Skaven 7ed AB - czyli co wyszło z kanałów...

Skaven

Moderator: Hoax

Zablokowany
Awatar użytkownika
Grazbird
Kretozord
Posty: 1887
Lokalizacja: KGB Klub Gier Bez Prądu

Re: Skaven 7ed AB - czyli co wyszło z kanałów...

Post autor: Grazbird »

abominację będę ograniczał płonącą klopą :D

Awatar użytkownika
MUKER
Falubaz
Posty: 1172
Lokalizacja: 4 piramida od lewej

Post autor: MUKER »

Hero na monsterze ma US 1+ W monstera, jeżeli ogr pod dupą ma W 4 to będzie 5.
And the ground did tremble as the king marched to war...
********
Dziecko jest idealnym przykładem rządów mniejszości!

Awatar użytkownika
Aldean
Kretozord
Posty: 1997

Post autor: Aldean »

MUKER pisze:Hero na monsterze ma US 1+ W monstera, jeżeli ogr pod dupą ma W 4 to będzie 5.
cytuje
Up to & including Ogre sized squere 40/50mm base on foot - 3 us
monster (larger than ogre sized) - starting wound

takze ciezka sprawa bedzie. moze w pelnym kodeksie wszystko zostanie wyjasnione

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Rodzaj Modelu---------------------------Siła Jednostki
Wielkość człowieka; Pieszy;
Podstawka 20x20/25x25mm-----------------1

Do wielkości Ogra, obejmując Ogry
(roje, pomioty chaosu, smocze ogry);
Pieszy; Podstawka 40x40/50x50mm----------3

Potwór (większy od Ogra - wielkie orły,
stegadony, olbrzymy); Podstawka
dowolna lub brak----------------------------Początkowa wartość współczynnika Żywotności

Rydwan------------------------------------4

Dosiadany Potwór/rydwan-------------------Jak Potwór/rydwan +1
Więc jeśli Rat Ogre pod Warlordem, będzie traktowany jak potwór i będzie miał 4W, to razem z Warlordem będzie miał US5. Zwykle jednostkę da się określić czy jest potworem, czy nie właśnie po wartości W - np. mounty z 1W są po prostu traktowane jako mounty, a te z większą ilością zwykle są już monstrous mountami (oczywiście są wyjątki jak Juggernaut, czy Gigantic Spider[choć przy tym pewien nie jestem]).
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Aldean
Kretozord
Posty: 1997

Post autor: Aldean »

no nie wiem. smoczy ogr ma us 3 a ma cztery rany. ratogr jest wielkosci ogra wiec imo us3.

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Tylko tu wszystko zależy od tego czy będzie traktowany jako "monstrous mount" czy nie - wtedy nie obchodzi Cię wielkość samego potwora - jest potwornym wierzchowcem, a więc jest traktowany jak potwór, czyli jego US to ilość W, +1 za jego jeźdźca. A w opisie w Podręczniku Głównym, wersji polskiej, str.59, podrozdział "Potwory służące za wierzchowce", drugi akapit, jest:
Jeżeli wierzchowiec ma współczynnik Żywotności na poziomie 2 lub więcej, to zalicza się do potworów i podlega podanym tu zasadom.
Oczywiście jak już podawałem, od wyjścia Podręcznika Głównego, pojawiały się zwykłe cavalery mounts z 2W, ale to były jak na razie jedynie wyjątki.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Huss
Oszukista
Posty: 827

Post autor: Huss »

A powiedzcie mi drodzy koledzy jak widzicie nowego warlorda - jak złożonego? Czy wogóle ktoś go widzi w swoich rozpiskach? Mnie kusi wraz z 2 elektrykami i Plague Priestem na plague furnace :wink:
Myśle że War litter jest optymalny dla niego?

Awatar użytkownika
MUKER
Falubaz
Posty: 1172
Lokalizacja: 4 piramida od lewej

Post autor: MUKER »

Hmm wydawało mi się, że przy mountach jest ilość ran + 1, a nie US mounta +1. Niby osobno miałby 3, ale jako mount chyba 4. Nie mam przy sobie książeczek więc nie sprawdzę.
And the ground did tremble as the king marched to war...
********
Dziecko jest idealnym przykładem rządów mniejszości!

kanister
Chuck Norris
Posty: 362

Post autor: kanister »

Rat Ogre Bonebreaker (czyli ten z pod Warlorda) to monstrous mount- ma osobne woundy. Jak jest Monstrous mountem, to jest potworem. Więc jego US to 4, bo tyle też ma startowych ran.
kanister pisze:Fajnie jest cytować siebie.
jawora pisze:Ja tam w lidze online nie startuję, bo za daleko od mojego miasta.

Awatar użytkownika
Kefas
Masakrator
Posty: 2586

Post autor: Kefas »

ale na przykład GPR ma W1 ale jeździ na podstawce 40/40

co do Bonebreakera:
SPECIAL RULES
Scurry Away!, Strength in Numbers, Fear.
Trained Mount: A Rat Ogre Bonebreaker uses all the rules for a Monstrous Mount from the Warhammer rulebook with the following exception: the Rat Ogre Bonebreaker can only join a regiment of Skaven Clanrats, Stormvermin, or Rat Ogres.

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Do wielkości Ogra, obejmując Ogry
(roje, pomioty chaosu, smocze ogry);
Pieszy; Podstawka 40x40/50x50mm----------3
Rat Org, to nadaj OGR...
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
likaon
Kretozord
Posty: 1862
Lokalizacja: Warszawa, Białystok

Post autor: likaon »

Ratogry jako same z siebie mają US3, ale ten szczurogr pod którego wsadzamy bohatera ma US4. Szczurogry wierzchowce to lepsza wersja szczurogra, ma więcej wondów i powinna być traktowana jako monster a nie ogr!!
"Księga Armii Nocnych Goblinów"( 09.11.2011
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii

Awatar użytkownika
krejzihed
Chuck Norris
Posty: 443
Lokalizacja: tychy-wroclaw

Post autor: krejzihed »

a jak to bedzie, jezeli dzwonek wydzwoni 13 i jest w CC ?
przyklad:
dzwon jest w SV - czy ten atak beda mogli wykonac halabarda, czy juz wczesniej wyciagnietym h.weaponem?

Awatar użytkownika
Necromanter
Falubaz
Posty: 1002
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Necromanter »

Na moje h.w., bo nie możesz zmieniać broni używanej w cc w czasie jego trwania.

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

karlee pisze:
Do wielkości Ogra, obejmując Ogry
(roje, pomioty chaosu, smocze ogry);
Pieszy; Podstawka 40x40/50x50mm----------3
Rat Org, to nadaj OGR...
A ja radziłbym jednak przeczytać to co napisałem w dalszym poście - mount z więcej niż 1 wound, jest traktowany jak monstrous mount i podlega zasadom odnoszącym się do potworów. Bo rozumiem, że dyskusja nie jest na temat oddziałów Rat Ogrów, tylko Rat Ogra jako mounta dla Warlorda.
czy ten atak beda mogli wykonac halabarda, czy juz wczesniej wyciagnietym h.weaponem?
Broń wybierasz na początku walki wręcz i nie można jej zmieniać, aż do zakończenia (co jest oznaczone całkowitym zniszczeniem oddziału, bądź ucieczką którejś ze stron) combatu.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
krejzihed
Chuck Norris
Posty: 443
Lokalizacja: tychy-wroclaw

Post autor: krejzihed »

wiem, jakie sa zasady dobierania broni, ale dokladniej mi chodzilo o to czy dzieki dzwonkowi, nie moga na ten specjalny atak uzywac halabardy, gdyz jest to w turze dzwonienia? mozliwe ze to przejdzie :)

Awatar użytkownika
Arbiter Elegancji
Niszczyciel Światów
Posty: 4807
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arbiter Elegancji »

nie liczylbym na to :wink:
używasz wybranej broni aż do zakończenia combatu, jeśli dzwonisz w jego trakcie to nie ma opcji żebyś mógl używać innej niż wybraleś na początku.
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..

Awatar użytkownika
Necromanter
Falubaz
Posty: 1002
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Necromanter »

Co się dzieje jak seer i oddział giną, a zostaje sam dzwonek?? Jest on z automatu niszczony??

Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Post autor: Hobbit »

Nic na to nie wskazuje. Nie jest przecież war machiną, chyba że ma to gdzieś wyszczególnione, ale sobie nic takiego nie przypominam.

Edit: Pytanie ciekawe. Dzwonek sam w sobie nie jest unbreakable oraz ma profil jak war machina - czytaj ani on ani ogr nie mają podanego Ld. Czyli kolejny bubel w wydaniu GW w tym booku, osobiście obstawał bym za uznaniem w takim wypadku dzwonka za war machinę ale nie pozostaje nic innego jak czekać na FAQ albo Uściślenia...

Swoją droga jak traktować dzwon przy liczeniu USu? Riden monster (6+1), Rydwan (4+1) czy Maszynę (0+1 chociaż jeszcze ogr tam jest więc może 3+1).
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"

Awatar użytkownika
Siwek
Falubaz
Posty: 1276
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: Siwek »

Jak się wystrzela Seer`a i oddział to dzwonek zostaje. Jak w walce się ich pogoni to wieją wszyscy oprócz dzwonka, pogonisz rozwalasz, nie pogonisz zostaje. Jakoś tak było.
US w 6stej edycji miał 4 i był chariotem dostawał też plus jeden za Seer`a. A teraz? :D W podręczniku na pewno jest :D
Naturalnym wrogiem skavenów są ludzie... i orki... i elfy... a także chaos... i oczywiście najgorszy wróg czyli inni skaveni.

Zablokowany