Balancing Patch v 1.4
Moderator: Barbarossa
-
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 149
Re: Balancing Patch v 1.4
quell animosity jest niezbedne - odbieranie tego to juz jest kopanie lezacego;
rydwany goblinskie sa slabe - a odkad boja sie elfow to starcily swoje glowne zastosowanie
a co do slotow to zawsze chcialem zagrac na 4 gigantach
rydwany goblinskie sa slabe - a odkad boja sie elfow to starcily swoje glowne zastosowanie
a co do slotow to zawsze chcialem zagrac na 4 gigantach
eee tam, biadolenie ;P
Jeśli rzeczywiście lubicie armie to nic nie stoi na przeszkodzie, żeby nia grać na turniejach.
Sam pojawiam się na turniejach WoCem bo nadal uwielbiam ich klimat pomimo tego, że bardzo ciężko się nimi gra przeciwko czemukolwiek.
Totalnie nie przeszkadza mi to, że przeciwnicy mają harpie/furie/fellbaty za śmieszne punkty, że mają superkillerów DE na smoku/Bloodthirstery/vampiry na smokach za < 600 pkt., że mają dostęp do lepszej magii, tańszych jednostek i wuchtę strzelania.
Pomarudzę sobie o tym, ale i tak gram tym co mi się podoba i kombinuję co się da wycisnąć z takiego army booka jaki mam.
Zamiast jęczeć, że coś jest do niczego i wybierać mocniejsze armie po prostu je ogrywajcie a nie dajecie przykład przerzutki na inne armie i przez to mniej doświadczeni gracze "chłopaki od ksero" idą tym samym przykładem.
EDIT: I jak mi słusznie Kołata przypomiał.
Powinniście się przerzucić na 40k. Orki bardzo łatwo przerobić na z battla na 40k i powiem szczerze, że orkasy są bardzo mocne w 40k.
Jeśli rzeczywiście lubicie armie to nic nie stoi na przeszkodzie, żeby nia grać na turniejach.
Sam pojawiam się na turniejach WoCem bo nadal uwielbiam ich klimat pomimo tego, że bardzo ciężko się nimi gra przeciwko czemukolwiek.
Totalnie nie przeszkadza mi to, że przeciwnicy mają harpie/furie/fellbaty za śmieszne punkty, że mają superkillerów DE na smoku/Bloodthirstery/vampiry na smokach za < 600 pkt., że mają dostęp do lepszej magii, tańszych jednostek i wuchtę strzelania.
Pomarudzę sobie o tym, ale i tak gram tym co mi się podoba i kombinuję co się da wycisnąć z takiego army booka jaki mam.
Zamiast jęczeć, że coś jest do niczego i wybierać mocniejsze armie po prostu je ogrywajcie a nie dajecie przykład przerzutki na inne armie i przez to mniej doświadczeni gracze "chłopaki od ksero" idą tym samym przykładem.
EDIT: I jak mi słusznie Kołata przypomiał.
Powinniście się przerzucić na 40k. Orki bardzo łatwo przerobić na z battla na 40k i powiem szczerze, że orkasy są bardzo mocne w 40k.
Mariusz 'Marios' Krakowczyk
Inkwizytor Warszawa
Niekończąca się krucjata przeciw "wujkowi dobra rada".
Inkwizytor Warszawa
Niekończąca się krucjata przeciw "wujkowi dobra rada".
trikk pisze:Z głupotą można żyć.
Quella bym zostawił. To jest cos co czyni te armie nieco stabilniejszą a przy tym zacheca do brania czarnych orków (oddziałow i herosów). Powrót do nowej animozji z automatu zacheca do pakowania punktów w szamanów, rydwany, maszyny, mengili (bo ani w animozji nie pomagaja ani nie przeszkadzaja), bo z Black Orków już wiekszego pozytku nie bedzie.
Taka decyzja to wylanie dziecka z kąpielą. Zmiana animozji nie bedzie az tak zrekomepensowana dodatkowymi slotami (po co dodatkowe oddzialy walczace, ktore beda sie na tych animozjach tylko blokowac?), zeby zmiany mialy sens.
Co do pozostalych zmian, to osobiscie poszedlbym na ten deal (dodatkowe sloty za collara i goblinskie charioty).
Taka decyzja to wylanie dziecka z kąpielą. Zmiana animozji nie bedzie az tak zrekomepensowana dodatkowymi slotami (po co dodatkowe oddzialy walczace, ktore beda sie na tych animozjach tylko blokowac?), zeby zmiany mialy sens.
Co do pozostalych zmian, to osobiscie poszedlbym na ten deal (dodatkowe sloty za collara i goblinskie charioty).
Ostatnio zmieniony 5 lis 2009, o 13:51 przez bless, łącznie zmieniany 1 raz.
Co do slotów rare u high elfow, to nalezy pamietac ze mają tylko do wyboru rbt i orly! ktos przy robieniu dexa pomyslal ze fajnie by sie gralo na 3 bolcach i 1 orle, czego nie mogl robic w 6ed;]
ilosc specjali równiez ma pewne wytlumaczenie. brak silverow w corach. bez problemu moglbym grac na 4 specjalach, gdyby silverzy byli w corach.
reasumując sądze ze +1 slot specjal dla orków, który nie moze byc wykorzystany na maszyne.
pozdrawiam
edit + stare quell animosity oczywiscie.
ilosc specjali równiez ma pewne wytlumaczenie. brak silverow w corach. bez problemu moglbym grac na 4 specjalach, gdyby silverzy byli w corach.
reasumując sądze ze +1 slot specjal dla orków, który nie moze byc wykorzystany na maszyne.
pozdrawiam
edit + stare quell animosity oczywiscie.
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14646
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Marios pisze:eee tam, biadolenie ;P
Z tym nastawieniem, to nie pogracie juz sobie przeciw orkom. Chyba, ze w domu.Aldean pisze:reasumując sądze ze +1 slot specjal dla orków, który nie moze byc wykorzystany na maszyne.
O, stary... co za rozrzutnosc! No, jeden squig herd wiecej i juz moge powalczyc z demonami ! Dawac je tu!Aldean pisze:
reasumując sądze ze +1 slot specjal dla orków, który nie moze byc wykorzystany na maszyne.
pozdrawiam
edit + stare quell animosity oczywiscie.
Ale tak serio. Aldean, nie mowimy o tym, zeby sobie cos zmienic w orkach, zeby bylo smieszniej. Mowimy o tym, zeby te armie realnie wzmocnic, sprawic, by byla mocna i ludzie mieli podstawy powiedziec: "o kurde, trafilem na zielonych" a nie "hurra, zieloni! maska do przodu".
no do jasnej cholery. przeciez jak ja gram z demonami,vc czy de czy lizakami to myslisz ze mi jest latwo? ze w 4 turze czyszcze stól? mysle ze nikt nie podchodzi do walk z tymi armiami na luzie i nikt nie mysli ze ich z latwością zmasakruje. nie wazne czym gra.swieta_barbara pisze:Marios pisze:eee tam, biadolenie ;PZ tym nastawieniem, to nie pogracie juz sobie przeciw orkom. Chyba, ze w domu.Aldean pisze:reasumując sądze ze +1 slot specjal dla orków, który nie moze byc wykorzystany na maszyne.
pozdrawiam
edit
ja zdaje sobie z tego sprawe. ale kto w takim razie zajmie sie bestiami, ogrami? jak widac nei mają takiego lobby jak orki, ale moze im tez dajmy dodatkowe sloty?bless pisze: Ale tak serio. Aldean, nie mowimy o tym, zeby sobie cos zmienic w orkach, zeby bylo smieszniej. Mowimy o tym, zeby te armie realnie wzmocnic, sprawic, by byla mocna i ludzie mieli podstawy powiedziec: "o kurde, trafilem na zielonych" a nie "hurra, zieloni! maska do przodu".
Ooooo, podniosłem ciśnionko :P:P:Pbless pisze:Badz uprzejmy sie przerzucic na 40k a nie tu sabotujesz zmiany, ktorych nawet nie rozumiesz.Marios pisze:Powinniście się przerzucić na 40k.
Tak poważnie to jestem tutaj celem zbojkotowania DoW w innych armiach niż DoW.
Jeśli już to niech ludzie wystawiają long drongów, pikemanów czy inne jednostki a nie tylko MMM i armaty.
Sarkazm mode on:
To idąc solidarnie chcę dla WoCa podwojenia rarów i speciali. Przecież mi też ciężko z innymi armiami a przydały by się jednocześnie 2 heleny, 2 działa, 3 oddziały rycerzy i 3 rydwany przy dwóch corach za 50 pkt Sarkazm mode off:
Mariusz 'Marios' Krakowczyk
Inkwizytor Warszawa
Niekończąca się krucjata przeciw "wujkowi dobra rada".
Inkwizytor Warszawa
Niekończąca się krucjata przeciw "wujkowi dobra rada".
trikk pisze:Z głupotą można żyć.
nie grywam turniejowo ale nawet w bitwach w domu orki dostaja w dupe (od dwarfy, lizaki, bretka, woch)
zeby wyrownac ich poziom do reszty armi zastosowalismy (w gronie osob w ktorym grywam) takie upgrady, dzieki nim zaczely czesciej remisowac i nawet wygrywac. jest to nadal faza testow, poki co dalem wiecej opcji zeby zobaczyc ktore sie przydaja a ktore mozna usunac.
• 10% więcej punktów -
• Gigant +1T koszt wzrasta do 225p (+20P ) –
• 2 wolf charioty na 1 slot specjal
• Goblin Hero za ½ slotu hero
• Dodatkowy slot specjal ,( zastanawiam sie tez nad dodatowym rare)
• Black orc przerzucaja nieudany test animosity w zasiegu 6 cali i przerzut psychology
• Jeśli w oddziale Black orc jest general Black orci maja stubborn/ lub hate +immune psych
• Biguns koszt +2 piechota i + 4 za jazde ( strasznie drogi ten upgrade wczesniej bylo 4 i 8...)
czesc rzeczy nadal testuje ale moge powiedziec ze gigant stal sie naprawde mocny (zastanawiam sie czy ciut nie za mocny ale to nadal faza testow) stubborn na oddziale BO nie testowalem jeszcze,ale wczesniej testowalem opcje hate+ immune psych czyli to co daje grimgor i powiem ze robi sie z nich calkiem mocny oddzial, ktory jest w stanie powalczyc z innymi elitami.
mysle ze jest duzo mozliwosc aby poprawic to co skopalo GW, i wlasnie od tego powinien byc BP, trzeba tylko chciec
PS dajcie forestera rangersom nawet za dod 1p
zeby wyrownac ich poziom do reszty armi zastosowalismy (w gronie osob w ktorym grywam) takie upgrady, dzieki nim zaczely czesciej remisowac i nawet wygrywac. jest to nadal faza testow, poki co dalem wiecej opcji zeby zobaczyc ktore sie przydaja a ktore mozna usunac.
• 10% więcej punktów -
• Gigant +1T koszt wzrasta do 225p (+20P ) –
• 2 wolf charioty na 1 slot specjal
• Goblin Hero za ½ slotu hero
• Dodatkowy slot specjal ,( zastanawiam sie tez nad dodatowym rare)
• Black orc przerzucaja nieudany test animosity w zasiegu 6 cali i przerzut psychology
• Jeśli w oddziale Black orc jest general Black orci maja stubborn/ lub hate +immune psych
• Biguns koszt +2 piechota i + 4 za jazde ( strasznie drogi ten upgrade wczesniej bylo 4 i 8...)
czesc rzeczy nadal testuje ale moge powiedziec ze gigant stal sie naprawde mocny (zastanawiam sie czy ciut nie za mocny ale to nadal faza testow) stubborn na oddziale BO nie testowalem jeszcze,ale wczesniej testowalem opcje hate+ immune psych czyli to co daje grimgor i powiem ze robi sie z nich calkiem mocny oddzial, ktory jest w stanie powalczyc z innymi elitami.
mysle ze jest duzo mozliwosc aby poprawic to co skopalo GW, i wlasnie od tego powinien byc BP, trzeba tylko chciec
PS dajcie forestera rangersom nawet za dod 1p
Xaurus nie sądzisz, że twoje propozycje zbyt ingerują w i tak już pozmienianą (nie mówie, że to źle) naturę warhammera z BP ? IMO wprowadzenie dodatkowych slotów to dobry pomysł... nie gram turniejowo, ale nawet w house gamingu z kumplem (on gra O&G, ja czasem dwarfami, czasem DoW, teraz zaczynam skavenami) widać, że O&G brakuje "nieco" powera (jak było mówione wiele razy: jedno animosity na 6 i już cały plan w pi*du)...
Ale co to ma do rzeczy? I jak to sie ma do Twojej hojnej propozycji jednego speciala? To po co ten special? Bo w sytuacji orkow wiele on nie zmieni. Dlaczego rownasz w dol? Nie wolno poprawiac orkow (albo mozna dawac im tylko nic nieznaczace zmiany), bo sa jeszcze inne niegrywalne armie?Aldean pisze: ja zdaje sobie z tego sprawe. ale kto w takim razie zajmie sie bestiami, ogrami? jak widac nei mają takiego lobby jak orki, ale moze im tez dajmy dodatkowe sloty?
Skoro innymi armiami nikt sie nie interesuje, to znaczy, ze nikogo, albo malo kogo, one interesuja.
Orkasy interesuja wielu graczy. I chodzi o to, by mogy nawiazac rowna walke z innymi armiami.
Sarkazm mode on
Marios, Ciebie wklepuje zwyklymi orkasami, wiec jako plewa bita przez zwyklych orków, nie masz prawa glosu.
Sarkazm mode offf
Obaj macie rację. Tzn że O&G trzeba dopakować, żeby były grywalne.
Xaurus może sobie grać w domu jak chce, jego święte prawo. Zmiany na które gra uważam za sensowne.
Natomiast Arghal ma rację, że na turnieje się to nie nadaje, bo za duża komplikacja. Natomiast zmiana slotów nie wymaga nauki kodeksu od nowa.
Xaurus może sobie grać w domu jak chce, jego święte prawo. Zmiany na które gra uważam za sensowne.
Natomiast Arghal ma rację, że na turnieje się to nie nadaje, bo za duża komplikacja. Natomiast zmiana slotów nie wymaga nauki kodeksu od nowa.
w domu mozna wymyslac rozne zasady, wiem ze pewnie niezbyt to sie nadaje na scene ogolno Polska ale mozne kogos to natchnie na cos, w koncu forum sluzy do wymiany pogladów. Co do ingerowania w zasady(armijne/ogólne) to trzeba sobie odpowiedziec na pytanie woli sie grac w Warhammera by GW z jego wszystkimi niedociagnieciami czy grac w ugrywalnionego Polhammera by BP. Wiec o ile 8 edycja nie bedzie cudem i GW nie wyda zbalansowanych zasad do gry domowej/turniejowej to bede popieral wszelkie zmiany prowadzace do ugrywalnienia najsłabszych armi.
Jeżeli już mamy zmieniać armię (jej kompozycję, czy zasady) to odrazu z grubej rury. Zmienić koszty punktowe, zasady jednostek.
Ktoś powie "za duża ingerencja" lub "za dużo komplikacji". G..no prawda. Sam BP już jest wielką ingerencją a komplikacjami są wszelkie uściślenia, które przed każdym turniejem trzeba sprawdzać. Jeżeli nie możemy liczyć na GW w sprawie dobrze napisanych kodeksów to pownniśmy sami je napisać. Przecież każdy by chciał grać klimatyczną i zbalansowaną armią, którą mając tylu graczy napewno jesteśmy w stanie zrobić.
Ktoś powie "za duża ingerencja" lub "za dużo komplikacji". G..no prawda. Sam BP już jest wielką ingerencją a komplikacjami są wszelkie uściślenia, które przed każdym turniejem trzeba sprawdzać. Jeżeli nie możemy liczyć na GW w sprawie dobrze napisanych kodeksów to pownniśmy sami je napisać. Przecież każdy by chciał grać klimatyczną i zbalansowaną armią, którą mając tylu graczy napewno jesteśmy w stanie zrobić.
No way. Trzeba by im napisać nowy kodeks - pomimo ostatnich zmian nikt nie gra na stałe orkami. Mamy je dociągnąć do poziomu DE/VC, żebyście łaskawie zwrócili na nie uwagę?Obaj macie rację. Tzn że O&G trzeba dopakować, żeby były grywalne.
Jak Wam się gra, jeżeli możecie się ustawić pod konkretnego przeciwnika? Łatwiej, czy dalej beznadziejnie?
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.
1. Te zmiany co wprowadziliście są bardzo ok. W połączeniu ze zmianami slotów armia jest grywalna. Na razie 6 bitew turniejowych tylko, ale jestem zadowolony. Zobaczymy jak bedzie dalej. Poziom DE/VC jest niemożliwy dla tej armii. Zresztą nikt nie wygłosił takiego postulatu.Jankiel pisze:No way. Trzeba by im napisać nowy kodeks - pomimo ostatnich zmian nikt nie gra na stałe orkami. Mamy je dociągnąć do poziomu DE/VC, żebyście łaskawie zwrócili na nie uwagę?Obaj macie rację. Tzn że O&G trzeba dopakować, żeby były grywalne.
Jak Wam się gra, jeżeli możecie się ustawić pod konkretnego przeciwnika? Łatwiej, czy dalej beznadziejnie?
2. U mnie w klubie prawie zawsze gramy rozpami turniejowymi, nawet towarzysko. Ja gram ostatnio praktycznie tylko na turniejach. Więc niezbyt mogę odpowiedzieć na to pytanie. Ale jakoś sobie nie potrafie wyobrazic orków złożonych pod demony
to ze nowi nie wytrzymuja presji bycia wiecznie bitym...a starzy gracze nie przerzucaja sie na zielonych to fakt wiadomy. przyczyn tego rowniez.Jankiel pisze:No way. Trzeba by im napisać nowy kodeks - pomimo ostatnich zmian nikt nie gra na stałe orkami. Mamy je dociągnąć do poziomu DE/VC, żebyście łaskawie zwrócili na nie uwagę?Obaj macie rację. Tzn że O&G trzeba dopakować, żeby były grywalne.
Jak Wam się gra, jeżeli możecie się ustawić pod konkretnego przeciwnika? Łatwiej, czy dalej beznadziejnie?
wiec nie ma co strzepic jezyka.
Jankiel, po naszej lidze smialo musze powiedziec ze latwiej jest gdy znasz punkty i przeciwnika (najlepiej gdy wybierasz przeciwnika-> jakos zieloni sa o klase lepsi na 2000 pkt a nie na 1999 czy 2500).
quell animosity to jedna sensowna rzecz w BP. gobbo rydwan 2/slot to korekta kosmetyczna- po kilkunastu bitwach stwierdzam ze w obecnym srodowisku turniejowym sa beznadziejne (strach w 90%bitew, schodza od byle gowna...no i co najgorsze czesto wracaja przez wlasne jednostki -> psychologia/break).
dodatkowy slot- fajna zabawka. mozna nienerwowo wlozyc pomidorki. ale nadal nie zmienia to armii.
kompozycja zielonych nie naprawisz-mozna to zrobic tylko zmianami a la "SoC" cz inna fanlista. czy to niezbednik-nie wiem,czolowki nie przyciagnie wiec na ksztalt ligi nie wplynie.
Żeby nie być gołosłownym przykładowa rozpiska ofensywna, wersja wstępna na najbliższy turniej JH (w miare niedługo robimy). Coprawda to teoria na razie, ale myślę że grywalna.
Unnamed2250 Pts - Orcs & Goblins Army
Black Orc Warboss @ 451 Pts
General; Heavy Armour
Ulag's Akk'rit Axe [25]
Warboss Um's Best Big Boss At [30]
Enchanted Shield [15]
Warboss Imbad's Iron Gnashas [30]
1 Wyvern @ [200] Pts
Black Orc Big Boss @ 180 Pts
Heavy Armour; Battle Standard
Morks Spirit Totem [50]
1 Boar
Goblin Big Boss @ 94 Pts
Light Armour
Triksy Trinket [25]
Wollopa's One Hit Wunda [15]
Collar of Zorga [5]
1 Wolf
Night Goblin Shaman @ 100 Pts
Magic Level 1; Little Waagh
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
5 Goblin Spider Riders @ 71 Pts
Spear; Shield; Musician
5 Goblin Wolf Riders @ 71 Pts
Spear; Light Armour; Musician
5 Goblin Wolf Riders @ 71 Pts
Spear; Light Armour; Musician
32 Night Goblins @ 168 Pts
Netters; Shield; Standard; Musician
1 Fanatic @ [25] Pts
1 Doom Diver @ 80 Pts
1 Doom Diver @ 80 Pts
1 Stone Troll @ 60 Pts
1 Stone Troll @ 60 Pts
2 Spear Chukka @ 80 Pts
Bully
2 Spear Chukka @ 80 Pts
Bully
1 Wolf Chariot @ 60 Pts
1 Wolf Chariot @ 60 Pts
1 Wolf Chariot @ 60 Pts
1 Wolf Chariot @ 60 Pts
6 Savage Boar Big 'Uns @ 244 Pts
Frenzy; Choppa; Spear; Warpaint; Shield; Musician; Banner; War banner
8 Squig Hoppers @ 120 Pts
Casting Pool: 3
Dispel Pool: 6 + 2DS
Total Army Cost: 2250
Bez dodatkowych slotów:
1. Musiałbym wywalić trolle, które nadają się zajebiście do różnych dziwnych myków.
2. Musiałbym zrezygnować z 2 jednostek specjal, a każda z nich jest przydatna w tej rozpisce, ze względu na szybkość i siłę uderzenia, albo nie mieć bolców = LT mnie jadą.
3. Za punkty z w/w jednostek musiałbym wstawić klocki które nie pasują zupełnie do takiej rozpiski, bo zanim się gdzieś doczłapią, to fast atak już zdechnie.
Czy naprawdę wolicie grać po raz n-ty z DoCh, VC czy DE niż rozpiskami w tym stylu?
Unnamed2250 Pts - Orcs & Goblins Army
Black Orc Warboss @ 451 Pts
General; Heavy Armour
Ulag's Akk'rit Axe [25]
Warboss Um's Best Big Boss At [30]
Enchanted Shield [15]
Warboss Imbad's Iron Gnashas [30]
1 Wyvern @ [200] Pts
Black Orc Big Boss @ 180 Pts
Heavy Armour; Battle Standard
Morks Spirit Totem [50]
1 Boar
Goblin Big Boss @ 94 Pts
Light Armour
Triksy Trinket [25]
Wollopa's One Hit Wunda [15]
Collar of Zorga [5]
1 Wolf
Night Goblin Shaman @ 100 Pts
Magic Level 1; Little Waagh
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
5 Goblin Spider Riders @ 71 Pts
Spear; Shield; Musician
5 Goblin Wolf Riders @ 71 Pts
Spear; Light Armour; Musician
5 Goblin Wolf Riders @ 71 Pts
Spear; Light Armour; Musician
32 Night Goblins @ 168 Pts
Netters; Shield; Standard; Musician
1 Fanatic @ [25] Pts
1 Doom Diver @ 80 Pts
1 Doom Diver @ 80 Pts
1 Stone Troll @ 60 Pts
1 Stone Troll @ 60 Pts
2 Spear Chukka @ 80 Pts
Bully
2 Spear Chukka @ 80 Pts
Bully
1 Wolf Chariot @ 60 Pts
1 Wolf Chariot @ 60 Pts
1 Wolf Chariot @ 60 Pts
1 Wolf Chariot @ 60 Pts
6 Savage Boar Big 'Uns @ 244 Pts
Frenzy; Choppa; Spear; Warpaint; Shield; Musician; Banner; War banner
8 Squig Hoppers @ 120 Pts
Casting Pool: 3
Dispel Pool: 6 + 2DS
Total Army Cost: 2250
Bez dodatkowych slotów:
1. Musiałbym wywalić trolle, które nadają się zajebiście do różnych dziwnych myków.
2. Musiałbym zrezygnować z 2 jednostek specjal, a każda z nich jest przydatna w tej rozpisce, ze względu na szybkość i siłę uderzenia, albo nie mieć bolców = LT mnie jadą.
3. Za punkty z w/w jednostek musiałbym wstawić klocki które nie pasują zupełnie do takiej rozpiski, bo zanim się gdzieś doczłapią, to fast atak już zdechnie.
Czy naprawdę wolicie grać po raz n-ty z DoCh, VC czy DE niż rozpiskami w tym stylu?