1500 - O&G - statycznie

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Szemkel
Chuck Norris
Posty: 662

1500 - O&G - statycznie

Post autor: Szemkel »

1500 pkt. O&G

Black Orc Big Boss 157 pkt.
Heavy Armour, Shield
Sword of Might,
Horn of Ugrok,
Boar,

Goblin Shaman 140 pkt.
mlv 2,
Staff of Sneaky Stealin',

Goblin Shaman 135 pkt.
mlv 2,
Nibbla's Itty Ring,
Dispel Scroll,

Doom Diver 80 pkt,

Rock Lobber 75 pkt.
Bully,

4x Spear Chukka 160 pkt.
Bully,

23 Night Goblins 194 pkt.
Netters,
muzyk, czempion,
3xFanatyk,

3x20 Night Goblins 139 pkt,
muzyk,
3xFanatyk,

2x5 Goblin Spider Riders 142 pkt,
muzyk,

Casting Pool: 6 Dispel Pool: 4
Models in Army: 138 Total Army Cost: 1500

Rozpiska z założenia statyczna i defensywna. Generał siedzi z goblinami które mają siatki. Szamani tam gdzie będzie daleko od zagrożenia. Plan podstawowy prezentuje się nastepująco:
1. stać,
2. strzelać, czarować i po odpaleniu rogu liczyć, że coć ucieknie,
3. wierzyć w moc fanatyków,
4. nie przerżnąć z kretesem.

Wiem, że z tą rozpiską nie ma szału, ale to chyba najlepszy wariant jaki jestem w stanie złozyć w najbliższym czasie figurkowo.

Zastanawiam się nad zamianą pajaków na wilki.

Chętnie wysłucham konstruktywnych opinii.

Awatar użytkownika
ninjaska
Chuck Norris
Posty: 385

Post autor: ninjaska »

Oi,
moim skromnym zdaniem, niezle. Zwlaszcza dwa ostatnie punkty Twojej taktyki mi sie sprawdzaja :roll:

Jedyne na co bym zwrocil Ci uwage, to, skoro nie dajesz wilkow szamanom, warto ich zmienic ich na Nocne Gobliny, a za zaoszczedzone punkty kupic po 21-szym modelu do regimentow z fanatykami. Zawszec to troche dalej do testu paniki.

Co do pajaki/wilki. Ja gram para. Zawsze jest jakis las, gdzie mozna uzyc pajakow, a 18" wilkow tez da sie wykorzystac.
Obrazek

Awatar użytkownika
Szemkel
Chuck Norris
Posty: 662

Post autor: Szemkel »

Szamani są zwykli z dwóch powodów.
1. Kradziejka kości jest dla goblinów - nie night goblinów (w tym ab niestety nie ma podziału na night i common więc "goblins"=zwykłe).
2. Maja 6 ld. łatiwej zebrać w razie czego klocek nightów z szamkiem na 7 ld niż to samo na 6. Oczywiście z założenia obok ma być generał, ale jak to zwykle bywa nie ma go jak jest potrzebny (zazwyczaj wtedy jest martwy).

A z tą parką to dobra myśl.

Awatar użytkownika
Havelock
Kradziej
Posty: 919
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Havelock »

Szemkel pisze:Szamani są zwykli z dwóch powodów.
1. Kradziejka kości jest dla goblinów - nie night goblinów (w tym ab niestety nie ma podziału na night i common więc "goblins"=zwykłe).

nie gram O&G ale mój kumpel tak i znaleźliśmy gdzieś chyba w AB angielskim albo w erracie że jeżeli nie ma specyfikacji gatunku to każdy gatunek może używać, czyli innymi słowy goblins only - każdy rodzaj gobosów. Pewno ści nie mam ale jestem pewny że taki zapis widziałem.

Awatar użytkownika
Szemkel
Chuck Norris
Posty: 662

Post autor: Szemkel »

Sprawdziłem. Masz rację.

Awatar użytkownika
ninjaska
Chuck Norris
Posty: 385

Post autor: ninjaska »

Szemkel pisze:Szamani są zwykli z dwóch powodów.
1. Kradziejka kości jest dla goblinów - nie night goblinów (w tym ab niestety nie ma podziału na night i common więc "goblins"=zwykłe).
2. Maja 6 ld. łatiwej zebrać w razie czego klocek nightów z szamkiem na 7 ld niż to samo na 6. Oczywiście z założenia obok ma być generał, ale jak to zwykle bywa nie ma go jak jest potrzebny (zazwyczaj wtedy jest martwy).
Z Sneaky Staff juz wyjasnionil Havelock. Natomiast nie wstawialbym Szamanow do oddzialow goblinow. Ew. tylko do oddzialu z generalem. Masz 1/3 szans, ze ktorys szaman nie wezmie udzialu w fazie magii, zanim sie ruszysz. To duza strata.
Duzo lepszym miejscem jest Lobba albo Chukki.
1. Masz wtedy US 5, wiec mozesz zajac cwiartke.
2. Machina daje ci odpornosc na ostrzal, bo czesc trafien, leci w machine.
3. Masz bullyego, ktore uodparnia Cie na panike goblinow.
4. Zarowno maszyna jak i mag musza miec dobry LoS - wspolnota interesow :)
5. Pechowy miscast, gdzie wszystkie modele B2B (base to base a nie buisness to buisness :P) dostaja strzal, nie grozny dla takiego ukladu, bo machina jest skirmiszem.

Co do zbierania oddzialow, to Leadership to najwieksza slabosc tej rozpiski. Nawet, gdy general zyje, masz Ld 8.
Moze warto wzmocnic obrone generala, dajac mu Martoga oraz Best 'At. To juz wedle woli.
Obrazek

Awatar użytkownika
Szemkel
Chuck Norris
Posty: 662

Post autor: Szemkel »

Przekonaliście mnie ostatecznie do wymiany szamanów. Po zamienieniu jeszcze jednych pajaków na wilki dostaje 5 goblinów, które rozmieszczam po oddziałach.

Co do szamanów i maszyn to jasna sprawa. Ale czasami trzeba ich jednak schować do odziału bo z maszynką nie mają look out sira. A, że rzadko kiedy nie gram na bp to animozja nie jest aż tak straszna (co prawda raz przez nią generał mi stał w oddziale bo rzucił 2x1. Nie odpalił rogu, przez co akurat o ten jeden pkt ld skink priest generał ustał, ale cóż zdarza się).

Na koniec o generale. Ld w tej rozpie boli. Ale nawet jak wzmocnię generała to bądźmy szczerzy ma on niewielkie szanse cos ustać z goblinami pospołu. Wychodzę więc z założenia, że róg:
1. wyciągnie kostki przez co będe mógł rzucic jakies zaklęcie,
2. lub pomoże mi spanikować przeciwnika.

Moim zdaniem ciekawszą opcją na twardego generała na małe pkt. Jest Black Ork Big Boss na rydwanie z martogiem, effigy i collarem.

Co do B2B to tłumaczenie buisnes to buisnes to pryszcz. Kiedyś słyszałem wersje balistic to balistic.

Awatar użytkownika
Dzidzia
Mudżahedin
Posty: 334
Lokalizacja: Z lasku Athel Loren ;]

Post autor: Dzidzia »

Fajna rozpiska :)
Tylko jakoś nie przekonuje mnie to złożenie BOBB. Nie lepsze Collar, Encha i Martogs Best Basha ?
Parravon pisze:
mi_hau pisze:w RB nie ma ze Terki to Flaing Skirmisza jedynie - cold blod, Poison, flaing cavalary
Człowieku jaka " Flaing Skirmisza" #-o mają zasadę Flying Cavalry a w rulebook-u poczytaj sobie o zasadach Flyers od strony 68 czytaj wszystkie zasady to nie będziesz miał takich problemów.

Awatar użytkownika
loko
Masakrator
Posty: 2645
Lokalizacja: wrocław

Post autor: loko »

nie masz kontry. jakies 10 albo 12 savage big uns z 2 hopami dalo by rade. jak cos ci dojedzie do tyh klocow to ci je w koncu zje i zostaniesz przepchniety. mowie tu o np psach demonow. nie wierze w kloce ng bez szmatki. w klocah od 24 zawsze daje szmate i siaty.tak samo zrezygowal bym z 2 czuk i dal jakies herdy albo savage boar boyz.to tez dobra kontra. zwroc uwage ze tyh savage mozesz trzymac z dala od generala i nie spanikuja bo maja immuna na psych.
kupię bretke,orki, leśne elfy i wampiry. http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=55&t=52293

Awatar użytkownika
Koz@a
Chuck Norris
Posty: 466
Lokalizacja: Chrzanów/Kraków

Post autor: Koz@a »

A generałowi nie lepiej zamiast Soword of Might dać Martog's Best Basha???

Awatar użytkownika
loko
Masakrator
Posty: 2645
Lokalizacja: wrocław

Post autor: loko »

pewnie ze lepiej.
kupię bretke,orki, leśne elfy i wampiry. http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=55&t=52293

Awatar użytkownika
Szemkel
Chuck Norris
Posty: 662

Post autor: Szemkel »

Zabrałem gobom muzyków i jednego fanola. Wstawiłem herd. Dzisiaj wracając ze szkoły stwierdziłem, że da więcej niż 2 bolce. De facto nigdy go jeszcze nie miałem okazji wypróbować. (Jak grałem nim ostatnio wierzyłem jeszcze, że zdają animozję, przez co nie zagryzły wraithów przewagą liczebną, przez co te zagryzły giganta, przez co świnie sfrenzowane nie zdarzyły mu pomóc przez co delikatnie mówiąc dałem ciała #-o ). Boje się trochę, że nigdzie nie dobiegną, ale pociesza mnie niski koszt punktowy. Wole je od świnek bo ostatnio mnie trochę zawiodły.

Co do generała nie złożę go inaczej bo chce sprawdzić róg. Moja ulubiona wersja na generała na małe pkt. To dotychczas Black na rydwanie z effigy, collarem i martogiem. Ale do tej rozpiski nie pasuje, bo jak pojedzie gdzieś to gobliny czmychną zanim wróci. Rzezaczem z reszta on nigdy nie zostanie taki już jego los.

Black Orc Big Boss 157 pkt.
Heavy Armour, Shield
Sword of Might,
Horn of Ugrok,
Boar,

Goblin Shaman 140 pkt.
mlv 2,
Staff of Sneaky Stealin',

Goblin Shaman 135 pkt.
mlv 2,
Nibbla's Itty Ring,
Dispel Scroll,

Doom Diver 80 pkt,

Rock Lobber 75 pkt.
Bully,

2x Spear Chukka 80 pkt,
Bully,

4x Squig herd 120 pkt,
(12 squigów, 8 poganiaczy)

24 Night Goblins 194 pkt.
Netters,
muzyk, czempion,
3xFanatyk,

2x22 Night Goblins 182 pkt,
3xFanatyk,

20 Night Goblins 110 pkt,
2xFanatyk,

5 Goblin Spider Riders 142 pkt,
muzyk,

5 Goblin Wolf Riders @ 66 Pts
muzyk,

Casting Pool: 6 Dispel Pool: 4
Models in Army: 151 Total Army Cost: 1500

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

rog jest bez sensu.
gdyby dzialal 1 ture daloby sie go jakos przezyc. dzialanie do konca tury go eliminuje.
mozna go wziasc z mysla o lamaniu stubbornow.

i jaskos bomba fanatykow mi nie sluzy. ale to juz kto co lubi

Awatar użytkownika
Szemkel
Chuck Norris
Posty: 662

Post autor: Szemkel »

Pewnie wyjdzie z rogiem tak jak mówisz. Chce to zobaczyć po prostu w akcji. Jeśli zaś chodzi o hordę fanoli, to ta rozpa jest najbliższa mojemu zbiorowi figurek. Nie mogę całe życie grać na kartonikach. :D

ODPOWIEDZ