Dwarf 2250

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Arsene
Wałkarz
Posty: 57
Lokalizacja: Kutno

Dwarf 2250

Post autor: Arsene »

Dwarf Lord - 266 pkt - General, Shieldbearers, Great Weapon
Runic Weapon - No armour save allowed, +1 initiative (x2)
Runic Talisman - Magic Resistance (1) (x2)

Thane - 91 pkt - Great Weapon, Shield
Runic Armour - +1 Armour Save
Runic Talisman - Magic Resistance (1)

Runesmith - 77 pkt - Shield
Runic Armour - +1 Armour Save

Runesmith - 92 pkt - Shield
Runic Armour - Ward Save (6+), +1 Armour Save

20 Warriors - 205 pkt - Full Command, Shield

20 Longbeards - 265 pkt - Full Command, Shield

12 Thunderers - 180 pkt - Shield

12 Quarrellers
-144 pkt - Shield

Cannon
- 125 pkt
Egineering Runes - Reroll misfire

Cannon - 130 pkt
Engineering Runes - Flaming Attacks, Reroll misfire

15 Hammerers
- 225 pkt - Full Command, Shield

14 Iron Breakers - 212 pkt - Full Command, Shield

Organ Gun - 120 pkt

Organ Gun
- 120 pkt

2252 pkt
Models in Army - 114
Dispel Pool - 6

Proszę o oceny :)

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

Rozpiska mooooooocno niestandardowa, bym powiedział.
Nie jestem graczem krasnoludzkim,ale .....jakoś nie widzę tutaj mocy.
Czym zabijasz wrogów :?:

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Ok, może zaczynijmy od najbardziej naglącego problemu - bohaterowie. Jaki miałeś na nich pomysł? Co oni mają robić? Jeśli chciałeś wydać na nich jak najmniej punktów to polecam rozwiązanie Runelord(+kowadło)+BSB, albo na mniej niż 2k BSB+Runesmith. Jeśli nie chciałeś na nich wydać jak najmniej to patrz dalej - problem leży w dobrze run.

Po drugie złożenia itemów na bohaterach... zupełnie go nie rozumiem. Nijak one są dobre:
- Dwarf Lord - ma 4 siły, no AS, +2I - pytam się dlaczego? Jeszcze do tego great weapon który traci swoje właściwości. Lepsze będzie Master Rune of Kragg the Grim w tym przypadku + Rune of Fury. Albo Rune of Cleaving i Rune of Might. Jeśli bierzesz na lordzie na tarczy dwurak bierz od razu Rune of Stone, bo daje Ci 1+AS. Rozumiem, że magic resistance miał uzupełnić braki w magicznej ochronie, ale przy odpowiednim złożeniu runesmithów nie jest konieczny. Dwarf Lord ma być przepakiem - wróg ma się go bać - on ma być twardy z dobrym kopem. I takiego wsadzamy do Hammererów.
- Ten Thane - to zupełnie po co? Tak żeby był? Już lepiej BSB-ka z niego uczynić, dać mu porządne runy na pancerz + Master Rune of Challenge i do oddziału z Lordem. Albo pobawić się w Master Rune of Vallaya czy Master Rune of Stromni Redbeard z Rune of Guarding i Strollazem.Te runy które ma - Rune of Stone i Rune of Warding TYLKO - one same na nic mu się zdadzą i są to zmarnowane punkty.
- Runesmithowie - +1AS jest dobry na nich, ale zaraz potem jako że nie masz Runelorda, weź daj im 2x Rune of Spellbreaking. Ward Save - jest jakimś rozwiązaniem, ale tylko w momencie jeśli wydasz na niego 30pkt. żeby wynosił 5+. Lepsze, żeby jeden miał 2xRune of Spellbreaking, Rune of Stone, a drugi np. Master Rune of balance, Rune of Stone.

Jeśli chciałeś ochronę tworzyć na magic resistance zamiast dispel runach i caddych - też się da. Tylko musisz dać pożyteczniejsze runy swoim bohaterom, BSB-ekowi oathstone'a itd.

20 Warriors - ok, mogą być, choć przy Lordzie mnie musisz ich w ogóle wystawiać. Można samych Longbeardów. Ale jest to porządna jednostka, zawsze może trzymać Runesmithów, przyjąć na siebie szarżę i czekać na atak z flanki innymi oddziałami krasi itd.
20 Longów - dobrze, ale gdzie jakiś magiczny sztandar? Rune of Determination? Rune of Courage? Co chcesz żeby ten oddział robił?
Strzelcy są ok
Cannony - Rune of Forging, się przydaje sam się przekonasz. Tak samo Rune of Reloading. Do każdego z nich również musowo inżynier.
Albo Hammerersi albo Ironi - masz lorda więc lepiej Hamki i wsadź ich 18 a do nich jakiś ładny sztandar z +1 do CR (Rune of Battle)
Wybór Rare'ów jest ok.

Najbardziej naglący problem to sami bohaterowie i wybór run dla nich. Również brak jakichkolwiek run na sztandarach oddziałowych i wybór run na działach jest problemem. Troszkę zmienił bym kompzycję speciali - zamiast jednego działa katapulta, ironów wyrzucić i dać jakąś maszynkę np.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Grazbird
Kretozord
Posty: 1887
Lokalizacja: KGB Klub Gier Bez Prądu

Post autor: Grazbird »

niestety, w dzisjeszych czasach musisz mieć coś mocnego do walki wręcz...
pluton egzekucyjny nie wytrzepie wszystkich jednostek wroga a na dodatek jest mocno losowy.
jako wieczny pechowiec mógłbym wiele opowiadać na ten temat...
hamki, jak napisał kolega wyżej, muszą być 18+
moim zdaniem albo kusznicy albo thundzi- ja wychodzę z założenia, ze strzelać mają maszyny ( min. łatwiej jest je upilnować)....

Awatar użytkownika
ninjaska
Chuck Norris
Posty: 386

Post autor: ninjaska »

Grazbird pisze: hamki, jak napisał kolega wyżej, muszą być 18+
Oi,
Moge wiedziec co jest magicznego w tej liczbie? Zeby nie bylo, nie gram krasnoludami, a pytam przez ciekawosc.
Moim skromnym zdaniem sa stubborn, chocby tylko jeden sie ostal. Ich cel to nie umrzec, a ciac ma lord. Myslalem, ze taktyka Hammerami jest taka, ze wytrzymuja tak dlugo, az z flanki podejda wojownicy.
Obrazek

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Dlatego musi ich być wystarczająco dużo, żeby przeciwnik za szybko się przez nich nie przebił :P

18+Lord daje ładny oddzialik równy 20 modeli (Lord liczony za dwa modele), a taka wielkość jest bardzo dobra zarówno na atak jak i obronę. Ma się wszystkie bonusy za ranki, więc oddział może również starać się sam łamać przeciwnika.

Do tego efekt psychologiczny jak przeciwnik widzi oddział składający się z czterech rzędów Hammererów ze stubbornem i odpornością na strach i terror, siłą 6 i AS 5+ albo AS 3+/4+ i siłą 4, a w środku tego Lord na tarczy, który najprawdopodobniej jest rzeźnikiem. Wróg będzie omijał to z dala, co daje pewne możliwości kontrolowania posunięć przeciwnika na polu bitwy. A jak jeszcze w ten oddział da się BSB-eka z Master Rune of Challenge - no to jest dopiero zabawa w kotka i myszkę :P
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
ninjaska
Chuck Norris
Posty: 386

Post autor: ninjaska »

Mac pisze:Dlatego musi ich być wystarczająco dużo, żeby przeciwnik za szybko się przez nich nie przebił :P

18+Lord daje ładny oddzialik równy 20 modeli (Lord liczony za dwa modele), a taka wielkość jest bardzo dobra zarówno na atak jak i obronę. Ma się wszystkie bonusy za ranki, więc oddział może również starać się sam łamać przeciwnika.

Do tego efekt psychologiczny jak przeciwnik widzi oddział składający się z czterech rzędów Hammererów ze stubbornem i odpornością na strach i terror, siłą 6 i AS 5+ albo AS 3+/4+ i siłą 4, a w środku tego Lord na tarczy, który najprawdopodobniej jest rzeźnikiem. Wróg będzie omijał to z dala, co daje pewne możliwości kontrolowania posunięć przeciwnika na polu bitwy. A jak jeszcze w ten oddział da się BSB-eka z Master Rune of Challenge - no to jest dopiero zabawa w kotka i myszkę :P
A widzisz, czemus wydawalo mi sie, ze Lord jest na bazie 40x40 mm. No tak, pelna premia za ranki rzecz cenna.
Ja to raczej widzialem ten oddzial, jako taka bariere, ktora wytrzyma wszystko. W dziwacznych ukladach typu 6 Hammererow skitranych za Lordem, albo 6 za Lordem i championem. Ale pewnie macie racje.
Jeszcze pytanie do Grazbirda. Radzisz pozbyc sie Thundererow. Wydawac by sie moglo, ze tutaj ladnie sie komponuja. Jak rozumiem Arsene wzial ich do zdejmowania lekkiej/sredniej kawalerii. Nie ma to sensu?
Obrazek

Awatar użytkownika
Grazbird
Kretozord
Posty: 1887
Lokalizacja: KGB Klub Gier Bez Prądu

Post autor: Grazbird »

ma 2 razy organki, co powoduje, że fasty w obszarze o szerokości 30 kilku cali będą srały ze strachu...
lepiej już władować kuszoli: przy strzałach na 30 cali dziwnym trafem ( przynajmniej mi) wypada zaskakująco dużo piątek.

a rozciągnięci w linii Thundzi= łatwy łup dla przeciwnika.

Awatar użytkownika
Arbiter Elegancji
Niszczyciel Światów
Posty: 4807
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arbiter Elegancji »

slaba rozpa. cienkie zestawienia run doslownie na wszystkim.
20 warriorów FCG to latwe punty dla przeciwnika (nie oszukujmy się warriorzy nawet z 4T i Sv na 3/4+ to na turniejach latwy przeciwnik. mają zbyt malą sile przebicia, a sam static przy braku BSB nie pomoże).
Koniecznie daj longą runy na sztandar.
dwa cannony to też slaba opcja.
15 hamków i 16ironów bez runicznych sztandarów :roll: - zbyt male oddzialy by coś zdzialać, zdecyduj się na jeden z nich dopakuj ich do 18+ i daj runy na sztandar.
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..

Awatar użytkownika
Kotar
Chuck Norris
Posty: 531
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kotar »

Słaba rozpiska - nic tam za bardzo konkretnego nie widzę. Dajemy thana bsb do hamków, obowiązkowo thane musi miec challenge i musi mieć konkretną zbroję dla przezywalności - przynajmniej przerzucane 3+. Lord musi miec przerzucanego armor save i chociaż ward na 4+. Po co cannony jak nie ma dużych inzynierów? D3 ranienia to jest własciwie nic.

Awatar użytkownika
Szemkel
Chuck Norris
Posty: 662

Post autor: Szemkel »

Na lordzie na tarczy fajna jest obcja 1+sv z przerzutem i nie możesz go ranić siła wieksza niż 5. Do tego bsbek z chelengem.

ODPOWIEDZ