole - co na flanki itd...

THX z góry

Dwarfs grudge time

Dwarf Lord 301
Shieldbearers;
Runic Armour: Master Rune of Steel; Rune of Resistance; Rune of Stone;
Runic Weapon: Master Rune of Kragg the Grim; Rune of Might

17 Hammerers 264
Standard, Musician,
Runic Banner: Rune of Battle; +1 Combat Resolution

Runesmith 151
Runic Talisman: Master Rune of Challenge;Rune of Spellbreaking (x2);

19 Longbeards 303
FCG
Runic Banner Rune of Courage, Rune of Determination

Runesmith 151
Runic Talisman Master Rune of Balance, Rune of Spellbreaking

19 Longbeards 273
Runic Banner Rune of Courage


Thane BSB 160
Runic Armour: Master Rune of Gromril; Rune of Resistance;
Runic Weapon: Rune of Cleaving;

10 Warriors 100
Great Weapon

Bolt Thrower 90
Engineering Runes: Rune of Burning; Rune of Penetrating;
Engineer


Bolt Thrower 45

2x Organ Gun


Grudge Thrower 120
Engineer
Engineering Runes Rune of Accuracy;

Grudge Thrower 150
Engineer
Engineering Runes: Rune of Accuracy; Rune of Burning; Rune of Penetrating;

Total Army Cost: 2348 Pts.

Dispel Pool: 6
Casting Pool: 2
Models in Army: 97

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Zastrzeżeń co do rozpy nie mam, jednak do policzenia kosztów tak :P:
1. Przy takim rozstawieniu jak pokazałeś 17 Hammererów kosztuje 247pkt.
2. Przy takim rozstawieniu jakie pokazałeś każdy z Runesmithów kosztuje 145 (lub maksymalnie 147/149 zależnie czy dałeś im tarczę czy great weapon) punktów.
3. Zupełnie nie wiem jak udało Ci się złożyć 19 Longbeardów, tylko z bannerem Rune of Courage kosztujących 273 punkty. Starałem się jakoś to wyliczyć, nie udało mi się.
4. Grudge Throwoer tylko z Rune of Accuracy, będzie kosztował 125 punktów (ta runka kosztuje 25pkt. nie 20pkt.)
5. Drugi Grudge Thrower ten sam problem - 155 punktów nie 150

Jak wystawiać hmm, cóż na jednej połowie swojej deployment zone, wystaw bliżej środka rządek 10 warriorów, który będzie osłaniał oddział Longbeardów czy Hammererów (dlatego tych warriorów lepiej w tarcze wyposażyć, ale rozpa już nie do zmienienia ...), obok tego oddziału Longbeardów/ Hammererów wystaw drugi oddział Longbeardów lub Hammererów (jeśli ich jeszcze nie wystawiłeś), potem znowu kolejny oddział obok tego co wystawiłeś. Jeśli chodzi o machiny, to ten bolec za 45 może stać bliżej środka po jednej stronie tego szeregu warriorów. Organki wciśnij jakoś między oddziały już wystawione. Grudge Throwery z tym lepiej wyposażonym bolcem do rogu. Jak byś miał górkę w rogu, to wszystkie oddziały z organkami i tym jednym bolcem przesuwasz bliżej krawędzi.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Niko
Oszukista
Posty: 794
Lokalizacja: Warszawa, Yelonki "GAMONIE"

Post autor: Niko »

Mac pisze:
4. Grudge Throwoer tylko z Rune of Accuracy, będzie kosztował 125 punktów (ta runka kosztuje 25pkt. nie 20pkt.)
5. Drugi Grudge Thrower ten sam problem - 155 punktów nie 150

chyba powinienes policzyc jeszcze raz lub uwazniej przeczytac to co napisal andmiz, wg mnie koszty sie zgadzaja... zeby bylo 125 i 155pts musisz dac pistolety inzynierom a on tego nie zrobil :P

ale moge sie mylic bo tak sobie to na szybko rozkminiam szykujac sie do wyjscia z pracy... mozliwe ze reszta kosztow tez jest ok bo w Hammererach nie ma tarcz/czempiona u dlugobrodych wogole nie wiadomo co maja bo nic nie jest podane wiec ciezko stwierdzic :D

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Ahh mój błąd liczyłem koszta jakby Grudge Thrower kosztował podstawowo 85 a nie 80 :^o

To tak z katapkami wszystko w porządku. Rzeczywiście trudno stwierdzić jak są wyekwipowani bohaterowie i jednostki.

Domyślam się, że każdy z runesmithów ma i tarczę i great weapon, wtedy koszt by się zgadzał.

Hammererów liczyłem tak jak są podani, bez tarcz, bez czempiona - za każdym razem wychodzi mi 247 punktów.

Longbeardów próbowałem składać z samymi tarczami, z samymi great weaponami, lub wyekwipowanych w oba z tych przedmiotów i za nic mi 273 punkty nie wychodziły. Pierwszy oddział LB jest dobrze policzony, drugiego zupełnie nie mogę zrozumieć.

Z resztą problemów raczej nie ma.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Casp
Mudżahedin
Posty: 308

Post autor: Casp »

Rozwiązanie zagadki punktowej:
hamy mają tarcze, muzyka i sztandar
każdy kowal ma tarczę i GW - jak coś porządnego w nich wejdzie to terczą, jak nie - to GW;
longi nr 1 mają FCG, i banner za 50 pc, drudzy mają sztandar, muzyka i runę za 30pc
dzięki za odzew

Awatar użytkownika
DawiZharr
Chuck Norris
Posty: 534
Lokalizacja: Opole

Post autor: DawiZharr »

andmiz pisze:Rozwiązanie zagadki punktowej:
hamy mają tarcze, muzyka i sztandar
każdy kowal ma tarczę i GW - jak coś porządnego w nich wejdzie to terczą, jak nie - to GW;
longi nr 1 mają FCG, i banner za 50 pc, drudzy mają sztandar, muzyka i runę za 30pc
dzięki za odzew
jak cos pozadnego w nich wejdzie to im sciaga ASv z 3+ do 6 :P wiec jest raczej odwrotnie - jak cos pozadnego to GW, jak nie to tarcze(zeby przez fart przeciwnika przypadkiem nikt nie zginal jak i tak wygrywa sie CRem :P)

Awatar użytkownika
Łukasz_
Chuck Norris
Posty: 544
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Łukasz_ »

Mu chyba chodziło o kowali :wink:

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Osobiście Runesmitha (-ów) składam z tarczą i musowo Rune of Stone (bez run na broni) - 1+ armour save'a, jest dla nich miodzio. Do tego oczywiście 2x Rune of Spellbreaking i tyle. Koszt to tylko 124 punkty, a nigdy mnie nie zawiódł taki układ. Runesmith tak ułożony przeżywał zawsze do końca, a i często udawało mu się zabić wrogiego BSB/bohatera/champion'a. Przeżywał lance, przeżywał szarże konnicy i to nawet bez draśnięć.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
DawiZharr
Chuck Norris
Posty: 534
Lokalizacja: Opole

Post autor: DawiZharr »

ja czesto z runesmitha robie takiego totalnego caddyego - 3 scrolle i shield tak na wszelki wypadek ale unikam nim walki dopuki nie zuzyje scrolli ;p

Awatar użytkownika
Łukasz_
Chuck Norris
Posty: 544
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Łukasz_ »

Dzisiaj grałem na 2500 taką oto rozpą. Moim oponentem było imperium na 2 czołgach, 4 działach, altarze, 3 magach blablabla...

1 * Runelord @ 329 Pts
Anvil of Doom; Great Weapon; Gromril Armour; Shield

1 Thane @ 275 Pts
Gromril Armour; Battle Standard
Runic Banner [185]
Master Rune of Stromni Redbeard
Rune of Guarding
Strollaz's Rune

1 * Runesmith @ 151 Pts
General; Great Weapon; Gromril Armour; Shield
Runic Talisman [75]
Master Rune of Challenge
Rune of Spellbreaking (x2)

20 Longbeards @ 322 Pts
Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
Runic Banner [45]
Rune of Determination
Rune of Stoicism

1 Greatbeard @ [10] Pts

10 Warriors @ 95 Pts
Heavy Armour; Shield; Musician

9 Rangers @ 165 Pts
Great Weapon; Rangers; Throwing Axes; Heavy Armour; Musician

1 Greatbeard @ [10] Pts

18 * Hammerers @ 307 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
Runic Banner [30]
Rune of Courage

1 Gate Keeper @ [12] Pts

15 Miners @ 226 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Standard; Musician

1 Prospector @ [35] Pts
Steamdrill

15 Troll Slayers @ 243 Pts

3 Giant Slayer @ [78] Pts

1 Gyrocopter @ 140 Pts

4 Ironguts
Ragbanner

Dispel Pool: 8
Models in Army: 100
Total Army Cost: 2500
Była to moja pierwsza gra na ofensywnych krasiach z kowadełkiem (wcześniej bawiłem się z Lordem albo na mniejsze punkty) i pierwsza z ogrami w armii. Oto moje wrażenia:

Teren był lekko mówiąc nie na rękę. Z jednej strony 2 poziomowa górka w strefie i las, z drugiej domek z dwoma piętrami i górka przed strefą (a koło domku masa murków). No nic.

Myślałem, ze dam radę rozwalić jeden czołg salyerami a drugi ogrami(moi pomarańczowi już nie jeden nie dwa wysłali na złomowisko). Jak wyszło? Slayerami przez 4/5 tur combatu udało mi się zwoundować czołg jakieś 2 razy. Wszystko zosatło wysejwowane. Ogrom szło lepiej z woundowaniem ale i tu prawie wszystko przeciwnik wysejwowywał. Kloce zosatły brutalnie rozstrzelane (strollaz jest fajny ale po przejściu tych 12 cali w 1 turze znowu zostajemy z M3 i trzeba się dalej czołgać). Na kowadle 2 razy nie weszła mi mała runa w kluczowych momentach (kiedy to jeszcze mogłem wygrać dzięki popchnięciu się rangerami w tył kawalerii imperialnej) przez co nawet tam gdzie doszedłem do combatu nie było wesoło. Minerzy w sumie się spisali (zabili maga, działo i ściągnęli na siebie ostrzał) ale myślę, że FCG na nich to jednak nie jest najlepszy pomysł. Bardzo jestem zadowolony z rangerów i toporków do rzucania. Szkoda tylko, że nie mogłem ich w żadnym fajnym miejscu wystawić, bo przeciwnik widział praktycznie całe pole bitwy. Mimo to trochę zrobili (a gdyby weszły na nich te głupie popychaczki to mieliby szansę zostać man of the match i przechylić szalę zwycięstwa) Ogry nie dały rady się wykazać ale widze w nich potencjał. Żwirek z imperium miał przechlapane (dosięgnęło go 10 handgunnerów na dalekim i uziemiło), przy tylu strzelcach i armatach W3 i T5 to stanowczo za mało. Obrona magiczna w sumie daje radę, przynajmniej teoretycznie, bo nie miałem problemu aby 3 razy nie zdispelować na 2 kościach boundów na 4+ #-o

No, trochę się wyżaliłem, trochę podzieliłem przemyśleniami :wink: Myslę, ze rozpa nie jest zła, tylko trzeba nia poćwiczyć i będzie dawać radę. Szkoda, ze ironbreakerzy się nie zmieścili :(

A Wy co o niej myślicie? Napewno przytnę minerów. Coś jeszcze?

Awatar użytkownika
Grazbird
Kretozord
Posty: 1887
Lokalizacja: KGB Klub Gier Bez Prądu

Post autor: Grazbird »

wiedząc o tylu czołgach próbowałbym wcisnąć ;
-dragon slayera z r.of might i 2xr.of fury..czyli 5 ataków z siłą 10 :D
- koniecznie ward save na 5+ przeciwko strzelaniu...

i pomyśl tak: kowadło, zjedzone 329 pts i slot herosa..a niewiele zrobiło..czy warto ? :D

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

na czołgi do tej pory najlepiej sprawdzały mi się:
- katapulty (nie trudno zgadnąc ;) )
- Zabójca Demonów z kosą z d6 Woundów. Elegancko rozkładał te puszeczki, a ponieważ smigał w oddziale slayerow sam był nietykalny :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Grazbird
Kretozord
Posty: 1887
Lokalizacja: KGB Klub Gier Bez Prądu

Post autor: Grazbird »

tru tru...
widok czołgu wiejącego przed kraśkiem z mocną kosą- bezcenny...

bierz demoniarza z r.of might, d6 woundów i=6 :D

Awatar użytkownika
Quaki
Falubaz
Posty: 1006
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Quaki »

Co powiecie na 1500 pkt na towarzyskie spotkanie z Bretonia? :
Runesmith - general, Rune of Spellbraking
Thane BSB - Master Rune of Gromrill, Rune of Resistance, Rune of Fury
16 Warriors FCG, shields
15 Longbeards FCG, shields
10 Thunderers shields, musician
10 Thunderers shields, musician
12 Slayers FCG (2 Giant Slayers)
Cannon - Rune of Forging, Rune of Burning
Cannon - Rune of Forging
Organ Gun

ODPOWIEDZ