Nasze dzieła i starania czyli rozpiski brodaczy

Dwarfs

Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer

ODPOWIEDZ
Bartys
Kradziej
Posty: 967
Lokalizacja: KULT

Re: Nasze dzieła i starania

Post autor: Bartys »

eh strollaz +patrz wyzej=strollaz ruch kowadło działa? działa ;P niewazne ...widze ze niepotrzebnie sie wdaje w forumowe dyskusje.

Awatar użytkownika
Filup
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3235
Lokalizacja: Bydgoszcz XIII kohorta

Post autor: Filup »

Bartys pisze:eh strollaz +patrz wyzej=strollaz ruch kowadło działa? działa ;P niewazne ...widze ze niepotrzebnie sie wdaje w forumowe dyskusje.
Nie ma co sie denerwowac... ja osobiscie zycze ci powowdzenia i wielu zwyciest. Po prostu mowiac, ze bedzie ciezko, stwierdzam tylko fakt ;]

Ale fajnie bylo miec tyle pomalowanych krasnoludzkich wojownikow :)

pzdr!

Aha... no i fakt, z dyskusjami to czasem bardzo ciekzo.... ;] Sprobuj wejsc na forum WoCh i przekonac ludzi, zeby zagrali na piechocie :p
"If its made by a Dwarf, keep it. If its made by a Human, sell it. If its made by an Orc, bin it. If its made by an Elf, burn it !!! " - Perv
www.facebook.com/XIIIKohorta

Bartys
Kradziej
Posty: 967
Lokalizacja: KULT

Post autor: Bartys »

Mimo wszystko odnoszę dośc sporo zwycięstw ;) i nie potrzebuje nikogo do niczego przekonywac. Szczególnie do pomysłów dziwnych i moim zdaniem nie opłacalnych. Składanie rozpiski dwarfów na ofens czy Woc na piechocie mija sie z celem i nie ma racji bytu na turnieju i taka jest prawda. Co innego bitwa z kumplem ale i tam wole grac normalniejsza rozpiska skoro po drugiej stronie i tak zobacze turniejowy standard.

Krasnoludzki skirmish (z White Dwarfa - Mountain Rangers) istnieje - ale na stołach to raczej w grach z kumplami.
Co roku istnieje również na PGA i na kilku lokalach typu pre.

I nie chce mi sie juz nikomu tłumaczyc ze za pomoca strollaza i scoutów przy dobrym terenie da sie zaszarzowac w pierwszej turze.
Tym co wiedzą ze sie da powiem ze jestem świadom bezużyteczności tej kminki bo przeciwnik itp., ja mówie tylko ze jest ona możliwa.

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

I nie chce mi sie juz nikomu tłumaczyc ze za pomoca strollaza i scoutów przy dobrym terenie da sie zaszarzowac w pierwszej turze.
Tym co wiedzą ze sie da powiem ze jestem świadom bezużyteczności tej kminki bo przeciwnik itp., ja mówie tylko ze jest ona możliwa.
nie no. Prosze, wytłumasz nam szaraczkom jak to zrobić. zakładając, że wystawisz się na środku pola, 12 cali od sztandaru musisz być schowany za lasem lub jakimś obeliskiem, w najlepszym wypadku za górką. Przy zwykłych rangerach w dwóch pierwszych wypadkach musisz ten teren ominąć na co już Ci schodzi cały strollaz. Potem masz zwykły ruch i lądujesz max ok 15 cala. Popychasz kowadłem i jesteś max na 21 calu wystawiając się pięknie na szarżę.
Jedyna opcja jest z górką, wtedy rzeczywiście można przez nią przejść bez strat, a te się raczej rzadko spotyka dobrze ustawione na środku stołu.

Poza tym pisałeś, że jest więcej niż jedna metoda szarżowania rangerami na 12 cali, inna niż kowadło. A jak na razie w obu to kowadło jest niezbędne...
Obrazek

Awatar użytkownika
Casp
Mudżahedin
Posty: 308

Post autor: Casp »

Muszę przyznać, że opcja rangerów szarżujących w pierwszej turze bardzo mi się podoba - w nieturniejowej grze pewnie do zrobienia :)
Jednak wysyłanie chłopaków bez wsparcia do deploymentu przeciwnika oznacza dla nich raczej samobójstwo - albo stawianie na złamanie ich w pierwszej turze...
Jeszcze o tym pomyśle - może dodać do nich thana z brotherhood?
Domyślam się, że większość wyjadaczy kombinowało już nad tym i stwierdziło niską opłacalność - ale pokminić tez jest miło
Pozdro

Awatar użytkownika
Niko
Oszukista
Posty: 794
Lokalizacja: Warszawa, Yelonki "GAMONIE"

Post autor: Niko »

ja tam wierze w taka sarze... tzn w jej mozliwosc a nie w sensownosc... oddzial schowany za gorka (zakladam ze to jest wlasnie to dogodne ustawienie terenu) i 12" od bsbka... ale nikt nie mozie ze te 12" to ma byc liczone do frontu oddzialu :P wiec w pewnej hipotetycznej sytuacji "nasz" oddzial bedzie stal te 12" od naszego bsb i ze 10" od wroga... marsz przez gorke + szarza... mozliwe :D

Awatar użytkownika
Grazbird
Kretozord
Posty: 1887
Lokalizacja: KGB Klub Gier Bez Prądu

Post autor: Grazbird »

w zaciszu domowego ogniska to ja wystawiam lorda z master rune of kingship..i co z tego ?
zaszarżować na 12 cali kraśkami na piechotę- nie jest możliwe
ruszyć się na łączną odległość 12 cali aby zaszarżować ( łącznie z szarżą) jest możliwe- pytanie tylko po co ?

Awatar użytkownika
Casp
Mudżahedin
Posty: 308

Post autor: Casp »

Wersja poprawiona - po waszych uwagach. Plan jest taki, żeby od początku rangerami z thanem z brotherhood skupić na sobie uwagę wroga, obrzucając toporkami (ustawię ich po 7 w trzech szeregach), przetrzymać do nadejścia posiłków - czyli minerów, a potem głównych sił. Opieram się na założeniu, że przynajmniej jeden oddział górników wyjdzie w 2-giej turze a kowadło nie wybuchnie, tylko pozwoli dopychać do szarż rangerów i minerów.
Wróg nie będzie miał tak łatwo z ominięciem mnie :)


1 Runelord @ 379 Pts
Anvil of Doom; General; Great Weapon; Gromril Armour; Shield
Runic Talisman [50]
Rune of Spellbreaking (x2)
Runic Armour [5]
Rune of Stone

4 Troll Slayers @ 96 Pts

2 Giant Slayer @ [52] Pts

1 * Thane @ 144 Pts
Great Weapon; Gromril Armour
Runic Talisman [20]
Rune of Brotherhood
Runic Armour [5]
Rune of Stone
Runic Weapon [50]
Master Rune of Kragg the Grim
Rune of Fire
Rune of Fury

19 Rangers @ 385 Pts
Great Weapon; Rangers; Throwing Axes; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
Runic Banner [40]
Ancestor Rune
Rune of Courage

1 Greatbeard @ [10] Pts

1 Thane @ 225 Pts
Gromril Armour; Battle Standard
Runic Banner [135]
Master Rune of Grugni
Rune of Guarding
Strollaz's Rune

10 Warriors @ 80 Pts
Heavy Armour

10 Warriors @ 90 Pts
Heavy Armour; Shield

19 Longbeards @ 355 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
Runic Banner [50]
Rune of Courage
Rune of Determination
1 Greatbeard @ [10] Pts

19 Longbeards @ 290 Pts
Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
Runic Banner [25]
Rune of Stoicism
1 Greatbeard @ [10] Pts

19 Hammerers @ 320 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
Runic Banner [30]
Rune of Courage
1 Gate Keeper @ [12] Pts

6 Miners @ 66 Pts
Great Weapon; Heavy Armour

6 Miners @ 66 Pts
Great Weapon; Heavy Armour

Dispel Pool: 7

Casting Pool: 2

Models in Army: 123


Total Army Cost: 2496

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Rozpiska mi się podoba jest właściwie wszystko co do krasiowego ofensa potrzebne - ekonomiczne kowadło, minerzy, rangerzy, ochrona kowadła, główne siły, screen z warriorów, odpowiednie runy na oddziałach i BSB-eku.

Rangerzy powinni sobie poradzić jeśli ich nie rzucisz prosto na główne siły wroga - flanka tutaj byłaby odpowiedniejsza. Jeśli chodzi o minerów, to z tym 4+ w drugiej turze nawet przy dwóch oddziałach nie ma pewności, ale może jestem za bardzo wyczulony na tym punkcie - miałem parę nie fartów :P.

Musisz naprawdę pruć do przodu wojownikami, długobrodymi i młociarzami - rangerzy ze 3 tury sami ustoją (i więcej zależnie od przeciwnika i to jaką broń im dasz na początku walki), bo jest ich sporo, mają ancestor rune (tania rzecz, a naprawdę fajna spraw :D ), ale przebijać będą tylko mając wielkie topory (kosztuje to oczywiście ich przeżywalność). Z obrzucaniem toporkami wroga też pamiętaj, że 6 cali to niewiele, ale jest też efekt psychologiczny - wróg nie zaszarżuje, to albo ucieknie, albo dalej będzie obrywał z siły 5. Zaszarżuje to oberwie w reakcji stać i strzelać.

Twoje siły najlepiej niech wdadzą się w walkę w której już wcześniej byli rangerzy/minerzy. Najlepiej w tym przypadku byłoby gdybyś złapał oddział przeciwnika generałem/bsb-ekie/magami. Nie daj się zwieść fastom, lataczom i nie daj się wymanewrować, a także nie pozwól uciec przeciwnikowi.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Aron_Banalny
Masakrator
Posty: 2167
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Aron_Banalny »

6 slayerów jakoś do mnie nie dociera, moim zdaniem powinno być ich zdecydowanie więcej, chyba że masz na nich jakiś pomysł

Awatar użytkownika
Casp
Mudżahedin
Posty: 308

Post autor: Casp »

Chętnie bym przypakował slayerów, tylko kosztem czego?
A pomysł jest taki, że stoją schowani za kowadłem i wjeżdżają we wszystko, co zaatakuje kowadło - jeśli to coś słabego - lub zasłaniają kowadło - jeśli to coś silnoego; odginają szarżę a najpierw 2x wyzwanie gigant slayerem

Awatar użytkownika
Łukasz_
Chuck Norris
Posty: 544
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Łukasz_ »

Spoko rozpiska. Ja sam ostatnio kminię ostro na ofensywnymi dwarfami i to rozwiązanie mi się całkiem podoba. Nie wiem kiedy będę miał czas na bitwę ale jeśli uzyczysz mi praw autorskich to napewno nią zagram i potem chętnie podzielę się przemyśleniami :wink:

Awatar użytkownika
wru
Chuck Norris
Posty: 651
Lokalizacja: "Kieł" Kielce

Post autor: wru »

Krasnoludy bardzo dobrze się spisują w walce wręcz. Tylko przeszkodą jest ich bardzo mała mobilność bo zanim dojdzie do walki to wróg może nas nieźle wymanewrować.

Ostatnio moich 20 longów zniszczyło 6 dragon princów, 10 white lionów i jeszcze pogoniło paru rycerzy i to wszystko razem z nimi walczyło.
Come crawling faster, obey your Master...

Awatar użytkownika
Casp
Mudżahedin
Posty: 308

Post autor: Casp »

Udzielam oficjalnego pozwolenia korzystania z rozpiski mojego autorstwa wszystkim forumowiczom dwarfowym wraz z błogosławieństwem i niech broda będzie z wami

Ale potem raporty /wrażenia koniecznie opiszcie - ja sam mam okazję zagrać raz na 4-5 miesięcy

Awatar użytkownika
kamelot
Kradziej
Posty: 941

Post autor: kamelot »

nie wiem czy to dobry dział, ale nie znalazłem innego odpowiedniego
jako, że zacząłem grać dwarfami, wrzucam link mojej pierwszej rozpiski
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=25&t=19477
Cosmo pisze:Tak sie kurwa hartuje komandosow. Tak sie hartuje zwyciezcow. Wchodzi i ma 6 tur zeby rozpierdolic. A jak przy okazji wygra rzut na zaczynanie, to po prostu rozpierdoli ture wczesniej.

Awatar użytkownika
Bayard
Chuck Norris
Posty: 404
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Bayard »

Właśnie ułożyłem sobie- mam nadzieję- uniwersalną rozpiskę na 2250, głównie do domowych bitew przeciwko High Elfom, Wood Elfom, Warriors of Chaos i Skavenom. Oto i ona:

Unnamed2250 Pts - Dwarfs Army

1 * Dwarf Lord @ 304 Pts
General; Shieldbearers; Great Weapon; Gromril Armour; Shield
Runic Armour [30]
Rune of Resistance
Rune of Stone
Runic Weapon [95]
Master Rune of Alaric the Mad
Rune of Cleaving
Rune of Fury

1 Thane @ 185 Pts
Oath Stone; Gromril Armour; Battle Standard
Runic Armour [25]
Master Rune of Gromril
Runic Talisman [25]
Master Rune of Challenge
Runic Weapon [25]
Rune of Might

1 * Runesmith @ 151 Pts
Great Weapon; Gromril Armour; Shield
Runic Talisman [75]
Rune of Spellbreaking (x3)

1 * Runesmith @ 146 Pts
Great Weapon; Gromril Armour; Shield
Runic Talisman [50]
Rune of Spellbreaking (x2)
Runic Armour [20]
Rune of Iron
Rune of Stone

19 Warriors @ 205 Pts
Heavy Armour; Shield; Standard; Musician

1 Veteran @ [10] Pts

19 Longbeards @ 310 Pts
Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
Runic Banner [45]
Rune of Battle
Rune of Determination

1 Greatbeard @ [10] Pts

14 * Rangers @ 290 Pts
Great Weapon; Rangers; Throwing Axes; Heavy Armour; Shield; Standard;
Musician
Runic Banner [25]
Rune of Stoicism

1 Greatbeard @ [10] Pts

19 * Hammerers @ 340 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
Runic Banner [50]
Master Rune of Grugni

1 Gate Keeper @ [12] Pts

1 Bolt Thrower @ 90 Pts
Engineer
Engineering Runes [25]
Rune of Penetrating

1 Engineer @ [20] Pts
Brace of Pistols; Light Armour

3 Crew @ [0] Pts
Light Armour

1 Bolt Thrower @ 105 Pts
Engineer
Engineering Runes [40]
Stalwart Rune
Valiant Rune

1 Engineer @ [20] Pts
Brace of Pistols; Light Armour

3 Crew @ [0] Pts
Light Armour

1 Organ Gun @ 120 Pts
Misfire Chart

3 Crew @ [0] Pts
Light Armour

Dispel Pool: 6

Casting Pool: 2

Models in Army: 94

Total Army Cost: 2246

Co o niej sądzicie? Wiem, że strzelania może nie za dużo, ale najbardziej lubię fazę combatu :) Jakieś propozycje, co zmienić, co ulepszyć?
Mój blog: http://arsbelli.blogspot.com/
"Kiedy atakujecie- wyjcie jak furie!"- Thomas "Stonewall" Jackson

Awatar użytkownika
Casp
Mudżahedin
Posty: 308

Post autor: Casp »

Mi się rozpiska podoba, 4 klocki walczące, 3 maszyny, dobra antymagia... rozumiem, ze lord, bsb z czelendżem są razem w hamkach?

Awatar użytkownika
Bayard
Chuck Norris
Posty: 404
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Bayard »

Taki jest zamysł, chociaż BSB może też w longach wylądować- zależy od przeciwnika, terenów itd :)
Mój blog: http://arsbelli.blogspot.com/
"Kiedy atakujecie- wyjcie jak furie!"- Thomas "Stonewall" Jackson

Awatar użytkownika
DawiZharr
Chuck Norris
Posty: 534
Lokalizacja: Opole

Post autor: DawiZharr »

bsb nie może być w oddziale z żadną inną postacią bo ma oath stona, co więcej zanim zaczniesz rozstawiać armie musisz zadeklarować w jakim oddziale go wystawisz

Awatar użytkownika
Bayard
Chuck Norris
Posty: 404
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Bayard »

Racja, zapomniałem o tym. 3 nieprzespane noce robiąswoje z człowiekiem #-o BSB będzie siedział w Longbeardach, a Lord oczywiście w Hammerrersach. Korciło mnie, by jakoś upchnąć Ironów, ale za małe punkty na obie jednostki, a chcę pobawić się trochę Rangerami... Jak grywałem na 4-5k, to bsb z kamykiem siedział w Ironach, którzy dodatkowo mieli runę break na 1d6 i klocek ten trzymał mi przez 3 tury całą lewą flankę (a wbili się w niego chaos knechci z lordem i elficcy swordmasterzy... chyba jeszcze coś było, ale dokładnie nie pamiętam). Hammerrersi padali jak muchy w starciu z drugimi knechtami, ale tutaj poradził sobie lord na tarczy zdejmując cały oddział :) Ta bitwa sprawiła, że od tamtej pory ciężko jest mi się zdecydować na jeden z tych oddziałów :?
Mój blog: http://arsbelli.blogspot.com/
"Kiedy atakujecie- wyjcie jak furie!"- Thomas "Stonewall" Jackson

ODPOWIEDZ