TK vs HE na stardragonie 2350

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
DaReK_M
Wałkarz
Posty: 69
Lokalizacja: Tychy

TK vs HE na stardragonie 2350

Post autor: DaReK_M »

1 Tomb King @ 279 Pts
Casting Order (x1); General; Great Weapon; Shield
Scorpion Armour [40]
Golden Ankrha [45]
Vambraces of the Sun [15]

1 Liche Priest @ 165 Pts
Casting Order (x1)
Staff of Sorcery [50]

1 Liche Priest @ 165 Pts
Casting Order (x1)
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]

1 Liche Priest @ 165 Pts
Casting Order (x1); Hierophant
Hieratic Jar [25]
Collar of Shapesh [25]

23 Tomb Guard @ 358 Pts
Light Armour; Shield; Standard; Musician
Icon of Rakaph [40]

1 Champion @ [12] Pts

1 Tomb Scorpion @ 85 Pts

1 Tomb Scorpion @ 85 Pts

1 Tomb Scorpion @ 85 Pts

19 Skeleton Warriors @ 230 Pts
Shield; Light Armour; Standard; Musician
Banner of the Undying Legion [25]

1 Champion @ [10] Pts

14 Skeleton Warriors @ 150 Pts
Shield; Light Armour; Musician

1 Champion @ [10] Pts

14 Skeleton Warriors @ 150 Pts
Shield; Light Armour; Musician

1 Champion @ [10] Pts

13 Skeleton Warriors @ 122 Pts
Bow

1 Champion @ [10] Pts

1 Screaming Skull Catapult @ 110 Pts
Skulls of the Foe

3 Catapult Crew @ [0] Pts

1 Cannon @ 85 Pts

3 Cannon Crew @ [0] Pts

6 Skeleton Light Horsemen @ 112 Pts
Normal Bow

1 Champion @ [14] Pts

7 Skeletal Steed @ [0] Pts



CZEKAM NA OPINIE

symek
Chuck Norris
Posty: 523

Post autor: symek »

proponowałbym jakieś rydwany zwłaszcza że przy kingu są w corach, na HE są bardzo dobre ponieważ impact hity są przed ASF i taka trójeczka wpadająca w coś nieopancerzonego (sword masterzy lub white lionsi) po prostu ich przejezdza tylko że trzeba uważać na dragon princów i smoka

a co do smoka to moze na kinga wsadz flail of skulls bo w końcu 2 rany zamiast jednej to na takie potwory super sprawa

kiedyś grając z HE miałem kinga z DoE i lataniem i pronca z FoS i na rydwanie i miałem zabawe jak klepacz na smoku przed nimi uciekał :D (oraz dwóch liche z 2 skrolami każdy)

Awatar użytkownika
szczurek
Niszczyciel Światów
Posty: 4212
Lokalizacja: W-wa

Post autor: szczurek »

Obrób rozpiskę :!:
Malowanie figurek ---> szczurek1903@wp.pl
Coolminiornot ---> LINK

Wienzu
Wałkarz
Posty: 95

Post autor: Wienzu »

Staff of Sercery lepiej zamień na 2x Scroll, ten przedmiot ma sens tylko w połączeniu z Casketem a i tak nie na każdego. Takie +1 do displa za cenę 50pkt to strasznie mała wydajność do ceny.

Hierafanta najlepszy jest latający, nie ma co ukrywać, nasze inkantacje mają 12" zasięgu a z ruchem 4" to nawet "ward" na 4+ nie pomoże. Zagrożeniu lepiej uciec niż oszukiwać się, że przeżyjesz atak nawet najsłabszego wroga. Szczególnie, że nie bardzo masz gdzie chować Lichy. Rozpiska wygląda na kombinowany ofenso/defens więc szybko kostki będą poza zasięgiem czarów.
Takie unity jak szkielety potrzebują dużo wsparcia magicznego, bez niego sobie niestety nie radzą.

Z mojego doświadczenia (czyli subiektywne banialuki) gwardii im mniej tym lepiej. I tak nikt nie chce się z nimi bić jak siedzi tam Tomb King więc oszczędź punkty i pozostaw unit w wielkości 20. (Za te punkty na przykład dopakuj te szkielety)

Szkielety do walki... powiem tak: jeśli ten duży unit (szczególnie jeśli będzie ich 24) jeszcze coś tam na chwilkę zatrzyma (ale za jakie punkty!!) to te 15 w tej edycji nie mają po prostu co przyjąć na klatę i to ustać. A nawet jeśli już coś przyjmą i ustoją to brak czegoś co będzie mogło szybko oflankować (gwardia może mieć za dużo do roboty a nie ma się co oszukiwać, że przeciwnik będzie nas atakował po kolei).
Pozdrawiam
-Jakub Wienzek

Awatar użytkownika
DaReK_M
Wałkarz
Posty: 69
Lokalizacja: Tychy

Post autor: DaReK_M »

Wstawiam wersje uwzględniającą wasze sugestie, kinga zostawiam bo mi się znudziło granie na DoE. Zmienilem konfiguracje liczków , zminejszylem gwardię i w ten sposób udało się wcisnąć 2 unity rydwanów.

1 Tomb King @ 259 Pts General; Great Weapon; Shield
Scorpion Armour [40]
Vambraces of the Sun [15]
Collar of Shapesh [25]

1 Liche Priest @ 140 Pts
Dispel Scroll [25]

1 Liche Priest @ 165 Pts
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]

1 Liche Priest @ 160 Pts Hierophant
Hieratic Jar [25]
Cloak of the Dunes [20]

19 Tomb Guard @ 310 Pts
Light Armour; Shield; Standard; Musician
Icon of Rakaph [40]
1 Champion @ [12] Pts

1 Tomb Scorpion @ 85 Pts
1 Tomb Scorpion @ 85 Pts
1 Tomb Scorpion @ 85 Pts

19 Skeleton Warriors @ 230 Pts
Shield; Light Armour; Standard; Musician
Banner of the Undying Legion [25]
1 Champion @ [10] Pts

14 Skeleton Warriors @ 150 Pts
Shield; Light Armour; Musician
1 Champion @ [10] Pts

14 Skeleton Warriors @ 150 Pts
Shield; Light Armour; Musician
1 Champion @ [10] Pts

9 Skeleton Warriors @ 90 Pts
Bow
1 Champion @ [10] Pts

3 Skeleton Chariots @ 120 Pts

3 Skeleton Chariots @ 120 Pts

1 Screaming Skull Catapult @ 110 Pts
Skulls of the Foe

1 Cannon @ 85 Pts

Total Army Cost: 2344

Awatar użytkownika
kotson
Falubaz
Posty: 1123
Lokalizacja: Tarnów\Lublin

Post autor: kotson »

Po co ci łucznicy w zbrojach i z tarczami. Byle co skasuje im taki save. Dla mnie najlepszą konfiguracją są łucznicy. Tańsi i więcej zrobią od wojowników.
BEER FOR THE BEER GOD
CANS FOR THE CANS THRONE

Awatar użytkownika
DaReK_M
Wałkarz
Posty: 69
Lokalizacja: Tychy

Post autor: DaReK_M »

kotson pisze:Po co ci łucznicy w zbrojach i z tarczami. Byle co skasuje im taki save. Dla mnie najlepszą konfiguracją są łucznicy. Tańsi i więcej zrobią od wojowników.
jakoś nie widze tu łuczników z zbrojami i tarczami. jest dycha łuczników. łucznicy nic ciekawego nie robią traf 5 przebij zwykje 5 i jeszcze savy i wordy. jak gralem na 2x20 łuczników to zwykle nic nie robili........ na HE raczej nic ciekawego nie wskórają, ale przemyślę podmianę jednej 15 wojów na łuczników bo sie orłów spodciewam po przeciwnej stronie...

Awatar użytkownika
kotson
Falubaz
Posty: 1123
Lokalizacja: Tarnów\Lublin

Post autor: kotson »

Mój błąd :oops: Chodziło mi o wojowników a nie o łuczniów
BEER FOR THE BEER GOD
CANS FOR THE CANS THRONE

Wienzu
Wałkarz
Posty: 95

Post autor: Wienzu »

Łucznicy w TK są bardzo potrzebni ze względu na to, że ta armia nie ma oddziałów do dywersji/odpędzania.

Wyjaśnię. Jeśli na wprost masz 5 harpii, orła, 10 skinków, itd. to możesz zaszarżować np. 3 rydwanów, przeciwnik ucieka (czyli dobrze) a potem przyjmujesz szarżę na swoje rydwany/kawalerię czy co bądź i tracisz oddział. Łuki to jedyna szansa na kontrowanie lekkich oddziałów które przed szarżą po prostu robią flee. A to 5+ to zbawienie. Pomyśl sobie ile jest minusów do strzelania a ile plusów... jakieś 6:1 dla nas. Przeciętny łucznik z BS3 kosztowałby jakieś 6pkt (może 5). Biorąc pod uwagę po co jest łucznik z siłą 3 (latacze, lekko opancerzony skirmish, lekka) to uważam, że nasi łucznicy wypadają ponad przeciętną.

Przy okazji: chętnie zagram z innym TK. Da się Ciebie czasem spotkać w Bardzie? Jestem z Mikołowa więc mamy blisko.
Pozdrawiam
-Jakub Wienzek

Relosu
Kretozord
Posty: 1869

Post autor: Relosu »

zwlaszcza z inkantacjami na dodatkowy strzal, wtedy takie cos jest zabojcze nawet dla oddzialow SM lub bolcow wroga, wystawiasz sie w lini 15 i naparzasz 30 strzalow w sumie na 5+, trafia conajmniej 12, potem znowu z 4 rani 2 i nie ma bolca.

Awatar użytkownika
Zelgadis
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 121

Post autor: Zelgadis »

A fasty i SM wesoło chodzą po polu bitwy nie knięci
Koszmarnie jest być kucharzem na służbie bogów chaosu:

- Nurgl je tylko ser pleśniowy i kiszoną kapustę
- Khorne uwielbia posiekane na plasterki, krwiste steki
- Slaanesh kocha babeczki przygotowywane w ogniu namiętności
- Tzeenth jest za zmianami więc ogłosił strajk głodowy

symek
Chuck Norris
Posty: 523

Post autor: symek »

jak niedawno grałem z lizakami to wystawiłem 80 łuczników (4 kloce po 20 z fcg) a przeciwnik 3 enginy i zanim one doszły do mnie to łucznicy łącznie mieli na końcie dwóch społowionych magów chyba z 6 obsługi i 8 ran na stedziach :shock: a jak stedzie były blisko to reform w klocek i popychaczka i szarża, rzucanie chellenga chamnionem i czekanie aż gwardia z princem z FoS i ushabti dojdą 8) stedzie pięknie padały

łucznicy tk są potrzebni bo niszczą słabe jednostki i zmiększają twardsze no i to w sumie nasz najleprzy core

ja się ciesze jak widze swordmasterów po przeciwnej stronie stołu bo to darmowe punkty są jak się ma łuczników (T3 i sv 5+)

Awatar użytkownika
DaReK_M
Wałkarz
Posty: 69
Lokalizacja: Tychy

Post autor: DaReK_M »

Jeszcze jedno, jak wiadomo na HE nie warto brać 2xSSC, zastanawiam sie czy cannon to dobra opcja...... a może 4x Ogre Kingdoms Leadbelchers...Brał ich może ktoś do TK?... na obecnym BP to jako tako powinno działać. nie wykluczam też innych RARÓW z TK.

symek
Chuck Norris
Posty: 523

Post autor: symek »

leadbelcherzy nie są źli (zwłaszcza na BP) ale chyba leprzy byłby cannon ze wzgledu na smoka albo giguś z GW (przy w miare dobrych rzutach jest w jednej turze wstanie zabić smoka) a z popychaczkami ma realne szanse żeby go dopaść, tylko trzeba uważać na bolce(no ale z drugiej strony nimi zajmą sie skorpiony)

ODPOWIEDZ