Rozpiski Imperialne 2
Moderator: #helion#
Re: Rozpiski Imperialne 2
Lord_Michaelos, nawiązując do Twojej rozpiski, posiadanych figurek i planowanych zakupów, oto moje uwagi:
- jeśli rozpiska jest do celów domowych, to fajna, bo różnorodna. Będzie Ci się nią miło grało, jeśli Twoi przeciwnicy będą mieli podobne.
- strzelców i ogólnie tego typu oddziały opłaca się wystawiać po 10, max 12 w oddziale. Łatwiej ich umieścić na stole, manewrować nimi, a że możesz ich często tracić (w walce nie dają rady), nie tracisz łatwych punktów za zabity jeden duży oddział
- Kapłan bitewny - jeśli nie masz figurki, zakup sobie konnego. Będziesz go mógł wkładać do jazdy, w której najlepiej się sprawdza, a i ogólnie sejva ma lepszego
- miecznicy - przyda Ci się jeszcze 5, aby mieć 25 z pełną grupą dowodzenia
- rycerze - lepiej w takiej 6 sprawuje się muzyk niż champion, jeśli już masz wziąć jednego z nich
- włócznicy - o ile ich jeszcze nie kupiłeś, przemyśl inwestycję. Jeśli podoba Ci się ta jednostka to OK, ale ogólnie należy do najsłabszych w całej grze w stosunku jakość/cena
Pozdrawiam
-ism
- jeśli rozpiska jest do celów domowych, to fajna, bo różnorodna. Będzie Ci się nią miło grało, jeśli Twoi przeciwnicy będą mieli podobne.
- strzelców i ogólnie tego typu oddziały opłaca się wystawiać po 10, max 12 w oddziale. Łatwiej ich umieścić na stole, manewrować nimi, a że możesz ich często tracić (w walce nie dają rady), nie tracisz łatwych punktów za zabity jeden duży oddział
- Kapłan bitewny - jeśli nie masz figurki, zakup sobie konnego. Będziesz go mógł wkładać do jazdy, w której najlepiej się sprawdza, a i ogólnie sejva ma lepszego
- miecznicy - przyda Ci się jeszcze 5, aby mieć 25 z pełną grupą dowodzenia
- rycerze - lepiej w takiej 6 sprawuje się muzyk niż champion, jeśli już masz wziąć jednego z nich
- włócznicy - o ile ich jeszcze nie kupiłeś, przemyśl inwestycję. Jeśli podoba Ci się ta jednostka to OK, ale ogólnie należy do najsłabszych w całej grze w stosunku jakość/cena
Pozdrawiam
-ism
Lord_Michaelos: przedmioty magiczne radzę wybierać pod konkretnego przeciwnika. Inaczej się zbroi genka przeciw skavenom, inaczej przeciw chaosowi.
oprócz tego co już powiedziano (brak dispell scrolli, rozbicie 20 strzelców na 2x10, +5 swordmenów itp):
1) włócznicy źle wybalansowani. Albo ich nie bierzesz wcale, albo kupujesz min 28 (ja wolę 35), ustawiasz 7 w pierwszym szeregu, dorzucasz warrior priesta i wtedy jakoś sobie radzą z piechotą. Jest to wyjście jeżeli CHCESZ ich mieć, bo np. tak Ci się podoba. Jeśli nie są dla Ciebie czymś koniecznym, to zgadzam się że są mało użyteczni.
2) po co Ci tarcza na detce halabardników? Moim zdaniem nie przyda im się, bo raczej nie będą ostrzeliwani, a jak już będą, to nie na wiele się zda dodatkowa tarcza. W walce nawet jej nie użyją.
3) od generała lepszy jest grand master. primo - ma 4 ataki. secundo - jest od razu konno z save na 1+, więc "pancerz meteorytowej stali" możesz dać kapłanowi, tetrio - daje niewrażliwośc na psychologię kawalerii, w której się znajduje, a to Ci się przyda. W szczególności lizaki mają mnóstwo siejących terror/strach jednostek, DE też mają czym postraszyć. A jeśli masz plastikowy model nowego generała to z tego co wiem skleja się go równie dobrze jako grand mastera.
4) standardowy stół ma 48" szerokości. Ty masz 3 oddziały strzelców na 10 modeli szerokie + 2 klocki piechoty + 1 detachment + 3 działa + czołg + kawaleria i rajtarzy. ustaw to sobie w linii i sprawdź czy przypadkiem nie będą sobie te jednostki nawzajem przeszkadzać w strzelaniu/marszu. Na rozpisce tego nie widać, ale nieraz miałem tak, że nawrzucałem strzelców i detachmentów a potem nie wiedziałem jak to zmieścić
oprócz tego co już powiedziano (brak dispell scrolli, rozbicie 20 strzelców na 2x10, +5 swordmenów itp):
1) włócznicy źle wybalansowani. Albo ich nie bierzesz wcale, albo kupujesz min 28 (ja wolę 35), ustawiasz 7 w pierwszym szeregu, dorzucasz warrior priesta i wtedy jakoś sobie radzą z piechotą. Jest to wyjście jeżeli CHCESZ ich mieć, bo np. tak Ci się podoba. Jeśli nie są dla Ciebie czymś koniecznym, to zgadzam się że są mało użyteczni.
2) po co Ci tarcza na detce halabardników? Moim zdaniem nie przyda im się, bo raczej nie będą ostrzeliwani, a jak już będą, to nie na wiele się zda dodatkowa tarcza. W walce nawet jej nie użyją.
3) od generała lepszy jest grand master. primo - ma 4 ataki. secundo - jest od razu konno z save na 1+, więc "pancerz meteorytowej stali" możesz dać kapłanowi, tetrio - daje niewrażliwośc na psychologię kawalerii, w której się znajduje, a to Ci się przyda. W szczególności lizaki mają mnóstwo siejących terror/strach jednostek, DE też mają czym postraszyć. A jeśli masz plastikowy model nowego generała to z tego co wiem skleja się go równie dobrze jako grand mastera.
4) standardowy stół ma 48" szerokości. Ty masz 3 oddziały strzelców na 10 modeli szerokie + 2 klocki piechoty + 1 detachment + 3 działa + czołg + kawaleria i rajtarzy. ustaw to sobie w linii i sprawdź czy przypadkiem nie będą sobie te jednostki nawzajem przeszkadzać w strzelaniu/marszu. Na rozpisce tego nie widać, ale nieraz miałem tak, że nawrzucałem strzelców i detachmentów a potem nie wiedziałem jak to zmieścić
"Proch to nic innego jak zmielony spaczeń" - król Bretonni.
Trzy oddziały strzelców prawie na pewno na takim małym stole zblokują manewrowość armii, jeśli chcesz zwiększyć zwykły ostrzał, dla celów domowych, radzę outriderów, taki sam zasięg jak muszkiety ale 360 stopni ostrzału no i jest ich 5-6 góra z opcją wykupu lepszego snajpera
no cóż, jeźdźcy hardcoru organizują się na sobotę z lokalnym turniejem, więc zapytam od razu tylko o porady przy rozpisce, już złożona więc nie ma możliwości zmian, zainteresowany jestem bardziej na co uważać przy tej rozpisce i co bardziej osłaniać (niestety nie było czasu na wszelkie testy), od razu z miejsca powiem, że daleki jestem od grania standardem, więc i rozpa nie standardowa, wszelka krytyka pod kątem grania już na turnieju mile widziana
Middenheimski Korpus Szybki
1 Arch Lector of Ulric 320 Pts
General;Van Horstman's Speculum;Armour of Meteoric Iron;
Sword of Power,War Altar
1 Warrior Priest of Sigmar 154 Pts
Heavy Armour; Warhorse,The Orb of Thunder,Enchanted Shield,Biting Blade
1 Battle Wizard 160 Pts
Magic Level 2; Warhorse
Rod of Power, Ring of Volans
1 Battle Wizard 160 Pts
Magic Level 2; Warhorse
2x Dispel Scroll
7 Gryphon Legion 247 Pts
Champio;Standard; Musician
War Banner
7 Knightly Orders 221 Pts
Champio; Standard; Musician; Warhorse
The Steel Standard
5 Knightly Orders 115 Pts
5 Knightly Orders 115 Pts
6 Outriders 147 Pts
Champion + Hochland
6 Outriders 155 Pts
Champion + Hochlan; Musician
2x Great Cannon 2x 100 Pts
1 Steam Tank 300 Pts
10 Handgunners 150 Pts
Champion + Hochlan; Musician
5 Detachment - Archer [40] Pts
10 Handgunners 105 Pts
Champion + Hochland
Casting Pool: 6
Dispel Pool: 7
Models in Army: 74
Total Army Cost: 2549
Middenheimski Korpus Szybki
1 Arch Lector of Ulric 320 Pts
General;Van Horstman's Speculum;Armour of Meteoric Iron;
Sword of Power,War Altar
1 Warrior Priest of Sigmar 154 Pts
Heavy Armour; Warhorse,The Orb of Thunder,Enchanted Shield,Biting Blade
1 Battle Wizard 160 Pts
Magic Level 2; Warhorse
Rod of Power, Ring of Volans
1 Battle Wizard 160 Pts
Magic Level 2; Warhorse
2x Dispel Scroll
7 Gryphon Legion 247 Pts
Champio;Standard; Musician
War Banner
7 Knightly Orders 221 Pts
Champio; Standard; Musician; Warhorse
The Steel Standard
5 Knightly Orders 115 Pts
5 Knightly Orders 115 Pts
6 Outriders 147 Pts
Champion + Hochland
6 Outriders 155 Pts
Champion + Hochlan; Musician
2x Great Cannon 2x 100 Pts
1 Steam Tank 300 Pts
10 Handgunners 150 Pts
Champion + Hochlan; Musician
5 Detachment - Archer [40] Pts
10 Handgunners 105 Pts
Champion + Hochland
Casting Pool: 6
Dispel Pool: 7
Models in Army: 74
Total Army Cost: 2549
bardzo fajna rozpa- ma wszystko czego trzeba - dobra magia, dużo strzelania (4 hochlandy...) i kontre. sam z checia kiedys bym czyms takim pogral.
tez bede na tym turnieju. u mnie to wyglada troche inaczej (nie bedzie takich powergamerskich przegiec jak w Twojej )
mag lord,
maly mag,
bsb,
warrior priest (general),
2x jazda
2x działka,
mortar,
25 spearmenow (ze wzgledów estetycznych)
5 milicji
12 MMM,
5 outriderow (tyle ze bez hochlanda),
15 kuszoli,
tank.
tez bede na tym turnieju. u mnie to wyglada troche inaczej (nie bedzie takich powergamerskich przegiec jak w Twojej )
mag lord,
maly mag,
bsb,
warrior priest (general),
2x jazda
2x działka,
mortar,
25 spearmenow (ze wzgledów estetycznych)
5 milicji
12 MMM,
5 outriderow (tyle ze bez hochlanda),
15 kuszoli,
tank.
no cóż, może najlepiej nie poszło ale przynajmniej przegrałem tylko jedną bitewkę, a oto krótki opis:
Imperium vs Bretonia Dębka (w rozpie miał 3 regony pegazów - 4,4,3, 3 regony piechoty, jakichś 30 łuczników, i bohaterów oprócz króla na koniach, magiczki - na piechtę, 4 scrolle i poszły w las), głupota z mojej strony, ponieważ poszedłem z Dębkiem na wymianę na środku pola, do tego Altar ściągnął mi trebkiem w 2 turze, zamiótł mi wszystko, został czołg zwarzywiony w 4 turze na 5 ranach
Imperium vs Krasnale - tutaj było pod górkę, bo musiałem wyjść do niego, koncert cudownych rzutów w pierwszym kombacie, 5 i 7 knechtów wpadła w dwuszeregowy regon Longbeardów, zabili ledwie dwóch przy szarży i combat trwał w tym miejscu do końca bitwy, nie pomogła nawet interwencja Altara, sam wynik świadczy o beznadziejnych rzutach, straciłem w 1 turze jedno z dwóch dział i czołg stał się warzywem w drugiej turze, tak więc tylko snajperzy mogli pokombinować i ściągnęli stone throwera, błąd w rozstawieniu i za daleko wystawiony Griffon Legion, który w sumie nic nie zrobił, zabiłem jakieś 770 pkt, a straciłem jakieś 350, 11-9 dla mnie
Imperium vs Ogry - tutaj już tylko stałem i czekałem, działa przez dwie tury ściągnęły tylko jednego maneatera, czołg przegrzał się w pierwszej turze i w sumie nic w trakcie bitwy nie zrobił, popis Griffon Legion wraz z Altarem, którzy na spółkę zjedli szamana, Irongutów, Bullsów, oraz Maneatera, niestety utrata Magiczki w drugiej turze utrudniła mi walkę z 3 szamanami przez 2 kolejne tury, 10-10
wrażenia na chłodno, snajperzy dają dużą elastyczność przy strzelaniu i ogromny zasięg, tak że można dowolnie wspierać nimi ogień, Griffon Legion jest naprawdę niezły jeśli uważa się na ostrzał, niczym nie ustępują naszym Innerom, a dodatkowe 2 cale zasięgu szarży powodują że są wyjątkowo groźni, zwłaszcza z Priestem w oddziale, kiepski pomysł zwiększać oddział naszych corowych knechtów, nie są w stanie z S5 za wiele zrobić, a w kolejnych turach już tylko Stoją (może przez to że 2 na 3 bitwy toczyłem z przeciwnikiem z T4 i wyżej)
Imperium vs Bretonia Dębka (w rozpie miał 3 regony pegazów - 4,4,3, 3 regony piechoty, jakichś 30 łuczników, i bohaterów oprócz króla na koniach, magiczki - na piechtę, 4 scrolle i poszły w las), głupota z mojej strony, ponieważ poszedłem z Dębkiem na wymianę na środku pola, do tego Altar ściągnął mi trebkiem w 2 turze, zamiótł mi wszystko, został czołg zwarzywiony w 4 turze na 5 ranach
Imperium vs Krasnale - tutaj było pod górkę, bo musiałem wyjść do niego, koncert cudownych rzutów w pierwszym kombacie, 5 i 7 knechtów wpadła w dwuszeregowy regon Longbeardów, zabili ledwie dwóch przy szarży i combat trwał w tym miejscu do końca bitwy, nie pomogła nawet interwencja Altara, sam wynik świadczy o beznadziejnych rzutach, straciłem w 1 turze jedno z dwóch dział i czołg stał się warzywem w drugiej turze, tak więc tylko snajperzy mogli pokombinować i ściągnęli stone throwera, błąd w rozstawieniu i za daleko wystawiony Griffon Legion, który w sumie nic nie zrobił, zabiłem jakieś 770 pkt, a straciłem jakieś 350, 11-9 dla mnie
Imperium vs Ogry - tutaj już tylko stałem i czekałem, działa przez dwie tury ściągnęły tylko jednego maneatera, czołg przegrzał się w pierwszej turze i w sumie nic w trakcie bitwy nie zrobił, popis Griffon Legion wraz z Altarem, którzy na spółkę zjedli szamana, Irongutów, Bullsów, oraz Maneatera, niestety utrata Magiczki w drugiej turze utrudniła mi walkę z 3 szamanami przez 2 kolejne tury, 10-10
wrażenia na chłodno, snajperzy dają dużą elastyczność przy strzelaniu i ogromny zasięg, tak że można dowolnie wspierać nimi ogień, Griffon Legion jest naprawdę niezły jeśli uważa się na ostrzał, niczym nie ustępują naszym Innerom, a dodatkowe 2 cale zasięgu szarży powodują że są wyjątkowo groźni, zwłaszcza z Priestem w oddziale, kiepski pomysł zwiększać oddział naszych corowych knechtów, nie są w stanie z S5 za wiele zrobić, a w kolejnych turach już tylko Stoją (może przez to że 2 na 3 bitwy toczyłem z przeciwnikiem z T4 i wyżej)
Po modyfikacjach :
1 Arch Lector of Sigmar @ 295 Pts
General; Prayers of Sigmar
Van Horstman's Speculum [30]
Armour of Meteoric Iron [25]
Sword of Might [15]
1 War Altar @ [0] Pts
2 Warhorse @ [0] Pts
1 Battle Wizard @ 125 Pts
Magic Level 2
Dispel Scroll [25]
1 Battle Wizard @ 125 Pts
Magic Level 2
Dispel Scroll [25]
1 Warrior Priest of Sigmar @ 144 Pts
Prayers of Sigmar; 2ndWeapon
Dawn Armour [35]
Sigil of Sigmar [15]
24 Swordsmen @ 175 Pts
Light Armour; Shield; Standard; Musician
1 Duellist @ [10] Pts
10 Crossbowmen @ 80 Pts
Crossbow
10 Handgunners @ 80 Pts
Empire Handgun
19 Flagellant Warbands (Core) @ 190 Pts
Frenzy; Flail
6 Knightly Orders @ 187 Pts
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Standard; Musician; Warhorse
War Banner [25]
1 Great Cannon @ 100 Pts
1 Great Cannon @ 100 Pts
4 Outriders @ 129 Pts
Repeater Handgun; Light Armour; Musician; Warhorse
1 Outrider Champion @ [16] Pts
Repeater Handgun
5 Voland's Venators @ 219 Pts
Barding; Lance; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
1 Voland @ [0] Pts
Barding; Lance; Heavy Armour; Shield
6 Warhorse @ [0] Pts
1 Steam Tank @ 300 Pts
Building Steam Points (Tank); Main Cannon (Tank); Steam Gun (Tank)
Casting Pool: 6
Dispel Pool: 7
Models in Army: 95
Total Army Cost: 2249
Proszę o konstruktywną krytykę. Składając armie kierowałem się tym co mi się podoba.
1 Arch Lector of Sigmar @ 295 Pts
General; Prayers of Sigmar
Van Horstman's Speculum [30]
Armour of Meteoric Iron [25]
Sword of Might [15]
1 War Altar @ [0] Pts
2 Warhorse @ [0] Pts
1 Battle Wizard @ 125 Pts
Magic Level 2
Dispel Scroll [25]
1 Battle Wizard @ 125 Pts
Magic Level 2
Dispel Scroll [25]
1 Warrior Priest of Sigmar @ 144 Pts
Prayers of Sigmar; 2ndWeapon
Dawn Armour [35]
Sigil of Sigmar [15]
24 Swordsmen @ 175 Pts
Light Armour; Shield; Standard; Musician
1 Duellist @ [10] Pts
10 Crossbowmen @ 80 Pts
Crossbow
10 Handgunners @ 80 Pts
Empire Handgun
19 Flagellant Warbands (Core) @ 190 Pts
Frenzy; Flail
6 Knightly Orders @ 187 Pts
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Standard; Musician; Warhorse
War Banner [25]
1 Great Cannon @ 100 Pts
1 Great Cannon @ 100 Pts
4 Outriders @ 129 Pts
Repeater Handgun; Light Armour; Musician; Warhorse
1 Outrider Champion @ [16] Pts
Repeater Handgun
5 Voland's Venators @ 219 Pts
Barding; Lance; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
1 Voland @ [0] Pts
Barding; Lance; Heavy Armour; Shield
6 Warhorse @ [0] Pts
1 Steam Tank @ 300 Pts
Building Steam Points (Tank); Main Cannon (Tank); Steam Gun (Tank)
Casting Pool: 6
Dispel Pool: 7
Models in Army: 95
Total Army Cost: 2249
Proszę o konstruktywną krytykę. Składając armie kierowałem się tym co mi się podoba.
Ostatnio zmieniony 9 lis 2009, o 22:48 przez radas, łącznie zmieniany 2 razy.
biczowników zmniejsz do 18 i masz 3x6 - po co do nich wkładać kapłana ? jeszcze zginie a i tak mało co zrobi.
kaplana na kon som i ikone magnusa
ko zmniejsz do 5 i daj im ic + powyższy kapłan .
kolesiowi na rydwanie zamaist som dajesz s of power
scrolle zrzucasz do jednego maga a drugiemu dajesz rod of power
poza tym wywala te dow i daj golą 5ko z muzykiem .
chyba powinno styknąć
kaplana na kon som i ikone magnusa
ko zmniejsz do 5 i daj im ic + powyższy kapłan .
kolesiowi na rydwanie zamaist som dajesz s of power
scrolle zrzucasz do jednego maga a drugiemu dajesz rod of power
poza tym wywala te dow i daj golą 5ko z muzykiem .
chyba powinno styknąć
no tak mi sie wydawalo ze nie mozna dac do biczownikow, ale nie bylem pewny - gdzies to wyczytalem w poprzednim booku a w tym nie moglem znalezc, dzieki za rady - chwile przestudiuje co i jak i pozmieniam pare rzeczy. to byla moja pierwsza rozpa i w sumie pierwsza bitwa imperium, wiec zobaczymy jak pojdzie.
hehe, obejrzyj sobie nową zajawkę dla graczy Imperium pod tytułem "The Empire Heraldry & Uniforms", masz tam zarówno PistolCorps - oddział Middenheim, Czołg - podarunek dla Borisa od Karola a także Cannony w barwach tego jakże mroźnego miasta, a po drugie bo mogłem , tak na serio, to na półce mam o wiele ciekawsze jednostki pod Armie miasta Białego Wilka, ale turnieje rządzą się swoimi prawami, z ostatnich zapisków jeszcze Griffon Legion chcę zrobić, jeden oddział stacjonuje w Middenheim oprócz oczywiście Panter i White Wolfów, do tego muss Teutogen Guard, ale niestety chyba z Chaos Warriorów będę musiał zrobić