Rozpiski
Re: Rozpiski
No z dwoma herosami, gdzie jeden musi być paladynem, ciężko o lepszą antymagię...chyba, że jeden ze scrolli zamienimy na Chalice of Malfleur, ale to moim zdaniem kiepski deal przy jednym magu.
Sztandary na piątkach czy szóstkach rycerzy to stanowczo zbyt łatwy cel dla przeciwnika i okazja do zdobycia dodatkowych punktów. Zwyczajowo sztandary daje się dużym oddziałom, które mają moc uderzeniową i mniejszą szansę na spanikowanie od ostrzału. Taka szóstka realmów z war bannerem i FCG to niemal 200 punktów upakowane w malutki oddział...zalecam przebudować - albo wywalić FCg, magiczny sztandar i poskładać jeszcze jedną małą lancę, albo odwrotnie - skasować jedną małą, a z pozostałych zrobić dwie duże.
Sztandary na piątkach czy szóstkach rycerzy to stanowczo zbyt łatwy cel dla przeciwnika i okazja do zdobycia dodatkowych punktów. Zwyczajowo sztandary daje się dużym oddziałom, które mają moc uderzeniową i mniejszą szansę na spanikowanie od ostrzału. Taka szóstka realmów z war bannerem i FCG to niemal 200 punktów upakowane w malutki oddział...zalecam przebudować - albo wywalić FCg, magiczny sztandar i poskładać jeszcze jedną małą lancę, albo odwrotnie - skasować jedną małą, a z pozostałych zrobić dwie duże.
Lepiej doma iść za pługiem, niż na wojnie szlakiem długiem.
Idąc za waszymi radami (Bóg zapłać ) aktualna rozpiska prezentuje się tak:
1 Damsel of the Lady @ 155 Pts
General; Magic Level 2
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
1 Paladin BSB @ 145 Pts
Heavy Armour; BSB; Grail Vow
Gromril Great Helm [30]
Sword of Might [20]
9 Knights of the Realm @ 240 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield; FCG; Barding; Knightly Vow
10 Peasant Bowmen @ 70 Pts
Longbow; Villien; Braziers
10 Peasant Bowmen @ 70 Pts
Longbow; Villien; Braziers
6 Errant Knight @ 141 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield; FCG; Barding; Knightly Vow
6 Errant Knight @ 141 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield; FCG; Barding; Knightly Vow
3 Pegasus Knights @ 195 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield; FCG; Knightly Vow
Trebuchet @ 90 Pts
Total Army Cost: 1247
Kotrzy powiększyli się do 9ciu, erranci dostali po jednym nowym rycerzu, cyrk stracił jednego pegaza i wszystkie lance straciły sztandary, jeszcze za resztki drudzy bowmeni dostali braziery.
Mam teraz siłę uderzeniową kotrów i wstparcie dwóch małych lanc erratów, pegazy czysty support przeciw machinom i reszta bez zmian, mam nadzieję że teraz coś tym ugram Coś jeszcze zmienić?
PS. Pierwsza bitwa prawdopodobnie z lizakami (tak szacuje) więc doradźcie jakieś jednostki na nich
1 Damsel of the Lady @ 155 Pts
General; Magic Level 2
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
1 Paladin BSB @ 145 Pts
Heavy Armour; BSB; Grail Vow
Gromril Great Helm [30]
Sword of Might [20]
9 Knights of the Realm @ 240 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield; FCG; Barding; Knightly Vow
10 Peasant Bowmen @ 70 Pts
Longbow; Villien; Braziers
10 Peasant Bowmen @ 70 Pts
Longbow; Villien; Braziers
6 Errant Knight @ 141 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield; FCG; Barding; Knightly Vow
6 Errant Knight @ 141 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield; FCG; Barding; Knightly Vow
3 Pegasus Knights @ 195 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield; FCG; Knightly Vow
Trebuchet @ 90 Pts
Total Army Cost: 1247
Kotrzy powiększyli się do 9ciu, erranci dostali po jednym nowym rycerzu, cyrk stracił jednego pegaza i wszystkie lance straciły sztandary, jeszcze za resztki drudzy bowmeni dostali braziery.
Mam teraz siłę uderzeniową kotrów i wstparcie dwóch małych lanc erratów, pegazy czysty support przeciw machinom i reszta bez zmian, mam nadzieję że teraz coś tym ugram Coś jeszcze zmienić?
PS. Pierwsza bitwa prawdopodobnie z lizakami (tak szacuje) więc doradźcie jakieś jednostki na nich
Piszesz, że lance nie mają sztandarów a koszt widzę ze sztandarami i wpisane FCG - to jak w końcu jest?
Rozumiem, że paladyn jedzie samemu, to może lepiej dać mu virtue of discipline i zostawić hełm? Wtedy o wiele łatwiej Ci będzie zblokować jakiś oddział.
Na Lizaki uważaj na terradony - pegazy i łucznicy powinni się do nich dobrać w pierwszej kolejności, bo jak Ci przeleci nad lancami i zrzuci kamienie to będzie kiepsko.
A treb niech od razu wali po Stegadonie. Generalnie trochę trzeba być kunktatorem - hurra szarża przyniesie porażkę, bo Stega złamać nie tak łatwo. Korzystaj z dużej mobilności.
A jak już zaszarżujesz na Stega to wal tylko po szamanie - jak uda Ci się go zabić, to engine jest niegroźny, a sam Steg niewiele Ci już zrobi bo ma mało ataków, na które masz warda na 5+.
Rozumiem, że paladyn jedzie samemu, to może lepiej dać mu virtue of discipline i zostawić hełm? Wtedy o wiele łatwiej Ci będzie zblokować jakiś oddział.
Na Lizaki uważaj na terradony - pegazy i łucznicy powinni się do nich dobrać w pierwszej kolejności, bo jak Ci przeleci nad lancami i zrzuci kamienie to będzie kiepsko.
A treb niech od razu wali po Stegadonie. Generalnie trochę trzeba być kunktatorem - hurra szarża przyniesie porażkę, bo Stega złamać nie tak łatwo. Korzystaj z dużej mobilności.
A jak już zaszarżujesz na Stega to wal tylko po szamanie - jak uda Ci się go zabić, to engine jest niegroźny, a sam Steg niewiele Ci już zrobi bo ma mało ataków, na które masz warda na 5+.
Dokładnie tak samo pomyślałem czytając ;]Torgill pisze:Piszesz, że lance nie mają sztandarów a koszt widzę ze sztandarami i wpisane FCG - to jak w końcu jest?
Rozumiem, że paladyn jedzie samemu, to może lepiej dać mu virtue of discipline i zostawić hełm? Wtedy o wiele łatwiej Ci będzie zblokować jakiś oddział.
Po przeróbkach wchodzi takie coś...
1250 Pts - Bretonnia Army
1 Paladin Battle Standard Bearer @ 119 Pts
Heavy Armour; Battle Standard Bearer; Knightly Vow
Virtue of Discipline (1st) [15]
Gromril Great Helm [30]
1 Damsel of the Lady @ 115 Pts
General; Magic Level 1
Chalice of Malfleur [20]
Dispel Scroll [25]
8 Knights of the Realm @ 241 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield; FCG; Barding; Knightly Vow
War Banner [25]
9 Knights Errant @ 221 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield; FCG; Barding; Knightly Vow
Errantry Banner [20]
5 Knights Errant @ 107 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield; Musician; Barding; Knightly Vow
5 Knights Errant @ 107 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield; Musician; Barding; Knightly Vow
3 Pegasus Knights @ 175 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield; Musician; Knightly Vow
20 Peasant Bowmen Skirmishers @ 160 Pts
Longbow; Standard; Musician; Braizers
Casting Pool: 3
Dispel Pool: 3
Models in Army: 52
Total Army Cost: 1245
Sprzedam Styrodur!!!Kervyn pisze:gobbosy na godzinie drugiej, o Pani!
Moim zdaniem (ale każdy powinien sam spróbować i znaleźć swój styl gry) to dwa takie duże oddziały nie są potrzebne - 8 realmów z magiczką wystarczy. Erranci niech będą po 6 z muzykiem - dostaną bonus za szereg wtedy a to już coś.
Łuczników koniecznie rozdzielić na dwa oddziały - im więcej rozstawień tym lepiej, a lizaki będą miały ich dużo z powodu skinków, których będzie pewnie z 40tu.
Łuczników koniecznie rozdzielić na dwa oddziały - im więcej rozstawień tym lepiej, a lizaki będą miały ich dużo z powodu skinków, których będzie pewnie z 40tu.
Dokładnie, wszystko zależy od stylu gry... ja wole mieć duże oddziały łuczników, wtedy od biedy mogą coś zrobić w walce wręcz ;] takie desperackie szarże... poza tym wole ich w skirmiszu, a takowy możemy mieć tylko 1 ;[
Sprzedam Styrodur!!!Kervyn pisze:gobbosy na godzinie drugiej, o Pani!
Chodziło mi o magiczne (War/Errantry Banner), które wcześniej były na kotrach i errantachTorgill pisze:Piszesz, że lance nie mają sztandarów a koszt widzę ze sztandarami i wpisane FCG - to jak w końcu jest?
Dzięki za rady, gdzieniegdzie je zastosuje a ich skuteczność wyjdzie na jaw dopiero, jak wypadnie mi grać z kimś innym niż lizakami (a mam takie szczęście, że wypadną mi chaosiarze ).
-
- Oszukista
- Posty: 837
akurat i warbanner i errantry banner są bardzo przydatne - warbanner idzie albo na dużą lancę realmów, albo gralli - jeśli jezdzi ich minimum 5+caddy. a errantry banner na duzej lancy errantów to świetny argument dla wszystkiego co ma 4+ To żeby nie podchodzić szczególnie przeciw dużym klocom dwarfów - są znacznie skuteczniejsi w szarży od realmów...
Sakwan: Chodzi o to że nie ma sensu dawać sztandarów na małych lancach i trójkach pegazów, ponieważ łatwo jest takowych stracić, a wraz z nimi pkt za sztandary.
Sprzedam Styrodur!!!Kervyn pisze:gobbosy na godzinie drugiej, o Pani!
moim zdaniem, jeśli do małej lancy wejdzie paladyn to sztandar jest jak najbardziej dobrym wyborem...
Cosmo pisze:Tak sie kurwa hartuje komandosow. Tak sie hartuje zwyciezcow. Wchodzi i ma 6 tur zeby rozpierdolic. A jak przy okazji wygra rzut na zaczynanie, to po prostu rozpierdoli ture wczesniej.
Na parówkę 2x1100 - pary losowane przed turniejem
22 Peasant Bowmen Skirmishers @ 159 Pts
Longbow; Braizers
1 Damsel of the Lady @ 120 Pts
General; Magic Level 1
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
3 Pegasus Knights @ 165 Pts
9 Knights of the Realm @ 265 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician; Barding; Knightly Vow
War Banner [25]
5 Grail Knights @ 250 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician; Barding; Grail Vow
Banner of Defense [30]
1 Paladin Battle Standard Bearer @ 140 Pts
Heavy Armour; Battle Standard Bearer; Grail Vow
Virtue of Discipline (1st) [15]
Gromril Great Helm [30]
1 Warhorse @ [0] Pts
Casting Pool: 3
Dispel Pool: 3
Models in Army: 41
Total Army Cost: 1099
22 Peasant Bowmen Skirmishers @ 159 Pts
Longbow; Braizers
1 Damsel of the Lady @ 120 Pts
General; Magic Level 1
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
3 Pegasus Knights @ 165 Pts
9 Knights of the Realm @ 265 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician; Barding; Knightly Vow
War Banner [25]
5 Grail Knights @ 250 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician; Barding; Grail Vow
Banner of Defense [30]
1 Paladin Battle Standard Bearer @ 140 Pts
Heavy Armour; Battle Standard Bearer; Grail Vow
Virtue of Discipline (1st) [15]
Gromril Great Helm [30]
1 Warhorse @ [0] Pts
Casting Pool: 3
Dispel Pool: 3
Models in Army: 41
Total Army Cost: 1099
Nie jestem pewien czy na tak małe punkty 5 grali to nie za dużo mało odziałów bardzo , duży odział łuczników mi sie podoba ale nie wiem czy jednak nie jest za duzy .... skoro to parówka to można liczyć ze twój partner bedzie miał jakieś śmieci
Czcij Koze !!
Twoja Stara gra w Age of Sigmar !
Twoja Stara gra w Age of Sigmar !
dzieki za uwagi, łuczników chciałem dać 20 ale punktów zostało, ale w ostatniej bitwie w pierwszej turze (a było ich 17) rozwalili organki a wcześniej udawało im się rozwalić armaty albo obsługę helgi, wcześniej nie byłem do nich przekonany ale są bardzo przydatni. co do grali to jeszcze pomyslę, a jak nie 6 z BSB to jaki oddział proponuje(cie)sz? Mmniejszy oddział wydaje mi się że będzie miał za mała sile przebicia, chyba żeby zamiast nich dać trebusza i lance errantów choc grale to mój ulubiony oddział
-
- Oszukista
- Posty: 837
ten Bsb jest bardzo groźną bronią, ale przede wszystkim, kiedy biega sam. Grali albo goła 5, albo (szczególnie jeżeli na tym turnieju jest odpuszczone Errantry War) sprobuj wcisnąć 9 errantów z errantry bannerem. Realna siła przebicia - podobna, cena też
Ciekawą konfiguracją jest goła trójka grali. Kosztuje to 114 pkt, a potrafi naprawdę bardzo dużo zdziałać!
Mało który przeciwnik będzie chciał strzelać do 3 rycerzy jeszcze bez sztandaru, ale jak już ci panowie w coś wjadą (a szczególnie od flanki) to może zaboleć - zwłaszcza na takie punkty.
Mało który przeciwnik będzie chciał strzelać do 3 rycerzy jeszcze bez sztandaru, ale jak już ci panowie w coś wjadą (a szczególnie od flanki) to może zaboleć - zwłaszcza na takie punkty.
-
- Oszukista
- Posty: 837
Damselka, jak jest caddy najlepiej sprawuje się w lancy - wywalic 1 realma i po sprawie. Tylko wtedy musisz BARDZO uwazac na ten oddzial - bo jest wart w cholere punktow a jest podatny na psychologie. Dlaczego czarka w realmach?
1) nie tracimy nic na sile przebicia - wchodzi na miejsce gościa ktory i tak nie bije
2) oszczedzamy 24 punkty na zbednym realmie
3) czarka jest w miare bezpieczna w tym oddziale - oprocz uderzenia generuje duzy static
4) oddział zyskuje na odpornosci - MR 1 na lucznikach się marnuje, a wiekszosc czarów idzie albo w pegazy albo w dużą lancę właśnie
Wadę takiego rozwiązania przedstawiłem: oddział jest dla przeciwnika wart, bagatelka 470-570 pkt. (zaleznie od tego czy sztandar i gienek licza sie na tym turnieju za 100 czy za 50 pkt) więc trzeba na niego uważać... Ale sam z siebie może stanowić niezłą przynętę
1) nie tracimy nic na sile przebicia - wchodzi na miejsce gościa ktory i tak nie bije
2) oszczedzamy 24 punkty na zbednym realmie
3) czarka jest w miare bezpieczna w tym oddziale - oprocz uderzenia generuje duzy static
4) oddział zyskuje na odpornosci - MR 1 na lucznikach się marnuje, a wiekszosc czarów idzie albo w pegazy albo w dużą lancę właśnie
Wadę takiego rozwiązania przedstawiłem: oddział jest dla przeciwnika wart, bagatelka 470-570 pkt. (zaleznie od tego czy sztandar i gienek licza sie na tym turnieju za 100 czy za 50 pkt) więc trzeba na niego uważać... Ale sam z siebie może stanowić niezłą przynętę
Jak jest tylko jako caddy to może też iść sama na piechotę (albo z tymi łucznikami) i tak w pierwszej, najpóźniej w drugiej turze zużyje wszystkie scrolle. Więc bunkrujesz ją za górką, w lesie - gdziekolwiek żeby przeżyła - nie musi nic widzieć bo nie jest od tego.
Ale opcja w lancy jest też ok. Albo KOTR albo właśnie grale - czyli 5 + damselka i masz pełnoprawny oddział z szeregiem. Wada - wszystko co może będzie do tego strzelać bo sporo ten oddział kosztuje a ma wytrzymałość 3...
Nie martw się natomiast swoją czarką. Dobrze wystawić proroczkę to jest dopiero wyzwanie
Ale opcja w lancy jest też ok. Albo KOTR albo właśnie grale - czyli 5 + damselka i masz pełnoprawny oddział z szeregiem. Wada - wszystko co może będzie do tego strzelać bo sporo ten oddział kosztuje a ma wytrzymałość 3...
Nie martw się natomiast swoją czarką. Dobrze wystawić proroczkę to jest dopiero wyzwanie
prophetess dopiero od 2000pkt.
damselka w 5 gralach-2gi strzal prawdopodobnie ja zdmuchnie(szybko straci look out)
najlepiej dac ja na kunia i w zaleznosci od sytuacji albo puszczac ja w oddzialach(takze lucznikow) albo niechaj sobie biega sama(byle ja nie kasowaly jakies bajer wroga)
erranci w liczbie 9 z EB sa strasznie delikatna jednostka. jak przeciwnik umie kombinowac to ma na nich niezly rozbieg.
damselka w 5 gralach-2gi strzal prawdopodobnie ja zdmuchnie(szybko straci look out)
najlepiej dac ja na kunia i w zaleznosci od sytuacji albo puszczac ja w oddzialach(takze lucznikow) albo niechaj sobie biega sama(byle ja nie kasowaly jakies bajer wroga)
erranci w liczbie 9 z EB sa strasznie delikatna jednostka. jak przeciwnik umie kombinowac to ma na nich niezly rozbieg.
A ja zawsze ją wkładam do 15-20 łuczników w skirmishu ze sztandarem i muzykiem. Widzi 360 stopni i może sobie poczarować. Look outa tak łatwo nie straci, a i oddział nie zejdzie od byle czego. W razie poważngo zagrożenia opuszcza łuczników i idzie do lasu/za górkę (choć w praktyce tylko raz musiałem ją tak ewakuować).
Co ciekawe, jeśli źle się dzieje na stole, to najczęściej ten oddział ginie jako ostatni
Co ciekawe, jeśli źle się dzieje na stole, to najczęściej ten oddział ginie jako ostatni